Uncategorized

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ريم محمد

 رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ريم محمد

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ريم محمد

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ريم محمد

جاسر :تعبتي النهارده في الكليه ولا حاجه 
مليكه :مش اوي بس يعني حاجه خفيفه بس بقا اي مجهود بعمله بيتعبني الحمد لله علي كل شئ 
جاسر :متخافيش فتره وتعدي وتبقي احسن المهم جبتي المحاضرات ولا لاء 
مليكه :جبتهم اهم 
جاسر :تمام انا هاخد شاور واخلي حد يجبلنا عصير وانا قهوه 
مليكه :جاسر خليهم الاثنين عصير القهوه هتتعبك حرام كده عشان صحتك 
جاسر :خلاص يا ماما هطلب عصير حاجه تانيه 
مليكه :لاء شكرا 
جاسر :فتحيه فتحيه هاتي اتنيين عصير ماشي 
فتحيه :حاضر يا بيه تؤمر 
مليكه :جاسر هات فشار وشكولاته لو سمحت 
جاسر :الأمر لله هاتي بسكويت أو حاجه تاكلها معاها وهاتي فشار  وشكولاته
نجوي :انتي راحه فين 
فتحيه :راحه اجيب عصير لجاسر بيه 
نجوي :انتي غبيه جاسر مبشربش غير قهوه 
فتحيه :لاء يا هانم جاسر بيه آمرني  اني اجيب اثنين عصير وبسكوت وشكولاته عشان المدام 
منصور :فتحيه روحي علي شغلك انتي واعملي ال جاسر قلك عليه يلا 
مليكه :جاسر اوعي تكون زعلت مني اني طلبت بس بقالي كثير مكلتش الحجات دي وشفت فيلم نفسي بجد 
جاسر :وانا هحققلك أمنيتك دي بس كده بس الاول نشرح علي الاقل محاضره واحده فاهمه ولا لاء 
مليكه :حاضر يا دكتور جاسر بس افتح الباب بييخبط
جاسر :اكيد فتحيه جابت الحاجه 
فتحيه :اتفضل يا بيه تؤمر بحاجه تانيه 
جاسر :شكرا  كده بس تقدري تروحي انتي تنامي احنا مش هنعوز حاجه دلوقتي 
فتحيه :حاضر يا بيه 
جاسر :يلا بقا يا مليكه نبدء 
جاسر بدء وفضل يشرحلها والدرس كانوا قاعدين علي السرير عشان مليكه تقدر تقعد من غير تعب 
مليكه :كفايه يا جاسر يلا نشغل فيلم حلو تسمع تويلايت
جاسر :ماشي 
جاسر ومليكه سمعوا الفيلم وكانوا بياكلوا ويضحكوا بس فجأه لقاهها مش بتتكلم
جاسر :مليكه ايه ده انتي نمتي 
جاسر لقي مليكه نامت علي كتفه ومش عارف يحركها فقرر يسيبها تروح في النوم شويا وبعد كده يقوم بس من غير ما يحس لقي نفسه بينام جنبها من غير ما يحس 
*********************************************
في الصباح 
®®®®®
مليكه كانت بتصحي بس حست انها مش نايمه علي مخده لاء نايمه علي حاجه تانيه بصت جمبها لقت جاسر نايم وهو حاضنها حست انها مش عايزه تقوم من حضنه بص قامت براحه لأنها خافت يصحي 
مليكه :جاسر جاسر اصحي يلا 
جاسر :الساعه بقت كام 
مليكه :مش عارفه بس شكلنا اتاخرنا 
جاسر :طيب انتي هتروحي معايا وبعد انا تخلصي محاضراتك انا هاخدك هتيجي معايا الشركه لأن مايا وراها محاضرات متاخره عنك 
مليكه :مش لازم هكلم السواق عشان يجيلي 
جاسر :ده كان قبل الجواز انتي مسؤله مني فاهمه ولا لاء انتي مراتي يا مليكه فاهمه مراتي 
مليكه :بس جوزانا صوري يا جاسر 
جاسر :مين عارف مش يمكن ميبقاش كده 
مليكه :قصدك ايه 
جاسر :هتعرفي قريب يلا بينا 
*********************************************
جاسر : النهارده هنبدء محاضراتنا بي ………………. 
مليكه كانت مركزه مع جاسر في المحاضره بس كانت متغاظه من البنات ال قاعدين يمدحوا في جاسر ويعكسوا فيه 
مليكه :بنات معندهمش دم ما يلموا نفسهم شويا 
همس :ايه دي يا بت يا مليكه انتي عينك علي جاسر وغيرانه عليه ولا ايه 
مليكه :اغير لاء طبعا اكيد مش كده بس مضايقه من البنات معندهمش دم 
همس :معاكي حق 
مليكه كلمه غيره رنت في ودانها بتغير هي فعلا بتغير علي جاسر هي حاسه اني هي بتحبه بس خايفه أن بعد اما تحبه يسيبها هي مش هتقدر علي بعده اصلا من دلوقتي هي مش عارفه لما السنه تخلص هي ممكن تعمل ايه بجد مش قادره تتخيل حياتها من غيره 
جاسر :انسه مليكه حضرتك مركزه معايا ولا لاء 
مليكه :اه مركزه اسفه 
المحاضره خلصت وجاسر راح أوضته ومليكه راحت ليه علي هناك عشان يروحوا مع بعض زي ما اتفقوا و
مليكه :جاسر انا جيت بس انت تطلع الاول وانا هطلع بعدك مايا هتيجي تسندني العربيه 
مليكه كانت لسه بتمشي بس فجأه كانت هتقع وهي مسكت في جاسر ووقعوا علي الكنبه وكان يحضنها أو كان باين كانه حاضنها وفي الوقت ده في حد كان بيصورهم بتيلفونه بنت كانت بتكره مليكه وهمس وبتغير منهم  جدا فقررت تفضح مليكه 
********************************************
في الشركه 
®®®®®
مليكه :جاسر انا هقعد هنا علي الكنبه عشان معطلكش ماشي 
جاسر :ماشي انا ورايا شغل كثير بس محبتش انك تقعدي لوحدك في البيت لأن سلا بره ومايا في الكليه
مليكه :مفيش حاجه عادي يا جاسر انا هقعد اتفرج علي مسلسلي علي التيلفون بس كده 
جاسر :ماشي انا هحاول اخلص بدري ولو تعبتي اوضتي الخاصه جوه واحسن لو تدخلي فيها من دلوقتي لو عايزه تنامي شويا لأن ورايا اجتماع دلوقتي فمش فاضي
مليكه :احسن فعلا لاني تعبانه فعلا 
يتبع….
لقراءة الفصل السادس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى