Uncategorized

رواية روح فهد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم آية رمضان

 رواية روح فهد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم آية رمضان

رواية روح فهد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم آية رمضان

رواية روح فهد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم آية رمضان

مريم خرجت من عند حازم و هي منهاره من اللي حصل راحت علي اوضته و دخلت على الحمام و فتحت الدوش و قعدت منهارة على الأرض و المياه نزاله عليها و منهاره تماماً
_______&&&&&________
يارا اول ما فتحت عينيه و شافت التعبان جاتلها صدمه و صرخت بصوت عالي و فهد دخل بسرعه و اشتال الملايه بالتعبان و رمها من الشباك و قال للغفير انه يقتله بالبندقيه، و بالفعل الغفير قتله، فهد رجع ل يارا اللي مصدومه و بتعيط على السرير ف فهد حضنها و قاله
فهد / اشششش اهدي يا حبيبتي اهدي خلاص محصلش حاجة خلاص اهدي يا قلبي
يارا بتحضن فهد و مخضوضه من اللي حصل و يتعيط جامد
غافله لل حضانها و قاعد يبتسم على منظره وو يقول بداخلها
فهد / عيطي يا يارا عيطي انتي لسه شوفتي حاجة ده البداية بس يا حبيبتي عيطي و كل ما تأذي روح انتي كمان هتتاذي 
فهد خرج يارا من حضنها اول ما شاف روح و بقيت العايله دخلوا يشوف يارا كانت بتصرخ ليه
الحاجه زينب/ مالك يا بنتي بتصرخي ليه
يارا بخضه / تعبان يا ماما تعبان كان نايم عليا و كان بيبصلي و كان عايز يقرصني
اسيل بإستغراب / طب و ايه اللي هيدخل البيت هنا تعبان يمكن كان بيتهيئلك يا يارا
يارا بدموع / لا والله حتي اسألوا فهد هو اللي جاه و انقذني
الحاجه زينب / أهم حاجة دلوقتي يا بنتي انك كويسه
يارا هزت رأسها بس لسته مخضوضه
روح بتبص ل فهد لاقته مبتسم بخبث  و استغربت جدا ابتسامته دي و قررت تبق تسأله اما يكونوا لوحدهم، كلهم طلعوا من الاوضه الا روح و فهد  و سابوا يارا و فهد كان لسه جاي يطلع بس يارا مسكته و قالتله
يارا بمكر / انا خايفه يا فهد خليك معايا انا محتاجلك جنبي حبيبي
فهد بص ل روح اللي كانت غيرانه جدا و دموعه نزلت و سابتهم و خرجت و قفلت الباب وراه، فهد حس ب روح و حاسس انه عايز يقتل يارا اللي بتتعمد أن هي تأذي روح حتى لو ف مشاعرها و اتمني لو كان يقدر يسييب التعبان يقرصها ل كان سايبها بس للأسف دي موش أخلاقه و لا دي تربيته، بصلها و قاله
فهد / يارا انا عندي شغل
يارا / حبيبي فهد
فهد بحده / قولتلك يا يارا عندي شغل 
سابها وراح وراه روح دخل الاوضه لكن متلقهاش بيبص من البلكونه لاقها قاعده في حديقه القصر و ماسكه ورده، ابتسم بحب على صغيرته و نزله
فهد نزل و أول ما خرج بيبص على الحارس اتلاقه بيبص ل روح نظرات إعجاب، فهد الغيره و الغضب اتملكوها و قال بصوت عالي
فهد بغضب / الكل يخرج بره
الكل خرج و هو حط ايده على كتف الحارس و مسكه جامد و قاله بحده
فهد بغيره / ما اشوفش وشك هنا تاني انت مرفوض
الحارس / بس يا بيه انا
فهد بغضب / اظن سمعت ان قولت ايه
الحارس مشي و روح استغربت هو ليه عمل كده و هو حاول يهدي نفسه و راح قعد جنب روح و اخد نفس عميق و روح سابته ل غايه اما يهدأ
_______&&&&&&&________
مريم لسه تحت الدوش قعدت اكتر من ساعتين تحته و كل ما تفتكر اللي حصل تقرف و تضرب نفسه بالقلم كام مره وراه بعض و بتعيط عياط جامد، و قررت تروح ل حازم و تخليه يطلب ايديها من فهد، خرجت من الحمام و لبست هدومه و دموعه نزاله و موش راضية تسيبه
_______&&&&&_________
رامي في اوضته و بيفكر في اللي شافه اما مريم خرجت من اوضه حازم بتعيط و موش قادر ينسي منظره فقرر يقوم و يواجه حازم و يقوله أن هو لازم يتجوز مريم لأنه متستحقش كده
______&&&&&________
عند حازم كان لسه نايم عريان بس بعد ما شال الملايه اللي عليه دم مريم نضف سريره و نام تاني و فجأه سمع صوت الباب بيتفتح ف ابتسم بخبث لأنه عارف مين اللي جاله
حازم بخبث / معقول وحشتك اوي كده م انا كنت معاكي الأسبوع اللي فات كله
……. / وحشتني اوي يا حازم وحشتني اوي اوي
حازم برغبه بيبص لجسمها اللي لابس قميص نوم فاضح و شدها على السرير و انتي كمان يا قلب حازم من جواه وحشتني اوي
______&&&&&_______
عند مريم خرجت و راحت ل حازم و بتفتح الباب و انصدمت اما شافت اللي هي بتشوفه
________&&&&&_______
عند رامي رايح على اوضه حازم و استغرب مريم واقفه كأنه مصدومه من حاجة راح وقف وراه و بص من وراه الباب و انصدم هو الآخر من اللي شافه
رامي بعد تصديق / موش معقول
_____&&&&&&______
عند روح و فهد
فهد بعد ما هدا حط رأسه على كتف روح و شم ريحه شعرها اللي بتجننه
روح بهدوء / ليه عملت كده ف الحارس
فهد بغضب / لأنه كان بيبصلك، ازاي يجرا و يبصلك اصلا
روح بحب / بس يا حبيبي
فهد حط ايديه على شفايفه و قاله
فهد بحب / وحشتيني اوي
روح بهيام / و انت كمان 
فهد بمكر / طب ما تيجي نطلع اوضتنا نتكلم فوق احسن
روح بابتسامه / ماشي بس حبها أسألك على حاجة الأول
فهد / اسألي يا قلبي
روح بتردد / فهد انت اللي عملت في يارا كده صح، انت اللي حطتله التعبان في الاوضه صح
فهد باستغراب و دهشه  /…….
يتبع……
لقراة الفصل السادس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية امرأة بطعم الوجع للكاتبة أماني عنان

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!