روايات

رواية احببتها دون وعي الفصل السابع 7 بقلم حبيبة مصطفى

رواية احببتها دون وعي الفصل السابع 7 بقلم حبيبة مصطفى

رواية احببتها دون وعي الجزء السابع

رواية احببتها دون وعي البارت السابع

احببتها دون وعي
احببتها دون وعي

رواية احببتها دون وعي الحلقة السابعة

عند سليم في الشركه
علياء؛ استاذ سليم في واحده اسمها فريده عايزه تدخول لحضرتك
سليم؛ فريده هو الواحد ناقص تلازيق خليها تدخول
دخلت فريده عليه بدلال وكانت ترتدي فستات قصير للغايه وضيق علي جسادها ويبين جميع معالم جسادها وكانت تضع الكثير من مستحضرات التجميل
فريده؛ لقيتك مش بتسأل جتلك انا
سليم؛ وانا اسأل عليكي ليه
فريده؛ وحشتني علي فكره
سليم؛ انتي جايه ليه يا فريده
فريده؛ دادي بعتني عشان اخليك تمضي الورق ده
سليم؛ وأبوكي مجاش هو ليه
فريده؛ ايه مكنتش عايز تشوفني
سليم امسك الورق وقرأه ومضي عليه واعطاها الورق
سليم؛ اتفضلي من هنا
فريده؛ مش هتشربني حاجه ولا ايه
سليم بعصبيه؛ بقولك ايه انا مش طايق م**ن البنات ده قومي من هناااا
فريده بخوف؛ حاضر
جاء اتصال من الداده سميحه
سليم؛ الو يا داده
سميحه؛ ألحقني يا سليم بيه ابوك واقع مش عارفه اعمله حاجه
سليم؛ اطلبي الاسعاف عقبال ما اجي
سميحه؛ حاضر يا سليم بيه
عند احمد و مليكه
احمد مد يده لها؛ تسمحيلي بالرقصه ديه
مليكه قامت مع احمد ورقصو اسلو
احمد؛ نفسك ف ايه يا مليكتي اتمني
مليكه؛ نفسي اطمن علي سمر صحبتي
احمد؛ بس كدا يلا يا مليكتي اوديكي ليها
عند سليم
وصل سليم الي المنزل وكانت في نفس الوقت الاسعاف قد وصلت واتجهو به الي المستشفى
كان سليم يقف امام الغرفه الذي توجد بها والده هو والداده سميحه
سميحه؛ انشاء الله هيبقي كويس
سليم؛ انشاء الله
خرج الدكتور
سليم؛ طمني
الدكتور؛ انميه حاده والدك اخر فتره مكانش بياكل كويس احنا ركبناله محاليل وهو الحمدلله كويس تقدر تدخول تطمن عليه
سليم؛ ايه يا حموكشه خضتني عليك
محمد؛ الحمدلله يا ابني عدت علي خير
سليم حضن والده مثل الطفل الصغير
سليم؛ ارجوك تبطل تهمل ف نفسك
محمد؛ انا طالب منك طلب يا سليم
سليم؛ تؤمرني
محمد؛ اتجوز يا سليم نفسي اطمن عليك
سليم؛ بعدين نتكلم في الموضوع ده انت تعبان يا حموكشه
كانت نوران تتصل علي سليم ولاكن لم يجيب سليم عليها
نوران؛ يا برودك يا اخي كمان مش بترد
نوران في عقلها؛ تفتكري بيحبك عشان كدا اضايق لما شافك لابسه ضيق بيحب مين بس ده لو طال يولع فيا هيعمل كدا تفتكري ليه بيطلعك من المصايب اللي انتي فيها اكيد بيحبك ده واحد متملك لما بيصدق يتحكم ف بس لاء مش هيحصل ولو هو بقي عنيد فا انا اعند منه
انا لازم الاقي فكره امشي بيها من هنا
عند سليم
اخذ سليم والده وذهبو الي البيت
سليم؛ ريح يا حموكشتي وانا هنزل اشتري العلاج وجي
محمد؛ خلي بالك من نفسك يا ابني
سليم؛ حاضر يا حموكشه
ذهب سليم واشتري لوالده العلاج واشتري له لبن وبيض وفاكهه
سليم دخل علي والده بكوب من اللبن
سليم؛ فاكر يا حموكشه لما كنت بتحرمني من المصروف لما مكنتش بشرب اللبن
محمد؛ انت لسه فاكر قلبك اسود يا سليم
سليم؛ هرودلك اللي انت عاملته فيا زمان وهتشرب اللبن يا محمد يا منشاوي
محمد بضحكه عاليه؛ بتخلص حقك يعني
سليم؛ لاء وطلعت نبيه كمان لا فجأتني يا ولد يا محمد
محمد؛ حاسس ان انا مربتش
سليم؛ حاسس مش متأكد
محمد؛ انت ناوي تشلني صح
سليم؛ بعد الشر عليك يا حموكشه
محمد قام بشرب كوب اللبن واخذ العلاج
سليم نام بجانب والده
محمد؛ سليم ايه اخبار نوران
سليم؛ اخبارها منيله بنيله
محمد؛ ليه بس
سليم حكه له عن ما حدث
محمد ضحك ضحكه عاليه
سليم؛ بتضحك علي ايه
محمد؛ طلعت بتغير عليها
سليم؛ انا اغير واغير ليه يعني انا بس بحس ان هيا مسؤله مني
محمد؛ بطل ملوعه انت بتحبها
سليم بأرتباك؛ ايه اناا انا عمري ما حبيت ولا هحب
محمد؛ عمرك قبل كدا ما حبيت بس المرادي انت حبيت
سليم؛ لا استحالة
محمد؛ اتجوزها يا سليم
سليم؛ اجواز ايه بس
محمد؛ اتجوزها علي الاقل يبقي عندك مبرر لما تييجي تتحكم فيها بدل كل لما تييجي تقولك وانت ايه اللي مضيقك تسكوت ومبتبقاش عارف ترد عليها
سليم؛ بابا انا مش عايز اتجوز ان بكره صنف الحريم كله
محمد بأبتسامه؛ بتكره صنف الحريم كله معادا نوران
سليم؛ نام يا حموكشه عشان انت تعبان
محمد؛ مش كل لما افتح موضوع الجواز تتهرب مني
سليم؛ مش بتهرب منك معنديش رد للي انت بتقوله انا معرفش ليه عايز اتحكم فيها ومعرفش ليه عايز مشاكلها تتحل وكل لما مشكله عندها تتحل انا ببقي مبسوط ولما حد بيزعلها بزعل وبكلو بسناني بس مش معني كدا اني
بحبها
محمد؛ انت بس بتحب تضحك علي نفسك بس الايام هتثبتلك انك بتحبها بس يا ريت تقتنع قبل فوات الاوان علي فكره بقي انا عارف انك الاول كنت بتسهر مع بنات وبتروح الشاليه اللي ف الساحل عشان تجيب فيه بنات بس انا كنت سايبك براحتك عشان انت كبرت وعارف مصلحتك كويس بس كل ده اتغير لما نوران ظهرت
سليم؛ تعرف ان انا مخاتش بالي من تغيري ده
محمد؛ عارف ليه انت اتغيرت
سليم؛ ليه
محمد؛ عشان مبقتش شايف غير نوران
عند مليكه واحمد
احمد؛ اطلعي اطمني عليها واقعودي معاها شويه وانا هستناكي ف العربيه
مليكه؛ حاضر
نزلت مليكه من العربيه لاكن اوقفها صوت احمد
احمد؛ مليكه
مليكه؛ نعم
احمد؛ خلي بالك من نفسك
مليكه ابتسمت بخجل
مليكه؛ حاضر
ثم ذهبت الي صديقتها
احمد وهو يتحدث مع نفسه
احمد؛ يخربيت جمال امك
عند نوران
نوران خرجت لشريف
نوران؛ ألحقني في حد دخل عندي من الشباك
شريف دخل هو والاتنين الحراس الي داخل الشقه استغلت مليكه الفرصه وجريت خارج المنزل وأوقفت سياره اجره وانطلقت بها
شريف؛ دورو كويس اكيد مستخبي هنا ولا هنا
الحراسه قامت بتدوير علي الشخص الذي قالت عليه مليكه ولاكن لم يجدو احد
شريف؛ ينهر اسود نوران فين
احدي الحراس؛ معرفش انا مشفتهاش من ساعه ما جت قالتلنا
شريف؛ انزلو بسرعه دورو عليهاااا وانا هتصل بسليم بيه
شريف كان يتصل علي سليم ولاكن لم يرد عليه سليم نزل شريف من المنزل واتجه نحو العربيه وذهب الي منزل سليم
شريف؛ داداه سميحه هو فين سليم بيه
سميحه؛ نايم من بدري
شريف؛ ارجوكي صحي بسرعه
طلعت سميحه الي سليم وقامت بأستيقاظه ثم نزل سليم لشريف
سليم؛ فيه ايه شريف نوران كويسه
شريف حكه له عن مما حدث
سليم؛ غبي ازااااي تهرب منك انت بني ادم غبييي وانا ليا تصرف تاني معااااك راجعت كاميرات العماره
شريف؛ اه راجعتها وشوفتها وهيا بتجري بره العماره
سليم قام بالاتصال بها وقامت بالرد عليه
سليم؛ ايه اللي انتي عاملتي ده ارجعي يا نوران ده كلو مش من مصلحتك ارجعييي ارجوكي وانا هفهمك عاملت كدا ليه ارجعي
؛ عماد بيه يرجع اجبلك حبيبت القلب
سليم؛ طب اجبهولك فين
؛ هنتقابل بعد ساعه بظبط في المكان اللي اخدت فيه عماد بيه هسلمك حبيبت القلب تسلمني عماد بيه
سليم؛ تمام وانا جي ف الميعاد
سليم وهو يوجه كلامه لشريف
سليم؛ جهز طقم حراسه وجيب الزفت عماد مع طقم الحراسه واوعي يهرب منك زي نوران
شريف؛ حاضر يا سليم بيه
عند مليكه وسمر
مليكه؛ عامله ايه يا سمر
سمر؛ الحمدلله يا مليكه انا كويسه اهم حاجه احمد عامل معاكي ايه
مليكه؛ راجل زي الفل حاسه معاه بأمان محتهوش قبل كدا
سمر؛ مش قولتلك ان حاسه ان ده العوض
مليكه؛ احساسك دايما بيطلع صح
ثم مر بعض الوقت
مليكه؛ انا همشي بقي عشان احمد مستني تحت
سمر؛ تبقي تطمنيني عليكي
مليكه؛ حاضر خلي بالك من نفسك
نزلت مليكه لأحمد
احمد كان يتحدث بالهاتف
احمد؛ تمام انتي عامله ايه يا حبيبتي
رضوي؛ كله تمام يا احمد عامل ايه مع مليكه
احمد؛ كلو تمام
مليكه؛ بتكلم مين
احمد شاور لها ان تنتظر
احمد؛ وحشتك ولله انتي كمان وحشتيني اوي
رضوي؛ بطل ترخم علي البت
احمد؛ عايزاني تجيلك عنيا ده انتي وحشاني اوي
رضوي؛ يواد بطل زمان مليكه فاهمه غلط
مليكه بعصبيه؛ بتكلم مين قولتلك
احمد؛ حد كدا مش مهم تعرفي
مليكه شدت من يده الفون
مليكه؛ الوو انتي مين
احمد كان يضحك بصوت عالي
رضوي؛ انا رضوي يا مليكه معلش اخويا رخم وبيحب يرخم عليكي
مليكه؛ يخربيت رخامته اقفلي دلوقتي عشان في جريمه قتل هتحصل
بعد انتهاء من المكالمه
احمد؛ اهدي انا بهزر معاكي
مليكه مسكت بيده وقامت بعضها
احمد؛ خلاص مش ههزر تاني اناااا اسفففف
مليكه؛ خرت اللي ينرفزني
احمد؛ بتغيري عليا يا مليكتي
مليكه؛ انا ابدا محصلش
احمد جذبها لحضنه
احمد؛ يا بت انتی الحته بتاعتي استحاله ابص لحد تاني
مليكه؛ اصلا متقدرش تبص لحد تاني
احمد؛ طبعا مقدرش
فضل حاضنها طول الطريق وهو سايق العربيه لحد لما وصلو البيت
عند سليم وصل سليم للعنوان
سليم؛ فين نوران
كارم ؛ وفين عماد
سليم؛ الحراسه واقفه بيه تحت
كارم؛ هاتو نوران
سليم وهو يوجه كلامه لأحدي شباب الحراسه؛ هات عماد من تحت
اخذ سليم نوران ونزل بها الي العربيه
سليم اخذها ف حضنه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها دون وعي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى