روايات

رواية أولاد عمي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم منة وائل

 رواية أولاد عمي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم منة وائل

حسام :خلاص يا تهاني جبتي كل حاجه
تهاني :اه يلا يا كريم اطلع انت واخوك يلا
كريم بطفوليه :حاتر حاتر يا ماما
حسام :عندك كام سنه يا كريم
كريم :عندي خمسه
حسام :خمس سنين
كريم :ايوا
حسام :وانت اسمك ايه
كرم :تلم
حسام :اسمك كرم
كرم :ايوا
حسام :ماشاء الله ربنا يحميهم يلا اركبي يا تهاني
تهاني :ماشي يلا يا كريم
وسمعنا اصوات رصاص في كل مكان
تهاني :عاااااااا
حسام :ادخلوا العربيه بسرعه
كريم وكرم :ماما هئ هئ هئ
تهاني برعب:اركبوا يلا
اخرج حسام  سلاحه وقام باءلقاء الرصاص
حسام :ااااااااه دراعي
تهاني :يالهوي يالهوي اركب بسرعه
كرم وكريم بدموع :عاااااااااا  ماما
حسام وهو يتملك اعصابه:بس اهدوا بوعدكم انكم هتكونوا كويسين، يلا نلعب عدوا لغايه عشره وغمضوا عنيكم انتوا رجاله ما تعيطوش يلا
وقام بطلق النار سريعا وركب السياره وشغل المحرك وهرب سريعا
         بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
في فندق برفكت في اسكندريه
معاذ:اتفضلي ياختي اتفضلي كنتي هتودينا في داهيه
ساره :انا انا عملت اي بقا أن شاء الله
معاذ:يا سلام يعني انتي مش عارفه انتي عملتي اي
ساره :لا والله معرفش
معاذ:بقا الراجل بيقولك اي البزنس بتاعكم تقوليلوا على حسب هو اي ده اللي على حسب ان شاء الله
ساره بغضب :يا سلام ما اهو رجع فهم انا قولت كده ليه، وبعدين هو انا بردوا اللي كنت هخلي الراجل يشك فينا قال اي بتشيلوا البضاعه فين على اساس هيقولك من اول مره يعرفك فيها ده كويس اوي انه قالنا انه بيتاجر في الصنف
من اول مره
معاذ:ها، لا بس مش أكبر من غلطتك وبعدين انا اللي احسبك مش انتي اللي تحسبني انا القائد هنا وانا الراجل
ساره :نعم ده من امتا ان شاء الله بص انا تعبانه وماليش مزاج  اتخانق اوعي اما ادخل انام بلا هم
معاذ:هم؟ ماشي يا ساره ماشي…. أما اتصل بفارس اشوفه فين، الو ايوا يا فارس ها لاقت حاجه، نعم غير السويت اي انت متأكد، يعني هو حاليا في السويت اللي جنبنا طب تمم اوي يلا روح نام دلوقت سلام
، ياترى انت بتخطط لايه يا سليم؟
       بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
         في قصر العرباوي
نورهان :هو حضرتك ليه يا جدو هتخلي الممرضه تعيش عندنا
عبد الرحمن : مش هتعيش يعني يا نورهان ده مؤقت بس لحد اما احل الموضوع ده
سحر :موضوع لي ده يا بابا
عبد الرحمن :موضوع كده ماتشغليش بالك
نادر:سلام عليكم
عبد الرحمن :عليكم السلام، اومال فين رعد وابوك
نادر:رعد في مشوار كده
بابا بقا معرفش اصلا هو مش في الشركه من الصبح
عصام :وهو هيكون في الشركه ليه ما كفايا عليه انه يهيص
عبد الرحمن :تقصد اي ياعصام
عصام:لا يا بابا مفيش حاجه، اهو جه اهو
وائل:مساء الخير عليكم يا جماعه
عبد الرحمن :كنت فين
وائل :اي هكون كنت فين يعني يا بابا كنت في الشغل
عبد الرحمن :كداب ابنك لسه جاي من هناك وقال انك سايب الشركه من الصبح
وائل بتوتر: اه منا كنت عند صحابي
عبد الرحمن :اااه صحابك ماشي يا وائل
تهاني :براحه يا حسام بيه
حسام :ااااااه ايدي
عبد الرحمن :اي ده في أي
فاطمه :ابنيييي
نورهان برعب:حساام
حسام :اااه، ماتقلقوش يا جماعه ده رصاصه بسيطه
عبد الرحمن :رصاص جه منين يا حسام
حسام :مش عارف ياجدي انا وتهاني كنا خارجين من عند بيتها ولاقت رصاص كتير ناحيتنا وكنت بحاول انه مايجيش فيهم
عصام:هيكون مين يعني اللي عمل كده
عبد الرحمن :عمالها وكان عاوز يغدر عشان مانفذتيش اللي كان عاوزه، بس انا مش هرحمه
وائل:هو مين ده يا بابا
عبد الرحمن :ملكش دعوه، وانتي يا مشيره ودي تهاني على اوصتها هي وعيالها عساه يرتاحوا
مشيره :حاضر يا جدو، تعالي يلا، اسمك اي
كريم :اسمي تريم
مشيره :ههههه كريم ماشي يا كيمو، وانت؟
كرم :ترم
مشيره :تشرفنا يا اخ كرم شكلنا هنبقا صحاب
عبد الرحمن :يلا شوفوا شلوا الرصاصه من ايده
تهاني :انا هشلهالوا
عبد الرحمن :ماشي
        بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
         عند منزل رعد
رعد :وصلنا، استنى فكري كويس يا شروق انا بحبك اوي
، وقبل ما تقولي اي حاجه انا عمري ما هفكر اكسرك اتفضلي يلا اطلعي عشان الجو برد
شروق بزهول:حاضر
………..
رعد:ايوا حبيتها نظره عنيها كلها لمعان مختلفه عنها بس انا خايف ما توافقش وخايف انها تمشي زي حياه يارب أقف جنبي
        بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
           في منزل حور
ام حور:عاوزه تموتي وتسبني يا حور هونت عليكي طب بلاش انا اخواتك اللي روحهم فيكي عاوزه تسبيهم، هو حد زعلك يابنتي كل ده عشان كنت عاوزاكي تنزلي تختاري الفستان مع عريسك وبعدين انتي لو مش موافقه قولي يابنتي وانا افضها سيره
حور لنفسها :ياريت كنت اقدر يا ماما بس غصب عني واقع واتحطيت فيه حياتي بقت كابوس
ام حور:يابنتي ردي عليا بقا
حور:مفيش حاجه يا ماما غلطه ومش هتكرر تاني
حور :ربنا يهديكي يا بنتي
        بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
         في قصر العرباوي
حسام :اااااه دراعي
تهاني :خلاص خلصت اهو
فاطمه :الف سلامه عليك ياحبيبي
حسام :الله يسلمك يا ماما
نورهان بقلق: طب دراعك وجعك
حسام :يعني شريه بس الحمدلله
معتز:مساء الخير
عبد الرحمن :مساء الخير يا حبيبي جبت الحاجات مع عروستك
معتز:لا أصلها تعبت شويه هنبقا ننزل بكره
نادر:اه عم يحيى جاي بكره
نورهان :اي ده بجد بابا جاي بكره
نادر :اه
سحر :طب مش هو وافق ماتنزل انت كمان تجيب حاجه عروستك
نادر:والله كنت عاوز أعمل كده بس اتحرجت اقول
عبد الرحمن :لا بكره تروحوا أنتوا الاربعه تجيبوا الحاجه
نادر :حاضر يا جدو
رعد:السلام عليكم
الجميع: وعليكم السلام ورحمة الله
نادر :اتاخرت ليه يا رعد
رعد:كنت في مشوار كده، اي أخبارك يا جدو
عبد الرحمن :الحمدلله يا حبيبي بخير
فاطمه :اخلي سميره تحضرلك العشا
رعد:لا ماليش نفس، نادر تعالي عاوزك
نادر :حاضر
……….. في غرفه رعد
رعد:قولتلها اني بحبها
نادر :هي مين دي
رعد:شروق
نادر:اي انت بتتكلم جد
رعد:ايوا
نادر:انا حبيتها فعلا
رعد :مش عارف ازاي وامتا بس فعلا حبيتها
نادر:وهي قلتلك اي
رعد؛:مصدومه
نادر :لعا حق الصراحه
رعد:انا ادتها فرصه تفخر براحتها، انا خايف اوي
نادر :خايف من اي بس، انا اول مره اشوفك كده
رعد:عشان اول مره من سبع سنين اخس الاحساس ده احساس عجيب عارف انها بتوحشني انا لسه سايبها اهو وغي وحشتني وحشتني بشكل غريب رغم اننا مش بنتكلم كتير بس بحسها جميله في كل حاجه وعلى طبيعتها
نادر :ده انت َواقع واقع، ان شاء الله خير
رعد:بتمنى كده
        بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
         في منزل شروق
شروق:والله قالي كده
ناديه :طب وهتعملي اي
شروق:مش عارفه
ناديه :مش عارفه، مش عارفه يعني اي ارفضي طبعا
ترن ترن
شروق:استنى ده مستر عاصم، الو يا مستر الحقني
عاصم :في أي يا شروق مالك شروق :رعد طلبني للجواز
عاصم :اي انتي بتتكلمي بجد
شروق :اه والله بيقولي بيحبني
عاصم :وقولتيله اي
شروق :ما دتلوش رد
عاصم :حلو اوي خليكي كام يوم كده كانك بتفكري
شروق:طب وبعد الكام يوم؟
عاصم :هتتخطبوا وتتجوزوا
شروق :نعم!!!!
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى