روايات

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل الحادي عشر 11 بقلم منة عبدالعزيز

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل الحادي عشر 11 بقلم منة عبدالعزيز

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الجزء الحادي عشر

رواية تزوجت ابن عمي القاسي البارت الحادي عشر

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الحلقة الحادية عشر

تاني يوم بأسم صاحي لقه 11مكالمه من زينه قلق علي حلا
بأسم: الوو
زينه: انت كنت نايمه
بأسم: اه حلا كويسه
زينه: انا معرفش هي زعلانه ولا اي بس مش راضيه تاكل ولا تقعد معايا ولما باجي اقعد معاها تسبني وتقعد بعيد عني انا مش عارفه مالها وجبتلها اكل من برا برضو مش بتاكل بقولها تحبي تخرجي تقولي لا
بأسم: هيا بتتكلم
زينه: اه بقت تتكلم كويس وكده وماسكه التابلت بس مش راضيه تتكلم معايا
بأسم: هحاول اجي اشوفها مالها
زينه: معلش صحيتك بس الساعه اتنين العصر قرب ياذن
بأسم: اي ده بجد
زينه: اه والله
بأسم: سهرت بقي امبارح هنزل اشوف إبراهيم وابويا واخلع منهم واجي اشوف ست البنات حلا مالها
زينه بضحك: ماشي مع السلامه
بأسم: سلام
بأسم قام اخد شور وغير هدومه ونزل خبط على إبراهيم
إبراهيم: اي ياعم قلقتني عليك كنت فين امبارح
بأسم: انا متاسف والله بس حصل شوية حاجات عشان كده مشيت
إبراهيم: اتفضل
بأسم: معلش استاذن انا ورايا مشوار
بيري من ورا إبراهيم: ازيك يا بأسم
بأسم: الحمد. بص في الارض: الحمدلله يامرات اخويا
بيري كانت لبسه لبس بيتي مينفعش تخرج بيه من اوضيتها عشان كده بأسم بص في الارض
بيري: اتفضل ادخل
بأسم: متشكر عن اذنكم ورايا شغل
بيري: معلش تعالي يعني كوباية عصير او قهوه مش هتاخرك
بأسم: لا معلش انا ماشي إبراهيم مع السلامه
إبراهيم: سلام ابقي عدي عليا بليل عايزك في حوار كده
بأسم: تمام سلام
نزل باسم قابل ابوه وامه
مصطفى: رايحه فين
بأسم: طب قول صباح الخير الاول😂 ورايا شغل
ام بأسم: سبت فرح اخوك ليه امبارح
بأسم: انا قولت لابوي في واحد صحبي كان في المستشفى
ام بأسم: وتسيب اخوك يوم فرحه
بأسم: معلش انا لسه متكلم معاها ومزعلش عادي جداا
مصطفي: طيب
أم باسم: منويش تفرحنا زي اخوك كده وتجبلنا بنت حلوه زي بيري مرات اخوك بيضه وحلوه وقمر كده
بأسم: بيري مين لا لا انا استحاله اتجوز واحده زي بيري دي ده إبراهيم اتخدع خالص
ام بأسم: ليه يعني قمر
بأسم: بس مش مظبوطه واي حد يشوف جس”مها ده متكسفتش وطلعها تسلم عليا بلبس محدش يشوفها غير جوزها ومتقلقيش ياامي قريب هتجوز وهتكون واحده محترمه وبنت ناس وبحبها
مصطفي: قريب امتي
إبراهيم: هتظبط بس الدنيا كده وهنروح نتقدم وهنتجوز
أم بأسم: ربنا يقدملك اللي في الخير كفايه عليك كبرت
بأسم: ماشي عن اذنكم ورايا شغل مع السلامه
راح عند زينه
بأسم: سلام عليكم
زينه: عليكم السلام عامل اي
بأسم: تمام بخير وانتي
زينه: انا مش كويسه
بأسم: في اي
زينه: حلا كرهتني خالص ومش راضيه تكلمني انا مخنوقه
بأسم: هتكلم انا معاها
زينه: هي في اوضيتها
بأسم: ممكن تعمليلي قهوه هتعبك معايا
زينه: لا ولا يهمك وبالمره هحضر الفطار لحلا يمكن انت تخليها تفطر
بأسم: ماشي
بأسم دخل لحلا لقها بتلعب بتابلت
بأسم: عامله اي انهارده
حلا: الحمدلله جيت امتي
بأسم: لسه جاي وحشتيني قولت اجي اشوفك
حلا: طيب
بأسم: مالك
حلا: هو كل شويه حد يقولي مالك انا كويسه
زينه: ممكن نتكلم مع عمو بادب مش عشان بعملك اللي عايزه هتسوقي فيها
حلا: انتي بتعمليلي حاجه اصلا
زينه: شكلك بتنسي ولمي لسانك بتردي عليا انا مش هتكلم دلوقتي بس كلامك معايا بعدين
بأسم: خلاص يازينه اهدي مش هينفع العصبيه دي
زينه: انت مش شايف كلامها
بأسم: هي غلطانه انها كلمتك كده وانا زعلت منها
حلا: انا مش غلطانه وانتو مش بتعملولي حاجه خالص
زينه: بصت لباسم وبعدها بصت لحلا: انا مش بعمل اي حاجه مفكرتيش لي بعدنا عن ابوكي ومشينا عشانك انتي انا كان عندي افضل اقعد معاها واسكت بس انا مشيت عشان بيضربك وبيموتك انا كان عادي بنسبالي لاني كنت بتمنا اموت وروح عند جدك بس خوفت عليكي وبصيت عليكي ويوم ما جدك كان عايزك رفض ليه عشان خوفت تروحي تتبهدلي مع ستك وتروحي الارض وتتبهدلي ومشيت عشان إبراهيم كان مبهدلك كده انا معملتش حاجه انا غلطانه
بأسم: اهدي يازينه مش كده
زينه بدموع: اهدي ازاي دي بتقولي مش بتعملي اعمل اي عشان اكون فعلاً عمالت حلا انتي عايزه ايه واي حاجه عايزها هعملها دلوقتي وقدام عمك
حلا: عايزه اروح لـ بابا
بأسم وزينه في صدمه: 😳

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت ابن عمي القاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!