Uncategorized

رواية أقتحمت قلبي حورية الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم هاجر

     رواية أقتحمت قلبي حورية  الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم هاجر أحمد 

رواية أقتحمت قلبي حورية  الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم هاجر أحمد

رواية أقتحمت قلبي حورية  الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم هاجر

الدكتور: انسه مايا احنا محتاجين كيس دم كمان بس منقدرش نسحب منك اكتر من كده ممكن ده يسبب ليكي هبوط وتقعى
مايا: لا يا دكتور اسحب الدم اللي انت محتاجه انا هقدر اتحمل
الدكتور: بس كده غلط
مايا بصرار: لا يا دكتور انا مصممه وهقدر متقلقش
الدكتور: علي مسؤليتك
مايا: ايوه متقلقش
برا الاوضه سندس قاعده علي الكرسي بتعيط بهستريا وجاسر وقف قلبه بيتقطع عشانها راح جاب مايا وقرب عليها
جاسر: اتفضلي اشربي 
سندس بعياط: شكرا 
جاسر: ممكن تهدي شويه وتبطلي عياط
سندس بشهقه: معاذ لو جرالو حاجه هندمر 
جاسر بهدوء: مش هيحصل حاجه متقلقيش الرصاصه جت فى الجنب اليمين من صدره يعني بعيد عن القلب وان شاءلله هيبقا كويس
سندس: يارب
عند حور ورعد
رعد بحب: ممكن تهدي يا حور هيبقا كويس
حور بعياط: معاذ مش بس اخويا معاذ ده صاحبي ونصي التاني وكل دنيتي لو جراله حاجه انا ممكن اموت فيها 
رعد بلهفه: بعد الشر متقوليش كده تاني
حور: ياريت كنت انا وهو لا هو هيقدر يستحمل عني 
رعد بعصبيه: قولتلك بعد الشر متقوليش كده 
حور بصتله في عينه وحسيت بحبه وخوفو عليها وفرحت جدا رغم وجعها وحزنها علي اخوها لكن حب رعد قدر يسندها ويخليها تكمل لاخر
رعد شاف ليل لسه قاعد مكانه ومش بيتكلم ولا بيتحرك من وقت موصل المستشفي وقدر اللي صاحبه بيمر بيه قرب عليه وحط ايده علي كتفه
رعد: روح ارتاح يا ليل وانا هطمنك عليه
ليل: مستحيل اروح واسيبه مستحيل
رعد: هيبقا كويس يا ليل متقلقش
ليل: كان المفروض اكون انا اللي مكانه مش هو الرصاصه كانت هتيجي فيا انا وهو وقف قدامي هو فداني يا رعد
رعد: معاذ راجل وصاحب بمعني الكلمه عشان كده اتصرف كده وانا لو مكانه كنت هعمل كده من غير تفكير
ليل: مش عارف هردولو الجميل ده ازاي 
رعد: يفوق بس وابقا اعمل اللي انت عوزه معه
ليل: ان شاء الله هيفوق ويبقا كويس
بعد شويه خرجت مايا وكانت دايخه وباين عليها التعب جري ياسين سندها
ياسين: انتي كويسه يا حبيبتي 
مايا: كويسه بس دايخه شويه
حور: انا مش عارفه اشكرك ازاي 
مايا: ولا شكر ولا حاجه اي حد مكاني كان هيعمل كده ربنا يقومو بسلامه 
حور: الله يسلمك ومتشكره مره تانيه
اكتفت مايا بابتسمه ولسه رايحه تقعود اغمي عليها
ياسين: مااايا 
رعد: جاسر انده الدكتور بسرعه، ياسين اسندها معايا قاعدها علي الكرسي 
نقلو مايا علي الاوضه اللي جمب معاذ علي طول والدكتور طلب انه يتعلقلها محليل 
رعد: مالها يا دكتور
الدكتور: جسمها ضعيف مستحملش كميه الدم اللي اتسحبت منها
ياسين بعصبيه: طالما انت عارف كده ازاي تسحب منها كميه هي مش هاستحملها
الدكتور: انا قولتلها الكلام ده وهي اصرت اني اسحب منها الكميه المطلوبه كلها
رعد: اهدي يا ياسين مش كده،طب هي عامله ايه دلوقت
الدكتور: هي كويسه متقلقوش هتفوق علي طول بعد ما المحلول يخلص
رعد: طب ومعاذ
الدكتور: الحمدلله العمليه نجحت وشيلنا الرصاصه والحمدلله انها جت بعيد عن القلب وخلال 8 ساعات هيفوق ان شاء الله بس كل اللي محتاجه راحه لمده اسبوعين وميحركش دراعه خالص
رعد: متشكر جدا يا دكتور وتعلميتك كلها هتتنفذ
حور بفرحه: يعني معاذ مش فى خطر وهيبقا كويس
رعد: ايوه يا ستي افرحي 
حور من فرحتها مهمهاش هي فين ولا مين وقف ونزلت سجدت فى الارض شكر لربنا وقامت حضنت سندس
حور بفرحه ممزوجه بدموع: الحمدلله يا حبيبتي بقا كويس الحمدلله
سندس بفرحه: الحمدلله ربنا مكسرناش ولا وجعنا فيه الحمدلله
رعد: ياريت تهدو بقا وترتاحو شويه هو هيفوق كمان كام ساعه وياريت لو تروحو وترجعو تاني
حور: لا انا مش هروح واسيب اخويا تعبان في المستشفى
سندس: وانا كمان 
رعد: مينفعش تباتو فى المستشفي انا هفضل معه
ليل: وانا كمان هفضل معه
رعد: انت لازم تروح تغير هدومك اللي كلها دم دي وترتاح وترجع بكره
ليل بعند: قولتلك مش هروح ولا اتحرك من هنا غير لما يفوق واتاكد بنفسي انه بقا كويس
رعد: انت مسمعتش كلام الدكتور
ليل: سمعته بس بردو مش هتحرك غير لما يفوق
جاسر: خلاص يا رعد سيبه علي راحته وانا هروح البيت اجبله هدوم يغير هدومه
رعد: ماشي بس حور وسندس لازم تمشو
حور: مش همشى
رعد: طب واهلك هتقوليلهم انتي بايته فين
حور: اصلا كنت هقولهم لما نطمن من الدكتور ان معاذ بقا كويس
رعد: انا معاكي ان لازم تقوليلهم بس لازم تروحي
حور: انا مش همشي سندس تروح تقولهم وتجبهم وتيجي الصبح
سندس: بس..
حور: مش بس يا سندس لازم حد مننا يروح وحد يفضل
سندس: حاضر
جاسر: تعالي انا هوصلك 
سندس: لا انا هروح لوحدي
جاسر بعصبيه: يلا ومش وقته عندك ده خالص علي فكره 
سندس بخوف: طيب ماشي 
في قصر السيوفي
فريد: انا لسه مكلم رعد وقالي ان اخو حور اتصاب برصاصه فى صدره وهو فى مداهمه مع ليل
اكمل: طب وهو كويس دلوقت
فريد: قال العمليه نجحت بس لسه مفقاش
مرفت: يعيني عليك يا ابني ياللي ملحقتش تفرح
فريد: نطمن علي الولد الاول وبعد كده نفكر في موضوع رعد وحور يا مرفت اصلا رعد مش هينفع يتكلم في حاجه زي كده دلوقت
مرفت: عندك حق 
سلوي: هو مين اللي في المستشفي معاهم
فريد: ليل وجاسر وياسين ورعد ومايا هناك
اكمل: ومايا هناك بتعمل ايه
فريد: فصيله دم معاذ نادره ومحدش كان نفس الفصيله غير مايا وطلبو منها انها تتبرعلو
اكمل: ربنا يجزيها خير 
فريد: امين يارب والولد يقوم بسلامه 
كلهم: يارب 
تحت بيت عم محمود 
سندس وجاسر في العربيه
سندس: متشكره وشكرا تعبتك معايا
جاسر: العفو، هو انا ممكن اسالك سوال
سندس: اتفضل
جاسر: انتي ليه بتتعملى معايا كده بنشفان ودائما عوزه تبيني نفسك انك وحشه مع انك مش كده خالص
سندس: انت شايف ان ده وقته يعني
جاسر: اه وقته ومُصر اعرف الاجابه علي سوالي دلوقتي 
سندس بتنهيده: كل اللي اقدر اقولهولك دلوقت ان محدش بيتوجع ولا يبقا زيي غير لما يحب بجد 
جاسر بعدم فهم: مش فاهم
سندس: الاحسن بلاش تفهم وخالينا زي ما احنا
جاسر: بس انا مش هقدر استحمل طريقتك دي كل متشوفيني تعملي كده
سندس: خلاص ان شاءلله مش هنتقابل تاني ومش هعمل كده
جاسر: وانتي مين قالك اننا مش هنتقابل تاني
سندس: بمعني؟!
جاسر: معني نبقا اصحاب ولاا دي كمان لا
سندس: طب نتكلم في الموضوع ده بعدين انا لازم اطلع دلوقت
جاسر: تمام انتو هتروحو المستشفي بكره امتا
سندس: علي الساعه 8 الصبح
جاسر: تمام 8 بالظبط هتلقيني تحت البيت
سندس: لا متتعبش نفسك احنا هنيجي 
جاسر: علي فكره انا بقولك مش باخد رايك 
سندس: بس
جاسر: مفيش بس اتفضلي يلا اطلعي 
سندس: حاضر عن اذنك
جاسر: سلام
سندس: سلام
طلعت سندس وهي خايفه من رد فعل اهلها لما يعرفو 
سميه: اتاخرتو كده ليه يا سندس وحور اختك فين
محمود: سيبها تدخل الاول يا ام معاذ الاول تاخد نفسها وتتكلم انتي مش شايفه وشها اصفر ازاي
سميه: ماشي بس حور فين
سندس بتنهيده: هقولكو كل حاجه بس توعدوني تبقو هادين
محمود بقلق: اختك جرالها حاجه
سندس: تؤتؤ حور كويسه
سميه: اومال فيه ايه قلقتيني
سندس: معاذ اتصاب برصاصه واحنا كنا عنده في المستشفي
سميه بصريخ: يا حبيبي يا ابني 
محمود بلهفه: ازاي اخوكي فين وايه اللي حصل
سندس: اهدو شويه هو بقا كويس والرصاصه جت في كتفه من قدام والدكتور انه هيفوق كمان 8 ساعات 
سميه بعياط: وانتو ازاي تخبو علينا ومتقولش لينا
سندس: خوفنا من رد فعلكو يا ماما قولنا نطمن عليه الاول وبعدين نقولكو
محمود: طب يلا نروح دلوقت
سندس: مينفعش يا بابا بكره الصبح هنروح يكون فاق وحور بايته معه في المستشفي
محمود: ماشي يا بنتي
سميه: انا مش هرتاح غير لما اشوف ابني يلا دلوقت
سندس: مينفعش يا ماما معاد الزيارت في المستشفى خلص ومينفعش اكتر من واحد يباتو معه 
محمود: خلاص يا ام معاذ الصبح رباح وبكره نرحلو
سميه بستسلام: ماشي امري لله
فى المستشفي
حور قاعده علي الكرسي وباين عليها انها بردانه ورعد خد باله راح قلع جاكته وراح حطه علي كتفها
رعد: مش كنتي روحتي مع سندس وجيتي بكره بدل البرد والتعب ده
حور: انا افدى معاذ بروحي مش اني اقعود فى البرد بس 
رعد: لما بشوف حبك لاخوكي بفتكر نور اختي وحبها وتعلقها بيا 
حور: ربنا يخليكو لبعض
رعد: امين يارب
حور بصتله بصه محدش هيفهمه غيره زي متكون بتقولو متسبنيش متبتعدش عني خاليك جمبي انت سندي
رعد محسش بنفسه غير وهو بيقول
رعد بعدم وعي: بحبك
حور بصدمه: ايه
رعد: بحبك 

يتبع….

لقراءة الفصل الثالث والعشرون : اضغط هنا

لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى