رواية أولاد عمي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم منة وائل
رواية أولاد عمي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم منة وائل |
رواية أولاد عمي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم منة وائل
سليم :الو اي يا محسن في أي نعم وبعدين بقا في الظابط ده هيوقف حالنا خلصوا عليه
معاذ بصدمه:فارس!!
سليم :يلا سلام انت دلوقت
معاذ:ظابط اي ده اللي بتقول عليه
سليم :بصوا انا ارتحتلكم، المهم انتوا ليكم في الصنف
ساره :الصنف الصنف والا اي
سليم :ايوا هو
ساره :ده هو ده البزنس بتاعنا اصلا
سليم :اه عشان كده قولتي على حسب، طيب بصوا احنا شغلنا ماشي ازاي يعني بنستورده من برا ونجي هنا نوزعه في الحفلات اللي هنا ورجال الأعمال وكده نبقا شركه
معاذ:والله لو الشغل عالمي تمم
سليم :عالمي ازاي
معاذ:يعني بنوزع برا الإطار العربي كله يعني ممكن ألمانيا او أسبانيا بلجيكا كده يعني
سليم :بجد والله طب حلو اوي بكرا بقا لازم تيجوا الحفله عشان اعرفكم على البوس وتبقوا معانا
معاذ:اه تمم مفيش مشكله الا صحيح مين الظابط ده
سليم :ده ظابط كده اسمه وليد برميل رخامه ظابط جديد لسه نازل اسكندريه وجاي يثبت نفسه يثبت نفسه فين بقا يثبتها عليا بس كل مره بيفتش مش بيلاقي حاجه
معاذ:طب طلما مش بيلاقي يبقا مالوش داعي تقتله يعني
سليم :اه معاك حق، اتصل بيه قولوا خلاص
المساعد:حاضر ياريس
معاذ:اومال انتوا بتشيلوا البضاعه فين
سليم بشك:وانت عاوز تعرف ليه
ساره :ها لا ده بس عشان بيطمن لما نيجي نجيب بضاعتنا من ألمانيا وكده
سليم :اه بعدين هبقا اقولكم
معاذ:تمم تصبح على خير احنا بقا عشان راجعين من السفر تعبانين بقا وكده معلش
سليم :اه ماشي تصبحوا على خير
معاذ :يلا يا فيروز
ساره بدلع:يلا يا احمد، تصبح على خير مستر سليم
سليم باءعجاب وهو يقبل يدها :وانتي من اهل الخير يا موزموزيل فيروز
بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
على كورنيش النيل
توقف بالسياره أمام الكوبري ونظر لها والي عيونها عده دقائق ثم قال:انزلي
شروق:نعم
رعد:بقولك انزلي
…………
رعد :اسمها حياه، حياه سلمان المحلاوي كنت بحبها اوي كانت زميلتي في الجامعه كانت من أجمل البنات اللي شافتهم عينيا كانت بالنسبه ليا حاجه زي المفاجاءه ماحبتهاش عشان شكلها حبيتها عشان هي مختلفه،……..
واكمل ببكاء سابتني واختارت السفر سمعت كلام ابوها اللي مش بيحب جدي اللي العدوه بينا لحد دلوقتي سابتني و رامت قلبي ورا ضهرها بكل قسوه بعد ما حبتها اوي
شروق بزهول :طب وانت بتقولي الكلام ده ليه
رعد وهو يمسح دموعه:عشان انتي ابهرتني عنها عشان انتي فعلا اثبتلي ان في حاجه مختلفه عنها عارفه اليوم اللي ماجتيش في الشركه حسيت، حسيت ان في حاجه نقصاني عشان كده قولتلك كده انا بحبك اوي يا شروق
بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
في مكان بعيد عن الانظار
مجهول:ها حصل
حسن :ما عرفتش يا بيه كانوا هيكشفوها
مجهول:يعني اي هستنا كتير انا مش قولتلكم عاوز اسمع خبره الليله
حسن :اعمل اي البت الممرضه الغبيه دي مش عرفت، بس انا ادتها فرصه
مجهول :لو ماعرفتش اخلصوا منها وشوفوا غيرها
حسن :حاضر ياريس
بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
في قصر العرباوي
عبد الرحمن :خلاص يابنتي اهدي ماتخافيش انا عارف كويس مش هيقدر يعمل اي حاجه ومن النهارده انتي هاقعدي هنا وفي حمايتي هاتي عيالك وتعالي
تهاني وهي تمسح دموعها :بجد يا أبا الحاج
عبد الرحمن :ايوا يابنتي بجد، يا حسام حسام
حسام :ايوا يا جدي
عبد الرحمن :روح مع تهاني بيتها عشان تجيب حاجتها والعيال
حسام باءستغراب :عيالها
عبد الرحمن :يلا يابني
حسام :حاضر يا جدو يلا يا تهاني
بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
في منزل معتز
معتز :خالي بالك منها يا أمي وماتسبهاش لوحدها وانا كده كده هعدي عليكم بكره اطمن عليها تاني
ام حور:ماشي يابني، بس انت ما عرفتش هي عملت كده ليه
معتز :ماتقلقش هي هتكون كويسه بس ما تتكلميش معاها في حاجه
ام حور :حاضر يابني
………….
معتز لنفسه :مالك خوفت ليه هي يعني تخصك في حاجه وبعدين كنت مستني انها تقولك اي ما ده طبيعي من واحده انت دبحتها اخدتها غصب، بس انا مكنتش في واعي والله وهصلح غلطتي، وبعدين انا خوفت عليها ليه كده بس يمكن عشان صعبت عليا، لا بس مش للدرجه دي انا كنت حاسس ان روحي بتروح معقوله، لا اكيد لا، بس لا ليه بس هي عمرها ما هتبصلي دي مش طايقه تبص في وشي لو الزمن يرجع بيا لورا ماكنتش شربت يومها
بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
في كورنيش النيل
شروق :انت.. انت بتقول اي
رعد:انا عارف اني بقول كلام غريب بس َوالله انا حبيتك اوي معرفش ازاي ومش بقولك قولي حاجه دلوقتي كل اللي اقدر اقوله انا عاوز اتجوزك وهسيبك تفكري براحتك بس فكري كويس يا شروق ونبي
شروق:انت….
وضع اصباعه على فمها وقال:ششششش ماتقوليش حاجه دلوقتي لما تفكري براحتك يلا عشان اروحك
شروق :ايوا بس….
رعد:يلا يا شروق يلا عشان اروحك
شروق بصدمه:طيب
بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
في منزل انجي
انجي :اي يا حبيبي ع
هتبات في حضني النهارده والا اي
وائل بنوم:ليه هي الساعه كام
انجي :الساعه ٩ يا حبيبي
هب وائل واقفا بفزع وقال:اي انا كل ده هنا يانهار اسود
انجي :اي بس في أي اهدي مش كده
وائل:انا اتاخرت ياانجي ماصحتنيش ليه
انجي :عادي لاقتك تعبانه فسبتك تنام حبه
وائل:انام اي بس هقولهم كنت فين
انجي :عادي يعني كنت عند حد من صحابك
وائل:طيب سلام
انجي :ماتنساش اللي قولتلك عليه ها
وائل:طيب طيب
انجي بشر:هههه ياانا ياانت يا رعد مبقاش انا حياه
فلاش باك
رعد:لو مشيتي يا حياه هعتبرك موتى
حياه :غصب عني يا رعد بابا مش عاوزنا َمع بعض
رعد:تقومي تتخلى عني بالسهوله دي، طيب على فكره بقا كل شركات ابوكي بقت تحت سيطرتي يلا امشي مش عاوزك امشي
باك
حياه:هههههه مش هيعرفني اصلا انا مين هو صحيح بابا مش محتاج بس حثي وهرجعه منك يا رعد
بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
عند منزل تهاني.
حسام :خلاص يا تهاني جبتي كل حاجه
تهاني :اه يلا يا كريم اطلع انت واخوك يلا
كريم بطفوليه :حاتر حاتر يا ماما
حسام :عندك كام سنه يا كريم
كريم :عندي خمسه
حسام :خمس سنين
كريم :ايوا
حسام :وانت اسمك اي
كرم :تلم
حسام :اسمك كرم
كرم:ايوا
حسام :ماشاء الله ربنا يحميهم يلا اركبي يا تهاني
تهاني :ماشي يلا يا كريم
وسمعوا أصوات رصاص في كل مكان
تهاني :عااااااا