Uncategorized

رواية أحببت قمراً الحلقة الثانية والعشرون 22 بقلم مريم حسن

 رواية أحببت قمراً الحلقة الثانية والعشرون 22 بقلم مريم حسن 

رواية أحببت قمراً الحلقة الثانية والعشرون 22 بقلم مريم حسن 

رواية أحببت قمراً الحلقة الثانية والعشرون 22 بقلم مريم حسن 

اميره بصدمه:قمرررر قمررر قمر فوقي ي عمر

شاب:لا حول ولا قوه الا بالله

اميره بخوف:حد يطلب الاسعاف بسرعه والنبي

شاب2:طلبتهم زمانهم جايين

شاب3:ي انسه انا شوفت اللي ضرب عليها النار وهرب

اميره بتوتر:ط طب ممكن تخليك معانا علشان الشرطه تاخد اقوالك

الشاب:حاضر

‘الاسعاف جت وشالت قمر وخدوها ع المستشفي ع العمليات’

اميره بعياط:ادهم قمر حد ضرب عليها نار و..

ادهم:اميره بقولك اي انا مبحبش المقالب ونتي عارفه انا بخاف عليها ازاي ف بلاش المقالب دي

اميره بعياط اكتر:ادهم صدقني مش مقلب بص احنا ‘وحكت له كل حاجه

ادهم: فين المستشفي بسرعه

اميره:****

ادهم:جاي

*******

سلمي:شكرا ي اشرف

اشرف بإبتسامه صفرا:طب اي فين فلوسي

سلمي:اتفضل 

اشرف:كده خلصانين

اشرف:الا قوليلي مش دي بنت عمك خلتيني اقتلها لي

سلمي:اشرف انت عليك تنفذ وانا وادفع متسالش علي حاجه تانيه

اشرف:انا لو مكنتش مجبور علي كده مكنتش قتلت اصلا

سلمي:والله انا لقيتك محتاج فلوس ف قولت ان انتا اولي بيها 

اشرف بقرف:شكرا يستي انا ماشي

*******

ادهم للممرضه:لو سمحتي في واحده جت هنا حد ضرب عليها نار

الممرضه:اه فعلا

وقالتله علي رقم الغرفه الموجوده فيها قمر و وصل ادهم للغرفه ولقي اميره بتعيط

ادهم بخوف:اميره قمر فين وهيا عامله اي دلوقتي

اميره بعياط:في اوضه العمليات ولسه الدكتور مقلش حاجه 

ادهم:طب طب هيا خدت كام رصاصه

الشاب اللي جه مع اميره:اتنين

ادهم وقد شعر بنغزه في قلبه ومقدرش وبدأت الدموع تنزل من عينيه مثل الشلال

نعم هيا بنته قبل متكون حبيبته ميقدرش يعيش من غيرها فهي كل شئ بالنسبه له

الدكتور خرج من اوضه العمليات و اول م خرج زين مسح دموعه وجري علي الدكتور واميره كذلك

ادهم:طمني ي دكتور

الدكتور:تقربلك اي

ادهم:مراتي

الدكتور:تمام هيا فقدت دم كتير ومحتاجه متبرع فصيله دمه AB و الفصيله دي نادره جدا لانها اخدت رصاصتين ونذفت دم كتير 

ادهم:طب ثانيه ي دكتور هعمل اتصال واجي

الدكتور:تمام اتفضل بس هات متبرع بسرعه

ادهم:الو ي مراد

مراد:اي يبني فينك من الصبح

#الكاتبه_مريم_حسن

ادهم:مراد تعالي ع مستشفي****بسرعه

مراد:في اي

ادهم:بسرعه ي مراد لما تيحي هتعرف هستناك قدام المستشفي

مراد:طيب طيب جاي حالا

بعد نص ساعه

مراد:في اي

ادهم:تعالي بس معايا عايزك تتبرع ل قمر بدم 

مراد:قمر مين

ادهم:مراتي 

مراد:انت اتجوزت امتي

ادهم بعصبيه:يخربيت غبائك ،مراد قمر حبيبتي عرفتها

مراد :يبني انت اهبل انا اه عارفها بس انتا اتجوزتها امتي وازاي

ادهم:يعم متجوزتهاش انجز يلا عشان حد ضرب عليها نار ومحتاجه دم

مراد:بس انا فصيلتي AB

ادهم:ايوه هيا فصيلتها كده يلا

*مراد اتبرعلها بالدم فعلا وخرج*

مراد:انت كويس

مراد:ايوه متخافيش

ادهم للشاب:انت شوفت اللي ضرب عليها نار ياا…

الشاب:ساهر ،ايوه شوفته و وهو بيهرب

ادهم:طيب عرفت تشوف وشه

ساهر:ايوه شوفت وشه 

ادهم:طب اوصفه كده

ساهر بتذكر:كان لابس جاكيت اسود وبنطلون اسود وعنيه لونها ازرق خالص وشعره اسود وعنده حسنه عند مناخيره

ادهم بصدمه:قصير؟

ساهر:اه قصير

ادهم:شعره لحد رقبته

ساهر:بالظبط

ادهم بصدمه:اشرف!!

مراد:انت عارفه

ادهم:مش معقول

اميره:في ايه

ادهم:اشرف كان بيشتغل عندي في الشركه وبعدين سافر ل مامته ومعرفش حاجه عنه من بعدها

ادهم:مراد تجبلي كل المعلومات عنه من ساعه ما سافر

مراد:حاضر

الدكتور طلع

ادهم بلهفه:طمني ي دكتور

الدكتور:مراتك شكلها بتحبك اوي هيا فاقت وبتسأل عليك

ادهم:طب اقدر ادخلها ي دكتور

الدكتور:هو صعب بس 5دقايق مش اكتر

ادهم:تمام شكرا ي دكتور

الدكتور:لا دا واجبي وحمدلله علي سلامه مرات حضرتك

ادهم:الله يسلمك

ادهم فتح الباب ودخل قعد علي الكرسي جنب قمر

ادهم:كدا ي قمر كنتي هتسيبيني وتمشي يرضيكي اقعد لوكي طول عمري

قمر بدموع:انا اسفه

ادهم:اهم حاجه انك بخير دلوقتي ي روحي انتي متعرفيش انتي غاليه عندي ازاي و مقدرش اعيش من غيرك

قمر:ربنا يخليك ليا يارب

الممرضه:بشمندس ادهم مينغعش كدا لازم المريضه ترتاح 

ادهم:ماشي انا طالع ادهم باس ايد قمر وطلع

اميره وادهم:ادهم قمر عامله اي 

ادهم:الحمدلله هيا كويسه 

اميره:الحمدلله يارب

مراد:اميره روحي انتي ونا وادهم هنفضل

اميره:لا انا هفضل معاها

الدكتور:لو سمحتو روحو كلكو مينفعش حد يبات مع المريضه ولو حصل حاجه هنتصل بيكو فورا

ادهم:مينفعش ازاي لازم حد يفضل معاها ع الاقل شخص

الدكتور:لا مينفعش 

مراد:خلاص تمام ي دكتور

ادهم:طب ينفع ادخل اشوفها قبل م امشي

الدكتور:نايمه

ادهم بضيق:تمام

تاني يوم الصبح صحيت اميره وقالت ل مامتها ومامتها كانت عايزه تروح معاها بس اميره قالتلها لاء خليكي وقالت ل ريماس وادهم راح ومراد اصر عليه انه يروح معاه

اميره:قمر يروحي عامله ايه

قمر:الحمدلله والله

ريماس:يروحي خوفتينا عليكي

قمر:انا كويسه ي جماعه متخافوش

مراد بهزار:طب يلا قومي بقا بسرعه عشان عايزين نعمل الفرح

كلهم ضحكو

الدكتور دخل:ممكن تخلوه المريضه ترتاح شويه

قمر بسرعه:انا مرتاحه وهما معايا سوبهم شويه 

ادهم:هيا هتخرج امتي ي دكتور

الدكتور:بالكتير بكرا

ادهم:شكرا

مراد:ادهم انا هروح بقا اجيب كل المعلومات وجايلك

ادهم:اوك

قمر:عرفت مين اللي ضرب عليا النار ي ادهم

ادهم:اه ي قمر

قمر:مين هو

ادهم:واحد كان شغال عندي من زمان بس مش اوي

قمر:واي اللي يخليه يعمل كده

ادهم:مش عارف

********

مراد:مش تحاسب ي عم

_اسف ..انت

مراد بصدمه:انت

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة والعشرون : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية انتقام للكاتبة آية محمد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!