رواية أحببتك صدفة الحلقة الحادية والعشرون 21 بقلم حبيبة كوكب
رواية أحببتك صدفة الحلقة الحادية والعشرون 21 بقلم حبيبة كوكب |
رواية أحببتك صدفة الحلقة الحادية والعشرون 21 بقلم حبيبة كوكب
الفرح عباره عن درس من دروس الحياة …
يجب أن تحفظه جيدا …
نهايته قاسيه جدآ ..
لانه لن يدوم ..
تعلم ان يكون الفرح عباره عن وهم لا تتأمل انه سيبقى ..
كي لا تتوجع بقيه عمرك ..
تعلم انه لن يدوم ..
لذالك لا تتعلق باحد ..
وفجاء ياسمين قامت من مكانها وقالت : كويس انك جيتي عشان تسمعي حبيب القلب وهو بيقول اان انا اول حب ف حياته
مراد بصدمه : حبيبه
حبيبه بهدوء : انت بتعمل ايي هنا يامراد
مراد بسرعه : حبيبه والله انتي فاهمه غلط
حبيبه بعصبيه وصوت عالي : ما تبطل كدب بقي انت ايي الكدب دا بيجري ف دمك كنت بتعذبني وبتنتقم مني ف حاجه انا مليش ذنب فيها وتقولي ان انا كنت بخونك و انت اللي مش بتغلط وخليت اليوم االي كل بنت بتحلم بيه يبقي اسود يوم ف حياتي
طيب لما انت بتحبها وهي حبك الاول ليه دخلت حياتي ليه خليتني احبك وانت ف قلبك واحده تااااااانيه
مراد : حبيبه اسمعيني انا والله بحبك انتي صدقيني
حبيبه ببكاء وعصبيه : انت لسه بتكدب انا شوفتك وسمعتك انت مش هتبطل كدب بقي
مراد علي وشك البكاء : حبيبه انا عمري ماهخونك انا جيت هنا عشان اعرف الحقيقه
حبيبه بعصبيه : عايز تعرف الحقيقه انت لسه مش مصدقني
مراد : ياحبيبه اسمعيني
حبيبه بصوت عالي : مش عايزه اسمع حاجه ووجهت كلامها لياسمين مش انتي اللي اتصلتي بيا وقولتيلي ان مراد تعبان ليه عملتي كدا انطقي
ياسمين بعصبيه : اه انا اللي عملت كدا انا كلمتك وقولتلك ان مراد تعبان وانتي هبله وصدقتي وجيتي عارفه ليه عشان مراد دا بتاعي انا انتي فاهمه وانتي سمعتي بنفسك وهو بيقول ان هو بيحبني
مراد بصوت عالي : ياسمين انتي بتقولي ايي انتي اتجننتي حبيبه والله انا بحبك انتي صدقيني انا مستحيل احب غير انا كنت بحبها زمان بس والله دلوقتي بحبك انتي ومقدرش اعيش من غيرك
حبيبه بهدوء : طلقني يامراد
مراد بصدمه : انتي بتقولي ايي
حبيبه : انت سمعت انا قولت ايي كويس اوي
وسابتهم ومشيت ومراد واقف مصدوم مش عارف يعمل ايي
وحبيبه نزلت وكان ادم مستنيها تحت بالعربيه اول مانزلت ركبت مع ادم وحرك العربيه ومشيو
ادم : عملتي ايي ياحبيبه
حبيبه بهدوء : طلبت الطلاق
ادم بعصبيه : انتي بتقولي ايي ياحبيبه والله مراد بيحبك وكل اللي حصل دا من تخطيط ياسمين
حبيبه ببكاء : مراد بيحبها ياادم
ادم : لا طبعا مراد مش بيحبها يمكن كان بيحبها زمان بس دلوقتي لا بدليل ان هي طلبت ان هي اللي ترجعله وهو اللي رفض مراد بيحبك انتي
حبيبه : حتي لو بيحبني انا مستحيل اعيش مع مراد بعد كل اللي عمله فيا
ادم : ياحبيبه صدقيني.
حبيبه بتعب : عشان خاطري يا ادم كفايه انا مش عايزه اتكلم في الموضوع دا تاني
ادم : خلاص ياحبيبه انتي شكلك تعبانه نتكلم ف وقت تاني احنا وصلنا اتفضلي
حبيبه : شكرا ياادم سلام
ادم : سلام بس فكري ف كلامي ياحبيبه عشان بجد مراد بيحبك
وادم اتحرك بالعربيه وحبيبه طلعت شقتها واول مادخلت الشقه كانت ليان ف انتظارها
ليان بحزن : حبيبه اتاخرتي لي ياحبيبتي قلقت عليكي وماما كانت مستنياكي بس كانت تعبانه دخلت نامت وقالتلي اصحيها لما تيجي
حبيبه بإبتسامة باهته : كنت ف مشوار ياحبيبتي متقلقيش وماما خليها نايمه
ليان : طيب يلا بقي عشان تاكلي انا عملت الاكل وكنت مستنياكي
حبيبه : صدقيني مليش نفس
ليان بحزن : لا انا كدا هزعل يلا وانا هفتح نفسك
حبيبه بإبتسامة : حاضر
تناولو طعامهم سوياً حبيبه : كفاية كدا خلاص مش قادرة
ليان بحزن : انتي كلتي حاجة دا الاكل بحالو
حبيبه : صدقيني شبعت
ليان : خلاص مش هضغط عليكي تحبي اساعدك في حاجة
حبيبه : لا ياحبيبتي انا هنام شوية
ليان : خلاص يلا ندخل ننام.
ودخلو الغرفه وحبيبه وليان ودخلو في سباق عميق من النوم
واتي الصباح علي أرجاء المدينه
وحبيبه صحيت علي صوت هاتفها وكان…….
يتبع..
لقراءة الحلقة الثانية والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية فرعون للكاتبة ريناد.