Uncategorized

رواية نعم احببت حياتي البارت العشرون 20 بقلم جهاد عبدالرحمن

 رواية نعم احببت حياتي البارت العشرون 20 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت العشرون 20 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت العشرون 20 بقلم جهاد عبدالرحمن

أسر : تستاهل اكيد بتقعد تتسهوك بس علي فكره دارين مش سهله محدش يعرفها قدي دي بنت خبيثه ومش كويسه 
أدم: هيا حره انا مالي متهمنيش في حاجه اساسا 
أسر: علي رايك 
أدم بتفكير : طيب انا بقا حياه نفسي اعرف في حاجه جواها تجاهي ولا لا …
أسر : طيب اسألها 
أدم: لا انا متفق معها ان جوازنا علي ورق وبس وهوا كده فعلا 
أسر : انتا عايز تقنعني انك يعني مش بتحبها 
أدم: لا احبها اي انا مشدود ليها بس وحاسس انها مختلفه جدا وكمان مجرد فضول عايز اعرف هيا بتحس بكده هيا كمان ولالا 
أسر : انتا بتضحك علي نفسك 
أدم: بس ياد هتقول اعمل اي ولا لا 
أسر : طب منتا عارف هوا انا هقولك انتا ده انتا محدش قدك ????????
أدم: ههههههههههه يعني غلطان اني باخد رايك 
أسر : انتا بتحبها قول يعني مش هروح افتن عليك واقول لحياه جوزك بيحبك والله انتو هتجننوني 
أدم: بس ياض.. دي كانت عايزانا نبقا صحاب أسر انا مش عايز اتعلق بحد ويسبني تاني وانا قولتلك انا مش بحبها مجرد اني مشدود ليها وعايزها وخلاص لان مفيش حاجه قبل كده كنت عايزها ومختهاش 
أسر : والله شكلكو هتتعبوني معاكو المهم الي في دماغك غلط انك تشوف حياه هتغير من دارين ده غلط لان دارين دي بالذات متقربش منها دي مهتصدق وهتخرب كل حاجه ومش بعيد تلبسك تهمه كمان ….
أدم : امممممم اوكي 
أسر : طيب يدومي هنزل تحت هخلص شويه حجات وهاجي تاني 
أدم: ماشي متتاخرش كمان شويه في اجتماع 
أسر: اوكي 
___________
بعد مرور وقت طويل 
حياه: والله ده انا هتشل رنيت عليه ٥ مرات ومستنيه اهوه 
تقي : يمكن يكون مسمعش التلفون 
حياه بنرفزه : ولو روحت لوحدي مش بعيد يموتني 
تقي : هههههههههه انتو مشكله 
حياه: المهم عملتي اي في العريس 
تقي : هههههههههههه يختي زي اخواته رفضته مرتحتلوش 
حياه بفرحه : بجد 
تقي : اه ولله 
حياه : طيب ده انتي جيلك عريس عسل 
تقي : ده مين ده 
حياه : أسر مفهوش عيب ده بقا أسر كويس ومحترم 
تقي : مين قالك احكيلي 
حياه : أدم هوا الي قلي وأسر هوا الي طلب منو 
تقي : اممممم 
حياه: امممم ايه يجي ولا ايه 
تقي : هشوف وهردعليكي 
حياه : ماشي سلام بقا اما اشوف أدم اتأخر لي كده 
تقي : سلام 
___________
أدم: تمام كده متفقين كل حاجه كده تمام وانا موافق 
رجل اعمال: ماشي ياادم بيه حضرتك ممكن تمضي علي العقود 
أدم: اوكي 
أدم مضي علي العقود وسلم هوا وأسر علي رجل الأعمال والاجتماع انتهي في صالح الطرفين 
أدم مسك الفون 
أدم: اوبس ..حياه رنت٧ مرات انا الشغل نساني خالص اكيد وقفه من سعته 
أسر : طيب روحلها 
أدم: ماشي 
أدم طلع من الشركه وراح عند حياه ووقف قدامها بالعربيه 
أدم: اركبي 
حياه بعصبيه: لسه فاكر اني مستنيه 
أدم بجديه : اركبي وصوتك ميعلاش 
حياه : طب مش ركبه يلا 
أدم نزل وفتح باب العربيه لحياه 
أدم: اركبي علشان مزعلكيش 
حياه ركبت وهيا متنرفزه من أدم 
أدم: كان ورايا اجتماع ونسيت خالص والتلفون كان صامت ومسمعتوش 
حياه : خلاص ماشي 
أدم قاصد ينرفز حياه : طيب المفرود تحمدي ربنا اني انا جتلك وكل يوم بوصلك اصلا 
حياه بنرفزه : متبطل غرور بقا اي مش عارفه اي الغرور ده شايف نفسك اوي كده لي 
أدم: مش غرور دي ثقه وبعدين انا كل حاجه فيا حلوه واي بنت تتمناني 
حياه : مين قال كده طيب انا بنت اهو ومش عايزاك 
أدم: لانك لازمك نظاره مش بتشوفي 
حياه: والله انا نظري كويس بس انتا مش راضي تتقبل الحقيقه 
أدم بثقه : لا انتي معجبه بيا بس مش راضيه تقولي 
حياه : والله مغرور ومتكبر كمان وانا مش معجبه بحد 
أدم بضحكه ساحره : ماشي 
حياه في نفسها : يخربيت حلاوه امك انتا عسل فعلا بس مغرور و شايف نفسك بس ضحكتك حلوه اوي 
___________
أدم وحياه وصلو البيت وطلعو الاوضه 
حياه اخده بجامه لها ودخلت اخده شور وطلعت 
حياه: ادخل بقا 
أدم: سبتك تدخلي الاول بمزاجي
حياه بنرفزه: ماشي 
أدم: هههههههههه وكمل بهبل :متسرحيش شعرك شكلك حلو وهوا مبلول 
حياه : هههههههه لازم اسرحه 
أدم: اوكي يفرولتي وقام ياخد دوش 
اما حياه قعده تسرح شعرها بعد الاستشوار وشغله اغنيه لعمرو دياب (???????????????????????????? ايوه بقا ) اغنيه انتا مغرور 
(ليك نفس تضحك وتسلم ليك نفسك عادي بتعامل والله ده عيب.. دنا عشت جمبك بتالم وبقول مفيش انسان كامل بس انتا غريب انتا مغرور انتا معدوم الشعور انتازي الزينه ديكور والي عشرك معذور مغرور ايوه مغرور ايوه معدوم الشعور ايوه زي الزينه ديكور والي عشرك معذور مغرور مش زيك انا مش بتتلون لاححن ولا هعمل خاطر دنا باب مقفول البعد أوقات بيهون وتعبت من القرب يساتر كده مش معقول …) 
ادم طلع من الحمام 
أدم غنا: انتا مغرور انتا معدوم الشعور انتا زي الزينه ديكور والي عشرك معذور مغرور ايوه مغرور ايوه معدوم الشعور ايوه زي الزينه ديكور 
حياه بااعجاب: صوتك حلو اول مره اعرف 
أدم : انا مش بغني من وانا صغير كنت في المدرسه كنت بغني علطول يعني صحابي أسر و دارين كانو بيخلوني اغني ليهم علطول وماذن كان علطول بيخليني اغنيلو بس 
حياه : مين مآذن 
أدم بتنهيده: ده اخويا الصغير الله يرحمه
حياه بزعل : الله يرحمه 
أدم: من ساعت ممات وانا مش بغني بدندن في سعات كده لما يجيلي مزاج 
حياه : بس صوتك جميل اوي صراحه 
أدم بخبث: صوتي بس 
حياه : ايوه 
أدم: هههههههههههه 
حياه : ضحكتك بردو صراحه حلوه اوي 
أدم: ايوه بقا بتعكسيني وانا قاعد 
حياه بخجل: سكتتتتت 
أدم: اكيد جعانه صح 
حياه : ايوه وانتا 
أدم: وانا هموت من الجوع احنا ملحقناش نفطر الصبح اساسا 
حياه : طيب يلا ننزل ناكل 
أدم: اوكي يلا غيري هدومك وننزل 
حياه : اوكي 
حياه نزلت هيا وأدم علشان يتغدو 
دارين : اي ده انتا جيت امتا ياأدم 
أدم: من شويه كده 
دارين : اوكي هتتغدا صح 
أدم: ايوه هنتغدو 
دارين : يلا انا جعانه بردو 
حياه مش عايزه أدم يقعد مع دارين : أدم كنت عيزاك في حاجه علي مداده تحضر الغدا بعد اذنك يدارين
دارين بقرف : اوكي 
حياه اخده ادم وطلعو بره في الجنينه 
ادم: هوا في ايه 
حياه : تقي رفضت العريس 
أدم: بجد 
حياه : اه كنت ناسيه اقولك 
ادم : طب اي هنروح ولا اي اقول لاسر 
حياه : هترد عليا بليل 
أدم: اوكي متنسيش تقوليلي 
حياه: اوكي 
أدم: يلا ناكل بقا لأني واقع من الجوع 
حياه : يلا 
دخلو واكلو وفضلو حياه ودارين طول اليوم أدم يحاول يبعدهم عن بعض لانهم مش بيتيقو بعض 
بليل 
حياه وأدم في اوضتهم 
حياه: اصبر بقا كده علشان تقي بترن اهيه 
أدم: اوكي 
حياه: ايوه يتوته اقول لاادم اي 
تقي : خليهم يجو يحياه هشوف كده 
حياه : ماشي يحببتي انتي فضيه امتا 
تقي : بكره عادي ممكن 
حياه: اوكي تمام هتصل بيكي واقولك هيجو امتا 
تقي : اوكي عايزه حاجه
حياه : لا يحببتي مع السلامه
تقي : مع السلامه 
أدم: وفقت صح 
حياه : اه وفقت تروحو 
أدم: هقول لأاسر بكره 
حياه : اوكي نام بقا علشان هموت وانام 
أدم: طيب تصبحي علي خير 
حياه: وانتا من اهله 
أدم وحياه نامو 
_________
في صباح جديد 
أدم قام هوا وحياه من النوم ونزلو بعد مشافو صادق علشان يفطر 
دارين : انتا شكلك مش ناوي تفسحنا 
حياه بغيظ: كولها اقل من اسبوع وتتفسحي براحتك هكون خلصت امتحنات 
دارين : اوكي 
أدم: طيب يلا نفطر بقا 
حياه : يلا 
كلهم اتلمو علي السفره علشان يفطر معدا حياه كانت بتعمل لاأدم القهوه 
سهام : أدم انتا ازاي اجوزت حياه دي مش من مستوانا خالص 
دارين: اه ولبسها غريب اوي 
مش استايل خالص ولا كلامها ..
سهام: اه دي مش من مستوي عيله البنهاوي خالص 
ادم بعصبيه : حياه مراتي وهيا مليه عيني ومش بالمستوى والكلام الفاضي الي ملوش معني ده هيا عندي بكل الدنيا ولو لبسها المحترم وحجابها مش استايل فهوا عندي احل من اي حاجه تانيه وانا بحترم مبدئها جدا وهوا ده الصح اساسا وياريت بقا كل واحد يحط لسانه جوا بقه لان مفيش حد يهمني رأيه وحياه تحترموها زي مبتحترموني كده لان احنا الاتنيين واحد 
سهام : ماشي 
>>>>>>>>>>>>> بقلم / جهاد عبد الرحمن>>>> >>>>>>>>>>????????
دارين بغل مردتش وقامت من علي السفره علشان تطلع اوضتها لقت حياه في وشها وكانت وقفه وسامعه كل كلمه قلوها .. دارين بصتلها بقرف ومشيت 
حياه كانت مبسوطه من رد ادم عليهم جدا 
حياه : القهوه 
أدم: افطري يلا 
حياه : اوكي 
حياه وادم فتطرو وطلعو بره علشان يمشو 
حياه: شكرا 
أدم: علي اي 
حياه : انك عرفت ترد مكاني 
أدم: امممم انا قولت الحقيقه ده الصح مش انتي مراتي فعلا واحترامك من احترامي ولاانتي عندك رأي تاني 
حياه بفرحه مخفيه : لا 
أدم ودا حياه الامتحان وراح الشركه علطول 
أسر: والنبي انتا عسل يدومي 
واسر قام حضن أدم 
أدم: هههههههههه يااهبل 
أسر : طب احكيلي هيا وفقت علطول 
أدم: لا ردت اخر النهار واحنا هنام 
أسر: اوكي انا مبسوط جدا 
أدم: يارب تكون مبسوط علطول هنروحو امتا بقا 
أسر : بكره حلو 
أدم: اه مفيش مشاكل 
أسر : أدم اكيد هتغنيلي في الخطوبه صح 
أدم بضحك : يااهبل والله انتا عبيط 
أسر : لا مش هتنازل احنا متفقين من واحنا لسه صغيرن صح ولا اي ..
أدم: مش لما تقي توافق بيك الاول 
اسر: متخفش انشاء الله هتوافق 
أدم: انشاء الله 
أسر : بس هتغني بردو 
أدم : هنشوف 
____________
عند تقي 
دكتور اشرف : العريس الي جه ده بقا مفهوش غلطه ده من طرف أدم بيه ده صحبه الي مبيستغناش عنه وأسر شاب محترم وشاطر في شغله 
تقي: يبابا انا هعمل اي بشغله هشوفه لو عجبني هوافق 
دكتور اشرف : انتي هتشليني 
تقي : يبابا ده جواز مش لعبه يعني الشخص الي هوافق عليه هقدي باقي عمري معاه 
دكتور اشرف : طيب يتقي الي انتي عيزاه 
تقي : اوكي
تقي راحت اوضتها ورنت علي حياه 
تقي : حياه عملتي اي 
حياه : لسه مخلصه دلوقتي وطلعه من اللجنه بس الحمد الله تمام 
تقي : الحمد الله 
حياه: هرن علي ادم علشان يجي يخدني 
تقي : اوكي سلام 
حياه : سلام 
أدم: يعني ايه انتا متأكد 
اسر: ايوه ده رجع في كلامه وعايز التمويل بتعنا نذوده ومش عارف هنعمل ايه احنا محتاجين ليه مفيش وقت نلاقي واحد غيره وهوا عارف وممكن لو اتآخرنا اسمنا يتأخر في السوق ومنعرفش نخلص كل بضعتنا لو نزلنا شغلنا متاخر بعد ماالكل ينزل 
أدم: ابن ##### ده كان موافق طيب والله لوريه يبقا ميعرفش مين أدم البنهاوي 
أسر : هتعمل ايه 
أدم: عايز اجتماع لكل اعضاء شركتنا بسرعه بكره … وكمل… تسنيم 
تسنيم: نعم 
أدم: الاجتماع يكون بكره حددي معاد بسرعه 
تسنيم: حاضر ياادم بيه الغي مواعيد بكره يعني 
أدم: أهم حاجه الاجتماع ادي خبر لكل الفروع وكل الي بيتعامل معانا الاجتماع يكون بكره 
تسنيم : تمام ياأدم بيه 
أدم تلفونه بيرن حياه بترن عليه 
أدم: أسر انا هروح اجيب حياه وهخلي معاد بتاع بكره النهارده علشان بكره مش هنبقا فاضين 
أسر : تمام 
أدم: لما اروح هرن عليك سلام 
أسر : سلام 
أدم راح جاب حياه من الامتحان وروحو البيت 
حياه : أدم 
أدم: نعم 
حياه : هوا في حاجه مديقاك 
أدم: لا مفيش شويه مشاكل في الشغل بس 
حياه : اه ربنا معاك 
أدم: هنروح النهارده عند تقي علشان انا وأسر مش فاضين بكره 
حياه: تمام هقولها 
أدم: اوكي 
بعد مرور وقت طويل 
وحياه وأدم وأسر وجده أسر راحو عند تقي البيت 
دكتور اشرف : اتفضلو 
جده أسر: هندخل في الموضوع علطول احنا عايزين تقي لاأسر اي رايكو وطلبتكو كلها موافقين عليها من غير منعرفها 
دكتور اشرف : انا عن نفسي موافق 
جده أسر: طب عروستنا الحلوه 
أدم: لو سمحتو معلش اني أدخلت بس اعتقد ان أسر لازم يقعد مع تقي شويه علشان يتفاهمو 
دكتور اشرف : مفيش مشاكل ياأدم بيه 
أتفضل ياأسر 
أسر وتقي راحو البلكونه
أسر: طيب انتي ايه رايك فيا 
تقي : انا معرفكش كويس علشان احكم 
أسر : اكيد هتعرفيني بعد كده بس انا لو وافقتي اوعدك اني اسعدك علي قد مقدر ومش هقولك ان مش هنزعل من بعض ولا الكلام ده لا اكيد هيقبلنا مشاكل كتير بس اوعدك اني هكون متفاهم معاكي واعمل اي حاجه علشان تكوني مبسوطه 
تقي بااعجاب لتفكيره : انممممم 
أسر : اوكي وانتي القرار يرجعلك في الاخر 
تقي : تمام سبني يومين كده افكر وارد عليك 
أسر : يومين بس من غير زياده اصلي عارف شغل البنات ده يومين يعني اسبوعين 
تقي بضحكه خجل : ههههههههه لا متخفش يومين بس 
أسر : تمام 
>>>>>> >>>بقلم / جهاد عبد الرحمن>>>>>>>> >>>>>>>>>>> ☺????????
تقي وأسر طلعو ليهم وبعدين فضلو قاعدين شويه وبعدين مشيو من بيت تقي 
حياه : اتمنا تقي توافق 
أدم : والله أسر مفيش منو ..جدع وطيب ومش بقول كده لانو صحبي لا والله هوا كده فعلا 
حياه: وانا ارتحتلو وحباه جدا 
ادم رفع حوجبو: حبيتي مين يبت 
حياه : اي دماغك متروحش بعيد قصدي زي اخويا انتا علطول بتفهم غلط 
أدم: انا عارف اساسا انو زي اخوكي ده انا كنت موتك 
حياه : تموت مين بس اهدي كده 
أدم: اموتك انتي دي عيبه في حققك مش لما تحبيني الاول تبقي ترتاحي لااسر 
حياه : هههههههههه منا بحبك بردو 
أدم: بجد 
حياه : زي اخويا 
أدم: يشيخه قولي كلام غير كده اخوكي ايه بس 
حياه : هههههههههههه معلش يدومي 
أدم: انتي لو تريحيني وتقولي مين مصلتك عليا بس 
حياه : هههههههههههه 
_________
تاني يوم الصبح 
بعد ماادم وده حياه الامتحان وراح الشركه 
أدم: ########
يتبع..
لقراءة البارت الحادي العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطأ أفقدني عذريتي للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى