Uncategorized

رواية عشق المراد 2 الفصل التاسع 9 بقلم فاطمة جودة

    رواية عشق المراد 2 الفصل التاسع 9 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل التاسع 9 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل التاسع 9 بقلم فاطمة جودة

عز .. هتاخد بس جلسات تاني لمدة شهرين وبعد كدا هتيجي بألف سلامة
عهد .. يارب يا اونكل 
ليليان .. تعالي يا عهد 
عز .. عاصم عايزك في المكتب 
********
سليم .. بابا عايز اتكلم معاك 
كيان .. اقعد يا سليم 
سليم .. وليد عايز يتجوز كارمن 
كيان .. كارمن بنت مراد 
سليم .. انتو تعرفو كارمن غيرها 
فرح .. ألف مبروك هو فين 
كيان .. اصبري يا فرح انتي ما بتصدقي تظيطي هو مجاش يقولي لي 
سليم ضحك .. مكسوف منك 
كيان .. وليد .. يا وليد انت يا زفت 
وليد .. جاي يا بابا اي لزمتها الشتيمه 
كيان .. انت بتحب كارمن 
وليد .. اه 
كيان .. ومجتش تقولي لي بتقول لأخوك اللي هو اصغر منك 
وليد .. انت بتتناقش في اي يا بابا موافق والا لا
كيان .. موافق بس مش هنطلبها دلوقت استني بعد فرح عاصم 
وليد .. موافق 
**********
زين .. حور انتي مخبيه اي 
حور .. هخبي اي يا زين 
زين .. انا اللي بسأل 
حور .. مفيش مفيش مفيش 
مرام .. بس صوتك عالي لي 
حور .. انا داخله انام 
مرام .. في اي يا زين 
زين .. مفيش تصبحي علي خير 
اسر .. في اي يا مرام 
مرام بهزار .. مفيش 
*********
مراد .. عندك بكره شغل
حازم .. لا بكره السبت 
داليدا .. مش عايز تفرحني بقي يا حبيبي 
حازم .. افرحك ازي 
داليدا .. تتجوز وتخلف 
حازم .. عايزه تكبري نفسك علي الفاضي والحاج مراد  اللي قاعد  ترضي يتقاله يا جدو 
مراد .. انا راضي انت مالك 
حازم ضحك .. انا مالي هو مين اللي هيتجوز 
كارمن .. انا عايزه اكون عمتو الحربايه 
الكل ضحك 
**********
عهد .. خير يا لي لي 
ليليان .. بصي يا حبيبتي عاصم بقي جوزك يعني خلاص انا حاسه انك مش مبسوطه 
عهد .. لي لي انتي عارفه احنا اتجوزنا ازي 
ليليان .. بإيدك تغيري كل حاجه 
عهد .. ازي 
ليليان .. تحبيه وتخليه يحبك 
عهد .. انشاء الله 
ليليان .. انتي بتنامي بالطرحه 
عهد بكدب .. هه طرحة اي عاصم جوزي يعني مش للدراجادي 
ليليان .. ماشي يا حبيبتي ربنا يعمل اللي فيه الخير 
***********
عاصم .. اي يا بابا 
عز .. بتخون مراتك 
عاصم .. هي قالتلك 
عز .. هي مين 
عاصم  .. مفيش مبخونهاش 
عز .. اوعي تكون فاكر اني نايم على وداني لا يا عاصم انا ليا عيون عليكو كلكو تبطل القرف اللي كنت بتعملو قبل ما تتجوز 
عاصم .. ابطل اي 
عز بعصبيه .. سهر يا سي عاصم اللي بتقضي معاها وقت حذاري يا عاصم تعمل كده تاني انا كنت بعدي بمزاجي بس دلوقتي انت متجوز علي ورق اه بس لو عايز تحبها حبها وعيشو مع بعض حياه سعيده مش تجرح كرامتها وكونها انثي 
عاصم .. خلاص يا بابا 
عز .. هتكلم سهر والبنات التانيه تاني 
عاصم .. لاء 
عز .. وعهد 
عاصم .. اي اقطع علاقتي بيها 
عز .. عاصم بطل تمثيل قدامنا عامل مراتك حلو حبها يا ابني مش هتلاقي احسن منها 
عاصم .. انت عارف كل حاجه 
عز .. للأسف انت مش معجب بيها خالص 
عاصم .. يعني 
عز .. ما تنطق 
عاصم .. معجب بشكلها 
عز .. حاول تقرب منها يا عاصم انت معاملتك سخيفه اوي 
عاصم .. خلاص يا زيزو 
عز .. زيزو امشي من هنا 
**********
ليان .. ميرا انتي مضايقه من اي 
ميرا سرحانه ..
ليان .. ميرا .. ميرا 
ميرا .. اي في اي 
ليان .. اي هو زين اثر عليكي اوي كده 
ميرا .. زين مين زين قريبكو 
ليان .. اممم 
ميرا .. انا وهو بقينا صحاب ومن غير ما دماغك تسرح بعيد مفيش اعجاب احنا بقينا صحاب بس 
ليان .. طيب عايزه اعترف بحاجه لأن مش عارفه احكي لحد 
ميرا .. احكي 
ليان .. انا .. انا معجبه بحازم وهو مش معجب بيا 
ميرا .. بصي لو اعجاب عادي ممكن اعجاب بشكله
ليان .. مش عارفه بس هو بارد اوي 
ميرا .. جربي مثلا تكلميه 
ليان .. طب لو عاصم أو ادم عرفو 
ميرا .. معلش قبل ما تخافي منهم خافي من ربنا وانتي تتكلمي بحدود 
ليان ..  مش عارفه بقي 
**********
عاصم دخل اوضته ..  انتي فين 
عهد في الحمام  .. عاصم معلش والنبي أنا نسيت هدومي برا 
عاصم بخبث .. مليش دعوه اخرجي هاتيها 
عهد .. متستهبلش مفيش حاجه أخرج بيها 
عاصم .
. مليش دعوه 
عهد .. يخربيت برودك 
عاصم .. عادي انا عارف اني بارد 
عهد ابتسمت ولقت تيشرت بتاع عاصم لبسته وخرجت وكان يصل إلى ركبتيها ومن غير طرحه 
عاصم بإنبهار  .. الله الله اي دا 
عهد .. قولتلك هاتلي هدومي لقيت التيشرت بتاعك لبسته 
عاصم .. عايز اتكلم معاكي 
عهد .. طب هلبس الاول 
عاصم شدها بحنيه .. اقعدي بس 
عهد .. خير بص لو حاجه هتنكد عليا يبقي بلاش والنبي عشان فرحانه 
عاصم .. لا ..  عايز افهم علاقتنا هتمشي ازي 
عهد .. انت رجعت في كلامك مش قولت هتطلقني 
عاصم .. لو طلقتك  هتتجوزي يعني 
عهد اتنهدت .. معرفش بس في المجتمع دا قليل لو حد اعجب بواحده مطلقه 
عاصم .. انا .
عهد .. انت اي 
عاصم .. انا فكرت مش هطلقك لأني لو طلقتك هيقتلوكي  
عهد .. لي انت مش مرتاح والا انا مرتاحه 
عاصم .. مش مامتك هترجع كمان شهرين 
عهد .. اه 
عاصم بيرجع خصلات شعرها خلف أذنيها .. لما الشهرين يخلصو نشوف هنعمل اي 
عهد اتوترت .. والمفروض علاقتنا تكون ازي 
عاصم .. نتعامل كويس مع بعض 
عهد .. عاصم انت بتضحك على نفسك انت بتحب البنت التانيه 
عاصم .. مين سهر 
عهد .. ايوه 
عاصم .. سؤال بس هو انتي مشكتيش أن هي شمال احب مين يا ماما دي سهر يعني 
عهد .. كمل 
عاصم وشوشها في أذنيها .. بس كدا 
عهد .. انت مش محترم
عاصم ضحك .. انا محبتش والا مره البنات اللي كلمتهم شمال يعني للشمال بس و اوعدك اني هحترم وجودك وكرامتك 
عهد .. ماشي يا عاصم حاسب بقي عشان شعري بل التيشرت 
عاصم .. خليكي بيه هو كده احلي
عهد .. انا مكنتش هخليك تشوف شعري اصلا بس بسبب غبائي نسيت هدومي 
عاصم .. امم هتنامي علي الكنبه بردو 
عهد .. ايوه 
عاصم .. نامي جمبي 
عهد .. انت بتظيط مينفعش والعلاقة بينا متحسنتش 
عاصم ضربها بخفه علي جبهتها .. دماغك شمال لي وبعدين انا مقولتش اني بحبك والا انتي بتحبيني ..  هتنامي علي السرير عشان ضهرك 
عهد .. امم ماشي حط مخده عقبال ما البس 
عاصم .. حاضر 
عهد لبست بيجامه بنص كم وعملت شعرها كعكه 
عاصم .. بتعملي اي 
عهد .. انت حاطط مخده واحده لي زودهم شويه انا مش ضمناك 
عاصم بص علي السرير بعد ما حطط خمس مخدات فوق بعض .. بس يخربيتك اي دا كلو هنام ازي دا لو حدود ليبيا مش هيكون كدا 
عهد .. نام وانت ساكت 
عاصم ضربها بالمخده .. ما تيجي تاخديني متلبس مع المخدات احسن 
عهد ضحكت جامد 
*********
Fatma goda
في صباح يوم جديد 
عمر .. صباح الخير 
هيدي .. صباح النور يا بابا 
عمر .. صاحيه بدري يعني
هيدي .. عادي قررت ألعب يوجا واعمل حاجات اساسيه في يوم بدل ما انا علي طول ماسكه الفون 
نانسي .. كويس والله والتزمي بالصلاه يا حبيبتي والقرآن كمان 
هيدي .. حاضر يا ماما 
*********
في شات علي الواتساب 
حور .. معتز عامل اي 
معتز .. الحمدلله يا قلبي 
حور .. هو انت بتحبني بجد 
معتز .. طبعا انا بعشقك تيجي نخرج انهارده 
حور .. ماشي فين 
معتز .. ما تيجي اوريكي شقتنا اللي هنتجوز فيها 
حور .. نعم ! انت بتستهبل 
معتز .. انتي مش واثقه فيا 
حور .. معرفش 
معتز .. مالك يا بيبي 
حور .. معتز بطل محن الكلاب دا 
معتز ضحك .. حاضر تعالي نخرج في كافيه وخلاص 
حور .. ماشي ابعتلي اللوكيشن بتاعه 
معتز .. حاضر نخرج الساعه سبعه 
حور .. لا بدري عن كدا اربعه كويس 
معتز .. كويس جدا 
**********
 في التليفون 
ادم .. ازيك يا زين 
زين .. الحمدلله كنت عايزك تجيلي 
ادم .. انت في الشغل والا في البيت 
زين .. في الشغل 
ادم .. ماشي انا فاضي انهارده مفيش شغل 
زين .. تعالي متتأخرش 
ادم .. حاضر 
***********
سليم .. دخل الحاله التانيه 
الممرضه .. حاضر يا دكتور .. وعد محمد 
وعد دخلت 
(وعد بنت جميله جدا عيونها زرقاء وجذابين جدا  محجبه وقصيره ) 
سليم .. ما شاء الله اتفضلي 
وعد قعدت 
سليم .. احكيلي بقي يا وعد اي مشكلتك 
وعد .. انا مش عارفه اني جيت لدكتور نفسي دي حاجه صح والا غلط بس محتاجه ارتاح 
سليم .. اتكلمي 
وعد .. انا وعد من صغري بخاف من الفراق بابا وماما ماتو في حادثة عربيه قولت قدرهم وقدر الله وما شاء فعل وتعبت من بعدهم حسيت اني اتكسرت وخصوصاً اني مليش اخوات كنت بحب  واحد جدا وعلي قد ما حبيته علي قد ما كرهته لما خاني عرفت انو كان بيوهمني الحب عشان يشتغل مع ابويا الله يرحمه ولما بابا مات خاني عشان أتأكد أن لعبتو باظت لأن شركات بابا اتوزعت علي اعمامي وانا خدت نصيبي فلوس لأني مبفهمش في شغل الشركات 
سليم .. كملي 
وعد .. تعبت اوي في حياتي كتير بعدها بفتره شخص حبني قولت يمكن دا عوض من ربنا  بس حبني كدب عشان يوصل لصحبتي وهي كمان  خانتني انا عندي 25 سنه بقالي 3 سنين بخاف من الحب والبعد والفراق مش عارفه اعيش بسبب اني بخاف اقرب من حد 
سليم .. بصي يا وعد لازم تعرفي تكوني اقوي من كده تسمحيلي نكون صحاب
 
وعد .. ما انت هتبعد زيهم واتعقد اكتر 
سليم .. لا متخافيش 
وعد .. ماشي انت اسمك اي 
سليم .. اسمي سليم 
وعد .. اسمك حلو دا رقمي 
********
Fatma goda 
حور رنت علي يوسف 
يوسف .. اي 
حور .. انت مع زين 
يوسف .. اه منا في الشغل 
حور .. ممكن تبعد عنه عايزه اقولك حاجه 
يوسف .. بعدت يا اخرت صبري 
حور .. انا راحه أقابل معتز 
يوسف بوجع .. لوحدك 
حور .. هو قال هنقعد في كافيه في ******  الكافيه تحت بيته علي طول 
يوسف .. عايزه اي يعني  
حور .. سامحني يا يوسف انت اللي أجبرتني علي كده 
حور قفلت وهي بتمسح دموعها 
مرام .. مالك يا حور 
حور ابتسمت .. مفيش يا مرمر انا خارجه شويه 
مرام .. متتأخريش خارجه مع مين 
حور .. مع صحبتي 
مرام .. ماشي 
**********
ادم .. عايزني في اي 
زين .. اقعد بس 
ادم .. ازيك يا يوسف وحشني 
يوسف .. وحشك لي ما احنا كنا مع بعض امبارح 
زين .. ركز معايا 
ادم .. عايز اي 
زين .. ساره اللي انت مرتبط بيها 
ادم .. مالها 
زين .. بصراحه مش مرتاح من ناحيتها 
ادم .. انا كنت عايزك اصلا عشانها بص انا شاكك فيها وللأسف من اللي عملته امبارح معاك شككني اكتر 
زين .. هاتلي اسمها بالكامل عشان نعرف هي وراها اي 
ادم .. ماشي 
**********
معتز .. وحشتيني 
حور .. ماشي 
معتز .. انتي مضايقه مني لي 
حور بصوت عالي شويه.. بقولك اي انا مش مبسوطه لعلاقتنا يفضل أننا نبعد 
معتز .. ممكن نطلع نتكلم في بيتي لأن الناس بتبص علينا 
حور .. استغفر الله العظيم 
معتز .. مش هاكلك يا حور انا راجل متقلقيش 
حور بقلق .. ماشي 
طلعو البيت 
حور .. انا مش مرتاحه يا معتز 
معتز قرب عليها .. لي يا قلب معتز 
حور .. ابعد بس ومتقربش انا عمتا مش هكمل في العلاقه دي 
معتز .. انتي شايفه كده 
حور .. مش شايفه غير كده انا همشي عشان متأخرش 
معتز شدها .. تمشي فين هو دخول الحمام زي خروجه 
حور بخوف .. تقصد ايه
معتز حاول يمسكها وهي فلتت منه ودخلت جري علي الاوضه وسندت عليه 
معتز .. افتحي الباب
حور .. مش فاتحه يا زباله 
معتز .. انا مطلعك البيت لي يعني 
حور بتحاول تتصل بيوسف 
يوسف .. اي يا حور 
حور بتصرخ .. الحقني يا يوسف .. يا معتز كفايه بقي كفايه 
يوسف عرف أنها طلعت البيت .. ابوس ايدك يا حور دافعي عن نفسك وانا جايلك حالا 
يوسف قفل 
زين .. مالك يا يوسف 
يوسف .. عندي مشوار مهم سلام 
يوسف نزل جري علي مكان الكافيه 
معتز .. والله ما هسيبك 
حور جريت واتكعبلت في السجاده وهو حاول يثبت ايديها 
حور بصريخ .. اوعي بقي .. يا معتز كفايه 
يوسف وصل وسأل بواب العمارة علي البيت وطلع جري  
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!