Uncategorized

رواية حياة الجزء 2 الفصل السادس 6 بقلم منة جمال

 رواية حياة الجزء 2 الفصل السادس 6 بقلم منة جمال

رواية حياة الجزء 2 الفصل السادس 6 بقلم منة جمال

رواية حياة الجزء 2 الفصل السادس 6 بقلم منة جمال

هو مين دا ياحياة اللي نفسك تغيريه
حياة بتوتر:هاا دا اياد اللي نفسه اغيرو يحبيبي
سليم بخبث:واالله طب ومستنيا اي مادام عايزه تغيريه تعالي اما نغيرو سوا ونجيب واحد تاني خالص
حياة بخجل:سليم بطل قله اداب بقا
سليم بضحك:طب خلاص بقولك صح فريده جايلها عريس
حياة بفرحه:بجد طب وهي موافقه
سليم بحب:اه ياحبيبتي هي موافقه هم اصلا يعرفوا بعض شغلين مع بعض في الشركه
حياة:مش قادره اصدق اننا كبرنا ياسليم وخلاص العيال هتتجوز دا احلي خبر في حياتي
سليم:ولا انا ياحبيبتي قادر اصدق وبجد شكرا لانك في حياتي وربنا يخليكي ليا ويديمك في حياتي يااحلي حياة في دنيتي
حياة بعشق:ويخليك ليا ي احلي اب واخ وابن وصديق وحبيب سليم بجد انت لو مكنتش في حياتي انا كان ممكن اموت
بعد الشر عليكي اووعي تقولي كدا تاني انا منغيرك ماليش لازم واللله بعشقك
-والله بموت فيك
****
وبعدين بقا في البت اللي مش عارف اوصلها دي! اي دا دي مين الموزه اللي قاعده بعيد دي اما اروح اشوف مين
سهر. دا جاي عليا هيييي والله لوريك
عمر بذهول.لا مش معقول معقول هي دي ازاي(كانت شهر لبسها فستان طويل وضيق ازرق وسايبه شعرها الاسود الطويل علي ضهرها كانت حاجه خيال)
عمر واقف قدامها مذهول
سهر بخبث:خضتني ياعمر مش تعمل اي حاجه كدا عشان اخد بالي ورفعت الطرحه تداري شعرها
عمر:اسف! ممكن اقعد معاكي شويه
سهر بمكر:اه طبعاا اتفضل
عمر:شكرا هو انتي حبيتي قبل كداا
انا لا بس حاليا اه
-بتحبي دلوقت
ايوه
هو مين هاا!
مش لازم تعرف يعني
-سهر ونبي قوللي طب هو انتي مش بتحبني يعني زي مانا بحبك!
اي انت قولت اي بتحبني
-اه والله العظيم بحبك وعمري ماحبيت حد كدا اول ماشوفتك خطفتي قلبي وقولت ساعتها هي دي اللي عايز اكمل معاها حياتي كلها سهر انتي الوحيده اللي اختلافتي في عيني شفتك مختلفه غير اي حد بجد انا اول مره يحصلي كدا انا طول عمري بتاع بنات وعايش بدماغي وبعمل اي حاجه ممكن تتخيلها انا ابويا وامي ماتوا في حادثه من سنتين ومن ساعتها وانا اتغيرت بقيت انسان مستهتر بقيت فاشل مش بفكر غير في البنات انا ساعت لما ابويا وامي ماتوا انا كنت لوحدي بطولي مفيش قريب مفيش صحاب مفيش اي حاجه مفيش غير اياد وعم سليم ابو اياد ومامته هم دول اللي كانوا جمبي مع انهم مش اهلي ولا اي حاجه بس اعتبروني ابنهم انا تعبت اووي في حياتي علطول بحس اني واحيد وبتخيل كدا لو انا في مهمه وموت او حصلي حاجه مفيش حد هيزعل عليا ولا هبقي فارق مع حد دا بيقولو الواحد من غير ام حاله يغم اومال انا بقا ولا ام ولا اب! سهر انا بحبك اووي انتي الوحيده اللي حبيتها بجد متسبنيش ونبي
بكت سهر بكاء حار
عمر:طب انتي بتعيطي ليه دلوقتي
سهر ببكاء:عمر انا بحبك اووعي وعمري ماهسيبك
شدها عمر داخل حضنه مقربها من قلبه: ولا انا هسيبك انتي خلاص بقيتي كل حاجه في حياتي ومستحيل اسيبك خرجها عمر من حضنه وشدها من ايدها :تعالي بقا اما اروح اطلب ايدك من خالك دلوقتي حالاا
سهر بضحك: انت مجنون اي اللي انت بتقولو دا دلوقتي
عمر بعشق:مش هسيبك تاني ياسهر هتجوزك حالا حتي لو خالك موافقش انا هخطفك يااما اقتله احسن
سهر: مجنون والله
عمر:مجنون بيكي
****
اعععع انا فرحانه اووي ياحسن ان بابا وافق واخيرا
حسن:محدش فرحان زيي انا اسعد واحد في الدنيا احمدك واشكرك يارب يعني هتبقي معايا في كل حاجه وهتنامي جمبي وفي حضني كمان انا مش متخيل كل دا صدقني فريده انتي بجد كتيره عليا
فريده بحب:انت اللي كتير علي اي حد ياحبيبي
حسن:ربنا يديمك فحياتي يااحلي حلم في الدنيا
******
سليم:اي ياحليتها عامل ايه ياخويا
اياد بضحك:كويس ياسولي انت عامل ايه ولولو عامله ايه
سليم بغضب:ولد مش عايز اسمع منك كلمه سولي دي انت فاهم حياة بس اللي تقولهالي
اياد:خلاص بقا يسطاا اهدي
سليم:طب دلوقتي بقا اختك جايلها عريس وانا موافق
اياد:طب دا مين دا حد كويس هي عايزه
سليم:اه ياخويا بيموته في بعض وهو اه كويس وابن حلال
اياد:اللي انت شايفه ياسولي ????
سليم: يابن الكلب قولتلك مش عايز اسمع الكلمه دي
اياد بضحك:طب انا عايز اقولك حاجه
سليم :ارغي
اياد بتوتر:انا هتجوز والله بنت كويسه وبتحبني وانا بحبها وبنت ناس كويسين والمرادي بجد والله صدقني انا اتغيرت وبطلت شغل العط وحيات حياة بطلت وناوي ابقي انسان كويس وبص صدقني هتشوف انسان تاني خالص(اصلا اياد كان سافل زمان وبيحب العط غير ابوها تماما ????)
سليم:…..
اياد:رد عليا يابابا والله اتغيرت صدقني ومش هلعب بيها انا اصلا كلمت ابوها
سليم:لاء ????????????????????????????????????????????
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
للعودة للجزء الأول من رواية حياة : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!