نوفيلا عشق الجارحي 2 الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد
نوفيلا عشق الجارحي 2 الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد |
نوفيلا عشق الجارحي 2 الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد
طبعا التفاعل مش هتكلم عنه لاني بجد الروايه دي بالذات بكملهاباحباط رهيب بصراحه بس طبعا لازم اكملها علشان كل الي بيتابعوها وبيقدروني.
ملحوظه كمان انا اسفه طبعا للخبطه عشق وفهد الكتير طبعا انا الي لما نزلت البارت الاخير من عشق الجارحي مكانش في دماغي اعمل جزء تاني بس انشاء الله بعد كده هحاول اني مفيش لخبطه لاني كل واحد هيروح في حته نبدا البارت ..
في فيلا الجارحي ..
في غرفه عشق .
عشق الصغيره بصدمه /حامل ماما انتي بتقويلي ايه .
عشق بسعاده/ايوه ي روحي الي عندك دي اعراض حمل هو انا عبيطه.
عشق الصغيره باستغراب /بس ي ماما ازي ده احنا مكملناش الشهر ازي بس .
عشق بفرحه/وايه ي عني ده بيحصل من اول يوم سيبك انتي احنا نروح بكره للدكتوره ونعرف وانشاء الله خير.
عشق بحزن وهي تحدث ذاتها/كان نفسي افرحك ي ماما عشق بس للاسف انا متاكده اني مفيش حمل اكيد فهد عطاني حبايه قبل ليله جوازنا كان نفسي افرحك بس غصبن عني ياااه ي فهد حرمني من أبسط حقوقي اكون ام ان أشيل في بطني طفل منك من حبيب قلبي وعمري كله يارب ساعدني .
عشق باستغراب /مالك ي عشق فيه ايه .
عشق بالم تجاهد لاخفاءه/ابدا ي ماما بفكر مفيش حاجه.
عشق بسعاده وحماس/طيب ي نور عيني بكره هنروح للدكتوره ونتأكد ماشي .
عشق بياس /حاضر ي ماما بس انا متاكده أن مفيش حمل ده شويه برد وهيراحو لحالهم.
عشق بضيق/ي ساتر عليكي ي عشق عايزه تتضيقني وخلاص
عشق الصغيره بابتسامه/انا مقدرش علي زعلك ي جميل بس ارجوكي مش عايزه حد يعرف دلوقتي لما نتأكد ماشي .
عشق بمغزا/حد زي مين بالظبط .
عشق الصغيره بتنهيده الم/زي اي حد ي ماما وبالذات فهد .
عشق بدهشة/ليه فهد ميعرفش حاجه زي دي ي بنتي فهميني وصدقيني انا هتصرف.
عشق الصغيره بوجع/ارجوكي ي ماما مش قادره اتكلم مش عايزه حد يعرف وخلاص .
عشق بحنان /طب خلاص اهدي اوعدك أن محدش هيعرف بس نادين مخنوقه ومضايقه علي الاخر لازم تتكلمي معاها.
عشق الصغيره بابتسامه/متقلقيش حضرتك اناهروحلها بكره دي امي وانا عرفاها مش هتسكت .
عشق بابتسامه/ماشي ي نور عيني تصبحي علي خير .
عشق /وحضرتك من أهله .
فهد بابتسامه /ايه امي بنفسها منوره جناحي.
عشق بابتسامه/ايوه ي حبيبي كنت قاعده مع عشق شويه يلا تصبحوا علي خير.
عشق وفهد /وحضرتك من أهله .
فهد بحده /ممكن بقا نكمل كلامنا .
عشق بغضب/ويترا سعادتك عايز تعمل ايه تاني اكتر من الي عملته بره فيه اكتر من انك كنت هتمد ايدك عليا قدام الناس .
فهد بحده وصراخ /وسعادتك بقا ممكن افهم ايه الي انتي عملتيه ده ازي تخرجي كده من غير أذني وازي تخرجي اصلا والمفروض أننا لسه في شهر العسل عايزه الناس تقول عليا ايه.
عشق بغيظ وقهر/هو ده الي همك دايما شكلك قدام الناس انت اناني ي فهد اناني مبتحبش الي نفسك وبس واظن انت فاهم الخلاف الي مبينا فيريت نكمل حياتنا عادي وخليك فاكر كويس ي فهد اني مش هبقاامينه ي سي السيد .
فهد بغضب وهو يمسك بيدهاوينظر إلي عيناها ويضمها بشده/مهما كان الي بينا مهما الي وصلنا ليه مفيش حاجه هتغير فكره حقيقيه وهي أن عشق ملك الفهد وبس .
كانت تنظر إلي عيناه الذي تشتاق إليهم طيله الوقت قلبها يرقص بشده كالطبول من قربه المهلك لها قلبها يتمرد عليها في ذلك ليبتسم فهد بشده التاثيره الواضح عليها ليحملها بين يديه ويضعها علي السرير برفق ليعتليها ويقبلها بحنان واشتياق فكانت كالعصفوره بين يديه ولكنه هو من تذكر ليبتعد عنها بغضب وسيطره من ذلك الفكره اللعينه والمميته لتنظر إليه هي بدموع قتلته وبشده لتتحدث بقوه تقسم أنها لن تفارقها فيما بعد لتقف أمامه بقوه .
عشق بقوه وثبات /قسما بالله ي فهد وحياه الي عملته دلوقتي والكسره الي كسرتهالي وانا في حضنك وحاسيستني اني ولا حاجه لدفعك التمن غالي اوي لتسرع سريعا من امامها ليسقط الفهد بالم علي السرير ليضع رأسه بين يديه لتخونه دموعه ليتحدث بالم /غصبن عني ي عشق والله غصبن عني نفسي اخلف منك والله بس مش عايزهيعيش من غير اب او يتحرق احنا قلبنا عليه يارب استرها معانا يارب ..
في غرفه عشق وفهد الكبار .????????????????????????
فهد باستغراب /مالك ي عشق .
عشق بقلق/مفيش حاجه ي فهد .
فهد /مفيش حاجه ازي هو انا مش عارفك مالك .
عشق بتنهيده الم /كنا بنتكلم انا وعشق علي الخلفه وكده وبصراحه ي فهد الكلام ده بيني وبينك انا شاكه أنها حامل ولم قولتلها خلفتني اني مجابش سيره ل فهد ل حد منتاكد .
فهد /طب مايمكن مش عايز تفرحه ويطلع في الاخر مفيش.
عشق بقلق/لا ي فهد مش ده قصداها انا حاسه انها مخبيه عليا حاجه وده الي مخوفني زمان كان فهد دائما يقول أنه عمره مهيخلف لانه خايف من أعداءه فاكر.
فهد /ايوه فاكر قصدك أنه يكون مانعها من الخلفه وده سبب الي حصل بينهم .
عشق /انا متاكده ي فهد علي العموم هتعرف كل حاجه لما نروح بكره للدكتوره وهي الي هتاكد شكوكنا.
فهد بحزن وقلق/ربنا يستر .
في غرفه رحمه وعشق .
عشق بغضب/انتي فعلا هتصحبي الي اسمها حوريه دي .
رحمه بحده /ومالها بقا حوريه ي ست عشق ايه مشكلتها.
عشق بغضب وخوف/معرفش مش محتاجلها مش مريحه خالص .
رحمه /طبعا ماهي مش جايه علي هواكي لأنها منقبه وملتزمه لاهي زيك ولازي الي عشق مرات ابوكي ولامرات اخوكي .
عشق بغيظ/ليه انشاء الله ي ست رحمه بنشتغل رقاصين ولا ايه متحترمي نفسك وخليكي في سي فارس بتاعك ربنا يهديك.
عشق بغضب/دكتور فارس ايه فارس بتاعك دي قصدك ايه مش عيب برضه أننا ندخل في أعراض الناس ي شيخه رحمه .
رحمه بضيق/بقولك ايه سيبني انام وروحي نامي.
عشق بتنهيده /ربنا يهديكي ي رحمه .
في امريكا فيلا الشبح ….????????????????????????
كان يقف ادم وهو يرتدي معطفه الاسود الجلدي ليالمه ذلك الجرح الغائر في يده الذي منذ سنوات لكنه يالمه حتي الآن ليبتسم بحنان الي ذلك الذكري .
فلاش باك من داخل الملجا …
من أمام ذلك السور الشائكي ..
كان يرقد ادم وهو يحمل بيده سامر ليحاول الهروب من ذلك السجن والهروب ممن يحاولون أخذ أخيه .
سامر بطفوله/هنروح فين دلوقتي ي ادم .
ادم بحنان /هنمشي من هنا ي حبيبي من السجن ده .
سامر بطفوله /مآسي .
ليحمله ادم بحنان وهو ينظر يمينا ويسارا بخوف وقلق ليستطيع خروج سامر من تحت ذلك السور لصغر حجمه أما هو تسلق السور ليختل توازنه ويسقط أرضا لتجرح يده جريحا عميقا ليصرخ الما.
سامر ببكاء/مالك ي ادم .
ادم بتعب والم /مفيش ي حبيبي محصلش حاجه يلا بينا من هنا بسرعه يلا .
ليحمله ادم سريعا رغم ألمه وظلون يسرعون ويسرعون الي أن ابتعدوا عن الملجا بمسافة كبيره .
سامر بطفوله/ادم اناجعان .
ادم بحنان /تعالا ي قلب اخوك نقعد في المخزن ده معايا اكل تعال .
من داخل المحزن .
كان يبتسم ادم لذلك الملاك النائم علي يده ببراءه شديده يتنفس بارتياح لإنقاذه واخيرا أصبحوا سويا بعيد عن ذلك السجن .
صابر بغضب /انت مين ياض انت وهو ودخلتوا هنا ازي لينفزع سامر من ذلك الصوت ليبكي بشده وخوف ليحمله ادم .
ادم بغضب/ايه في ايه فزعته من النوم .
صابر بحده /يروح امك انت وهو هي زريبه من غير بواب ايه الي دخلكم هنا شكلكم كده حراميه .
ادم /لا احنا مش حراميه ممكن اطلب منك خدمه.
صابر /قول ي اخويا.
ادم /عايز اي شغلانه أي أن كانت اصرف بيها علي نفسي وعلي اخويا .
صابر بطمع /تصدق جيت في وقتك عندي شغلانه تاكل منها الشهد ..
ومن هنا ابتدأت ذلك المغامره ومشوار الموت ذلك فصابر قد باعهم لمارك مقابل مبلغ كبير من المال فبالفعل قد عمل معاهم ادم في ذلك الشغل المشبوه فأعجبوا بذكاء الحاد وكان شرطه دائما أن يكون سامر بعيد عن ذلك الخطر ومرت السنوات وأصبح ادم هو الشبح الذي لم يستطيع أحد التعرف عليه والقبض عليه ليعود من شروده ليترتدي جونتيه الجلدي ويرحل لمقابلة البوص .
في فيلا الجوهري صباحا. …
كانت تقف عشق امام المراه وهي ترتدي فستانها الزهري وتحاول اخفاء عينيها المتورماتان من كثره البكاء .
فهد /رايحه فين .
عشق بتجاهل وغضب/رايحه اشوف امي وأشوف شغلي عن اذنك .
فهد /وانا كمان هروح الاداره .
عشق /براحتك عن اذنك .
من داخل عياده الدكتوره امراض النساء .
سلمي بسعاده/ايه ده عشق عامله ايه يروحي .
عشق بحزن واضح/الحمد لله ي سلمي بخير .
سلمي /ممكن اعرف ايه سر تشريفك ليا .
عشق بتنهيده /عيزاكي تكشفي عليا بصراحه شاكه اني حامل.
سلمي بصدمه /حامل عشق انتي بقالك اسبوعين بس ازي حسايتي بكده لو كان فيه دواخه أو ترجيع ده ممكن يبقا حجات تانيه غير الحمل .
عشق /لا ي سلمي مش من كده بس السبب الي مخليني شبه شاكه لأنها كان المفروض تجيلي من اربع ايام ومجاتش ده الي خلاني شبه متاكده .
سلمي بمزح /ماشي ي عم مهو حبيب العمر اكيد مش سايبين بعض.
عشق بغصه مريره/ ايوه عندك حق .
سلمي /ماشي ي ستي قومي معايا .
عشق وهي تحدث ذاتها/انا اسفه ي ماما عشق مكنش لازم تيجي معايا لاني لو طلعت حامل محدش يعرف ساعتها هاخد ابني وابعد واحرق قلبك عليه ي فهد واعرفك ازي ابقا ام غصبن عنك .