Uncategorized

رواية خضوعي لقسوته الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم ياسمين جمال

 رواية خضوعي لقسوته الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم ياسمين جمال

رواية خضوعي لقسوته الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم ياسمين جمال

رواية خضوعي لقسوته الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم ياسمين جمال

فى المستشفى
استيقظت لمار على صوت طرقات الباب وعدلت من نفسها وفتحت
الممرضه :انا قلت افوقك يادكتورة علشان الدكتور بيلف على المرضى
لمار :شكرا يا
الممرضه: رنا
لمار :لمار
الممرضه :ماشى انا هروح اساعد الدكتور بقى
لمار :اتفضلى
ودخلت لمار لتجد حازم يحاول يرفع نفسه قليلا
لمار :اهدى بتعمل ايه
حازم :زهقت من النوم عايز اقعد
لمار :مينفعش دلوقت ياحازم اصبر اسبوع على الاقل يكون الجرح لم شويه
حازم :انا مش متعود على كده
لمار :مععلش محنه وهتزول ان شاء الله
حازم :ان شاء الله
وهنا دق الطبيب الباب
حازم :ادخل
الدكتور معتز :وهو ينظر للمار :الجميل عامل ايه النهارده
لمار بأحراج :الحمد لله احسن
معتز :طب الحمد لله
رنا :دا الدكتورة لمار يادكتور
معتز :الله اسمك جميل اوى زيك وشكلك صغير ميقلش انك متخرجه
لمار بأحراج :ميرسى بس انا لسه بدرس
معتز :والله ف سنه كام
لمار :فى رابعه
معتز :ياه لسه فاضلك ٣ سنين غير دى لو احتجتى مساعده انا موجود
حازم:طب متطلبها منى احسن
معتز :ياريت بس هى تردى
حازم بغيز :هاه ايه رأيك ياهانم
معتز :انت بتكلمها كده ليه
حازم :طب علمنى اكلم مراتى ازاى ياخضرة المحترم
معتز :مراتك
حازم :اه مراتى حبيبتى وكمان حامل ف ابنى
لتنظر لمار بصدمه من حديثهم
معتز :وكمان حامل منك بس انت مش بتحبها
حازم: لا والله وحضرتك عرفت منين
معتز :يعنى بتأكد كلامى
حازم بتعب :والله ل اااااه
لتجرى عليه لمار :مالك ياحازم
حازم :مفيش ونظر الى معتز شوفت بقى انها بتحبنى
معتز :انا اسف وفحصه واثناء خروجه
لمار:هو هيخرج امتى
معتز :مش اقل من شهر وتركهم وخرج
لمار :ممكن تفهمنى ايه اللى انتى قلته ده ومين دى اللى حامل
حازم :انتى
لمار :لا والله وده ازاى يعنى لاسلكى
حازم :لو عايزة من عنيا وغمز لها
لمار :انت قليل الادب
حازم :لمى لسانك
لمار :ملموم ع فكره بس اه قصير وفتحت فمها
انفجر حازم ف الضحك
لمار بطفوله: بتضحك على ايه
حازم :شكلك كان حلواا اوى مسخرة ????????????????????????????????????????????
لمار بزعل اصطناعى :كدا ماشى زعلانه منك
حازم :والله حاسس بتعامل مع بنت اختى
لمار :طب هاتلى مثاثا ياخالوا
حازم :هههههه من عنيا يالوح خالو
ليضحك الاثنان
وهنا دخلت حور
حور :بتضحكوا من غيرى
سعيد :دى جريمه يعاقب عليها القانون
حازم :تعالى ياطفلتى
ليضمها سعيد له :لا دا طفلتى انا
حازم :انت ازاى تحتضنها كدا وكدامى
لمار :حازم اهدى
حازم :اهدى ازاى
سعيد :حور مراتى ياحازم
حازم :مراتك
سعيد :اه مراتى وروى عليه ماحدث
حازم :يعنى لؤى وسلمى اتجوزوا
سعيد :كتبوا الكتاب
حازم :الف مبروك ياحور
حور :بأحراج الله يبارك فيك
ليفتح حازم يده لها لتذهب له حور وتحتضنه من جهة اليمين
لمار :الله يسهلوا
حور وهى تغمز لها : مهو جوزك وليكى اكتر من كدا
ليحمر وجه لمار من شده الخجل
سعيد:افرح ياعم وعيتخانقوا على حضنك
حازم :امال ايه انا النمر يابابا
لتدخل مايا قائله :لا ياحبيبى محدش ليه الحق فيك غيرى انا
حور :لا ياحبيبتى لمار ليها الحق فيه واكتر منك كمان
مايا : لا حازم ليا انا وبس وبعدين هو مستحيل يقرب من واحده غيرى
لمار :هههههه لا قرب حبيبتى ووضعت يدها على بطنها اصل انا حامل
لينصدم الجميع
مايا :حازم الكلام ده بجد هى حامل منك
لمار :امال من مين اه معلش منا بكلم مين
مايا :بت انتى اللزمى حدودك معايا وجرت على حازم
مايا:حازم رد عليا
لينظر حازم الى لمار لتنظر له لمار نظرة رجاء
حازم :فيها ايه مش مراتى
مايا :وجامل ف الشهر الكام ان شاء الله
حازم :الكام يعنى الاول
حور :الف مبروك يالمار حملتى من اول شهر مش زى الارض البور
مايا :شايف ياحازم اختك بتقول ايه
حازم : قالت ايه
مايا :يعنى مش سامع
حازم :سمعت حاجه ياسعيد
سعيد :ايدا دى كانت بتباركلها الف مبرووك يالمار عبالى يارب
حازم :متلم نفسك ياض دى اختى
سعيد :وهى مراتى
حازم :خلى عندك دم شويه يعنى بتقول كده قدامى
سعيد :طب ماختى حامل منك
حازم :اختك مين ياض اسكت للؤى يسمعك يصدق
سعيد :ههههه لا ياخفه لمار
حازم :واختك منين بقى
سعيد :مش انت اخويا
حازم :ايوه
سعيد :وهى مرات اخويا
حازم :اخلص
سعيد:يبقى اختى مش كده يالمار
لمار :اكيد
حازم :متخديه بالحضن احسن ياختى
سعيد وهو يفتح زراعيه :تعالى حضن اخوكى ياختى
حازم :سعيد والله مطالبه هزارك
سعيد :النمر بيغير ياخواتى
حازم :سعيييييييييييد
سعيد :يالا ياحور لحسن النمر جاع ليكلنا
حازم :اطلع برا ياسعيد وفين الواد مازن
سعيد :هههههه مهو متابع القضيه
حازم :وانت
سعيد :احم انا المقدم سعيد
حازم :اما وريتك لما اقوملك
وهنا دخل عز ونهى وجنا وشهد
نهى :حبيبى عامل ايه النهارده
حازم :الحمد لله احسن
عز :يالا شد حيلك يابطل الداخليه مستنياك
نهى :لا ابنى هيقعد اجازة سنه يكون خف ع الاخر
حازم :سنه ايه ياماما كلها اسبوعين الجرح يلم وانزل الشغل
لمار :اسبوعين مين دا ع الاقل شهرين او ثلاثه
حازم :ليه هقعد كيف الحريم ف البيت اياك
سعيد :الله ع الصعيدى
جنا :لمار احنا جبنالك محاضرات النهارده اهه علشان تذاكريهم
لمار :شكرا ياحبايبى
وبعد ساعات غادر الجميع ماعدا حور وسعيد
حور :هو فعلا انتى حامل
لمار /حازم :لا
حور :ولنتوا ازاى تكدبوا كدبه زى دى
لمار :اخوكى اللى بدأها لما قال لدكتور
حازم :بس شايفك حبيتى انك تكونى حامل منى
لمار: شوف مين اللى كدب ف الاول وشوف بقى
حازم :ع فكرة البنات هى اللى بتجرى ورا الشباب
لمار :هنشوف ياحازم مين هيجرى ورا مين
حازم :ماشى
حور :بسسسسسسسسس بطلوا لعب عيال احنا عايزين حل اكيد مايا هتقول لماما وبابا وساعتها هنعمل ايه
سعيد بعد تفكير :مفيش غير حل واحد
حور :ايه هو
سعيد :ان
حور :اتكلم
سعيد :لمار تحمل بجد
لمار:نعم مستحيل
حازم :وحد قلك انى موافق
لمار :حتى ولو
حازم :لا ياحبيبتى القرار ف ايدى انا هه وغمز لها
لمار :تصدق انك واحد سافل وقليل الادب ومحط
سعيد :خلاص بطلوا انتوا الاتنين
حور :يلا ياسعيد نمشى
سعيد :يلا
وغادروا الغرفه
حازم :بقى انا سافل وقليل الادب ماشى بس لما اقوم هوريكى قله الادب على ارض الواقع
لمار :سافل
حازم :بتقولى حاجه
لمار :بقول سلامتك
……
فى الشركه رن هاتف قاسى ليجيب على الهاتف
قاسى :السلام عليكم
الرجل :حضرتك انا من مستشفى ****** طليقت حضرتك مدام رانيا اتوفت وابن حضرتك ف العمليات
…………..
يتبع..
لقراءة الحلقة الخامسة عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أستاذ قلبي للكاتبة نور الشامي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى