Uncategorized

رواية حوريتي الحلقة الأولى 1 بقلم فاطمة محمد

 رواية حوريتي الحلقة الأولى 1 بقلم فاطمة محمد 

رواية حوريتي الحلقة الأولى 1 بقلم فاطمة محمد 

رواية حوريتي الحلقة الأولى 1 بقلم فاطمة محمد 

اعرفكم بنفسي انا حور عندي 18سنه بيضه وشعري اسود مش طويله ولا قصيرة عيني بني  في 3 ثانوي اخر سنه ليا مليش اختلاط بحد عندي صاحبه واحده مقربه مني من وانا صغيرة عارفه عني كل حاجه اسمها نهي قمحاويه ومش طويله ولا قصيرة عينها عسلي وشعرها بني وعايشه مع ماما واخويا الكبير احمد عنده 25 سنه بس مسافر شغل برة وهو قريب مني اوي

نهي ترن ع حور 

حور : اي اي صحيت خلاص 

نهي :يلا يخربيتك هنتأخر ع الدرس ومستر أسر مش هيرحمنا 

حور :يالهوي يالهوي هنتأخر 

نهي: قومي البسي يلا 

نزلت حور قابلت نهي

حور: كلبه البحر وحشتيني 

نهي : يلا ياختي بسرعه مستر اسر هيعمل مننا بطاطس محمرة

حور : يلا يلا 

وصلو الدرس 

مستر أسر: اتأخرتو كدة ليه 

نهي :معلش يا مستر الطريق زحمه اوي 

حور :احنا اسفين اخر مرة 

أسر وهو ينظر الي حور بأعجاب فاهو يراها غير الجميع 

اسر: اتفضلو 

خلصو الدرس وروحو

نهي: بت يا حور 

حور :نعم 

نهي:مش ملاحظه ان مستر اسر مهتم بيكي اوي 

حور: قصدك اي يعني وبعدين عادي مهتم بينا كلنا 

نهي: لا معاكي انتي اكتر 

حور : بطلي هبل يابت يلا عشان نروح امي عزماكي ع الغدا 

نهي: بجد يلا بسرررررعه

حور: هههههه طول عمرك مفجوعه 

نهي: متشكرين ياست يلا بقا

وصلو البيت 

حور : يالولوووووووو

ليلي والدة حور: ايييه يابت الجران اشتكو من صوتك 

حور : الله وانا مالي يالمبي

والدة حور: شكلك عايزة ابو وردة يسلم عليكي 

حور : بسسسس انا كدة اطلع منها 

نهي : ازيك يالولو عامله وحشتيني

والدة حور : تعالي يا حبيبتي انتي اكتر عامله اي 

نهي: الحمد لله  يلا بقا انا جعاااااااانه 

والدة حور : هي البت دي بهتت عليكي ولا اي شكل ابو وردة هيسلم عليكو انتو الاتنين 

نهي وحور في صوت واحد بنحبك يالولو وضحكو وحضنوها وقعدو يزغزغوها فانهي تعتبر والدة حور والدتها لان واالدة نهي ماتت من وهي صغيرة وعايشه مع باباها

والدة حور : ههههه طيب يلا روحو حضرو السفرة 

حضرو السفرة وقعدو ياكلو 

نهي: ياااااااه تسلم ايدك يالولو الاكل قمر زيك 

والدة حور: بالف هنا يا حبيبتي 

نهي : اطير انا بقا عشان متأخرش 

حور : ماتخليكي بايته معايا انهارده 

نهي: لا ياختي هروح اقعد ازاكر عشان لو قعدنا مع بعض مش هنزاكر خالص يلا باي يالولو 

والدة حور :باي يا حبيبتي خلي بالك من نفسك

حور: باي يارخمه

قعدت حور في البلكونه وهي تشرب القهوة فاهو مشربوها المفضل وتقرأ روايه( انت لي) وتصل رساله اليها من رقم مجهول ادخلي جوة الجو برد 

حور: ايه ده مين الي ييكلمني وشايفني ازاي بصت ملقتش حد وراحت كملت قرايه وقعدت 

الشخص المجهول :  انا مش قولتلك ادخلي جوة ماتسمعي الكلام 

خافت حور فادخلت

ونامت ولم تعطي للموضع اهميه 

في صباح اليوم التاني تستيقظ  وتنظر الي الفون لقت رساله 

الشخص المجهول: (اشتاق الي رؤيتك مرة اخري فا في كل مرة اطير فرحا من لقاك واكتفي بالنظر اليك فقط انتظر اليوم الذي اقف في امامك واخبئك بين احضاني

حوريتي✨♥️)

حور وهي مش مصدقه الي بيحصل 

حور: مين ده اكيد مجنون بعتت له رساله 

حور: ممكن اعرف انت مين

الشخص المجهول: هتعرفي في وقتها قومي بس عشان متتأخريش 

حور في نفسها هو عرف منين اني هتأخر وقامت

نهي: ترن 

حور: الو 

نهي: ياسبحان الله صاحيه بدري

حور : اخلصي ياختي البسي وتعالي عايزة احكيلك ع موضوع 

نهي: قولي 

حور : هقولك واحنا في الطريق يلا بس عشان منتأخرش 

وخرجت نهي وحور 

نهي: في اي بقا قولي 

حور : في شخص بيبعتلي مسدجات وعارف كل تحركاتي وحكت لها كل ماحدث 

نهي: يااااه ده شكله واقع خالص 

حور: يلا ياختي عشان ندخل 

وقبل مايدخلو ناده شخص ع حور 

حور التفت واول ماشفته جريت عليه حضنته 

احمد: وحشتيني اوي يا حور عامله اي 

حور : كويسه انت رجعت امتا من السفر 

كل هذا وأسر يقف يشتعل غيظا مما يراه في نفسه مين ده وازاي تقف معا وتحضنه كدة 

وذهب الي الداخل

يتبع..

لقراءة الحلقة الثانية : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً اسكريبت وأشرقت حياتي للكاتبة سلمى ناصر.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!