Uncategorized

رواية أحببت صغيرتي الفصل الأول 1 بقلم نورا محروس

 رواية أحببت صغيرتي الفصل الأول 1 بقلم نورا محروس

رواية أحببت صغيرتي الفصل الأول 1 بقلم نورا محروس

رواية أحببت صغيرتي الفصل الأول 1 بقلم نورا محروس

زين يا زين ???????? ضربوني العيال اللي هناك دوول سوف ايدي وجعاني ازاي ????????اه يا زين بتوجعني اووي..
زين بلهفهه *في اي. يا نوري مالك مين دول اللي ضربوكي اهدي انا معاكي اهوو
نورا * اعااا????????????حسام وشهد كنا بنلعب وهما كسبوا وحكموا عليا انهم يضربوني وضربوني جامد ????بتوجعني اووي
زين * اخدها ف حضنوا وطبطب عليها وملس على شعرها بحنيه وهي هديت خالص قالها بااس انا هجبلك حقك
نورا*ضحكت ضحكه شريره ????صحيح يا زيني  هتجبلي حقي من اخواتك الوحسين دوول
زين*اه بس متعيطيش  وهوب باسها في خدها????????
……………… استنوااا هنااا
¥زين صقرر اصغر رجل أعمال ناجح في العالم مشهور وموز وشيك كدده والبنات هتموت عليه بس هو اي بقي مش معبر حد ولا مديهم اهميه عشان في قلبوا واحده بس .. عندوا25 سنه مش. كبيرر خالص عيونوا رمادي  حلوين اووي شعروا اسود وطويل وموز كده وهيبه في نفسوا صارم اووي. بيحب
شغلوا اكتررر  بس بيحب حبيبه القلب اكتر  ????????..
¥نورا بنت عم زين  اللي بيحبها من وهما صغيرين وهو اللي ربها وبتقعد. معاه علطول وهو اللي بيذاكر ها ومسؤول عنها من بعد موت بابها وأخوها الكبير في حادثه  نورا عندها  18سنه لسه ثانويه عامه  علم علوم زين بيساعدها في دراستها وكده…
نورا  كمان بتحبو بس بتخاف تبين ده احسن يكون مش بيحبها هو معتبرها اختوا وبيعاملها كده عمروا ما عملها كحبيبتوا ابداا صاينها ومحافظ عليها لغايه ما ربنا يكرموا وتخلص ويتجوزها. ????♥️.
………….. نرجع بقي ونتوا هتفهموا من الأحداث ????.. 
زين بحدة *حساااااااام شههههد تعالوا هناا
 حسام وشهد بخوف مع بعض * نع نع نعم يا ابيه.
زين بحده برضوا * اي اللي انتوا عملتهوه في نورا ده وازاي تضرببوها لغايه ما ايديها تورم كده وتجيب دم انتوا أغبياء انتوا صغيرين علي الكلام ده
 لسه هيتكلموا..
هوب زين قال كل واحده علي اوضتوا مش عايز  ألمحك انت او هي لمده يومين كاملين يلااا….. 
نورا * بخبث ????????ابيه زين انا بحبك اوي ????وهووب باستوا من خدوا وطلعت علي اوضتها.. جررري ????????????..
 زين* قعد يضحك زي الهبل ويقول لنفسوا والله علي اخر الزمن يا يازين يا  صقر واحده مفعوصه زي ده هدوخك.. وتبقي اهبل في حبك كده ابتسم ابتسامه خفيفه وراح المكتب 
…. سورري???????? نسيت اقولكم اصل نورا قمرر  وقصيره صغنونه كده في نفسها شعرها طويل واسود للاسف مش محجبه  عيونها  بني قالب علي عسلي  كده بيلمع في  الشمس  المهم انها قمررر غير ان دمها خفييف ومررح العيله الروح الحلوه في المكان َكلهم بيحبوها ..
……………………….   ……………………….   ……………
تن تن تن تلفون زين بيرن من الشركه
مجهول *الو زين ببه الحق مصيبه  حضرتك خسرنا الصفقه ونايا هانم مش راضيه توقع الا لناغ حضرتك تاجي والمندوبين بتوع الشركه التانيه مشيوا لما حضرتك اخرت
زين بعصبيه صوت عالي هز أركان البيت* انت ياااااا حيوااااان  انا مش قولت ابعتوا لخالد يشوف الموضوع ده عقبال ما اجي مين الحيوان اللي قال لنايا تدخل مكاني وتيوظ الدنيا شويه أغبياء مقدرش اعتمد عليهم  دي كانت صفقه عمري والله لندمكم كلكم شويه أغبياء مشغل بقررر معاايا….
نور * نزلت جري علي السلم لقت زين متعصب  وعيونوا حمرا كأنوا هيقتل قتيل بتسالوا مالك يا زين اي اللي حصل .. زين بصلها وزعق بصوت عالي انا مش قولت طول متا زفت متعصب مش عايز اشوف حد قدامي 
 نورا *عيطت  جاامد وجريت  علي اوضتها وقفلت الباب
زين * متعصب مش واخد بالوا هو عمل اي او قال اي اصلوا نرفوز حبتين ????????????..
 ركب عربيتوا وباقصي سرعه وصل علي الشركه كلهم كانوا واقفين مرعوبين خايفين منوو  بسبب اللي حصل ونهم سمعوا صوتوا العالي في التلفون  كلهم  وشهم في الأرض …
دخل زين الشركه بعد ما نزل من العربيه..
 بصوت عالي يكاد اشبه   بالصاعقه كل اللي كان حاضر الضفقه يحضر فورا علي مكتبي….  بسسرررررعه….
ورزع الباب ودخل مكتبوااا…
 نايا جت بتسال السكرتيره بتاع زين *اومال زين بيه مجاش لحد دلوقتي .
السكرتيره *بتشاور بخوف علي الباب  من غير كلام جو جو جو جوووه حضرتوا جو.
نايا* بس بس انتي هتهتهتهي????
 نايا هووب دخلت وفتحت الباب علي زين من غير ما تخبط..
زين رفع وشوا عليها بعصبيه اول ما نايا شافت وشوا العصبيه اللي عليه خافت كانت بتقول يارض انشقي وابلعيني بس مبينه عكس كده ????????..
 برضو نسيت اقولكم علي نايا ????????..
………………….
نايا بت صفره كده مسهوكه بس محجبه للأسف بس مسهوكه ومدلعه علي الاخر ودمها تقيل..
بس بيضه وقماريه  عيونها زرقاا ووواسعه يعني قمر قمرر مفيش كلام بس شايفه نفسها ودمها تقيل بتعمل الملاك البرى قدام زين عشان بتحبو وهو مش معبرها ????????..
عندها 25سنه قد زين معاه من ساعه ما بدأ الشركه ويعتبر شريكه بس علي الهادي كده ????????…
 زين بعصبيه وقام من مكانوا *…….. انتي…….
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ملاك أوقع شيطان للكاتبة ريم محمد

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى