روايات

رواية ملاك الزين الفصل الأول 1 بقلم يارا سلام

 رواية ملاك الزين الفصل الأول 1 بقلم يارا سلام

رواية ملاك الزين الفصل الأول 1 بقلم يارا سلام

رواية ملاك الزين الفصل الأول 1 بقلم يارا سلام

مع اشراقة شمس يوم جديد ملاك تصحى ع صوت حور صديقتها اللي معاها في السكن ومعاها ف الاوضة
حور ف كلية هندسة بنت جميلة جدا ف نفس جسم ملاك تقريبا متجملة بالحجاب هي كمان من نفس سن ملاك عيونها بني وجميلة كده تخطف القلب ♥️هي وملاك رغم انهم مش من نفس البلد وقعدو مع بعض فترة مش طويلة اوي الا انهم حبو بعض جدا وبقو متعلقين ببعض اوي ♥️
ملاك :حور اقفلي الشباك واخرجي بقا عاوزة انام الله
حور :يلا ي ملاك هتتاخري ع المحاضرة وترجعي تندبيلي انا بعد كده
ملاك : طب طفي النور واخرجي ١٠ دقايق وهاجي وراكي هخطف حلم سريع بس
حور : تخطفي حلم سريع ايه بس يخرب بيتك هنزل واسيبك هتاخريني????
ملاك: ااخرك ليه بس هي الساعة كام يعني ????لتنظر ملاك ف الساعة وتهب واقفة كاللذي اصابه الصرع????واشتغلت عاااااا هيموتني ي مامااااااا ونطت فوق حور وتعضها مصحتنيش ليه عااااا صحاب آخر زمن
حور : نعم ي اختييييي????
ملاك: ششششش مش عاوزة اسمع صوتك خالص وطلعت تجري شدت اي لبس من ع الشماعة وراحت تلبس وحور كل ده ف صدمة م اللي بيحصل طبعا واقفة وفتحة بؤها ????????
في مكان آخر
شب : بشمهندس زين المدير عاوز حضرتك
زين : تمم متعرفش عاوز ايه
شب : لا والله بس متقلقش مش شكله متعصب ولا حاجة
زين : ربنا يطمنك طب مقالكش تقولي اجيب اي ورق معايا ولا حاجه
شب : لا هو قالي ابعتلي بشمهندس زين
سالم الالفى – صاحب الشركة اللي شغال فيها زين وهو اللي بيديرها رجل يبلغ من العمر 55 سنة جدي ف الشغل جدا لكن مش طول الوقت معجب جدا بشغل زين وكفائته العالية ف الشغل وكمان بيحبه جدا ع المستوى الشخصي
زين بيخبط ع باب المكتب
سالم : اتفضل
زين : اذي حضرتك ي فندم بلغني ان حضرتك عاوزني
سالم : اتفضل ي بشمهندس اقعد
زين :خير ي فندم
سالم :بص ي زين انا خلاص مبقتش قادر للشغل وعاوز اريح نفسي شوية وملقتش اكفأ منك ف الشركة امسكه الشغل
زين : ايوه ي فندم بس دي مسؤلية كبيرة اوي
سالم : عشان كده انا بسلمك انت المسؤلية دي ي زين عشان عارف كفأتك وعارف انك قدها
زين : ي رب ي فندم اكون عند حسن ظن سيادتك
سالم : انا واثق فيك ي زين
زين : شكرا ع الثقة دي ي فندم واوعدك هحافظ عليها ومش هخون الثقة دي ان شاء الله
سالم : اتمنى ده ي زين وان شاء الله هتستلم مكاني من بكره وهنعمل حفلة صغيرة كده عشان اعلن ان انت المدير الجديد للشركة
زين: تمم ي فندم تؤمرني ب حاجة تانية لان ف شغل كتير لازم اخلصه النهارده
سالم : تقدر تتفضل ي بشمهندس
خرج زين من مكتب سالم وهو مشوش جدا بيدور ف دماغه افكار كتير مش عارف يتبسط بالوضع الجديد ولا يخاف من ثقل المسؤلية خلص شغله وخرج من الشركة وهو بيفكر ركب عربيته
عند ملاك خلصت محاضراتها وبتتصل ع حور عشان يروحوا مع بعض
ملاك : الو ايه ي اخرة صبري فينك
حور : لسه عندي سكشن ????
ملاك : طب انا هروح واول م تخلصي م تجيش رني عليا انزلك نتغدى برة عشان مش قادرة اعمل اكل وانتي هتيجي تقوليلي انك مفرهدة
حور :اشطات
ملاك بصة ف الفون وخارجة من بوابة الجامعة
ملاك : ايه ده مش تفتح
زين : ايه انتي ف حد بيمشي باصص ف الفون كده م تبصي ادامك
ملاك :وانت مالك انت امشي زي م انا عاوزة
كل ده وملاك مش بصه ل زين اصلا هي بتبص ع فستانها اللي بهدله زين بالنسكافيه اللي كان ف ايه وهو كمان مش باصصلها
زين : إنتي بتقولي ل مين انت مالك انتي مش عارفة بتكلمي مين
ملاك : ملاك هتكون مين يعني اكيد حيوا وفجأة تيجي عين زين ف عيون ملاك وفضلو باصين شوية ف عيون بعض وراحو ف عالم تاني استمرت النظرة دي ل دقايق وفاق زين من شروده
زين : بعيون تطق شرار مين ده اللي حيوان
ملاك : ااا ها لا مفيش انا انا لازم امشي
زين : بقولك مين ده اللي حيوان
ملاك بثقة : انت
زين:ويكاد ينفجر غيظا ع اخر الزمن يتشتم من بنت : لولا اني مبمدش ايدي ع حريم كنت دفنتك هنا
ملاك: نينينينينينينينينيني
زين بضحك ع حركتها الطفولية :ايه ده ف ايه طفلة اقسم بالله ????
ملاك موجهة كلامها لفرد الامن : الحق ي عمو حسين د بيقسم بالله اني طفلة قوله ي عمو حسين قوله اني كلها كام شهر وابقى خريجة وتنظر بثقة وترفع رجليها بثقة وتعمل حركة بكتفها جميلة كده تدل ع برائتها ????جننت زين
زين ب ابتسامة ولقى نفسه فجاة وع غير عادته بيعتزر ل ملاك
زين : انا آسف ي آنسة ……اه صحيح اسمك ايه
ملاك: وانت مالك انت هتصاحبني????
زين وبيرفع حاجبه : ????متفتكريش اني عشان اعتزرتلك خلاص هتسوقي الهبل عليا لا فوقي انا اعتزرت بس عشان فستانك اللي اتبهدل
ملاك ب لامبالاه : ي شيخ اتنيل وسابته ومشيت وبتقول ف سرها اتلهي وانت قمر كده
 زين سمعها وابتسم لكن مقلهاش انو سمعها
ملاك راحت السكن وهي بتفكر ف زين وكذلك زين ركب عربيته وهو بيفكر ف ملاك
ملاك : هي حور اتأخرت كده ليه لسه هتتصل بيها لقتها جت
حور : مسا مسا  ي كوكو
ملاك : مسا مسا يا اسطا ايه اللي جابك مش قلنا هننزل نتغدى
حور : معلش ي كوكو خليها عشا عشان عاوزة اغير الهدوم دي
ملاك: اشطات
عند زين
زين : ايوا ي سالم بيه
سالم :زين هنتعشى النهارده ف مطعم ******الساعة ٨ تكون موجود عشان ف ناس مهمة لازم اعرفك عليهم
زين : تحت امر حضرتك ي سالم بيه  وقفلو
حور : يلا ي ملاك عشان هموت م الجوع ????
ملاك : يلا
نزلو م البيت راحو المطعم طالعين ع السلم
زين : آسف ي جماعة نسيت الموبايل ف العربية هجيبه واطلع
وفجأة يستضم زين ب فتاة ع السلم كانت هتقع مسكها بسرعة وشدها ليه
زين : انتي كويسة ي آنسة انا آس ومكملش الكلمة
زين : انتي ????
ملاك : انت تاني ????
ي ترى ايه اللي هيحصل د اللي هنعرفه البارت الجي
يتبع ..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى