Uncategorized

رواية عشق يونس الفصل الأول 1 بقلم دهب مبروك

 رواية عشق يونس الفصل الأول 1 بقلم دهب مبروك

رواية عشق يونس الفصل الأول 1 بقلم دهب مبروك

رواية عشق يونس الفصل الأول 1 بقلم دهب مبروك

الام… امشي غوري برااا انتي واحده مغتصبه جبتلنا الفصيحه والله اعلم اللي حصل وانتي بتقولي الحقيقه ولا لأ بنتي خلاص ماتت!! رقيه ماتت واناي مش بنتي من انهرضه ورمتها براا الشقه!!
رقيه….  ياماما والله انا و….
الام…  انتي اي…يرخيصه، وزقتها برجلها وقفلت الباب
رقيه…  طب انا اعمل اي دلوقتي مامارمتني واختي متقدرش تعصيها اعمل اي بس وقامت خبطت علي الباب بتاع الشقه ومحدش رد عليها 
_ المجهول… كان بيتابع كل ده بحزن لانواا السبب في اللي حصلها 
رقيه…. نزلت والدموع مغرقه وشها وهي مش عارفه مصيرها ايه دلوقتي 
كان الشخص ده ماشي وراه خطوه خطوه وبيتابع حركتها 
رقيه…. كانت قاعده علي رصيف وضمه رجليها وبتعيط 
راجل كان ماشي بالعربيه ولمحها كدااا نزل 
_ المجهول… كان الشخص اللي بيتابع رقيه انصدم لما لا الراجل ده نزل لرقيه وفضل متابع ايه اللي هيحصل 
راجل… قرب من رقيه وقال يبنتي اي مقعدك في نص الليل  في مكان زي ده 
رقيه… كانت في عالم تاني ومش سامعه اصلا اللي حوليها
راجل… هز كتفها وقال يبنتي انا بكلمك 
رقيه..انا اهوو مع حضرتك بس حضرتك مين 
راجل…  شفتك قاعده فنزلت اشوف مالك 
رقيه… لا مافيش انا مروحه 
راجل… بتكدبي ليه 
رقيه…اصل وسكت 
راجل… تعالي اركبي يبنتي 
رقيه… اركب  اي وزفت اي مش عيب تبقاا في السن  ده وتقول كدااا 
راجل… انا اسمي فاروق وانا يبتي هساعدك وهتيجي معايا البيت مراتي موجوده علفكره وبعدين اشوف حل لمشكلتك لانك اكيد مش موجوده في الشارع لوقت زي ده ويكون طبيعي 
رقيه.. في نفسها فعلا انا مش عارفه هروح فين والوقت متأخر فا مقدميش حل غير اروح معاه و بكراا اشوف هعمل اي وهزت دماغها بماشي وقالت مقدميش حل غير اني هاجي مع حضرتك يفاروق بيه 
واتحركوا هما الاتنين علي فيلا فاروق المحمدي ” 
_ المجهول… يالهوووي لو اللي في دماغي حصل كداا الموضوع هيبوظ اكتر ما هو بايظ ومسح علي وشوه بضيق وركب عربيتوه واتحرك” ده الشخص اللي بيتابعها “
**********************
في بيت رقيه ” 
خديجه…. ماما ايه اللي عملتي ده ازاي ترميها كدااا ي الامانه اللي بابا  مات وسبهالك 
الام… نزلت علي وشها بالقلم وقالت وده رد فعلي لماصوتك يعلي علي امك اتفضلي  علي اوصتك يلا 
خديجه… بصتلها ودموعها نزله ودخلت اوضتها وفي نفسها انا هدور عليكي والقيكي يا رقيه انتي اختي وهتفضلي اختي انا حاسه انك مظلومه ماما مصدقتكيش  ولا صدقت كلامك بس انا مصدقاكي وانتي  مظلومه وانا هعرف الحقيقه واللي عمل فيكي كداا والله مبقاا خديجه ان ما ندمتوا علي اليوم اللي اتولد فيه وافتكرت فلاش باك ❤
خديجه ومامتها كانوا قاعدين قلقنين لان رقيه اتأخرت 
الباب خبط.. 
خديجه بصدمه…. رقيه اي انتي شكلك عامل كده ليه و..
الام… شدت رقيه من ايديها ودخلتها وقفلت الباب 
الام… شكلك عامل كده ليه 
رقيه بعياط… انا كنت ماشيه عاديه وبعدين ولد فضل يرزل عليه بال … بالكلام وفضلت اجري وفضل هو يجري ورايا و بعدين لقيتني في شقه ومغتصبه 
الام…. اي يبنت الكلبه يو******* ومسكتها من شعرها وحصل اللي انتوا عرفتوا 
باااااك ❤
*********************
عند المجهول ” 
حاتم…. بتقول اي يعني هي دلوقتي في فيلا فاروق المهدي 
المجهول…. بالضبط كدااا وشكلها اتعكت علي الاخر بس انا كدااا مش هعرف اصلح غلطتي  
حاتم…. لا بس لازم تتجوزها حرام عليك البنت ملهاش ذنب
المجهول….. متقلقش انا اصلاً هصلح غلطتي واتجوزها متقلقش يلا  انا ماشي 
حاتم… ماشي وفي نفسه انا السبب في كل ده 
************************
عند رقيه وفاروق” 
فارق…وقف قدام فيلا بتعتوه 
رقيه… احمم 
فارق… انزلي يا 
رقيه… اسمي رقيه 
فارق… اسمك جميل مش يلا بينا ننزل ولا اي  
_المجهول….. ربنا يستر منك يرقيه وانتا يفاروق هتعقد الموضوع 
رقيه.. ابتسمت وقالت يلا بينا 
ونزلوا هما الاتنين……
فارق….. منال ريماس تعالو 
شخص دخل من الباب وقال السلام عليكم 
وبنت نزله من فوق تقول رقييييييه 
رقيه بصت بصدمه للاتنين وفي نفسها مش معقول ده!!
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عروسة جدي للكاتبة بنت الجنوب

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى