روايات

رواية الزهرة المفترسة الفصل الحادي والخمسون 51 بقلم ديدي

رواية الزهرة المفترسة الفصل الحادي والخمسون 51 بقلم ديدي

رواية الزهرة المفترسة الجزء الحادي والخمسون

رواية الزهرة المفترسة البارت الحادي والخمسون

رواية الزهرة المفترسة
رواية الزهرة المفترسة

رواية الزهرة المفترسة الحلقة الحادية والخمسون

علم لطفي ان سامي يبحث عن شوقي بعد
معرفته بأنه هو من قتل نور..وخاف كثيرا ان علموا انه
يساعده فسوف يقتلونه لا محاله.. وخاصة
بعدما علموا بما فعلوه بمازن..لذلك قرر..
لطفي بخوف:سامي بيه..انا..
سامي بملل:اخلص في يوم
اهلك يالطفي..انا مش فاضيلك..
لطفي بخوف:ياباشا انا كنت جاي علشان
اقولك علي حاجة..بس الاول تديني الامان..
سامي بحدة:ماتخلص..انت هتقعد
تغني عليا..قول وانا هديك الامان..
لطفي وهو يبتلع ريقه:انا..انا عرفت انك بتدور علي شوقي..
لينتفض سامي ويمسك بلطفي مكملا بعصبية:انت عارف فين..انطق..
لطفي برعب:ايوة ياباشا..بس انت وعدتني تديني الامان..
انا ساعدته في الاول اه..لكن بعد ماعرفت باللي
عمله..وانكم عايزينه جيت اقولكم علي مكانه..
سامي بغضب:فينه..قولي..
لطفي بتعلثم:هو في(….) قاعد هناك..انا مليش ذنب ياسامي بيه..
سامي: خلاص..مادام قولت عليه يبقي سماح..
غور من هنا..ولرجاله بلهجة آمرة..هاتولي شوقي بسرعة..
ليذهب رجاله الي المكان المتواجد به شوقي ويحضروه..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
وذهب الي بيت ممدوح..
ممدوح: ازيك ياعمي..عامل ايه.. خير فيه حاجة..
صفاء بلهفة: ايه ياعمي.. مالك.. لين عملت
حاجة..سمعت انها اتجننت..هتوديها السرايا امته..
كاظم بغضب: سرايا لما تلمك..لا ياختي لين وهشام
الحمد الله بخير.. انا جاي علشان اسحب منكم الارض بتاعتي..
ممدوح بصدمة: ايه..ليه..
صفاء وهي تضرب علي صدرها: يالهوووي..ليه..
وبفرحة.. ايه هشام طلق لين خلاص..
طيب يبقي هي السبب احنا مالنا..
كاظم وهو يجذ علي اسنانه: اهمدي يابت ال…
هشام عمره ماهيسيب لين.. وموتي بغيظك ياصفاء.
.لين حامل ياختي..
ممدوح: طب امال عايز ايه..هتاخد الارض ليه..
كاظم: علشان ماتستهلوش مليم منه.. انا كنت
بديكم علشان هشام..وهو مش عايز.. خلصنا..
صفاء بغل: اكيد لعبت في مخه..عقربه.. وبتوعد..
بس مش هسبها..انا هسقطها بإيدي..واموتها وارتاح منها..
ليقترب منها كاظم بعيون كالجمر كالنسر المنقض علي فريسته:
بتقولي ايه يابت ال… طب قربي منها كدة.. ده انا امحيكي..
وعارفة بقي انتي هتتصلي بهشام وتباركي للين..والوقتي..
صفاء: استحاله..
كاظم لممدوح: عندك جاز جوه..
ممدوح بتعجب: ليه ياعمي..
كاظم بتوعد: علشان اولع في مراتك..
صفاء برعب لانها تعلم غضب كاظم: خلاص هعمل اللي انت عايزه..
كاظم بقرف: غوري جاتك داهية وانا مش عايزك
تتكلمي اصلا معاهم.. ولممدوح بلهجة آمرة..الارض
تتسلم بكرة..وكفايه عليك اللي معاك..مفهوم..
ممدوح بتوتر: مفهوم ياعمي مفهوم..
ويتركهم ويرحل وهو يتمتم بقرف عيله هم.. علي رأي
لين مش عارف كنت عايز احافظ عليكم علي ايه.. جاتكم البلاوي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
وجد سامي شوقي بعد ان كان فارا..من شهور..
واتصل بهشام الذي اسرع بإخبار لين..وذهبا سويا
الي سامي.. وعندما رأته وتذكرت الفيديو وهو يقتل نور..
تحولت عيناها الي جمرة حمراء تشع غضبا..
وانقضت عليه وابعدها عنه هشام..
لين بغضب وعصبية وصدرها يعلو ويهبط:
سيبني.. سيبني اموته انا هاكله بسناني..
هشام بحدة: اهدي شويه..
لين بعصبية: ابعد عني.. خليني اخلص عليه..
هشام بعصبية: قولتلك اهدي.. يجرالك حاجة..
لين بغضب: اهدي ازاي.. انا هقتله زي ماقتل نور..
هشام بنفاذ صبر: ارحمي اللي خلفوني.. اهدي شويه
هيجرالك حاجة انتي واللي في بطنك..اطلعي برا يالين..
لين بغضب وعصبية :انت بتستهبل بعد مالقيته..
تقولي اطلعي برا..وهي تدفعه بغضب..
وسع من سكتي خليني اخلص عليه..
هشام وقد فاض به الكيل يحملها
ويخرج من الغرفة وسط سباب وهياج لين..
لين بهياج: ابعد عني ياابن… سيبني انا هقتله..
ليمسكها هشام وبعيون غاضبه وصوت جهوري:
اخرسي بقي.. انا وعدتك هنلاقيه بس مش هموته الوقتي..
لين بعصبية: امال هتسيبه انت اتهبلت..
هشام بصوت هادئ: لأ بس هعمل فيه اللي اكتر من الموت..
لين بترقب: يعني ايه..
هشام بشر: يعني هخليه يترحم علي نفسه يالين..
لين بعدم فهم: يعني هتعمل ايه..
هشام بإبتسامه شيطانية: زي ماكان عايز يعتدي علي نور وقتلها ..
هخليه يتحسر علي نفسه وهشويه حي.. خليكي انتي هنا..
وبتحذير حسك عينك تدخلي فاهمة.. واهدي واقعدي..
لتجلس لين بغضب وهي تهز ساقيها بعصبية..
وبعد دقائق تسمع صراخ شوقي وهو يتوسل الي
هشام الا يفعل ذلك.. ولكن صوت هشام..
هشام بغضب: انت يابن ال….كنت عايز تعتدي
علي نور وقتلتها.. وبعيون مشتعلة.. وخليت
لين هتتجنن وعايزني اعتقك..لاااا..انت
اللي لعبت معايا يبقي اتحمل اللي يحصل..
ولرجال سامي بلهجة آمرة يلا خلصوا..
ليصرخ شوقي بشدة من احتراقه من ماء النار..وبعد قليل يخرج هشام..
هشام وبهدوء: يلا يالين..
لين بغضب: ايه انت هتسيبه ومش هتقتله..
هشام بإبتسامة جانبية: اصبري.. هقتله بس لما يتحسر
علي نفسه شويه.. ده اكبر عقاب ليه.. الموت راحة ليه..
ويكمل بتنهيدة…لين احنا كدة خلصنا منهم.. ارتاحي بقي..
لين بحزن ودموع: وفكرك يعني.. ده طفي ناري علي موتها..
ليحتضنها هشام: لما تشوفي نور الصغيرة
وتشيليها بين ايديكي هتبرد شويه..
لين بغيظ: ماهو طلع ولد ياهشام..
هشام بضحكة غامزا: وماله المرادي ولد.. المرة
اللي جايه بنت يالين.. واللي بعدها واللي بعدها..
لين بحنق: انت هتسوق فيها.. انت عارف انا عايزة عيل ليه..
هشام وهو يضع اصابعه علي فم لين متوسلا: ابوس ايدك كفاية..
انا تعبت من كتر الخناق والكدب اني بكرهك ومش بحبك..
يالين انا بعشقك حرام عليكي.. امتي هتحسي بيا..
لين بحزن: انت عارف يا هشام اني…
هشام بأسي: عارف انك مش بتثقي في حد..
بس سيبيني اثبتلك اني بحبك وهخليكي تعيشي
مبسوطة واعوضك عن السنين اللي فاتت..
لين: موعدكش ياهشام انا لين المغربي وعمري ماهتغير..
هشام بضحكة: عارف ولسانك الزفر عمره ماهينضف..
بس وحياه نور اللي هنجيبها بعد الحلو ده.. لهعوضك
عن العذاب اللي شفتيه وهفضل احبك واحميكي حتي لو محبتنيش..
لين بتزمر: ماتخلص بقي انت هتفضل
تتنحنح كدة كتير انا مبحبش كدة..
هشام بضحكة: يلا يابنت المغربي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
بقي كاظم في المزرعة لمدة حتي يتسلم زمام الامور ثم عاد..
عاد كاظم الي المنزل ودلف الي لين..
كاظم بإبتسامة: خلاص يااعز
الحبايب عملت اللي انتي عايزاه..
لين بتنهيدة: ماشي ياجدي..
ليقترب كاظم منها وبحنو: متخافيش مش هخلي حاجة تضايقك..
لين وهي تنظر اليه: عارفة ياجدي..انت طول عمرك سندي..
كاظم بضحكة: طبعا يابت ده انتي بنتي
ام لسان زفر بس مقدرش علي زعلك..
لتحتضنه لين وببكاء: انا بحبك ياجدي..متزعلش مني..
كاظم وهو يحاوطها بذراعيه وبحنو ابوي: عارف يابنت المغربي..
وبضحكة.. بس شكل العيل عامل عمايله ومخليكي بتوزعي حب عالكل..
لين بخفوت: علشان انت تستحق ياجدي مهما
عملت كنت بتفضل جمبي..وتحميني حتي من هشام..
كاظم: اهو هشام ده بقي انا هربيهولك..لو لعب بديله تاني..
لين بتوعد: لأ المرادي هفرمه ورب العزة..
كاظم: يالهوووي..يابت اهمدي شويه..يلا نامي علشان ترتاحي..
لين: ماشي ياجدي..
كاظم وهو يدلف من الغرفة وبتنهيدة
لنفسه: مسيرك هترتاحي يالين وتفرحي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
كان هشام نائما واذا به يستيقظ
مفزوعا علي صياح وضرب لين له..
لين بعصبيه: ااااه يا زباله طول عمرك هتفضل كدة..
لينتفض هشام من نومه: ايه فيه ايه..
لين بعصبية: فيه ان ليلتك
سودة ياهشام انا هقتلك الليله..
هشام بعدم فهم: ليه..عملتلك ايه..
لين بغضب: انت هتستهبل
ياحيلتها مش عارف عملت ايه..
هشام بقلق: وربنا ماعرف..
لين بصوت عالي: بتخوني ياهشام برضو اللي فيك فيك..
هشام بنظرات مشدوهة: انا..وربنا ابدا..
لين بحدة: كداب انا شفتك بعيني..وتضربه واطي وزباله..
هشام بضيق ونبرة محذرة: ايه هي الحاله
جاتلك ولا ايه..اهدي علشان متغباش عليكي..
لين بصوت عالي: لأ..انا هوريك الوقتي..
ويأتي علي صوتهما كاظم بقلق: ايه فيه ايه بتصوتي ليه..
لين بعصبية وبكاء: تعالي ياجدي شوف البيه بيخوني..
كاظم بدهشة: ايه..وبغضب تاني ياهشام..
هشام بدفاع: والله ماعملت حاجة دي هي اللي مجنونه..
لين بغضب: جن لما يلخبطك انا شيفاك بعنيا هتكدبني..
كاظم بعصبية: برضو ياهشام..
هشام وهو يمسح وجهه بيديه بنفاذ صبر:
يالهوووي قسما برب العزة ماخنتها..
لين وهي تضربه: جهنم مستنياك بحلفانك ياكداب..
هشام وهو يجذ علي اسنانه ويكور يديه ويزفر في غضب:
طب امته وفين انا بسيبك..قوليلي شوفتيني فين..
لين بغضب: انت كداب وبجح..
هشام بنفاذ صبر: اخبط نفوخي في
الحيطة انطقي خنتك فين وامته..
لين بعصبيه: في الحلم ياواطي..حلمت بيك وانت
بتخوني.. لأ وكمان هتسمع كلام امك وتتجوز عليا..
هشام وكاظم وهم ينظرون الي بعضهما..
كاظم بتعجب: بتقولي شفتيه فين..
لين بحدة: في الحلم ياجدي..
هشام وهو يحاول كبح غضبه: وحياه امك
في الحلم.. سامع ياجدي..
كاظم بنفاذ صبر: حلم..كل ده علشان حلم
حرام عليكي هتجننينا..اتهدي شويه..
لين ببكاء: واطي من يومه انا هقتله..اهئ اهئ..
هشام وهو يجذ علي اسنانه: وربنا لولا انك
حامل كنت رنيتك.. انتي بتستهبلي.
لين ببكاء: انت هتتجوز عليا وتسمع كلام امك ياهشام..
هشام بنفاذ صبر: يادي النيله السودة انتي
كنتي بتحلمي..حلم حلم يابت المهفوفة..
لين بعصبية: لأ انت كداب..هتسيبني
بعد ماتاخد الفلوس من كاظم..
هشام لكاظم بغيظ: اقتلها الوقتي..
كاظم بتنهيدة وهو يتجه الي لين: لين ياحبيبتي
هشام زعلك في حاجة..ماهو كويس..
ترتمي لين في حضن كاظم وتبكي: ده خاين
ياجدي خليه يبعد عني..اهئ اهئ..
كاظم: خلاص ياهشام ابعد عنها..
هشام بعصبية: وانا كنت قربتلها.. ديه فزعتني..
كاظم: خلاص غور من هنا مش شايف حالتها..
هشام بغيظ: صبرني يارب..
كاظم: طب عايزة ايه الوقتي يالين..
لين: خليه يجبلي جاتو بالشيكولاته..
هشام بتعوج: ناااعم ياختي عايزة ايه..
لين لكاظم: خليه يجيبه ياجدي وكمان
بعد مايجيبه يفضل قاعد معايا ومينمش..
كاظم: حاضر روح ياهشام..
هشام بغيظ: نعم انتو عارفين الساعة كام..
لين ببكاء: شفت اهو مش بيسمع الكلام..
كاظم بنفاذ صبر: روح ياهشام..
هشام بعصبيه: ياجدي..
لينظر له كاظم ويشاور بيده علي انها مجنونه..
هشام بغل: حاضر هغير واتنيل اروح..
لين: لأ بلبسك ده..
هشام بعصبيه: لين متجننيش انزل ازاي كدة بالبيجامه..
لين: مش مشكلتي بلبسك ده يلا..
كاظم: روح ياهشام..
ليخرج هشام وهو يتمتم بغضب: ياغلبك ياهشام..
شكلها كدة ايام سودة اختها ماتت ولسعت ع الاخر
وجت علي دماغي بزيادة بحملها.. صبرني يارب..
الحارس: مالك ياهشام بيه بتكلم نفسك ورايح فين بالمنظر ده..
هشام بتحسر: ديه اخرة لما تتعدل وتبقي زوج مثالي
يامرزوق.. بص روح هاتلي جاتو بالشيكولاته من اي حته..
مرزوق بدهشه: الوقتي.. مين هيبقي فاتح الوقتي يابيه..
هشام: ايوة..هاته من اي حته يامرزوق وانا مستنيك هنا..
ليرحل الحارس متعجبا ويجلس هشام يرثي نفسه
وما ال اليه حاله منذ حمل لين وبعد ساعة يعود
مرزوق بالمطلوب ويجد هشام نائما منتظره..
الحارس وهو يوقظه: هشام بيه اللي طلبته اهو..
هشام: هه طيب اسيبك انا..بقولك ايه يامرزوق بلاش
تتجوز..الجواز بهدله.. انا العايب اني رجعت للين ويصعد..
لين بحدة: اتأخرت كدة ليه..
هشام بإبتسامه صفراء: معلش عبال مالقيته..اتفضلي..
لين: اقعد هنا رايح فين..
هشام: هغور في اي حته انام..
لين: لأ اقعد معايا..يلا ياجدي روح نام..
كاظم بتنهيدة: انا رايح انام..الله يكون في عونك يااتش..
ليظل هشام معها حتي الصباح..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الزهرة المفترسة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى