رواية الطفلة والجبار الفصل الأول 1 بقلم ميرا أبو الخير
رواية الطفلة والجبار الفصل الأول 1 بقلم ميرا أبو الخير |
رواية الطفلة والجبار الفصل الأول 1 بقلم ميرا أبو الخير
الاب بقسوة: هتجيبوا البنت عشان سيف يتجوزها.
عليا بخوف من جبروت ابنها: يا عثمان دي بنت صغير عمرها15 سنة ازاي ده حرام وابنك مش هيرحمها دا ز*اير نسا*ء حرام هتر*ميها ليه.
عثمان بجبروت: ودي البنت يلي انا اختارتها لابنك عشان يتلم شويه كل يوم في حضن واحدة شكل قرفنا.
عليا: بس يا….
عثمان بغضب: انا قولت وكتب الكتاب اتكتب كمان ابقي قولي للمحروس ابنك.
عليا بخوف من ابنها: ح حاضر.
عليا شافت منار بتعيط هي بنت عم سيف وبتحبه ونفسها تتجوزه.
عليا: معلش يا بنتي مش نصيبك.
منار بحقد: سيف ليا انا وبس و رحمة امي مش ههنيها بيه والايام بينا.
………….
في جناح سيف.
نايم وجنبه بنت البنت صحيت و اخدت شاور: يلا يا بيني اصحا.
فتح عينيه ذك الغاضب وصفعها وقعها علي الارض.
البنت بالم: ف في ايه.
سيف بيدخن: في انه تغوري في داهية اخدت مزا*جي وانتهينا.
البنت قامت لامت هدومها ومشيت.
عليا داخلة وخبطت فيها بصت بقرف وداخلت لابنها.
سيف قام يعمل رياضه: ايييه القرف ده علي الصبح.
عليا: ابوك كتب كتابك علي بنت من اهل البلد وهتيجي النهارده.
سيف عيونه بقت حمرة:اييييههههههه.
عليا: دي اؤمر ابوك.
سيف بغضب: ليه عيل انا تكتبوا كتابي بدون اذني ومن بنت من النا**س الح**قيرة دي.
عليا: امر ابوك.
سيف اخد القميص ونزل وعليه علامات الغضب.
سيف بصوت عالي: انت فين يا عثمان بيه.
عثمان جاه ببرود: صوتك وانت بتكلم ابوك.
سيف بغضب: اي يلي حصل ده.
عثمان قعد: يلي سمعته و اه البنت دي انا هكتب ليها كل حاجه لما تجيب ولي العهد هتورث وايلا هتبرع بكل حاجه بقا وانت تفلس.
سيف بغضب: مستحيل.
عليا راحت علي ابنها: خلاص يا ابني اسمع كلام ابوك.
منار بخبث: معه حق يا مرات عمي دا ازاي.
عثمان ضرب بالعكاز الارض: خلص الكلام يلا شوفوا رايحين فين سيف البنت لو اذيتها صدقني انا هحر*مك من كل حاجه.
سيف قبض علي ايده وابتسم بخبث: تمم تمم اوي كمان.
_ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ_
في حي فقير جدا تستيقظ فتاة في 15 من عمرها تدعي بسمه من عائله فقيرة.
الام: يلا يا بسمه عشان تاكلي.
بسمه بغضب طفولي: يا ماما بوسي بوسي مش بسمه ????.
الام بضحك: ماشي يا ستي بوسي.
الاب اتي من الخارج و عليه التعب والالم والحزن: تعالي يا هالة عايزك.
بوسي: وحشتيني يا بابا تعالي ناكل.
الاب بص بالم لابنته التي ستضيع من بين يديه: لا يا حبيبتي كلي انتي.
هالة بقلق: في ايه يا احمد.
احمد اخدها الاوضه.
احمد بزعل: لابسي بنتك الفستان جاه الوقت.
هالة بلطم: لا بنتي لا مش هياخدوها مني .
احمد بزعيق: دا العادات جهزي بنتك هتروح لبيت جوزها.
هالة بعياط: حرام ليه كل ده حرام.
احمد بزعل: يلا عشان تروح بيت جوزها.
هالة بعياط و شهقات: ط طيب.
بوسي كانت بتلعب مع العيال: ماما بصي الواد ده اخد مني الرغيف وانا جعانه.
هالة بحب: تعالي يا بنتي عشان تلبسي الفستان الجديد وتروحي عند جوزك.
بوسي بطفولة: يعني اي جوزي.
هالة بدموع: تعالي يا بنتي يلا عشان هيجوا ياخدوكي القصر.
بوسي بتمسح دموع امها: خلاص متعيطيش عشان هروح هناك اجيب
اكل كتير لينا وعشان بابا مش يبقا جعان.
اكل كتير لينا وعشان بابا مش يبقا جعان.
هالة خدتها في حضنها: يا ضنايا يارب.
لابست الفستان وهي فرحانة بيه فرحت الاطفال وجاه السواق واخدها و ودعت اهلها.
……………….
عند سيف.
مروان بضحك: يعني اتجوزت خلاص.
سيف بيضرب الملاكمه بغضب: اخرس انت كمان.
مروان: هتعمل ايه.
سيف بخبث: بعدين سلام.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ.
عند منار.
منار بغضب: البت دي لازم تمو*ت.
امها بخبث: وليه مانتي عندك الاحسن من كده.
منار باستغراب: ايه هو.
امها بمكر: كده كده سيف زا*ير نسا*ء يبقا نقول انك حامل منه.
منار بصدمه: ايههه.
_ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ_
في جناح سيف.
طلع و قلع قميصه و لاقي بنت صغيرة قاعدة علي السرير و وشها متغطي.
سيف بجمود: انت بنت مين يا بت انتي وداخلتي هنا ازاي.
بوسي ببراءة ورفعت الشال: انا العروسة انت مين يا عمو.
سيف بصدمه من جمالها وبلع ريقه و رجع لجبروته تاني: مين يا روح امك.
بوسي بخوف: ا انا العروسه.
سيف بغضب: ياولا*د الكلب جايبين لي طفلة صغيرة اتجوزها.
بوسي بعدم فهم: عمو هو انت مين.
سيف برفع حاجب: عمو مين انا جوزك يا عروسه.
بوسي باستغراب: شكلك حلو يا جوزي.
سيف: انت عارفه يعني ايه جواز.
بوسي ببراءة: يعني عروس وعريس و ياكلوا كتير.
سيف انفجر ضحك: ههههه مش قادر ههههه.
بوسي ببراءة: عمو انا هروح امتي.
سيف بخبث: عايزة تروحي مش كده.
بوسي ببراءة: اه واخد اكل لاهلي كمان.
سيف خلع قميصه: يبقا هنبدء من دلوقتي..
بوسي بخوف وبترجع لورا: عمو كده عيب.
سيف بيقر*ب منها: هنلعب عريس وعروسه دلوقتي و انفذ المهمه عشان الورث.
بوسي بعدم فهم: مش فاهمه.
سيف بيقر*ب منها و شد الفستان وقال بخبث: هجيب ولي العهد دلوقتي قر*ب منها وهي بتعيك وخايفه و*قطع الفستان واصبحت عار*يه و……..
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
جميله فين الباقي