Uncategorized

رواية ملاكي الفصل التاسع عشر 19 بقلم نيللي ياسر

 رواية ملاكي الفصل التاسع عشر 19 بقلم نيللي ياسر

رواية ملاكي الفصل التاسع عشر 19 بقلم نيللي ياسر

رواية ملاكي الفصل التاسع عشر 19 بقلم نيللي ياسر

…  ” عند اميره وحازم”
أميره: حازم احنا رايحين فين
حازم: اسكتي وانتي هتعرفي
اميره بإصرار: لا قول دلوقتي
حازم: يا اميره هتعرفي لما نوصل
أميره بحزن: حازم انت زعلان مني
حازم وقف بالعربيه: انتي مجنونه..انا عمري ما بزعل منك
اميره بحزن: لا طريقتك بتقول انك متضايق
حازم مسك اديها: يا حبيبي انا متضايق من نادين علشان زعلتك وانتي زعلك غالي عندي اوي يا أميره
اميره: انا زعلت لما قالت أنها خطيبتك لاكن كل الكلام اللي قالته ده ميهمنيش علشان انا مش كده 
حازم باسها من خدها: كل يوم بحبك اكتر من اللي قبله
اميره اتكسفت: وانا كمان..احم…بحبك اوي
حازم بفرحه: بتقولي ايه
اميره بصوت واطي: بحبك يعني
حازم: مع أن صوتك واطي بس قلبي سمعك
اميره: طب يلا علشان هتأخر..بس هنروح فين
حازم: لما نوصل هتعرفي
….  ” عند ملاك وادهم”
ادهم: جمال.. انت جاي هنا لايه
جمال بأبتسامه: جاي اقول مبروك يا عرسان
ادهم بغضب: لو في دماغك حركه من بتوعك هدفنك حي
جمال دخل: تؤتؤ .. ديما بتظن فيا 
ادهم: عايز ايه
جمال بغيظ: عايز ملاك..بنت اخويا
  ” ادهم مسكه من قميصه ولسه هيضربه خرجت ملاك”
ملاك: ادهم !!
  ” ادهم ساب جمال وجري عليها “
ادهم: انتي خرجتي لايه
ملاك: سمعتك بتزعق…هو مين ده
جمال بيمثل: ملاك..كبرتي اوي يا ملاك..
ملاك: مين حضرتك..وتعرفني منين
جمال: انا مين..عندك حق متعرفنيش
ملاك بتفحص: بس انا حسه اني أعرفك
جمال بفرحه: انا عمك يا ملاك .. عمو جمال مش فكراني
  ” ملاك ركزت شويه وبعدين ابتسمت وكانت هتقرب منه تحضنه بس ايد ادهم منعتها”
ملاك بدموع: عمو جمال.. وحشتيني اوي
جمال: وانتي كمان يا حبيبتي
ملاك ببكاء: طب والنبي خدني من هنا انا عايزه امشي ده بيعاملني وحش اوي أرجوك خدني يا عمو
جمال بنصر: اكيد يا حبيبتي تعالي يلا
  ” ادهم اتعصب جدا وبقي شكله مرعب وملاك خافت”
ادهم بصوت عالي وجهوري: عايز كام يا جمااال!!
  ” جمال أبتسم لان فعلاً ادهم فهم هو عايز ايه”
جمال: انا..عايز..الشركه اللي طلبت اني اشاركك فيها ورفضت
ادهم: ماشي
جمال: لا مش كده وبس..دي حتي ملاك زي القمر و تستاهل
ملاك بتصرخ: اعاااااااااااا..انت بتقول ايه يا عمو الحقني!!
جمال:  معلش يا روح عمو..بس ده شغل
ادهم: ملكش كلام معاها..قول عايز كام واخلص
جمال: 300 مليون
ادهم ببرود: موافق..الفلوس بكره هتكون في حسابك
جمال: كده خالصين..باي يا كوكي..الف مبروك يا عرسان
  ( وخرج من باب الڤيلا وادهم ساب ملاك اللي طلعت تجري و وقفت قدام الباب وقعدت في الارض وهي بتعيط جامد)
ملاك ببكاء: لا..لا ارجع يا عمو انت اكيد مش هتسيبني كده
ملاك: أرجوك ارجع..اعاااا انا مليش حد غيرك
ملاك بوجع: يا رب يا رب انا تعبت اوي اعااا
 ” ادهم لأول مرة قلبه يوجعو علي حد..قرب منها وهو زعلان جدا علي حالتها..وشالها وهي بتضربه وبتصرخ بس هو مش حاسس..وبعد شويه هديت ونامت جوه حضنه وهو نايمها علي سريره و قعد جنبها و بيلمس شعرها بحنان “
ادهم: انا مش فاهم ازاي عمك قدر يسيبك كده إزاي ده انا لو مكانه كنت حاربت العالم كله علشانك..بس هو قذر وانا عمري ما كنت هسمح ليه ياخدك.. وجعتي قلبي اوي وانتي بتعيطي..حسيت ان قلبي عايز يخرج من مكانه علشانك..
   ” ونام جنبها من غير ما يحس”
…… ” عند مصطفى وكارلا”
كارلا: مصطفى
مصطفى: اممم
كارلا: انت زعلان لايه
مصطفى بضحك: ههه..كل ده وزعلان ده انا بضحك من الصبح يا بنتي وتقولي زعلان!!
كارلا: علي فكره مش شرط انك تكون بتضحك ف مبسوط..انت ممكن تكون بتضحك بس مش من قلبك
مصطفى بحزن: عايزه ايه يا كارلا
كارلا: عايزه اعرف مالك..لو مش هتضايق
مصطفى اتنهد بحزن: الحكايه بتوجعني اوي
كارلا بفضول: يبقي لازم تواجهها لغايه لما تبطل توجعك
مصطفى أبتسم ابتسامة باهته: انا حسيت اني ارتحتلك علشان كده هحكيلك
كارلا بطفوله: يلا انا سمعاك
  ” مصطفى أبتسم ليها وقام قفل الباب وقعد قدامها”
….  ” عند اميره و حازم”
حازم: يلا انزلي
اميره: ايه ده..النيل انت جبتني النيل
حازم: اه..انا بحبه اوي
اميره بدموع: لا انا مش هنزل روح انت 
حازم ركب تاني: لايه يا اميره احنا هنتكلم شويه
اميره: لا انا بخاف اوي منه…
حازم: لايه يا اميره
اميره: وانا صغيره كنت هغرق في المصيف مع ماما وبابا..وبعد كده قررت اني هتدرب سباحه..وبعد مده كبيره دخلت مسابقه وانا عندي 14 سنه مسابقه في النادي وكده بس كانت في النيل..وللمره التانيه كنت هغرق.. إحساس وحش اوي..الناس حوليا..بس مش عارفه اتكلم..حسيت اني خلاص بموت بجد..وصحيت في المستشفى..وقررت إني مش هروح اي بحر تاني..و بالاخص النيل
حازم حضنها: متخفيش انا معاكي انتي بتخافي و انا معاكي
أميره: ( هزت راسها بمعنى لا)
حازم: يبقي يلا ومتخفيش..ولو خوفتي هروحك
اميره ابتسمت: يلا
   ” نزلو هما الاتنين و وقفو قدام النيل وقعدو يتكلمو وبعد شويه روحها البيت وهو كمان روح بس نام على طول”
….  “عند مصطفى و كارلا”
كارلا: اتكلم يلا
مصطفى: ( موبايله بيرن و كان جمال أبوه ومصطفى اتعصب)
كارلا: يلا 
مصطفى: ثواني هرد علي الموبيل و ارجعلك
” مصطفى خرج و قف بره الأوضه وكان بيتكلم وهو متعصب وبيزعق جدا و كارلا بتشوفه من الازاز و بعد كده دخل”
مصطفى: عايز ايه..بتتصل لايه
جمال: انا جبت منه الشركه وكمان 100 مليون
مصطفى بغضب: انت ايه مش بتحس بتبيع بنت اخوك علشان 100مليون انت مش بني ادم
جمال: انت بتتكلم معايا كده لايه ده انا بتصل افرحك
مصطفى: أنا بكرهك و مش عايز أعرفك تاني
جمال بخنقه: هتندم يا مصطفى
مصطفى: بكرهك…بكرهك ومش عايز اشوف وشك ابعد عني
جمال: براحتك يا مصطفى..بس انا هندمك علي كلامك ده
  ( قفل مصطفى ودخل الاوضه وهو متعصب)
كارلا: انت متعصب كده لايه
مصطفى بغضب: انتي مالك
كارلا بخجل: أن…انا اسفه
مصطفى اتنهد: انا..انا أسف مقصدش والله بس هو عصبني
كارلا ابتسمت: ولا يهمك..بس مين عصبك كده
مصطفى بأسف: أبويا
كارلا شهقت: ابوك و بتزعق معاه كده
مصطفى وقف واتكلم بغضب: يستاهل.. يستاهل كل حاجه
كارلا: لايه كل ده
مصطفى بعصبية: عايزه تعرفي..انا هقولك……….
يتبع..
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المسمومة للكاتبة كوكي سامح

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى