Uncategorized

رواية أولاد عمي الفصل التاسع عشر 19 بقلم منة وائل

 رواية أولاد عمي الفصل التاسع عشر 19 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل التاسع عشر 19 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل التاسع عشر 19 بقلم منة وائل

تن تن
سميره :حاضر جايه اهو
الممرضه :السلام عليكم
سميره :وعليكم السلام اؤمري
الممرضه : انا الممرضه اللي طلبها استاذ حسام عشان انسه نورهان
سميره :اه طبعا اتفضلي اتفضلي ثواني وحسام بيه هيكون هنا
الممرضه :تمم، ال ايرا يا ريس حسن انا دخلت خلاص القصر اهو اه فعلا زي ما انت قولت دول ناس عليوي خالص طب هو البيه عاوز يخلص من البيه الكبير ليه، خلاص خلاص سكت اهو ماليش دعوه حاضر مع السلامه
حسام :اهلا وسهلا
الممرضه :اهلا استاذ حسام
حسام :بشكرك جدا على انك جيتي
الممرضه :ده شغلي يا فندم
حسام :تمم اتفضلي اطلعي فوق الدور التاني هتلاقي أوضه انسه نورهان وجنبها الاوضه اللي هتكون بتاعتك
الممرضه :ماشي يت فندم اشكرك عن اءذنك
حسام :اتفضلي
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
   في اسكندريه عروس البحر
معاذ: دلوقتي يا فارس انت وميرفت تاخدوا السويت بتاع العرايس وتدخلوا و لا كأنكم عرسان وكويس انك لابس الشورت ده
فارس :اه شوفت بقا
معاذ :يااخي انت بتعمل اي يلا اخلص خدخا وادخل
فارس :حاضر حاضر يلا يا ميرفت
ميرفت :يلا
ساره :واحنا هتدخل امتا
نظر لها معاذ بنصف عين وقال :لما نطمن ان مفيش حاجه عشان فاوس داخل بهيئه ظابط
ساره:طب ما ممكن يقتلوا
معاذ :يا شيخه اسكتي بقا
، اهو اداني الاشاره يلا هاتي حاجتك وانزلي بقولك
ساره :ايوا
معاذ :انا ما اسميش معاذ
ساره :على فكره انا عارفه انا فيروز فاروق الاسواني وانت اخويا احمد فاروق الاسواني عرفت
معاذ :طب الحمدلله يلا بينا
………….
معاذ :سلام عليكم
موظف الاستقبال :عليكم السلام يافندم
معاذ:في حجز هنا في سويت باسم أحمد فاروق الاسواني وفيروز فاروق الاسواني
موظف الاستقبال :ثانيه واحده يا فندم، ايوا اتفضلوا أملوا البيانات هنا على ما الموظف يطلع الشنط
ساره بدلع:اوف انا هروح اقعد هناك يا احمد
َمعاذ:ماشي روحي يلا
الظابط علاء: اذيك يا استاذ احمد عامل اي
معاذ:الحمدلله اذيك انت واي الاخبار
علاء :انا تمم الحمدلله انت نازيل هنا في الفندق
معاذ :ايوا انا واختي فيروز
علاء :ده انتوا منورين اتفضلوا على المكتب اتفضلوا
معاذ:اه طب ثواني فيروز يا فيروز تعالي
ساره:ايوا انا جيت اهو
مَعاذ :استاذ محمود كان زميلي في الجامعه
فيروز :اهلا اهلا مستر محمود ده الفندق بتاعك
علاء :اه طبعا اتفضلوا في المكتب
……….
الظابط علاء:حمدالله على سلامتكم
معاذ:الله يسلمك
الظابط :انا جالي خبر حالا ان سليم نازل اسكندريه بليل غير خطه سفره بدل ما كانت السبت الظهر بقت الجمعه بليل
ساره :طب وده فيه تأثير علينا ولا حاجه
علاء:لا مفيش تأثير ولا حاجه انا ببلغكم بس لان اي حاجه هتحصل بعد كده هبلغكم بيها
معاذ:تمم فارس وميرفت عرفوا
علاء:اه عرفوا كل حاجه وهما حاليا في السويت انتوا دلوقتي تطلعوا ترتاحوا وبليل اول ما يوصل هكون مبلغكم
معاذ :تمم يلا يا ساره
ساره:ماشي يلا
           بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
          في منزل معتز
تن تن
ام حور:حاضر جايه اهو
معتز :سلام عليكم ازاي يا طنط عامله اي
ام حور:الحمدلله يابني اتفضل اتفضل، عامل اي وازاي الحاج
معتز:الحمدلله بخير، معلش انا عارف اني جيت غافله بس انا جاي اخد حور
ام حور:لا يابني انت تيجي في أي وقت بس ناخد حور على فين
معتز:عشان اجبلها الحاجات بتاعه الخطوبه وكده ونحجز في الاتيليه
ام حور :اه اه حالا يابني هلبسها
معتز :ماشي
……………
ام حور :يلا يابنتي الواد مستني برا ماتتعبيش قلبي بقا
حور:يا ماما هلبس اي حاجه من هنا قوليلوا يمشي
ام حور باءنفعال :انتي بتقولي اي انتي اتجننتي طب وقسما عظما يا حور لو ما قومتي لبستي و روحتي مع خطيبك لهنزل فوقيك ضرب مش
 هرحمك يلا
حور بعصبيه :حاضر يا ماما حاضر
ام حور:يلا
حور ببكاء:ياارب بقاا اتا تعبت خدني عندك بقا ونبي
            بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
          في فيلا عاصم
عاصم :كده انتي عرفتي هتعملي اي
شروق :ايوا طامستر خلاص عرفت
تن تن
عاصم :افتحي الباب يا امينه
امينه :حاضر يا بيه
عاصم :بس اهم حاجه في كل ده انك…اي الصوت ده
رعد:هو فين يا ست امينه
امينه :جوا يابيه مع ضيوف
رعد :ضيوف ده تلاقيها موزه يا عاصم عاصم
عاصم :يانهار اسود
           بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
          في شركه العرباوي
وائل:يعني اي رعد ياخد قرار زي ده
انجي :معرفش انا لاقتهم بيقولولي من بكرا مكتبك عند استاذ محسن في ال Hr قولتلهم ليه قالولي مستر رعد هو اللي امر بكده
وائل:ازاي يعني رعد يا رعد
نادر:في أيه يا بابا حضرتك بتزعق لي كده
وائل:فين رعد
نادر:مش هنا راح مشوار
وائل:ازاي يعني يعمل كده
نادر :اللي هو اي
وائل :ينقل انجي الHr والله هو شايف ان شغلها كله احسن هناك
انجي:ايوا بس انا شغلي هنا من الأساس
نادر:والله الكلام ده تقولوا لرعد لما يجي انا مايخصنيش انا نفذت الأوامر وبس
وائل :ماشي ماشي يا رعد
         بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
         في منزل معتز
معتز :طنط هي كل ده بتلبس
ام حور:مش عارفه يابني والله اما تقوم اشوفها
معتز:مش عارف ياربي كان مستخبلي فين ده كله
ام حور:عاااااااااااااا الحقني يا معتز
معتز :اي في أي
يتبع..
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الخادمة والأمير للكاتب محمود حماد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!