روايات

رواية بعت نفسي الفصل المائة واثنان 102 بقلم نسرين

رواية بعت نفسي الفصل المائة واثنان 102 بقلم نسرين

رواية بعت نفسي الجزء المائة واثنان

رواية بعت نفسي البارت المائة واثنان

رواية بعت نفسي الحلقة المائة واثنان

**فارس حاتقول لي أدهم؟؟
*أكرم لا ودا سر بينا أدهم خليه يصلح علاقته مع مليكة مش عايزو يشغل نفسه بي الكلام دا خاصة انها لسه على علاقة بيه
**فارس أنت بتقول إيه؟
**أكرم الحقيقة
**فارس يعني بتخونو ؟؟
**أكرم اسكت أهو جاي عندنا
**أدهم عاملين إيه؟؟
**أكرم الحمدالله أنت طمني عليك ؟
** أدهم الحمدالله بحاول أاندماج على التغيير الجديد بس عندي مشكلة مع خالد وملك
خالد بغير علي أمو بطريقة فضيعه ممنوع أقرب منها
اما ملك بتغير من علاقتي بي أولاد وأكيد كامليا، وعصمت ما لو دماغها بكلام كذب إني أنساها أتعلقت بي مليكه اوي وكامليا مانعه أنها تقرب ليها امبارح طلعوا وكامليا منعتها تروح معاهم بس قالت ليها إن مليكة مش عايزاها
ولا كامليا اللي اتجننت الأيام دي بقيت مهم عندها
**فارس بس حاول اللي حصل ما يتكررش ثاني احتراما لي مليكه
**أكرم حصل إيه؟؟
**أدهم امبارح لما انت طلعت من المكتب كانت نازلة مليكه ومتأكد كامليا شافتها واقتربت مني فارس شافها طالعه السلم تجري
**أكرم ابتدأ اللعب علي كبير خلي بالك من أولاد
حياتك اتغيرت بقيت مسؤول من ناس لازم تعوض حب وحنان لي أولادك وكمان ملك أنت تعبان علشان مليكه مش قادره تسامحك أنت عارف من ساعة مظهرت مليكه اتغيرت معايا
**أدهم ازاي ؟
**أكرم مليكه لسه خايفه منك وخايفه تشك فيها تاني ما بقتش تكلمني زي الأول قبل ما تظهر كانت علاقتنا كويسه حاولت أعوضها وأعوض ولادها الحرمان اللي شافوه من غير ما أحرجها كنا على طول عزومات عندي أو عندها وباخد معايا خضار ولحمة وقولها علمي سارة الطبخة دي كان نفسي اديها، فلوس في أيديها
بس مع مليكة ماينفعش معاها كده حفاظا على كرامتها
البنت دخلت في حزن وعنيها انطفت لما شافتك
**أدهم ربنا عالم قلبي عامل ازاي دلوقتي بعد كلامك عارف إنها خايفه مني، ودا بموتني أنا مش بعمل حاجة تضايقها نفسي ترتاح من كل حاجة الوقت دا كلو كثير عليها صدمتها من أختها سهى، فراق اخوها والناس اللي عاشت معاهم
**أكرم سهي مش وحشة بس هي ضد أنها ترجع ليك وكمان متعلقة بيها فوق الوصف أنا اتكلمت معاها مش مستحملة زعل مليكه معاها مش بتكلمها اتصلت بيها وماردتش سهي خايفه إنك تعذبها أو تاخد ولادها منها مليكه أم لي عبد الرحمن و سهي
دي كانت طفلة ربت أطفال
أوعى تيجي عليها في يوم من الايام احترم قرارها، واديها وقت أدهم بلاش تطلب منها حاجة أكيد أنت فاهمني
**أدهم فاهم
عن اذنكم حا خلص الشغل من المكتب عايز أقضي اليوم مع أولاد
وراح
**فارس شكلوا زعل من الكلام
**أكرم مش قادر يصبر عليها وأنا فاهمو علاقتو بيها حاجة تانية صعب اشرحها ليك
**فارس باين بحبها جدا
أدهم راح المكتب يشوف إيميلات
لحد ما دخلت كامليا
**كامليا بصوت عالي أنت ازاي تسجل ولاد الشحاتة في نفس مدرسة ملك؟؟
هنا أدهم وقف ومسكها من ذراعها
**أدهم قسم بالله لو كررت كلمة شحاتة دي تاني ماتلوميش إلا نفسك
**كامليا أنت بقيت عصبي وعنيف معايا من ساعة ما ظهرت في حياتك تاني
**أدهم كاميليا أنا مش فاضي ليكي ورايا شغل،
ورجع مكتبو
ولادي من حقهم يدخلوا مدرسة مع أختهم وبلاش تعملي تفرقة بينهم خليكي مرة وحده عندك أحاسيس ومشاعر
**كامليا قولي حاتعمل إيه في الفضائح اللي مكتوبة عنك
**ادهم مالكيش دعوه
هنا خبطت مليكه المكتب
**أدهم ادخل
مليكة فتحت الباب
**مليكة معلش فكرتك لوحدك
**أدهم اتفضلي حبيبتي
**كامليا حبيبتك؟؟؟
**أدهم آه حبيبتي وأنت عارفة كده من زمان يلا روحي شوفي بنتك
**كامليا أنا لسه ماخلصتش
**مليكه أنا كنت بس عايزة اخد إذنك حاطلع مع سارة
هنا كامليا ابتدت تضحك بطريقة استفزازية
**كامليا أو يا بيبي عايزة تاخد إذنك أصلها جارية عندك
**أدهم بصوت عالي كامليا اطلعي بره
**كامليا أنا تطردني علشان الجربوعه دي
**ادهم قام من على مكتبه، ومسكها بكل قوة من ذراعها لولا أني وعدت بنتي أني ماضربكيش كنت علمتك الأدب اخر مرة تغلطي فيها فاهمه ودلوقتي اطلعي بره
أخدها جنب الباب، وطلعها وقفل المكتب بي المفتاح
مليكه كانت واقفة خافت منو لاما شافتو متعصب علي كامليا
**أدهم حبيبتي أنت خايفه مني؟؟
مليكه حاولت ما تبينش حاجة
**مليكة أنا بس كنت عايزة أقولك ماكنتش أعرف أنها هنا
أدهم بص عليها وهو شايف ارتباكها وخوفها
قرب منها
**ادهم متخافيش حبيبتي عمري ما حتعامل معاكي كده
هي كانت بتبص ليه
**مليكه أنت عملت معايا أكثر من كده
هنا أدهم قرب منها وحضنها جامد
**ادهم عارفة إنك نقطة ضعفي وأنت في حضني قلبي حا يطلع من مكانه من كثر دقاتو وأنت قريبة مني
كان بيتكلم بصوت دافي وحنين
هي غمضت عينيها، وترتعش مش عايزة تضعف قدامو
**ادهم مليكه حاولي تنسي اللي فات وأوعدك وعد ربنا وحياة ولادي عمري ما حأذيكي ولا أمد إيدي عليكي، ولا أعاملك معاملة وحشة
أنا فاهم خوفك مني مقدر دا وبحاول اطمنك عارف انك مش عايزاني أحضنك وحاسس بخوفك، ورعشتك مني ودا بعذبني أوي
أنا بعامل كامليا كده لأن هي تستاهل كده أنا مش حارضي حد يغلط فيكي
**مليكة من فضلك حا تأخر علي سارة
**أدهم ارجوكي متخافيش مني
والله أنا بحبك أوي طول السنين دي، وأنا بتعذب
**مليكة لو سمحت عايزة أمشي عندي موعد
ادهم تدارك نفسه، وبعد عنها بصعوبة
**أدهم عملت فيا إيه؟
**مليكة أنا معملتش حاجة
**أدهم أنت أحلى هدية من ربنا، وادتيني أحلى هديتين خالد وخلود بس هما زعلانين مني
**مليكه وهي مش عايزة تبص عليه
ليه زعلانين منك؟
**أدهم يا ستي بغيرو عليكي مني
**مليكه عادي هما اتعودو عليا وحدي
ممكن امشي؟!
*أدهم آسف حضنتك بس علشان اطمنك بس للأسف فشلت في دا انت حاطه حاجز كبير بينا
قرب منها، وباس جبينها
مليكه طلعت بسرعة من المكتب وشها احمر، وقلبها بيضرب و متعصبة
وزعلانه
سارة راحت، ورآها
ركبوا العربية
وصلوا بيوتي سنتر
**سارة حبيبتي حجزت ليكي حمام مغربي وتدليك ومساج علشان ترتاحي ولما تخلصي تمسكي ياسين
**مليكه إن شاء الله دخلت مليكة، وطول
الوقت وهي بتفكر تعمل إيه مع أدهم
بعد ساعة
طلعت مليكه أخذت ياسين تلعب معاه
خلصت سارة، وراحوا عند خبيرة تجميل
**سارة سلام عليكم
**الخبيرة وعليكم السلام
**ساره سلفتي عايزة روتين للبشرة، وانا كمان
من ساعة ما ولدت حسيت بشرتي اتغيرت
**الخبيرة حاجة عادية البشرة بتتعب في الحمل والولادة
وأداتها كريمات مناسبة ليها
**مليكه الصراحة أنا ما بستعملش حاجة
**الخبيرة بشرتك جافة جدا محتاجه عناية كبيرة الحمدالله معاندكيش تصبغات فيها، ودي حاجة كويسه محتاجة بس ترطيب، ونضارة
حاديكي نصيحة من دهب أنت كل مكان لازم تحطي كريم مرطب بي هيليورونيك أسيد دا روعه للبشرة ترطيب ومحاربة تجاعيد
حطي في المطبخ في الحمام على التسريحة، وكل شوية ترطبي بشرتك
مش لازم تستني روتين الصباح والمساء كده بشرتك ترجع ليها الإشراقة بتاعتها وحتى ايديكي لازم ليهم ترطيب عميق كل ما تغسليهم لازم ترطيب
**سارة مش غريبة تحط كريم ترطيب في المطبخ؟؟!؟!
*الخبيرة لا بي العكس كده تفتكر أنها لازم ترطب بشرتها وكمان واقي الشمس تدخلي المطبخ ترطبي بشرتك، وتحطي واقي الشمس تحميها من حرارة الطبخ
كل زبوناتي عملوا كده، ولا قو نتيجة كويسه لز الكريم في التسريحة صدقيني حاتكسلي تحطي منو بس لو قدام عينك عقلك لا إراديا يفتكر إنك لازم ترطبي بشرتك
دلوقتي حانمشي على خطة معينة حاعمل ليها ميزو تيرابي لبشرتها وجسمها ليزر في خلال ثلاثة شهور كل حاجة حاتتغير للأحسن
**مليكه موافقة
في القصر
أكرم دخل عند رحيم الجناح
**أكرم إزيك يا جدي ؟؟
**رحيم الحمدالله بقيت أنام كويس لما اطمنت عليكم عارف اخدت ليكم صوره أنت وأدهم، وفارس لما كنتو في الجنينة يارب طول في عمري لحد ما اشوف كل أولادي وأحفادي متجمعين حواليا
**أكرم ربنا يطول في عمرك أية حاتنفذ وعدك ليا أمتي؟
**رحيم أول ما حلمي يتحقق أدخل المستشفى أتعالج
**أكرم أنا كلمت عمي عمار، ووعدني يحاول يخلص كل حاجة في أقرب وقت
**رحيم شوفت عصمت الكلام اللي قالت في البرنامج لازم ندخل قبل ما الفضيحة تكبر
**أكرم جدي أنا عندي خطة بس تسيبني أنفذها من غير تفاصيل
**رحيم بس ما تنساش إنها بنتي الوحيدة
**أكرم متخافش يا جدي
ممكن أعرف سبب أن عمي عمار وأحمد يسيبو مصر كلها إيه اللي حصل؟؟
**رحيم بتقلب عليا المواجع ليه أنت وادهم كنتو لسه صغار، وعصمت كان عندها مشاكل مع مرات عمار
عصمت مش عايزة حد يكون حد ليه سلطة في القصر غيرها
كان على طول خناقات ومشاكل
عمار كان ماسك الشغل مع أحمد، وكل شوية تقولي إن فيه اختلاسات من الشركة هي كمان ابتدت تشتغل معاهم،
وكانت عايزة تكون هي المسؤولة على مجلس الإدارة بس عمار كان رافض الموضوع، وبقا كل يوم واحد فيهم يشتكي من الثاني لحد ما حصلت الخسارة الكبيرة اللي فقدنا جزء من فرع الشركة مين اللي غلط ماعرفش كانو بيحاربو بعض من غير ما يفكروا في مصلحة الشغل في يوم لاقيت الشركة عليها ديون كثيرة عمار وأحمد دخلوا مشروع خاص بيهم مع شركة من أمريكا، واخدوا قرض
بي ضمان القصر والشركات،
وخسرنا أكبر مناقصة اللي ضيعت الشركة، وجات عصمت قالت ليا على اللي عملوه لما واجهتهم ما أنكروش حصلت خناقة كبيرة بين عصمت وعمار كل واحد يتهم الثاني ضربها ما ستحملتش طردتهم من القصر، وصدموني أنهم كانو مجهزين كل حاجة علشان يعيشوا في أمريكا خلال ساعتين طلعوا من القصر وعمري ما شوفتهم عصمت وجوزها مسكوا الشغل بس للأسف الوضع بقا سيئ جدا، وكل حاجة اتعرضت للإفلاس كنت مضايق على القصر أكثر من الشركات هنا أدهم ادخل اشترا القصر قبل ما يدخل المزاد كان صغير بس عقله كان كبير زي أبوه الله يرحموا طلبت منو ماحدش يعرف وكتبت القصر بي ايسمو؛ لأن دا حقو عصمت هنا اتجننت فكرت أني عندي فلوس مخبيها عليها
أدهم دخل الشركة حاول ينقدها اشتغل ليل نهار بس شرط أن عصمت تطلع منها بصعوبة اقتنعت وفضل سيف الصراحة الراجل ماشفتش منو حاجة وحشة خلصت دراسة أنت وادهم، ودخلك معاه تشتغل على فكرة أدهم كتب أسهم بي اسمك في الشركة، وفي حساب بي اسمك دا حقك، أو اعتذار منو على اللي حصل

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بعت نفسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى