روايات

رواية نوارة الزين الفصل السابع عشر 17 بقلم بسمة اشرف

  رواية نوارة الزين الفصل السابع عشر 17 بقلم بسمة اشرف
 رواية نوارة الزين الفصل السابع عشر 17 بقلم بسمة اشرف

 رواية نوارة الزين الفصل السابع عشر 17 بقلم بسمة اشرف

اقترب زين من نواره وامسك يدها….
نواره بخوف وتوتر: هتعمل ايه يازين؟؟؟
عايز اتكلم معاكي ….ممكن تجعدي …
جلست نواره على الفراش وزين جلس بجوارها ….
نواره انا اسف …..
على ايه ؟؟؟
انتي عارفة كويس ….. اووووف نواره صدجيني انا مش عارف دا حصل كيف ….بس وحيات حبيبك النبي تسامحي
…….
لم تنظر له وكانت عيناها ممتلئه بالدموع وانفاسها تعلو وتهبط….وقف زين امامها وامسك معصمها واوقفها امامه
تنهد زين وقال بنبرة صارمة: طب صرخي … ابكي …. لو عايزة تمسكي حاجة وتخبطيني بيها اعملي كده لو دا اللى هيريحك بس متسكتيش اكده …..نواره لما اكلمك تبصي ف عيني متنزليش راسك ف الارض…
رفع زين رأسه وتلاقت اعينهم ….وعندما نظرت لعينيه انطلقت دموعها بغزارة وازدادت شهقاتها قائلا: ز…ززين …انا خخوفت منك ….اووويي…
زين بحنيه يخفي ورائها حزن: متخافيش مني  …. شدها لتستقر بين احضانه….
امبااررح …كنننت مسسكنيي جاامد وت….تعورت شفايفي جابت ددم كتييير و …
هششششششش …. خلاص مش عايزك تخافي مني واخر مره تخصل وعشان تطمني….. رفع رأسها …. اوعدك ان عمري مهلمسك اللى بإذنك ياست الحسن والجمال …
ابتسمت نواره من مغازلته لها واحمرت وجنتيها ثم قالت بصوت منخفض: زين عايزة انزل ….
طب متنزلي …..
طب خرجني انت ماسكني كدا ليه ؟؟؟
طب متخليكي شوية كمان …!!
علفكره انت لسه واعدني ….
اخرجها زين قائلا : امممم يعني كان لازم انسحب من لساني …
رفع يديه ووضعها على شفتيها يتحسسهما قائلا بصرامة : وجعاكي ….
تؤتؤتؤ..
ابتسم زين : تؤتؤتؤ …. طب الحمدلله انا هسبح ف السريع وارجعلك عالطول ننزل مع بعض ماشي ….
اومأت رأسه بالموافقة ….
……………………………………………..
ايه ياولد نمسيتك كحلي؟؟؟ كل دا نوم الساعة ١٠ …
صباح الخير الاول …..
صباح النور يازين …صباحك نادي يانواره…
نوراه بإبتسامة: تسلميلي يارب ….
اوعوا تكونوا فطرتوا من غيرنا ؟؟؟
لا متخافش البيت كلوا ف حاجة غريبة النهاردة كلوا نايم بس انا شيعت ليهم زمانهم نازلين ……
طب عن اذنكم اروح اساعدهم ف تحضير الوكل …..
ليه اكده بس هتتعبي نفسك ع الفاضي هما هيعملوا كل حاجة ف بدل الواحدة خمسة …..
معلش اديني بسلي نفسي وبعدين مش عايزين تاكلوا من يدي عاد ……. طب ايه رأيكم انا اللى هعمل الغدا النهاردة …
كريمة بضحك : برحتك واحنا نطول ناكل من يد الدكتورة ….
تحولت ملامح كريمة …. ايه اللى عور شفايفك اكده ؟؟؟
هااا ….. مفيش انا هروح المطبخ ….
نو…..قاطعها زين قائلا : خلاص يامه سبيها …. انا هروح اعمل كام تليفون …..
………………………………………..
وضعوا الطعام والكل جلس على المائدة …..
سحر بمكر : امال انتي لابسة كده ليه يانواره ؟؟؟
اصل انا هروح بيت ابوي ..
هوا كل يوم مش كنتي لسه عندهم من يومين …
زين بضيق : خدت الاذن مني وانا وافجت ومفهاش حاجة لما تزور اهلها …..
كريمة بطيبة: بس يابتي سحر عندها حج كل يومين تروحي عند اهلك …. متزعليش مني يابتي انا مجصديش حاجة بس ….
قاطعتها نواره بإبتسامه: انا فاهمة جصدك كويس ياماما بس هيا الفترة دي وبعد كدا مش هتحرك من البيت ….
ليه في حاجة عندكم كفلة الشر …..
لا بس بصراحة ليلي ….حامل يعني …انتي عارفة ان اول شهور الحمل بيدهم أدوية كتير وحجن عشان التثبيت وهى مبترداش حد يجرب منها غيري يعدوا بس الاسبوعين دول وانا هزهجكم مني مش بعيد انتوا اللى تطردوني …..
عمري مزهج منك يانواره تمام اسكان كده ربنا يأومها بالسلامة …
انا هطير عشان الحج المحاضرة ….
خديني معاكي يانور….
استني انتي يانواره وانا هوصلك …..
ليه ؟؟ انا همشي مع نور كدا كدا نفس الطريج عم جابر يوصلها وانا بعديها ….
تمام خلوا بالكم من نفسكم …… اه عايزين فلوس او اي حاجة ….
يدوم العز يازوز انا عن نفسي مش عايزة حاجة …
طب سواج التوك توك مش عايز حاجة … وانتي يانواره؟؟؟
كل حاجة ساكلنس …..
ساكلنس ….اجول ايه شكل كل اللى اسمهم نواره هربانة منهم يلا مشوا…. اه هبجى اعدي اخدك ع الساعة ٢ يانواره …..
_______________________________
هاااا الاخبار ايه؟؟؟؟
كلوا تمام ركبوا العربيه واتحركت بيهم …..
بس خليك وراهم لحد مايبعدوا عن المنطجة ونفذ…
تمام يابيه عايز حاجة مني ؟؟؟
لا خلاص بس ركز الغلطة برجبتك ياهلال….
متخافش ….
يتبع….
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى