رواية زوجوني مرات اخي الفصل السابع عشر 17 بقلم لمياء رفعت
رواية زوجوني مرات اخي الفصل السابع عشر 17 بقلم لمياء رفعت |
رواية زوجوني مرات اخي الفصل السابع عشر 17 بقلم لمياء رفعت
خالد: الله يسلمك ياحببتي
فارس: عامل ايه يابطل دلوقت وباس راسه
خالد: الحمد لله ياخويا بخير
فارس: ليه ياخالد تقف مع عيل مش كويس زي ده وتاخد وتدي معاه ف الكلام لحد مايضربك
خالد: ماستحملتش يجيب سيرتك ياخويا
فارس: والله ماهسيب حقك حتى لو حصل ايه
منار: كانت بتعيط
خالد: خلاص يامنار وبعدين فيكي انا كويس خلاص مفيش حاجه
عبد الرحمن دخل: السلام عليكم عامل ايه ياخالد النهاردة
خالد: الحمد لله بخير ياعبدو
فارس: عبد الرحمن طلع جدع وصاحب صاحبه ده ماعملش الفرح بسببك امبارح وقال لم اطمن ع خالد
خالد: حبيبي ياعبدو الله يكرمك
الدكتور دخل : السلام عليكم
ردو السلام كلهم
الدكتور: عامل ايه النهاردة
خالد: الحمد لله بخير يادكتور بس دماغي تعباني شوية
الدكتور: ده الطبيعي ده ربنا بيحبك ان الدم والضر*بة كانت بعيدة عن المخ
فارس: طيب وهو ممكن يخرج امتى يادكتور
الدكتور: بإذن الله هايخرج بكره لكن لو حابين النهاردة مفيش مشكله لكن لازم يكون ف اهتمام
خالد: خلاص يبقى اخرج احسن يادكتور
الدكتور: مفيش مشكله بعد اذنكم
________________________
محمود: إلهام عايزه حاجه انا رايح الغيط دلوقت
إلهام: غيط ايه وانت تعبان ياراجل أولادك يزعلوا وكمان علشان صحتك
محمود: ياالهام انتي عارفه ماليش ف قعدة البيت
جرس الباب رن
إلهام فتحت الباب كان علي
إلهام: تعال ياحبيبي ادخل عامل ايه
علي: الحمد لله ياامي بخير
علي : عامل ايه يابويا ورايح فين كده ع الصبح
محمود: رايح الغيط يابني
علي: لو وراك حاجه انا اعملها لكن تروح ازاي وانت تعبان
محمود: ماانت عارف ياعلي يابني ماليش ف جو البيت
الهام: خلاص ياعلي ماانت عارف ابوك مدام قال هيخرج يبقى هيخرج
علي: طيب ماشي يابويا تعال نخرج سوا واروح اقعد معاك هناك
محمود: ماشي يابني يلا
علي بيفتح الباب عشان يخرج هو ومحمود شاف بسام كان لسه هيضرب الجرس
علي: انت ايه الا جابك هنا ياحيوا***ن
محمود: عيب ياعلي يابني ولاد الأصول المتربي*ين مش بيغلطوا ف حد حتى لو الحد الا قدامهم ده كل****ب
بسام: ههههههه ماشي ياحاج مقبولة مش هتقولي اتفضل
محمود: اتفضل وقعدو ف الصالون
إلهام: انت جي هنا ليه ياواد انت امشي أطلع بره بدل مااخلي الا يشتري يتفرج عليك دلوقت
محمود: بصوت عالي الهاااااااااااام ادخلي جوا
الهام: سكتت ودخلت
محمود: عايز ايه وادخل ف الموضوع يابسام
بسام: انا جي عايز مراتي وأولادي
علي: انت مالكش عندنا لا عيال ولا ليك حد هنا
محمود :مراتك مين ياابني انت جوزاك من بنتي باط”ل وح”رام عليا واتحاسب قدام ربنا لو انا رجعتلك بنتي انت قولتلها كلمة انتي طالق بدل المرة تلاته
بسام: ماهو انا هاخد مراتي يعني هاخد مراتي وعيالي
محمود: بقى اسمع ياواد انت شغل التلات ورقات دول مش عليا انت لم لقيت معاها قرشين قولت تلف وتدور تاني حواليها….ده انت رمي*ت بنتي وعي”الها بدل المره كذا مره وكنت باجي عليها بسببك وقول معلش خلي بنتك تعيش وتر”بي عيالها مع جوزها لأن العيل من غير امه وابوه مايس”واش لكن انت طلعت قليل الأصل وماتعرفش الأصول وبتعض الايد الا اتمدت ليك
بسام: ياحاج محمود ده انت راجل بتاع ربنا رجعلي مراتي وعيالي وانا هعيش بم يرضي الله
محمود: ماهو عشان انا راجل بتاع ربنا ماينفعش ارجعلك بنتي لأن عيشتك معاها باطل بعد كده …انت فكرت يابسام يابني لم بقيت تزعل انت واحلام وتغضب وتضر*بها وتيجي دمعتها ع خدها فكرت ف نفسك انها مش هتلاقي لقمة في بيت أبوها ولا معندهاش ر*جاله تص”ونها لم بقيت اخليها ترجع معاك لكن فعلا اتقي شر من أحسنت إليه وكمان حابب اقولك حاجه انا ماطلعتكش من السج*ن علشانك انا ط*لعتك علشان أولادك مايجيش عليهم يوم يتقال ليهم ابوكم رد سجون ومايتعيروش بيك
ويار*يتك ع كده بتفهم ولا هاتفهم يلا اهو كله عند ربنا
بسام: انا ماشي بس قبل ماامشي بعرفك ياحاج اني هاخد عيالي
علي: اسمع لو لم*ست عيل من عيال اختي هكون شا*رب من د”م***ك
بسام: خرج وقفل الباب وراه
علي: ايه الأشكال ده ي*ابويا بس ماكان ماتلقح ف الس*جن والواحد مرتاح
محمود: سيبها لله يابني كل حاجه وليها اخر وكله عند ربنا
_________________________
ندى: رنت ع فارس
ندى: فارس اخرت ليه
فارس: بوصل خالد ومنار ع بيتهم علشان خالد خرج
ندى: طيب هو عامل ايه دلوقتي
فارس: الحمد لله كويس …ثواني ياندى
ندى: معاك
فارس: براحه ياخالد انزل براحتك من العربية
منار: ع مهلك ياحبيبي
منار : فتحت البيت ودخلوا اوضة النوم ونام على السرير خالد
فارس: منار اعملي لخالد شربة خضار زي ماالدكتور قال وانا هنزل اجيب العلاج
منار: حاضر
خرج فارس وركب العربية وتليفونه رن
فارس: ايوة ياندى
ندى: انت نستني بتقولي ثواني وان ع التليفون ومكلمتنيش بعدها
فارس: ههههههه اسف بجد نسيت كنت بسند خالد
ندى: امممممم طيب انت جي
فارس: مش دلوقتي رايح اجيب علاج ل خالد من الصيدلية
ندى: خلاص براحتك
فارس: ندى
ندى: سكتت
فارس: حبيبي
ندى: نعم
فارس: مالك
مفيش بس انت اتأخرت
فارس: طيب اجهزي وهعدي اخادك نروح نجيب العلاج و تروحي تشوفي خالد
ندى: حاضر سلام
فارس وقف بالعربية قدام بيته وبقى يضر*ب كلكس العربية علشان ندى تخرج
ندى خرجت وركبت العربيه جنب فارس
فارس: بص في عنيها وابتسم إبتسامه خفيفه….كنتي وحشاني
ندى: بخجل وبصت ف الأرض علشان كده جيت ع طول
فارس: مقصدش اخر عليكي صدقيني وحط أيده ع وشها وقرب منها
ندى: زق*ته بعيد عنها…هههههه احنا ف العربيه يعني ف الشارع
فارس: طب وربنا لا انام عند خالد النهاردة وساق العربيه ومشي
ندى: ههههههههه
وقف قدام الصيدلية اخد العلاج ووصل عند خالد البيت
ندى: الف سلامة عليك ياخالد بعد الشر عليك
خالد: الله يسلمك ياندى شكرا ع وقفتكم مع منار وانا ف المستشفى
فارس: انا قولت شكلها الض*ربة قصرت ع دماغك
خالد: هههههههههههههه
فارس: يعني ايه يعني مش هنروح فرح عبد الرحمن ونولع الفرح انا وانت
خالد: انا قادر ادخل الحمام يابني لم هروح فرح عبد الرحمن ده انا مش قادر اصلب طولي
فارس: خلاص مدام كده يلا يامنار تعالي نامي عندنا النهاردة
خالد:لا كله الا منار ههههههههه
منار: لدرجه دي ياحبيبي مش عايز امشي من جنبك
خالد: طبعا ياحببتي آمال مين هيسندني وانا داخل الحمام ومين هياكلني لحد مااصحى
منار: ضر*بته ع صدره
خالد: آآآآه
منار: عوزني اقعد ليك خدامه
فارس: هههههههه معلش يامنار جوزك برضو استحملي
منار: وانا استحمل ليه انا اجاي انام ف الاوضة الا كنت نايمة فيها امبارح عندك يافارس
فارس: على ج”ثتي وج”ثة خالد انك تطلعي من بيتك ايه الا بتقوليه ده عيب الواحده تسيب بيت جوزها
ندى: هههههههه لا خليها تيجي
فارس: تيجي فين اقعدي انتي…انتي مش عارفه حاجه الست مالهاش غير بيت جوزها صح ياخالد
خالد: بغمزة ماتسيبها يافارس تروح عندك تنام الليلة دي فيها ايه يعني الأخوات لبعضها
فارس: ومين قالك اصلا اني ليا اخوات
خالد: هههههههههههههه
ندى: وصلتها رسالة ع التليفون مكتوب فيها(انتي فين) من رقم مش مسجل عندها
ندى: استغربت وقالت ف نفسها ممكن الرساله تكون بالغ
لط
لط
ندى: طيب بعد اذنكم انا همشي حاليا علشان الاولاد زمانهم ع وصول
فارس: طيب استني اجاي اوصلك وروح اشوف ابويا
فارس: لو احتجت حاجه ياخالد رن عليا …وانتي يامنار لو بتفكري ترني عليا علشان تيجي تنامي عندي متحاوليش
منار: هههههههههههههه ماشي
فارس وصل ندى البيت ومشي عند والده الغيط
فارس: السلام عليكم
محمود وعلي: عليكم السلام ورحمة الله
سلم على علي وباس على ايد محمود عامل ايه يابويا النهاردة سامحني معرفتش اجاي اشوفك علشان خالد كان تعبان وفي المستشفى
محمود: عارف ياابني هو عامل ايه دلوقت
فارس: بخير الحمد لله هو ف بيته حاليا
علي: الكل***ب ده الا ضر*به ضر*به ليه
فارس________________
محمود: صحيح الواد ده من يومه را*جل وابن أصول واهله ناس طيبين
فارس: معاك حق يابويا ربنا يقومه بالسلامة
فارس: مالك ياعلي ساكت ليه شكلك كده زعلان
علي: لا ابدا ياخويا مفيش حاجه
محمود: والله يافارس يابني حاسس بيه من الصبح بس مردتش اسأله علشان عارف انه مش هيجاوبني وف نفس الوقت انا عارف الا هو فيه وف دماغه
فارس: طيب ماتقولي ياحاج ايه الا ف دماغه وغمز بعينيه ل علي بهزار اكيد بتحب صح
علي: بعد اذنكم انا مروح البيت
فارس: استنى ياعلي ….علي
محمود : سيبه يافارس
فارس: انا بهزر معاه يابويا معرفش انه هيزعل
محمود: هو مش زعلان منك ياابني هو مفيش زعل مقصر في حيات علي قد هدى مراته
فارس: طيب والعمل يابويا
محمود: العمل عمل ربنا يابني انا يا ما قولتله هدى لا وصمم انه يخدها
فارس: ربنا يصلح حاله
محمود: بس انت مسافرتش يعني الصبح ولا مقدرتش تبعد عن خالد
فارس: هههههههههههههه فاهمك يامحمود والله
محمود: هو انا قولت حاجه غلط يابني بتضحك
فارس: عيب يامحمود ده انا تر*بية ايدك وبعدين ابنك صا*يع وعارف دماغك
محمود : بعد الشر عليك من الصي*اعة انا محدش مربي عياله زييا والحمد لله طلعتوا ولاد حلال
فارس: ماهو الا في بيته صا*يع حقه مش ضايع ياحاج هههههههههههههه
محمود: هههههههه انت شكلها قعدت القهاوي اليومين دول خيبتك
فارس: طيب بم اني اتعلمت الخا*يبه هروح اشوف مراتي وعيالي السلام عليكم
محمود: هههههههه ربنا يصلح حالك يابني عليكم السلام
___________________
فارس: وقف بالعربية ولسه بيفتح الباب بالمفتاح سمع صوت واحد ف البيت بيكلم ندى وبيقولها: يا ندى انتي اكتر واحده عارفه ف الدنيا اني بحبك
فارس: