روايات

رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل السادس عشر 16 بقلم باسنت أشرف

 رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل السادس عشر 16 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل السادس عشر 16 بقلم باسنت أشرف

تبدا الحلقه ب……. خرووج الدكتوور من اوضة العمليااات طبعااا الكل جري بسرعة  حواليين الدكتور عشاان يطمنوا ع طنط رجاااء
ريم:  طمني ي دكتوووور ماما عاملة اية
رنااااا:  ي دكتوور طمناااا مااما حالتهااا اية دلوقت
ياامن:  اهدوو شوية
اسر:  اسكتووا بقاا خلو الدكتور يتكلم
الدكتوور:  الحمدلله العملية نجحت وحالتهااا مستقرة بس هتفضل ف العنااية ع الاقل 24 ساعة
ريم:  الحمدلله انا عايزة اشوفهاااا ي دكتوور
الدكتور: مينفعش ي مداام لما تطلع من العناااية
ريم ببكاء:  لا ملييش صاالح انا عايزة اشوف مااما
الدكتور بنرفزة: ما خلاااص بقى ي مداام ما قولنا مينفعش
اسر بغضب وزعيق: انت بتزعقلها ي *****  ازااي تتجرااء ي غبي
يااامن:  خلاااص ي اسر مش وقتة الكلاام ده
اسر:  مش شايفوا بيتكلم معااها ازاي الغبي ده
ريم:  خلاااص ي اسر بلييز
اسر:  ماااشي ي حبيبتي
الممرضة:  تقدروا تمشوا وتيجوا بكره مفيش داعي لقعدتكم هنا مش هتستفادوا حاجه
رناا بعياااط:  لا مش هسييب مااما لوحدهااا ابدااا
ياامن:  اهدي ي رنااا واسمعي الكلاام مفيش فايده من قاعدتنا
ريم ببكاء :  انتوا بتقولوا اية عايزنا نسييب مااما لوحدها وهي تعبانه
اسر وهوو بيحضنهاا:  اهدي ي رووحي بس هماا معاهم حق
نجااه:  معااهم حق ف اية ي اسر عايزنا نسيبهاا لوحدهاا وانت تقول حق
ريناااد:  خلااااص ي جمااعه استهدوا بالله
الممرضة:  ي جمااعة مينفعش تقعدوا كده دي مستشفى وفيهاا مرضي محتاجيين راحة
رنا بنرفزه وتعب: وانت شيفاانا قاعدين نرقص ونغني هنااا ده ان……..
وقعت رنا من طولهاا بقى اغمي عليهااا ي جدعااان البنت مستحملتش
يااامن:  رناااااا ي حببتي فوقي ماالك
ريم:  رناااااااااا ماالك  ي رناااا
اسر:  شيلها ي يااامن و شوف دكتوور يكشف عليهااا
شالهااا ياامن بسرعه وراح بيهااا اوضة ودخلهاا وجت دكتوورة عشان تكشف عليهها
كشفت عليهااا الدكتورة
يااامن:  طمنيني ي دكتووره رنااا مالهااا
الدكتووره بابتساامة:  الف مبروووك ي استاذ المداام حامل بس هي ضغطهاا وطي شوية ده اللي سببلهااا اغماء هتفووق بعد شوية ويااريت توديهاا عند دكتوورة نساا
اسر:  مبرووك ي ياامن هتبقى اب
ياامن بسعااده:  بجد انا مش بحلم اناا مبسووط جداااااااا
ريم بابتساامة:  لا مش بتحلم ده بجد الف الف مليوون مبرووك
ياامن:  الله يباارك فيكم عقباالكم
ريم:  تسلم ي ياامن
اسر:  ان شاء الله ♥
بعد فترة فاقت رنااا
رناااا:  مالك مبسووط ومنشكح كده وانا تعباانة
ياامن:  انااا مبسوووط جدااا هبقى اب اخيرااااا
رنااا بصريخ:  اااه ي خاااااين متحووووز عليااااااااا ومراااااتك حااااامل كماااان
يااامن بيحااول يكتم ضحكتة:  وانت عرفتي ازااي بقى
رنااااا بصريخ:  طلقننننني ي خاااااااااين طلقننننننني
ريم بضحك: ي بنتي اهدي هو انت مش مقتنعة بنفسك ولا اية
رنااا:  يعني اية متجننووونيييش
رينااد:  ي بنتي انت مجنوونه لوحدك
نجااه:  بس ي حبيبتي انت حااامل
رناااا بفرحه:  هيييييييي اناااا هبقى ام هيييييي
يااامن:  والله مجنونه
رنااااا:  لا انا فرحاااانة جدااا تعرف ي ياامن اناااا بحبكككككك جدااااا لا بعشقكككككككك ي روووحي
يااامن:  اه بامارة طلقني ي خاااين بقى انا خااين ي جزمة
رنا وهي بتحضنة: لا انت قلبببي
طبعاااا الكل انسحب. وطلعوا لان مش هينفع يقعدواا ف الموقف الروومانسي دهون
ياااامن وهو بيبوس رااسهاا:  وانااا بمووت فيكي ي نور عيني
رنااااا:  لاا بجد بحبككككككككككك
اسر قرب منهاااا وباااسهاااا برقة ف شفايفهااااا واتعمق ف البوسة بس قطع لحظتهم الحلووه دي دخول ريم
ريم: رن…… اه سووري سوري بجد مكنش قصدي
ياامن:  لا ولا يهمك خالص انت بس قطعتي عليناااا مش اكتر
رنا بخجل وغضب:  اسكت خااالص انت كنت هتقوولي اية ي ريم
ريم:  كنت هقولكم ان خالتو نجااه و رينااد مشيوا وانتوا كماان لازم تمشووا عشاان ترتااحوا وانا واسر هنرجع عشااان نشووف لين وهنيجي كلنااا بكرة ان شاء الله ♥
يتبع……….
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى