رواية ظلمني ابن عمي الحلقة السادسة عشر 16 بقلم نور
رواية ظلمني ابن عمي الحلقة السادسة عشر 16 بقلم نور |
رواية ظلمني ابن عمي الحلقة السادسة عشر 16 بقلم نور
الاسعاف اخدت بدور على المستشفى ولما وصلت
الممرضين دخلوا بدور علي أوضة العمليات
وزليخه كانت معاه وابراهيم سمع وجه وراهم
زليخه بتي بتموت يابراهيم
ابراهيم ايه اللي حوصل ومين الكلب دا اللي كان عايز يموت بتي
زليخه بتوتر اكيد واد حرام كان عايز فلوس ولا حاجه
ابراهيم انا هخليه يعفن في السجن بس اطمن علي بتي وافضالهم
بعد شويه ــــــــــــــــ
فرحه دخلت المستشفي تجري
زليخه كانت قدام باب الاوضه اللي فيها بدور هي وابراهيم
فرحه فين بدور يا بابوي فين اختي
ابراهيم فرحه انتي جيتي يابتي اختك بضيع
زليخه اول ماشافت فرحه جريت عليها ومسكت في هدمها جيتي ليه اكيد جيت شمتانه فيه وفي بتي يافرحه
فرحه انا جيت اشمت في اختي يامرات ابوي ربنا يسامحك
ابراهيم كلام ايه اللي بتقوليه دا زليخه لمي لسانك فرحه عيانه وجات لاختها تطمن عليها
عدنان بص علي زليخه وقال فرحه قلبها ابيض ياعمي ابراهيم قولتلها خليكي انتى لسه تعبانه مش راضية وصممت تاجي تشوف اختها
ابراهيم قرب علي فرحه ادعيلها يافرحه انتي طيبه وقلبك ابيض يابتي
فرحه ربنا يشفيها يارب وتقوم بخير
زليخه مش عاوزه حد يدعي لبتي بتي هتقوم وتبقى بخير ومحدش ليه صالح بينا واصل
ابراهيم والله لولا بتي في ازمه وراقده بين الحياة والموت كان شوفتي عملت فيكي ايه يا زليخه
فرحه سيبها يابوي ربنا يهديها اكيد زعلانه علي بتها
عدنان يلاه يافرحه
ابراهيم هتروح فين
عدنان هوديها عند امي ياعمي ماينفعش فرحه تقعد في البيت لحالها وكمان تعبانه وامي هتاخد بالها منها لحد ما تقوم بدور بخير
فرحه لاه لذم اطمن علي اختي اولا وبعدين امشي
عدنان بس انتي تعبانه يافرحه
فرحه لاه عاوزه اشوف اختي واطمن عليها الاول
الدكتور طلع زليخه جريت بتي بتي يادكتور عامله ايه
الدكتور للاسف الضربه قويه ونزفت كتير والمريضه فاتت في غيبوبه دماغيه
زليخه يعني ايه الكلام دي يادكتور
ابراهيم كيف ياولدي غيبوبة اللي بتقول عليها دي
الدكتور يعني هي زي النايمه ومش حاسه بحاجه ممكن تفوق بعد يوم او شهر او سنه العلم عند ربنا
ابراهيم يعني بتي لا هي ميته ولا هي عايشه عايز تقول كده صوح يادكتور
الدكتور للاسف تشبيهك صح ياحاج ابراهيم
ابراهيم ربي لا اسألك رد القضاء ولكن اسالك الطف فيه
زليخه مسكت في الدكتور كلامه ايه دا اللى بتقوله بتي سليمه ومش جرلها حاجه
عدنان مسك زليخه بعدي عن الدكتور عمايلك العفشه جات في بتك الدكتور ملهوش صالح
عدنان احنا اسفين يادكتور
الدكتور ربنا يكون في عونكم عن ازنكم
عدنان في سره مكنتشي السكينه جات في جلبك انتي وكان خلصناا منك يامحراك الشر انتي
فرحه بدموع انا عايزه اختي
زليخه وقفت قدام الباب محدش هيدخل عند بتي انتم عايزين تموتها اكيد انا عارفه
ابراهيم مسك زليخه بعدي كده انتي اتجننتي ياوليه (ياست) ولا ايه
فرحه دخلت عند بدور
فرحه بدموع سلامتك ياخيه قومي يابدور وخليكي بخير احنا اخوات ملناش صالح بكره الكبار وقعد تعيط
فرحه كأنك عارفة ان هيحصلك حاجه ياخيه جيتي وقولتلي علي عمايل امك وافتكرت كلام بدور
فلاش باك
بدور حاسبي من امي يافرحه
فرحه ليه
بدور اجرت ممرضه علشان تكتل (تقتل)
فرحه هي لسه مش عارفه تتغير وحاطني في رسها
بدور ايوه
وبعدين قلت لها بدور علي كل حاجه وخرجت
فرحه قالت ل عدنان
عدنان بليل هنشوف ايه اللي هيحصل
بليل طفي النور عدنان وعمل نفسه خرج بس هو رجع واستخبه في الاوضه وفرحه عملت نفسها نايمه
نرجس فتحت الباب وعمله تبص شمال ويمن وكانت خايفه جدا بعدين طلعت حقنه من جبها وكانت رايحه تحقنها في المحلول بتاع فرحه
فجأة عدنان فتح النور وفرحه صحيت
نرجس انا انا جيت اطمن علي فرحه
عدنان وايه اللي في ايدك دا
نرجس بخوف دي دي حقنه فتامين لفرحه
عدنان مسك الحقنه فجأة من نرجس خلاص خوديها انتي يابت زاهر
نرجس بخوف انا معملتش حاجه
عدنان انا عارف ان زليخه هي اللي اجرتك يانرجس ودلوك راح اطلب ليكي البوليس علشان تروحي في ستين داهيه انتي والعجربه زليخه دي كماني
نرجس هي هي اللي قالتلي اعملي كده
عدنان كنتي هتموتي واحده برئيه علشان الفلوس يانرجس
نرجس هي قالتلي هتديني فلوس كتير اعالج ابوي وارتاح من الفقر والعيشه العفشه دي
فرحه ليه كده يانرجس الفلوس عمت عينك وخلتك مش خايفه من عقاب ربنا
نرجس بدموع لاه خايفه
عدنان دلوك البوليس ياجي ومسك الموبيل علشان يرن علي البوليس
فرحه لاه يا عدنان زليخه استغلت نرجس علشان ابوها عيان
نرجس احب علي يدك يا عدنان بيه سماح المره دي ابوي ملهوشي غير يصرف عليه وعلي اخواتي الصغيرين
فرحه ربنا يسامحك يانرجس ويكفيكي شر زليخه وقلبها الاسود
عدنان يعني هنسيبها يافرحه دي كانت هتموتك
فرحه ايوه صوح كانت هتموتني بس ربنا نجاني يا عدنان ودا كفاية
نرجس قربت علي فرحه وباست ادها تسلمي يام قلب ابيض كيف الجبنه وخرجت تجري
عدنان كده خلتيني اهمل(اسيب) المجرمه دي
فرحه المسامح ربنا ياعدنان
انتها الفلاش باك
فرحه قومي يابدور انا مستنياكي وبعدين خرجت ومشيت مع عدنان
زليخه بحقد انشالله تموتي يافرحه
——–عند كريمه
كديمه بتفكير مين اللي جاب هند البومه دي تاني في وشي
خلود الف سلامه عليكي يامرات عمي الغاليه
كريمه بصت علي خلود وقلت
قلبي مش مطمن ليكي واصل يابت خديجه الهبله وحاسه انك سبب المصيبه اللي انا فيها دلوك
خلود انا يامرات عمي الله يسامحك
وفي سرها ياربي المره اللي فاتت حرقت رجلها المره الجايه عايزه احرق لسانها الطويل دا
كريمه بتقولي ايه يابت خديجه
خلود بقول ربنا يشفيك يامرات عمي مش هتقدري تجهزي لفرح ولدك دلوك
ادهم فرحه ايه دلوك ياخلود مفيش زفت فرح غير لما تخف امي
كريمه لاه لاه انا سليمه ياولدي ومش فيا شي
خلود عملت نفسها بتقرب علي كريمه راحت داست علي رجلها الملفوفه بالشاش
كريمه ااااااه رجلي ااااه وقعدت تصرخ
خلود ياحبيبتي يامرات عمي مخبيه كل الوجع دي علشان تفرحي بولدك
ادهم قرب علي اموا
امه الف سلامة عليكي اوعي تتعبي نفسكم مش مهم الفرح واصل دلوك
كريمه مش قادره تتكلم من التعب
كريمه ااااه رجلي
هند سلامتك ياحماتي وبعدين جات البنات سلامتك ياجده
نرمين جريت علي كريمه سلامتك ياعمتوا
كريمه الله يسلمك ياحبت جلب عمتك
نرمين بتبص علي هند وخلود تسلمي ياعموت ياقمر انتي
خلود بغيظ بت مياعه صوح
هند احضرلك الوكل ياادهم
ادهم ياريت ياهند وحشني وكلك جوي
هند من عنيه
نرمين انا هقوم احضر مع هند كمان وقامت
خلود مسكت نرمين من اديها لاه خليكي انتي واحده راحت تحضر وكل لجوزها انتي مالك
نرمين بغيظ شايفه خلود ياعمتوا
كريمه وبعدين معاكي ياخلود
خلود في ايه ياحماتي مش عايزين نتعب العروسه
نرمين لا مش فيها اي تعب
خلود قربت علي نرمين خلاص روحي ياحبيبتي البت بيتك
نرمين دخلت المطبخ
هند اول ماشافت نرمين قالت استغفر الله البجاحه ليها ناسها صوح انا خارج حضري انتي يابت البندر (بنت مصر)
نرمين براحتك انا هحضر ل ادهم حبيبي لوحدي
هند خرج
ادهم خير ياهند جيتي ليه فين الوكل
هند بت خالك قالت انا هحضر قولتلها حضري وسبتها تعمل هي الوكل
خلود بتبص علي كريمه ايوه ياادهم خليها تتعلم وكلنا هي مش صغيره
وفي سرها اصبري بس يابت البندر انا هعلمك الادب
–*
ادهم طلع وقعد قدام الباب في مكانه المفضل
سمر راحت عند ابوها وحشني بيتنا جوي يابوي
ادهم ساكت
سمر صوح يابوي هتتجوز علي امي علشان امي عفشه وبتخلف بنات بس
ادهم واه عيب الكلام دا سمر مين اللي قالك كده يابتي بس
سمر بدموع العيال النهارده الصبح وانا بلعب معهم قالولي كده روحي يلي ابوكي راح يتجوز علي امك العفشه
ادهم اخد سمر في حضنه بحب لاه يابتي دوال بيكدو عليكي ياجلب ابوكي
سمر بفرح صوح يابوي
ادهم صوح ياجلب ابوكي
سمر بفرح هاااااايي وحضنت ابوها تاني وطلعت تلعب
خلود دخلت المطبخ من وارا نرمين وحطت ملح كتيير في اكل نرمين وخرجت من غير ماتشوفها نرمين
نرمين بتبص علي الاكل الله ايه الجمال دا واخدت الاكل بره
كريمه تسلم يدك ياعسل
نرمين مرسي ياعمتوا ياقمر
ادهم قعد هو وكريمه ياكلوا
ادهم كل واه ايه دا دا واكل ولا ميش دا مالح صبر يابوي
كريمه وريني كده ومدت اديها تاكل
كريمه بكدب حلو اهو ياادهم
ادهم كلي انتي انا مش هاكل
خلود قومي ياهند وكلي جوزك ويارب حد يقول ادخل المطبخ دا واكل رجاله مش واكل عيال صغيره
هند بفرح حاضر دقيقه ياسي ادهم والاكل يكون جاهز
نرمين بزعل الاكل ملح مني كده ازاي
خلود في سرها هههههههه ولسه ياخرابه البيوت انتي
ـــــــــــــــــــــــــ في بيت محمد
سلام عليكم
خديجه وعليكم السلام تعال ياولدي
عدنان انا جبت فرحه يامه علشان انتي عارفه اللي حصل
خديجه بابتسامه جميله زين ماعملت ياولدي تعالى يافرحه يابتي بيتك ومترحك
فرحه تسلمي يارب ياحاجه
خديجه بت ياهني حضري اوضة ستك خلود لفرحه
عدنان ايوه وانا هنام هنا في جعدت الضيوف
خديجه يكمل بعقلك ياولدي وعارف الاصول
ـــــــــــــــــــ بليل
نرمين جات جنب خلود
ازيك ياخلود
خلود بقرف بخير الحمدلله
نرمين اتفضلى انا جبتلك قزازه البرفان دي هديه ليكي
خلود عطر يعني عندي كتير خليهالك
نرمين انتي اللي جبتي اللي اسمها هند دي هنا صح
خلود بصت علي نرمين انا وانا اجبها هنا ليه هي تاجي وقت ماتحب دا بيتها وبيت جوزها وبناتها ولا انتي نسيتي يابت احمد
نرمين بعصبيه اسمي نرمين علي فكرة
خلود ببرود مش مهم المهم انك تعرفي اجابت سؤالك الاول انا جبت هند هنا ليه
نرمين بفضول ياريت
خلود نفس الشي اللي انتي جيتي علشانه
نرمين ازاي
خلود هند جاي ترجع جوزها لبناتوا ولبيتوا اللي انتي جايه بكل عين قويه تاخديهم منها
نرمين بقوه ادهم دا كان حبيبي انا من الاول وابن عمتي قبل حتى مايعرفها
خلود كان يابت احمد كان لكن المهم دلوك جايه تجري علشان تاخدي راجل متجوز من مراته وعياله
نرمين بجرئه ادهم دا ليا انا وبس
هند كانت جايه تقعد مع خلود و سمعتهم
هند دخلت فجأة وقالت بس ادهم مش لعبه ولا لبس هنتعرك عليه دا راجل واعي ومعها عيال يانرمين
نرمين ببرود وقفت وقالت ادهم دا حب عمري ومستحيل اسبوا لوحده غيري
هند بس دا متجوز من سبع سنين ايه فكرك بيه دلوك
نرمين اساسا انا عمري مانسيت ادهم
خلود يابوي علي البجاحه وغلض العين بتاع بنات الايام دي
نرمين احترمي نفسك ياخلود
خلود ادهم بيحب مراته وعياله وبكره يرميكي كيف الكلبه ويختار مراته وعياله
نرمين قامت من جنب خلود وقالت
بكره نشوف ادهم هيختار مين ومشيت
هند في سرها غوري ياخرابه البيوت انتي
،،ـــــــــــــ
زليخه في المستشفى في واحده من ستات البلد جات تطمن وتزورها عادي
صباح الخير ياست زليخه عاملين اية وبتك بخير
زليخه بدموع بتي نايمه كيف الملاك جوه اهي
حليمه ان شاءلله تقوم وتبقا بخير ياست الستات
زليخه يارب
حليمه امال فين فرحه يعني مش شيفها في المستشفي
زليخه في سرها قطع فرحه وسرتها وبتفكير شيطاني قالت
اسكتي ياحلميه مش بقي في حياه ولا غشه في الزمان دي
حليمه بفضول ليه حوصل ايه يازليخه
زليخه بمكر هقولك ايه ولا ايه ياختي بس
حليمه قولي سرك في بير يازليخه ياختي
حليمه ها قولي يازليخه في ايه
زليخه بدموع كدب عدنان وفرحه محدش بقا مالي عينهم ياخيتي
حليمه واه صوح
زليخه ايوه صوح عدنان وفرحه عايشين مع بعض في بيت واحد من غير خوف ولا حياه طب عدنان علشان ود كبير البلد مش خايف من الناس هيحكوا عليه ايه لكن فرحه بت والمفروض تخاف علي سمعتها
حليمه ايوه صوح كيف يقعدو مع بعض في بيت واحد من غير جواز ليه مش بيخافوا حتي من ربنا
زليخه استغفرآلَلَهّ العظيم البت فرحه دي مش ساهله لما اختها تعبت اكيد عرفت ان جوازها من عدنان هيتأخر قالت مش مهم لو عاشت في الحرام مع عشيقه عدنان
حليمه يامري يامري فرحه يطلع منها دا كله كنت فاكره القط ياكل عشها بس طلعت مش سرهله واصل
زليخه ايوه ياختي مش ساهله واصل
حليمه طب وهما فين دلوك
زليخه عدنان خدها في بيت ابوها وانتي عارفه محدش قاعد خلود وحنين متجوزين وشاهين عيل صغير وخديجه لا بتحل ولا بتربط وهتسكت علشان ولدها يفرح
حليمه طب ومحمد فين هيرضي بكده واللي بيحصل دي
زليخه بمكر محمد عمده ومش فاضي ولا قاعد في البيت واصل وفرحه ضحكت عليهم وقالت تعبانه وخايفه تقعد في البيت لحاله علشان احنا هنا في المستشفي
حليمه يادي العار تروح تقعد من غير حياه ولا عيب مع عدنان في بيتوا
زليخه اعمل ايه تعبت في ربيتها واللي فيها فيها وخايفه اقول لابوها علي اللي بيجرا من ورا ضهرو يموت فيها
حليمه بعد الشر عليه انا مالشه عاد
زليخه اوعي تحكي لحد الكلام دي ياحليمه
حليمه لاه اوعي تخافي ياختي سرك في بير
زليخه في سرها ايوه سري في بير صوح والبلد كلها راح تشرب منه في الصبح وقعدت تضحك في سرها هههههههه وبعدين وقفت و قالت خلاص كلها ساعات وتتفضحي يافرحه وجوازتك تخرب
ــــــــــــــــــــــ
ايه اللي انتي لبسه دا يانرمين
نرمين ايه ياحبيبي مش عجباك لبسي
ادهم ايوه مش عجبني واصل ولا يصح تلبسي كده
نرمين بفرح انت بتغير عليا ياادهم انا مش مصدقه وجريت حضنت ادهم
ادهم بقرف بيبعد نرمين بعيد عنه
بعدي عني عيب اللي انتي بتعمليه دا يانرمين انتي مش صغيره
نرمين لا مش عيب كلها ايام بسيطه وتبقا جوزي وحبيبي علي سنة الله ورسوله
ادهم لما ابقا ثم مين قالك الجوازه دي راح تتم من الاساس
نرمين برعب نعم بتقول ايه ازاى ازاي بتقول كده احنا فاضل علي فرحنا ايام بسيطه وانت جاي تقول وبعدين جريت علي ادهم تاني وحضتنه بقوه انت مش عارف انا بحبك قد ايه ياادهم
ادهم بعدي كده وبلاها قلت حياه يابت خالي انا راجل متجوز وغلت من الاساس لما سمعت كلام امي وخفت علي زعلها وسوء انتي او امي اوعي تفكري او تحلمي مجرد حلم ان الجوازه دي تكمل
لينك الوتباد
https://my.w.tt/4qbDUG3gpcb
ـــــــــــــــــــ في بيت محمد
بعد يومين من كلام زليخه مع واحده معروفه في البلد انها ست بتاعت كلام البلد كلها عرفت ان فرحه قاعده في بيت عدنان
واحده من البلد راحت عند خديجه
صباح الخير ازيك ياست خديجه
خديجه اهلا وسهل اتفضلي
الست قعدت وبعد شويه قالت انا هدخل في الموضوع علطول ياست خديجه
خديجه خير في ايه
الست مش خير واصل ياست البلد كلها دايره تحكي علي قاعد فرحه بت ابراهيم عندكم ودا دار(بيت) واحد خطبها وعيب تدخلوا غير لما يتجوزو
خديجه وفيها ايه ياعني مرات ابوها وابوها قاعدين في المستشفي مع بدور وعيب البت تقعد في بيت لحالها وهي اصلا تعبانه وهي اصلا جات ملهاشي غير يومين بس
الست انا جيت بلغتك باللي بيقولها الناس انا عايزه مصلحتك
خديجه والناس بتقول ايه
الست بيقولوا يعني
خديجه احكي علطوول
الست بيقولوا فرحه لقت اختها تعبانه وممكن تموت في اي وقت راحت عاشت مع عدنان من غير جواز وان عدنان محدش يقدر يتكلم معاه علشان واد كبير البلد
خديجه وقفت استغفر الله العظيم ايه الكلام دا دا بيت كبير البلد وفرحه لو حتى مش خطيبت ولدي وحصل كده معها ومع ناسها كان انا بنفسي جبتها علي بيتي مش عدنان
الست الحقوا اكتبوا كتب الكتاب وقولوا للناس انها مرتوا
عدنان دخل فجأة بس ياخاله انا حر ولد حر وبخاف من ربنا قبل العبد وكلامك انتي وشويت الحريم دي مش هاممني في حاجه
الست بس ياولد انت وفرحه بقيتوا لبانه في بق الناس
عدنان الناس ملهاشي حاجه عندي فرحه قاعده في اوضة اختي خلود تعبانه حتي مش نزلت ليها يومين وفرحه جات ليها يومين بس ياخاله مش من،شهر ولا سنه
الست انتم احرار انا لو مش خايفه عليكم كنت اتكلمت زي الباقي ومكنتش جيت هنا وقولتلكم سلام عليكم وخرجت
بعد شويه
محمد جه من بره سلام عليكم
وعليكم السلام
محمد خير مالكم
عدنان انا عارف ان مفيش غير العجربه زليخه هي اللي طلعت الخبر دي
خديجه حسبي الله ونعم الوكيل، ليه الحقد دا
محمد حصل ايه
عدنان قال لابوه علي كلام الست
محمد احنا بكره نكتب كتابك علي فرحه
عدنان بس يابوي كده بنأكد كلام الناس
محمد لاه نكتب كتب الكتاب انا هقول لإبراهيم يجي بكره واجيب المأذون
عدنان بس يابوي
محمد خلاص الكلام وخرج
———–
نرمين صحيتي من النوم لا دا مجرد حلم حلم مش اكتر في ايه يانرمين كلام التفاهه هند وخلود اثر فيكي ولا ايه
وبجنون كسرت كل حاجه قدمها في الاوضه
احمد بسرعه جه يجري مالك يانرمين في ايه يابنتي
نرمين جريت علي حضن بابها كابوس يابابا كابوس واكيد اكيد مش هيتحقق انا مستحيل اسيب ادهم تاني
احمد حصل ايه يابنتي
نرمين بدموع قلبي وجعني اووي يابابا
يتبع..
لقراءة الحلقة السابعة عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المؤامرة للكاتبة منة محسن