روايات

رواية لعنة الامبراطور الفصل الثاني 2 بقلم نور شريف

رواية لعنة الامبراطور الفصل الثاني 2 بقلم نور شريف

رواية لعنة الامبراطور الجزء الثاني

رواية لعنة الامبراطور البارت الثاني

رواية لعنة الامبراطور الحلقة الثانية

بصيت ف عيونه لقيت :جواها ندم وكسره كاني خدعته ركزت اوي ف عيونه وببعد نظري.. ضربني بغل بقيت بصرخ من الوجع انا ليه محدش حاسس بيا ارجوك يا صخر اسمعنيي..
صخر قرب منها وقالها البسي حاجه عشان هتروحي ل اهلك يا خاينة..
اسية مسكت فيه وقالتله وغلاوتي عندك ماتعمل فياا كده اسمعني هقولك مين الي عمل فيا كده بس صدقني ارجوك يا صخر اسمعني..
صخر شد دراعها وربطها ف السرير وقالهاا :سامعة يا روح امك ده انا راجل شرقي ومبحبش الغلط لو لقيت ف حديثك الماسخ ده كذب هق*تلك يا اسية..
اسية بصت ف عيونه وقالت :ف يوم اخوك زين كان جاي عند بابا العمدة عشان مشكلة ونا كنت راحة الجامعة ف شوفت اخوك ولقيته بصلي وابتسم ليه ونا كنت اول مره اشوف زين،

 

 

ف اتكلمنا واتقبلنا وابويا كان عارف ان زين هيتقدم ف فرحت جدا عشان كنت بحبه،،كنت نايمة بليل ولقيت زين فاتح الباب ودخل علياا وبدا يقرب مني ونا اقوله مينفعش اكده يا زين وَوو،
صخر بضحك :تعرفي انك بتمثلي صح اخويا يعمل كده مش مصدقك ده اخويا هتقولي مين ولا نشوف هنعمل اي ف الجسم ده ما صحيح واحد معاه بت زي دي هيعمل بييها ايي..
نزل فيها ضرب وبدا يقرب منها وقالها كنت بقول انك بتاعتي تبقي علي لمست ايدي وتدوبي ف احضاني انا وبس وبسس.
اسية اغم عليها ومبتتكلمش.. صخر جاب مياه ورمها علي وشها وقالها :فوقييي انتي لسه شوفتي حاجه انا هخليكي تتمني الموتت..
الصبح اسية فتحت عنيها لقت صخر مقعدهااا علي كرسي ورابط جسمها كله.. ارحمني بقا يا صخر اهلي جاينن ليه دلوقت انا عارفه انك طيب بس متكسرش اهلي..
صخر جاب التلفون ورن علي ابوها قدمها :ايوه يا حاج عتمان بنتك صاغ سليمة بس انا هاخده ونروح شهر عسل كام شهر كده ونرجع..
اسية فرحت من جواه :شكرا ليك يا صخر بص انا هقعد معاك 3شهور وهطلقني وتسبني هناك مش عايزه ارجع الصعيد تاني..
صخر فك اسية ومردش عليها دخل اخد شور ولبس وحط البرفيوم بتاعه :اجهزي عشان مسافرين عندك نقاب ف الدولاب انزلي بيه..
اسية اخدت شور ولبست النقاب ونزلت تحت قابلت زين ف وشهاا..
زين :الا مرات اخويا طلعت بنت عشان كده اخويا هيعمل شهر عسل ما انتي مزه هيقضي شهر العسل وهو بيموت فيكي..
اسية ضربته بلقلم وقالتله :مجاش الوقت تتدفع تمن عملتلك زي ما دمرت حياتي يا زين صقر لم يعرف الحقيقة هيرميك زي الكلب اتفوووو.

 

 

زين مسك اديها وقالها :ويا تري هيعرف الحقيقة ازي يا اسية ما تيجي شوية قبل ما تمشي..
اسية ضربته بلقلم تاني وسبته ونزلت لسه بتنزل قام موقعها علي السلم زين واقف يضحك بخبث،،
صقر شافها وقعه طلع شالها لاقها ساكته مببتتكلمش.
زين جري علي اخوه وقاله :هي مالها يا اخويا اي الي وقعها علي السلم..
صقر بصله بستغراب وسابه ومشيي..
صقر سايق بسرعة وطلع علي اقرب مستشفي شالها ودخل وقالهم عنده نزيف بسرعهه.
اخدوها بسرعه وقالوله هتتدخل العناية ضروري..
صقر الي تشوفه يا دكتور قاعد يفكر ما يمكن تكون معاها حق زين كان بيسهر بره ولم اسالو بيقول كان عندي شغل ف الشركة بدا الشكك يلعب ف دماغه..
بعد مرور اربع ساعات الدكتور خرج وقاله :احنا عاملنا الازم هي جالها صدمة عصبية ولقينا ف جسمها اثار ضرب هي فقدت النطق يا صخر باشاا..
صخر بص من ورا الباب لاقها نايمة زي الملايكة صعبت عليه بعدها افتكر هي عملت اي..
دخل ليها الاوضة ومسك اديها وقعد يعيط قالها كسرتيني يا اسية انتي كنتي حبيبتي الي بحلم بيها كل ليلة انتي نسمة كنت بشوفها كل ما احن ليها كنت براقبك من بعيد ومتابع حركاتك ايوه حبيتك كلامك هدوءك كل ما فيكي ليه عملتي فياا كده فوقي بقا عشان اخد حقي منك قلبي بقا بيكرهك..

 

 

اسية فتحت عنيها :شافته بيعيط رفعت دماغة بتحاول تتكلم ف حاجه مانعهاا مش سامعه اي حاجه..
صخر بيكلمها ب الاشارة :انتي فقدتي النطق يا اسية كل ده من اعمالك الي بتعمليهاا..
اسية بكسره :غمضت عنيها واستسلمت ل نوم والهدوء…
صخر نام جمبها علي الكنبة قعد يبصلها كتير لحد ما انام..
عند زين قاعد علي كرسي اخوه :كنت عارف يا صخر انك بتحبها ف كسرتك اول مره هاخد فلوسك واحقق انجزاتي مش عارف ان شركة الديب دي بتاعتي المنافسة هي الي مخليك علي الحديدة وبتخسر اسمك يعجبني فيا ذكائي..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لعنة الامبراطور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!