روايات

رواية عشق الصقر الحلقة السادسة عشر 16 بقلم شيماء كمال

 رواية عشق الصقر الحلقة السادسة عشر 16 بقلم شيماء كمال

رواية عشق الصقر الحلقة السادسة عشر 16 بقلم شيماء كمال

رواية عشق الصقر الحلقة السادسة عشر 16 بقلم شيماء كمال

مصطفي:خدي هنا رايحه فين هههههه هتفضل مكسوفه مني كده ههه

المجنونه دي هفضل وراها لغاية ما هي اللى تعترف بكل صدق انها متقدرش تبعد عني وانها بتبحبني وبصراحه انا كمان مقدرش اعيش من غيرها  ولازم اراضيها بأي طريقه

_______________

مصطفى:احلى فشاار كان بتنطط في الحله ههههه

يسرا: طيب يسيدي شكرا

مصطفي:اي رايك نلعب كوتشينه

يسرا: لااااااا مستحيل العب معاك اللعبه دي تاني

مصطفي:اخص عليها لعبه وحشه للدرجه دي مش بتحبيها

يسرا:بطل تريقه بقى

مصطفي:طب هاتي ايدك

يسرا:عاوز ايدي لي ????

مصطفي:هغيرلك على الجرح يختي متخافيش

يسرا:اه ماشي

مصطفي: اي رايك بدلعك اهو هههه

يسرا: ميرسي خلص بقى عشان عاوزه انام

مصطفي:مهو بدرى لسه يعني

يسرا:بس عاوزه انام

مصطفي:طيب نامي جمبي هنا

يسرا:لي انت صغير

مصطفي:لا بس عشان هكون خايف عليكي وعلى ايدك

يسرا:لا والنبي ايدي مافيهاش حاجه عادي يعني

مصطفي:مش المفروض تسمعي كلام جوزك

يسرا في سرها:يالهوي انا اي اللى خلاني اتجوز كنت زماني دلوقتي في بيت اهلى انام براحتى واقعد براحتي

مصطغي:هاا القط اكل لسانك

يسرا:تصبح على خير

بعد ما مصطغي غيرلها على الجرح ويسرا جاية تقوم تدخل اوضتها عشان تنام

مصطفي شدها بقوة في اتجاهه وخبطت في وشه وبقوا قريبن من بعض جامد

يسرا بضعف:صقر انا عاوزه انام سيبني

مصطفي:ولو مسبتكيش هتعملى اي

يسرا:مصطفي ارجوك سيبني بقى

مصطفي:مش انتي اللى مبتسمعيش الكلام وقولتلك نامي هنا جنبي

يسرا:طب سيبني وانا هسمع الكلام بالله عليك

مصطفي تاه في نظره عينيها وملامحها وهي مكسوفه ومتوتره

مصطفي:انتي مكسوفه مني؟!هو انا مش جوزك ولا اي

يسرا  وهي بتبعد عنه وبتتنهد: هاااا خلاص ابعد عني بالله عليك

مصطفي:حاضر.شوفتي انا شاطر ازاي وسمعت الكلام

يسرا قامت من جمبه وجريت على اوضتها وقفلت الباب  وقعدت على السرير

وهي بتكلم نفسها  .. انا لي بتوتر لما بيقرب مني كده

اي الشعور ده بحس ان انا مش عاوزه اسيبه واقوم بس بيبقى غصب عني ????نفسي افضل في حصنه حتى لو هموت وانا كده بس ياااه على نظره عينه اللى بتخطغني لما ببصلها…انا هنام اصل انا اتجننت

___________

مصطفي: ااه ي قلبي والله مش عارف انا اي الوقعه اللى وقعتها دي  كل ما اقرب منها هي تبعد عني  ده من حقي يبشرر دي مراتي …الحق علياا انا غلط من الاول وجرحتها وهي مش بتسامح بسهوله اصلا ربنا يهديها بس هفصل احبها وهيجي يوم اخدها في حضني ومش هسيبها ابدا

_________

مصطفي: افتح الباب يباشا كل ده نوم

يسرا:…………………………….

مصطفي:البت دي قافله عليها الباب لي انا هخطفها مثلا…….

مصطفي بصوت عالى وهو بيدق على الباب:يسراااا افتحي الباب

يسرا بفزع:خير ياارب …… اي اي خضتني

مصطفي:صباح الخير ي مزه

يسرا:مزه في عينك بتصحيني لي دلوقتي

مصطفي: لسانك ده عاوز يتقص..يلا عشان نفطر

يسرا:طيب ربع ساعه ويكون الفطار جاهز

مصطفي:لا انا عاوز خمس دقايق وتكوني انتي اللى جاهزه انا خلاص جهزت الفطار

يسرا في سرها وبتبستم:اي الدلع والهنا اللى انا فيه ده

مصطفي:انتي اتهبلتي يبت انتي واقفه تضحكي من غير سبب

يسرا:معلش اصل انا مش مصدقه اللى انا فيه هههه

مصطفي:لا صدقي يختي صدقي يلا خلصي خمس دقايق تكوني جهزتي عشان نفطر

يسرا:حاضر

_______________

مصطفي:الحمد لله انا اكلت..امشي انا بقى على الشغل

يسرا بدون استوعاب:حاسبب لتتعاكس وانت ماشي يقمر انت

مصطفي:للدرجه دي انا قمور هههه.شكرا شكرا

يسرا:غرور ده ولا اي

مصطفي: لا دي ثقه يا حبيبتي هههه يلا عاوزه حاجه انا ماشي

يسرا:مع السلامه .بس متتاخرش بقى وخليك شاطر كده زي امبارح عشان نروح بيت نور مع العيله

مصطفي:حاضر ..سيف بردو قالي متتاخرش هههه

يسرا:جدع اووي سيف ده

_______________________

في الشركه:

مصطفي:ازيك ي يوسف عامل اي يحبيبي

يوسف صديق مصطفي:بخير يصاحبي والله

مصطفي: ابعتلى الاوراق اللى كلفتك بيها على المكتب

يوسف:حاضر

(مصطفي دخل المكتب وبدأ يشتغل ويشوف حسابات الشركه والاوراق المهمه يراجع عليها وفجأة دخلت بنت عنده المكتب)

مصطفي: اهلا ازيك يا سلمى

سلمى:اهلا بحضرتك يفندم ..الشركه كانت وحشه اووي من غيرك والله

مصطفي: اديني جيت اهو يستي وجيت امبارح واول امبارح يعني

سلمى :بس انا مكنتش موجوده ومشوفتش حضرتك

مصطفي:طيب

سلمى بدلع اوڤر:اي موحشتكش يعني؟!

مصطفي بعصبيه: اي يسلمى مالك . اتفضلى روحي على شغلك

سلمى: انا انا مش قصدي حاجه غلط انا قصدي الشركه موحشتش حضرتك

مصطغي:سلمى انا قولت اتفضلى على شغلك

سلمى بغضب:طيب اتفضل حضرتك ده الورق اللى طلبته من يوسف

مصطفي:طب ويوسف مجابش هو الورق لي يعني

سلمى:عادي انا قولتله هوديه لحضرتك

مصطفي:ماشي شكرا.. اتفضلى بقى

سلمى خرجت من مكتب مصطفي وهي باين عليها الغضب وبدأت تكلم نفسها وتقول

سلمى:بقى كده يمصطفي تقابلني بالمعاملة دي

اخرتها الهانم خدتك مني ومبسوط اووي معاها

وانا اللى حبيتك بجد وكنت فاكره انك بتحبني بس للاسف طلعت واقع في واحده تانيه طيب انا هشوفها هي احسن مني في اي وهوريها اصلها بس اصبر عليا هيجي يوم واوريك سلمى بتعمل اي

قاطع كلام سلمى مجئ يوسف

يوسف:اي يا سلمى واقفه قدام مكتب مصطفي كده لي

سلمى بعصبيه: عادي واقفه بلاش اقف عندك مانع يعني

يوسف:اي متهدي على نفسك كده الله

سلمى:روح يا يوسف شوف كنت رايح فين وسيبني في حالى

يوسف: ربنا يهديكي يا سلمى

____________________

في منزل صقر

يسرا:يوووه اي الملل ده فينك يصقر كنا نقعد نتعارك بدل الملل اللى انا فيه ده

أما اشغل كرتون اتفرج عليه على ما يجي

لا انا هرن عليه اتعارك معاه شويه على الموبايل

بس اكيد مشغول دلوقتي …يوووه لا هرن خلاص اكيد هيفضالى

_________

مصطفي:اي ده يسرا بترن علياا

يسرا:الووو يصقر

مصطفي:اي الروقان اللى جالك فجأة ده هههه للدرجه دي وحشتك بسرعه كده هههه

يسرا:لا بس عاوزه اطمن عليك قصدي اتعارك معاك يووووه

مصطفي:اي اي اهدي يحجه ههه عاوزه اي بقى

يسرا:عامل اي

مصطفي :كويس الحمد لله

يسرا:انت فاضي

مصطغي:انا في الشغل يعني هكون فاضي ازاي

يسرا:فيها اي يعني لما تفضالى مخصوص

مصطفي:لا بقى انتي باين عليكي فاضيه ومش لاقيه حاجه تعمليها فبترني علياا

يسرا: بقولك اي هاتلى اي حاجه حلوه معاك وانت جاي

مصطفي بمزح:متجوز طفله يعااالم

يسرا:تؤ تؤ انا اختك

مصطفي:طيب طيب خلااص

يسرا يلا سلام عشان ماخركش عن شغلك

مصطفي بمزح:مهو انتي اخرتيني وخلاص هههه

يسرا:اي يعني بردو ????يلا سلامات

مصطفي:سلام ي حب عمرى ههه

____________

يسرا:الله مهو حنينن وعسول اهو اومال قبل الجواز كان حاجه تانيه خالص لي هههه هو عصبي اووي وبخاف من عصبيته دي بس بجد مغيش في حنيته

__________

الساعه 3p.m

مصطفي:السلام عليكم

يسرا:وعليكم السلام

مصطفي:يلا اجهزى بسرعه عشان سيف مستنينا

يسرا:حاضر بس احضرلك حاجه بسرعه تاكلها الاول

مصطفي:لا مهو انا عازماكم على الغدا انهارده لو كل حاجه تمت مظبوط لو لقدر الله مغيش حاجه تمت مظبوط مغيش غدا هههههههه

يسرا:هههه طيب.ان شاء الله كله هيكون تمام

_____________

يسرا:يلا انا جهزت

مصطفي:احم اي الجمال ده ادعي ان انا افضل مسيطر على نغسي ههههه

يسرا:لا والله!يلا يا اخويا

مصطفي: طيب خلاص يلاا ههههه

__________

مصطفى ويسرا اتجمعوا مع العيله وذهبوا مع بعضهم لمنزل نور

اهل نور رحبوا بيهم ودخلوا البيت وكان احسن استقبال

والد يسرا: بص ي ابو نور اكيد حضرتك عارف احنا جايين لي..اكيد جايين عشان نطلب ايد نور بنت حضرتك لسيف

والد نور:انا من رايي مش هلاقي زوج مناسب لبنتي زي سيف طبعا سيف محترم وأهله محترمين وشرف لينا طبعا نجوز بنتنا لسيف بس في الاول وفي الاخر ده قرار نور وهي والله جالها عرسان كتير وبترفض فمش عارف رايها اي

مصطفي:اكيد يعمي طبعا في الاول وفي الاخر قرارها وممكن حضرتك تسألها عادي

والدة نور:هي عارفه ان حضراتكم جايين واكيد فكرت  بس بردو هدخل اسألها

والد نور:اكيد لازم نديها وقت تفكر

سيف:اسف يعمي بس ممكن ناخد رايها دلوقتي عادي

مصطفي وهو بيهمس في اذن سيف:مستعجل انت اووي هااا

والد نور:حاضر هخلى والدتها تدخل تكلمها

_________________

والده نور:نور يحبيتي اي رايك في سيف انتي موافقه عليه ولا اي حكايتك بالظبط

نور:اي يماما اكيد موافقه طبعا

والدة نور:يالهوي اي يبت مدلوقه اووي كده لس طب خدي فرصه وفكرى

نور: ماما احنا عارفين سيف واهله من زمان واكيد طبعا مش هلاقي في احترامهم

والدة نور:طيب هطلع اقولهم انك موافقه

نور:ماما انتي شايفه انه مناسب ليا

والدة نور:بصراحه انا بحب سيف اكتر منك اصلا ههههه

________________

والدة نور قالتلهم انها موافقه وقرروا يقرأو الفاتحه ونور طلعت قعدت معاهم  وكل شويه سيف يبصلها ويغمز وهي بتحاول مش تبصله

يسرا بتهمس في اذن نور: اي يبت هنبقى سلايف اهو ههه

نور بصوت منخفض:احلى سلايف ان شاء الله يختي بس ادعي نكمل على خير هههه

يسرا:انا كده اتاكدت انك واقعه واقعه يعني هههه

___________

بعد ما قرأوا الفاتحه والعيلتين قعدوا مع بعض شويه قرروا يخلوا نور وسيف يقعدوا مع بعض يتكلموا شويه وعشان مينفعش يقعدوا لوحدهم يسرا قعدت معاهم

يسرا ونور وسيف دخلوا البلكونه واسعه وعلى منظر طبيعي حلو اووي وده مكانها المفضل لنور

يسرا في سرها:هما هيفضلوا ساكتين كده لغاية امته

نور باصه على الارض وسيف قاعد يبص ويكلم نفسه بصوت منخفض ويقول المفروض اتكلم انا الاول ولا هي ياااربي اقول اي بس

يسرا وهي بتبص لسيف وتحاول تقوله انه ينطق

سيف اخد باله ان يسرا بتقوله اتكلم

سيف:بقولك اي ينور

نور بخجل:ايوه يسيف

سيف:البلكونه دي حلوه اووي

يسرا في سرها:اي الهبل اللى بيقوله ده هو جاي يتقدم للبلكونه ولا هي

نور:شكرا

سيف بطريقه عفويه:انتي هتفضلى باصه للأرض كده كتير

نور:………….

سيف:يبنتي اتكلمي قولي اي حاجه محسساني انك اول مره تشوفيني يعني

يسرا وهي بتكلم نفسها بصوت منخفض: يمجنوون قولها كلمه حلوه اسألها على اي حاجه ده انتوا هتشلوني

سيف:بس اي الفستان القمر ده

نور: شكرا ربنا يخليك

سيف في سره:يبنتي عبريني قوليلى اي حاجه

سيف شد الكرسي وقرب شويه لنور ونزل راسه عشان يشوفها وبيقولها

سيف:بتحبيني ينور؟!

يتبع..

لقراءة الحلقة السابعة عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى