روايات

رواية صدفه الفصل الثاني 2 بقلم حبيبة علاء

رواية صدفه الفصل الثاني 2 بقلم حبيبة علاء

رواية صدفه الجزء الثاني

رواية صدفه البارت الثاني

رواية صدفه الحلقة الثانية

اريچ لنفسها: طيب انا دلوقتي اعمل ايه اخدو معيا البيت ولا استني يمكن حد من اهلو يظهر ولا اعمل ايه اووف بقا اما اروح اسال الدكتور علي حاله ابوه
—لو سمحتي هو المريض اللي جوه حالته اي دلوقتي
الممرضه: استني هندهلك الدكتور ويقولك
اريچ: تمام
بعد شويه الدكتور جيه
الدكتور: حضرتك مع المريض اللي جوه
اريچ بتوتر: ايوا
الدكتور: بصي احنا قدرنا نوقف النزيف وفي شويه جروح عقمنها لكن هو لسه مش فاق ولو عدي 24ساعه ومش فاق هيدخل في غيبويه والله واعلم هيوفق امتا بس طبعا لو استجاب علي العلاج هيفوق اسرع
اريچ: واقفه مصدومه ومش عارفه تعمل ايه والدموع اتجمعت في عيونها.. شكرا يا دكتور
اريچ فضلت تبص للطفل اللي في اديها وزعلانه جدا عليه وقررت انها هتخدو معها البيت وتهتم بيه لحد ما ابوه يفوق
وبالفعل اريچ راحت للسكرتيره اللي في الاستقبال واديتها بطاقتها وعنوانها ورقم التليفون طلبت منها انو لو اهل المريض ظهرو تبلغها
واخدت الطفل وروحت البيت وهيه في الطريق كانت عماله تبص علي ملامحو الجميله وبتفكر في اسم ليه لانو هيه مش عارفه اسمو اي
اريچ: انا قررت هسميك اسيم لاني بحب الاسم ده
اسيم فتح عيونو وبصلها وابتسم
اريچ فرحت اووي… دي إشارة عشان الاسم عجبك صح ياروحي انت
يلا وصلنا بس هقول اي لماما؟
اريچ بتخبط علي الباب
فريال والده اريچ: ايوا جايه اهو
اريچ: افتحي يا ماما مش قادره اقف
فريال بخوف: كنتي فين يا اريچ قلقتيني عليكي يا بنتي ومين الطفل ده فهميني
اريچ: استني بس اخد نفسي وهقولك كل حاجه
فريال: استنيت اهو اما نشوف اخرتها
اريچ: طيب وطي صوتك عشان مش يصحي
هاروح اخد دش واغير هدومي وارجع احكيلك كل حاجه
اريچ خلصت وراحت قعدت مع مامتها وبدات تحكيلها كل حاجه من اول الحادثه لحد ما قررت انها تاخد الطفل معها البيت
فريال بحزن: تلاقي اهلو قالبين الدنيا عليه وزمات مراتو يعيني خايفه علي ابنها بس انتي كويس اللي عمليته يابنتي ربنا يجزيكي خير يا حبيبتي
اريچ: شوفتي بقا يا ماما انشغلت في الحادثه والكلام معاكي ونسيت اعرف الناس عليا
(اسمي اريچ احمد المحمدي عمري 23اتخرجت من كليه هندسه وبشتغل في شركه الهواري شركه كبيره ومعروفه انا بنت عيوني لونها اخضر تشبه الزجاج الشفاف بشرتي بيضاء صافي مثل الحليب جمسي متناسق وطولي 160انا عايشه مع ماما بعد ما بابا اتوفي في بيت متوسط)
اريچ: يلا يا ماما بقا انا جوعت
فريال: حاضر يا حبيبتي خلصت اهو
اريچ: ياروحي انت صحيت اكيد جعان صح استني هعملك تاكل
اريچ شالت اسيم وراحت بيه المطبخ عند فريال
اريچ: يا ماما اسيم جعان عوزه اعملو ياكل
فريال: طيب انتي عرفتي هو بياكل اي
اريچ: ايوا الدكتور كتب نظام غذائي عشانو
فريال: بسم الله مشاءالله شوفتي عيونو جميله ازاي يا اريچ وملامحو هاديه اكيد شبه ابوه
اريچ: هو فعلا جميل ويدخل القلب كده بس انا مش شوفت باباه لسه يمكن شبه مامتو
فريال: طب يلا ياختي اعملي للواد ياكل
اريچ: يا ماما اسمو اسيم
فريال: وانتي عرفتي اسمو منين بقا
اريچ: انا سميتو اسيم
فريال: عوض عليا عوض الصابرين يارب هو يابنتي من بقيت عيلتك عشان تسميه
اريچ: يووه بقا يا ماما هو الاسم لايق عليه يلا روحي انتي وخديه معاكي عقبال ما اخلص الاكل بتاعو……

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صدفه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!