Uncategorized

رواية وتين الحلقة الخامسة عشر 15 والأخيرة بقلم لولو

رواية وتين الحلقة الخامسة عشر 15 والأخيرة بقلم لولو 

رواية وتين الحلقة الخامسة عشر 15 والأخيرة بقلم لولو 

رواية وتين الحلقة الخامسة عشر 15 والأخيرة بقلم لولو 

حور.يعني اروح اقول لباباكي انك مش موافقه

وتين.اه

حور.ماشي،سلام

………….

حور طلعت قالت لخالد أن وتين مش موافقه ومشيت

خالد كلم تميم

تميم.الو وافقت

خالد.لا

تميم.يعني ايه

خالد.يعني كل شيء قسمه ونصيب

تميم.بس انا بحبها

خالد.انا اسف انساها

…………

تميم قفل مع خالد وقاعد حزين أخته دخلتله

دنيا.حبيبي مالك

تميم.مليش

دنيا.هتكدب عليا انا برضو

تميم بوجع.مش عايزاني

دنيا. وتين

تميم.هو في غيرها

دنيا.بس دي بتحبك

تميم.لا مبتحبنيش

دنيا.وبعدين

تميم.بعدين اي خلاص

دنيا.هتسبها  

تميم.هي مش عايزاني

دنيا.لة انت عايزها هتعمل المستحيل عشان توصلها

تميم.ازاي

دنيا.لو بتحبها بجد متسبهاش تضيع منك،هي شكلها بتحبك بس مش واثقه من حبها 

مشيت دنيا وتميم بيفكر في كلامها هو فعلا لو بيحبها مش هيسبها تضيع منه

…………

عند وتين قاعده بتعيط وبتكلم صوره امها انا عملت ليه كده انا بحبه بس مش بالغصب مش هقبل أن حد يغصبني على حاجه يمكن ي ماما  لو كنتي موجوده دلوقتي كنت قدرت احكيلك عن تعبي فراقك صعب اوي يا امي كنت محتجاكي جنبي

………….

تاني يوم

حور اتصلت على وتين

حور.الو

وتين.نعم 

حور.اجهزي عشان تيجي معايا نشوف فستان الفرح

وتين.ماشي

…………..

بعد مده

وتين نزلت لحور 

حور.انا قولت لباباكي انك مش موافقه والموضوع اتقفل خلاص

وتين.كويس،كده احسن

حور.طب فكري تاني

وتين.خلاص

حور.ماشي

وعدى اسبوع وجه يوم الفرح 

وتين كانت مشغوله مع حور في تجهيزات الفرح وكانت فرحنلها جدا 

…………

حور.وتين

وتين.نعم

حور.هما اتأخروا كده ليه

وتين.هما مين

حور.ادهم يا غبيه

وتين.اه يمكن الدنيا زحمه ولا رجع في كلامه

حور.نعم يرجع في كلامه ازاي

وتين.متتعصبيش الميكب هيبوظ

حور.هو ممكن يرجع في كلامه بجد

وتين.اه عادي 

حور.انتي مستفزه

وتين.خلاص اهدي وبلاش توتر

حور.انا مش متوتره 

وتين.شاطره،ايه الجمال ده 

حور.حلوه 

وتين بتبص في المرايه.حلوه بس  قمر  انا حاسه نفسي العروسه مش انتي

حور.انتي صاحبه انتي 

وتين.ده انا عسل والله

حور.غوري من وشي

……………

في القاعه

تميم راح يبارك ل ادهم 

تميم.الف مبروك يا صاحبي

ادهم.الف مبروك عقبال ما نفرح بيك

تميم.هتفرح بيا ودلوقتي

ادهم.ايه هتتجوز

تميم.اه

ادهم.هتعمل ايه

تميم.هتشوف

تميم راح مسك الميك 

تميم.انا عايز اقول حاجه لحبيبتي اللي خطفت قلبي من اول نظره برقتها وعصبيتها وجنانها وضحكتها وراح لوتين ونزل على ركبته قدمها وطلع من جيبه ورده صفرا

وتين تقبلي تكملي حياتك معايا؟تكوني جمبي في كل لحظة،اكون اللي بيسمعك،اكون الحضن اللي بيهون عليكي في سكوتك،افهم حزنك وفرحك بدون كلام،اشجعك في كل خطوه كزوج،كحبيب،كشخص بيشوف حبيبته اجمل ست في الدنيا

وتين تقبلي تتجوزيني♥️

وتين انصدمت من كلامه كانت فرحانه ومصدومه ومتلغبطه هزت راسها وقالت موافقه 

وكتبوا الكتاب

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير????

تميم.مبروك يا قلبي

وتين.الله يبارك فيك

تميم.بحبك

وتين.وانا كمان

تميم.قولتي ايه

وتين.عايزه اروح

تميم.قوليها كده

وتين.هي ايه

تميم.قوليها مش هتخسري حاجه

وتين.بحبك

تميم.ايه

وتين.مسمعتش 

تميم.قوليها تاني

وتين.لا

تميم.رخمه

…………..

بعد سنه 

حور خلفت وجابت ولد وسمته زين

وتين وتميم اتجوزا  

وتين بتشتغل مع تميم في الشركه

…………..

في الشركه

تميم.مش هتروحي الشغل انهارده

وتين.لا تعبانه هاخد اجازه

تميم.مالك 

وتين.مفيش هريح انهارده

تميم.ماشي يا حبيبتي

…………

بليل

تميم روح لقى البيت ضلمه 

تميم.وتين وتين انتي روحتي فين

تميم بيدور عليها وحاسس أن في حد ماشي وراه وفجأة

وتين.بخ

تميم.خدتيني 

وتين.????معلش يا حبيبي 

تميم.معلش ومسكها من قفها انا تعملي فيا كده

وتين.حبيبي انا عندي ليك مافجأه 

تميم.ايه

وتين.انا حامل

تميم بفرحه.بتهزري

وتين.مش بهزر والله حامل

تميم.بجد وشالها ولف بيها مبروك يا روحي

…………

تمت

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية اختار القدر ان يجمعنا للكاتبة فاطمة علي مختار.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!