Uncategorized

رواية موعد مع الوحوش الحلقة الخامسة عشر 15 بقلم مروة شطا

 رواية موعد مع الوحوش الحلقة الخامسة عشر 15 بقلم مروة شطا 

رواية موعد مع الوحوش الحلقة الخامسة عشر 15 بقلم مروة شطا 

رواية موعد مع الوحوش الحلقة الخامسة عشر 15 بقلم مروة شطا 

(نبض صارخ_غيث)

????????????????????????????????????

الشوق، ،، والشغف، ،،،والعشق، ،، مشاعر مجمعه ترفعك اعلي عنان السماء لتطلق اجنحتك للهواء فترتفع فوق غيمه ورديه اللون بلون خدود من تعشق، ،، يذكر نظره خجلها وجهها المشتعل الغارق دموع، ،، منذ راها لم تجف دموعها، ،،سيراها قلبه الاسير يرفرف، ،، يعد الدقائق والثواني

#اوووف هي الساعه بقت كام

سليم بحنق #ياصقر حرام عليك انت بتسال كل تلت ثواني تقريبا

هب واقفا لينظر من النافذه الزجاجيه

#نفسي النهار يطلع بقي، ،، وحشتني اوووي ياسليم، ،، عارف كنت بفكر ان انا اللي هطيب خاطرها، ،، بس هي اللي بتطيب خاطري، ،، نفسي في بنت شبهها، ،، هتسامحني ياسليم مش كده، ،،

تاوه بصوت مكتوم ليجلس علي المقعد

#ياحبيبي انت ليه مش عاوز.تستوعب انك مضروب رصاصه في القلب

تنهد بقوه #دا ذنبها كانت بتدعي عليه بحرقه ياسليم ،،، تعرف انا اييه اللي مفرحني

#عشان حامل

#اكيد بس مش عشان دا وبس، ،، اللي مفرحني انها استنجدت بيه، ،، طلبت حمايتي بعد كل اللي عملته فيها، ،، تفتكر عملت كده ليه،،، عشان ملهاش حد مش،كده. ،،،

سليم باشفاق #صقر اللي حصل حصل وخلاص هتفضل تانب نفسك عليه لامتي

دفن راسه بين ذراعيه

#مش قادر انسي دموعها ،،، عارف كانت بتدبحني بس برضه مبعتدش، ،، اللي حسيته معاها عمري ماعشته قبل كده، ،،

قطب بين عيناه #يعني مغتصبتهاش،،،

اشعل لفافه وقال بالم

#يعني اييه اغتصاب، ،، يعني تاخد واحده غصب عنها

#بس دي مراتك

ابتسم بفتور #انت بتخفف عني مش كده، ،، مش،مبرر علي فكره ،،، عارف كان نفسي امسح دموعها واطبطب عليها بس مقدرتش،،،،

ربت سليم علي كتفه وقال

#بكره هتبقي معاك عوضها عن اللي حصل حياه سنها صغير، ،، بتتاثر بسرعه وتنسي بسرعه، ،، خلي بينكوا حوار، ،، افهمها واتكلم معاها

تنهد بقوه #بس ترجع، ،، تفتكر الشقه هتعجبها

#حلوه واوسع من شقتك

#هي الساعه بقت كااام

هب سليم واقفا وقال بغيض

#ااقولك انا رايح انام، ، قوم ريح انت كمان ياصقر عشان تبقي فايق ومتنساش بكره لازم تغير علي الجرح

تنهد بقوه ورتاح علي الاريكه، ،،

# عاوز ادخلها معاها، ،،

#طب تمام انا هاخد نسخه من المفاتيح الصبح هاجي اصحيك امنت علي اللوا سعيد

اغمض عيناه وقال باعياء

#اه هيبعت القوه معانا بكره

#مش محتاج حاجه قبل مامشي

#لاء، ،، خد بالك من صفاء ياسليم

#متقلقش الحجه زينب اتبنتها واتبرت مني

#ربنا يخليهالك

#تمام سلام

#سلام

اغمض صقر عيناه بضع سعات فقط تفصله عن رؤيتها اشتاق بشده لعيونها الزرقاء ،،،، شفتيها الكرزيه، ،، شعرها الاسود الناعم، ،، حتي جسده المريض اشتاق اليها الي امتلاكها، ،، شعوره المميز معها، ،،

امام فيلا الشافعي تراصت مجموعه عربات كبيره ومجموعه من سيارات الدفع الرباعي تحرك العساكر ليترجل هو وسليم والضابط معه للداخل احد حرس البوابه

#خير يافندم في حاجه

الضابط #عزت الشافعي موجود

#ايوه نايم حضرتك

#صحيه

ترجل الرجل للداخل ليترجل خلفه ثلاثهم ليقول الرجل بتحذير

#صقر باشا بلاش تتدخل تمام ،،، ومتنساش انت متهمتوش في محاوله قتلك

وضع يده في جيب بنطاله الاسود واوما براسه موافقا بعد لحظات ظهر عزت علي اعلي الدرج

#خير، ،،

وقعت عيناه علي صقر فقال

# ايه دا صقر باشا مشرفني، ،،

الظابط # صقر باشا بيتهمك باخفاء مراته وانا معايا اذن نيابه بالتفتيش،

عزت بحنق #وانا هخفي مراته بتاع ايه، ،، وبعدين هو اتجوز امتي اصلا

صقر بضيق #هتفتش ولا اطلع انا

عزت #تطلع فين ياجدع انت هي وكاله من غير بواب

صقر #هطلع اجيب مراتي

عزت بتحدي #مراتك دي اللي هي مين

الضابط #مدام حياه نور الدين عارف

حدق عزت بصدمه وقال

#مراته انت اتجوزت حياه امتي

عقد ذراعيه #حاجه متخصكش

عزت بغيض #الكلام الفارغ دا ميمشيش معايا، ،، حياه لسه قاصر وبنت اختي يعني انا الواصي عليها.

ضحكه مجلجله خرجت من صقر لينظر اليه عزت بغيض

#عليك واحد ياعزت، ،، مينفعش تبقي واصي علي مراتي

الضابط #دي حقيقي ياعزت بيه صقر باشا معاه قسيمه جواز رسميه بموافقه مدام حياه ،،، يعني لازم يستلمها وحضرتك كده بتعطل الاجراءات

عزت #اكيد الكلام دا كذب، ،، هو اجبرها علي الجواز منه

الضابط #تمام هنسالها ممكن حضرتك تندهلها

عزت # هي اصلا في غيبوبه بقالها اكتر من شهر والدكتور بتاعها ممكن يكلمك

صقر بتحدي #والله مفتكرش اني محتاج حد يعالج مراتي، ،،،

عزت #حتي لوهو جوزها فعلا دا غير امين عليها، ،، انا اخدتها من المستشفي بعد ماحاولت تنتحر

الضابط #الكلام دا صحيح ياصقر باشا

صقر بعصبيه #افتكر محدش هيحدد الحكايه دي غيرها، ،، وافتكر برضه ان سيادتك جاي هنا لمهمه معينه هتنفذها ولاانفذها انا بمعرفتي

عزت بتحدي #وانا مش هديهالك ياصقر واعلي مافي خيلك اركبه

صقر بغضب وصوت عالي

#اسمع بقي، ،،، اللي فات كله كوووم وحياه كوم تاني خالص، ،، افتكر انك عارف كويس اوي اللي بيجي علي حاجه تخص صقر الجارحي بيجراله ايييه

قال جملته وازاح عزت لينطلق ركضا للاعلي عزت بصوت عالي

#دا تسيب بيتهجم علي بيتي دا انا هوديكوا في دهيه

الضابط #اهدي بس ياعزت بيه انت اللي منعه ياخد مراته وقلتلك انا معايا امر من النيابه

اشاح عزت بيده ليصعد ركضا للاعلي ويتبعه سليم والجميع تحسبا لاي موقف متهور يقوم به عزت، ،،

صعد صقر للاعلي لايعلم لما شعر انها خلف تلك الغرفه بالتحديد اسرع يسبقه نبض قلبه المتسارع متناسيا الالم الذي بدا ينغز بصدره مازال جسده ضعيف اي مجهود قليل يرهقه فتح الباب لتطالعه صورتها الملائكيه الان فقط ايقن انه مازال حي

#حيااااه

لعلها المره الاولي التي يناديها باسمها.لاتعلم لما كانت متيقنه من حضوره ولاتدري لما شعرت بكل تلك السعاده لمجرد انه جاء، ، اقترب من الفراش ليجلس علي طرفه فتحت عيناها وانزاحت قليلا بطريقه لاشعوريه، ،، انطفئت لمعه عيناه وقال باسف

#متخفيش ياحياه، ، انا مش هاذيكي.

ضمت الغطاء اليها لترفعه حتي ذقنها قال بالم

#عارف ان اللي شوفتيه معايا مش قليل بس هعوضك عن اللي فات كله، ،،

# برده مش هتاخدها ياصقر علي جثتي اني اسيبهالك

رفعت عيناها لتقابل عيون عزت المليئه بالشر ليهب واقفا في مواجهته

#راجل امنعني

مباغته غير محسوبه ضربه عزت بجرحه ليتاوه بصوت مكتوم وتتعالي انفاسه كاد عزت ان يهجم عليه لولا وصول سليم والضابط، ،، وضع يده تلقائيا علي مكان الجرح ليضغطه.ليقول بتالم

#هنمشي من هنا ياحياه

هزت راسها موافقه خلع سترته ووضعها حول كتفيها ليعود صوت عزت البشع

#مش هسيبك تاخدها ياصقر

نعم تخافه ولكن في تلك اللحظه شعرت انه طوق نجاتها من هذا المختل المدعو خالها.كانت تريد الاختباء منه حتي لوبين ذراع هذا الوحش وهذا مافعلته ارتمت علي صدره القريب

#مشيني من هنا

تجمد تماما من حركتها ولعل تبض قلبه جعله يرتعش فعليا يعلم ان خوفها فقط مادفعها لتفعل ذلك ضمها الي صدره ليربت علي شعرها بحنان

#متخفيش انا معاكي

سليم #يلا ياصقر خلينا نمشي من هنا

ابعدها قليلا ليحكم سترته حولها ثم يرفعها بين ذراعيه. ويبدا يتحرك سليم

#هتها ياصقر انت لسه جرحك جديد

غمغم بغيض #غور بدل مااكسر وشك تمام

نزل الدرج ليتبعه الجميع وهم يستمعون لتهديد عزت بالاعلي. خرج الجميع ليجلسها بالمقعد الامامي بسيارته شكر الضابط الذي جمع قواته وبدا ينصرف بالفعل سليم

#صقر خد بالك عزت مش هيسكت

قال بالم #عارف اهم حاجه ابعتلي حراسه كويسه عند البيت الجديد ،،، انا محتاج ارتاح شويه

سليم بعتاب #لاء انت محتاج تروح لدكتور، ،، الزفت دا ضربك في الجرح ودا غلط ،،، ومش هتعرف تسوق وانت في الحاله دي

#انا كويس ياسليم متقلقش خد بالك من صفاء وابقي هتها وتعالي بليل

#لاء روح انت ارتاح وانا هبقي اجبها واجي الصبح يلا بقي اتحرك

ركب السياره لينطلق بها الي وجهته الجديده، ،،

،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

غيث

وقفت أمام القصر ليستوقفه احد الحراس

#غيث باشا متاخذنيش صقر باشا جمع حجتك وقال يعني

مرر أصابعه في شعره الطويل وقال بضيق

#اوكيه ملييش مكان هنا ،،،كنت متوقع انه هيعمل كده ،،، ماشي طب ينفع ادخل اشوف جدي وامشي ولا هو مانع دخولي خالص

حك الحارس رأسه #،هو بلغنا انك تاخد حجتك ومش تبات هنا بس مقلش مندخلكش يعني

#تمام انا هشوف جدي وامشي

قال جملته ليترجل للداخل ،،، يعلم أن صقر يريد الانتقام …من جده ومنه ….تنهد بقوه وكان في سبيله للوصول إلي الدور الثالث حيث جده الراقد ولكنه لمحها تعبر الممر ….ليتجمد للحظات سمرائه الفاتنه التي ابعدها صقر عنوه عنه …..عادت لانه غادر البيت ….لقد حماها صقر منه …ورغم غيضه وحنقه وقتها الا انه شكر تدخله لانه حماها من طيشه المجنون ،،،، بلا وعي تقريبا وجد نفسه يقترب ليدخل الغرفه التي دخلتها منذ قليل التفت إليه وتقريبا دون وعي كانت تحتضن نفسها لتعلن انها تحتاج الحمايه منه نظره الرعب بعينها كافيه لان تصله رسالتها الغير منطوقه

#اااانت ايه اللي ججججابك

قاطعها وقال #اهدي يا غاده، ،،،،مش هعمل حاجه متخفيش

قالت بصوت مهزوز من الرعب

#اااطلع بره والله هصوت والم عليك البيت كله

قال بعصبيه #قلتلك مش هعمل حاجه عاوز اتكلم معاكي ،،، انتي اختفيتي وومعرفتش اوصلك ،،، انا كنت عاوز اعتذر لك عن اللي عملته ،،،انا كنت شارب ومش في وعيي

قالت بحده #انا مش عاوزه منك حاجه حتي اعتذار ،،، أبعد عني

اقترب خطوه وقال

#غاده انا بحبك ،،، بحبك من زمان اووي من ايام ماكنت بنزل من ورا جدي والعب معاكي فاكره

عادت ذراعيها #كنا لسه أطفال متفهمش حاجه ،،،، غيث باشا انت بن الجارحي وانا بنت الخدامه …..يعني مينفعش نتقابل في طريق واحد

غيث بإصرار # لاء نتجوز يا غاده، ،،،،

حدقت به للحظه لانه رأسها نفيا وقالت بتأكيد

#اه نتجوز وبعدين ….

اقترب ليتسال بقتطاب

#يعني ابيه وبعدين

تنهدت بألم #غيث باشا انا مش عيله صغيره هيضحك عليها بكلمتين ووعد جواز ،،،، الباب مقفول ياغيث باشا طريقنا مش واحد ،،،،، ومينفعش يتقابل

غيث باسف#للدرجادي منتيش واثقه في كلامي … انا مستعد انزل دلوقتي حالا واطلبك من امك

قالت بحده# هقولهالك تاني يابن الأكابر احنا طريقنا مينفعش يتقابل

اشاح بوجهه ليخرج لترتمي هي علي الفراش باكيه تنعي قلبها الأحمق الذي تعلق برجل أبعد ما يكون عنها …رجل لا يراها الانزوه في حياته العابثه

يتبع..
لقراءة الحلقة السادسة عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية أحببت مشاغبة للكاتبة ناهد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!