Uncategorized

رواية بنات منصور الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد

 رواية بنات منصور الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد

رواية بنات منصور الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد

رواية بنات منصور الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد

فلاش باك من اكثر من 25عاما :٠٠٠٠٠٠
في فيلا ربيع الدميري ٠٠٠٠٠
في حفل عيد ميلاد هند الدميري شقيقه ربيع الوحيده ٠٠٠
ربيع بسعاده :كل سنه وانتي طيبه يروحي ٠٠
هند بسعاده:الله يبارك فيك ي ربيع هروح الجنينه اعمل مكالمه بعيد عن الميوزك ٠٠
ربيع بابتسامه: روحي ي حبيبتي ٠٠٠٠
في الجنينه الخاصه ب الفيلا٠٠٠
هند بعشق:شاكر حبيبي وحشتني اوي.. 
شاكر بمكر:انتي اكتريروحي كل سنه وانتي طيبه.. 
هند بزعل:لا زعلانه منك كده متجيش عيد ميلادي ٠
شاكر :معلش يروحي بجد مشغول بس هعوضهالك وهديتك عندي ٠
هند بحب:هديتي هو انت ي حبيبي بحبك اوي ي شاكر اوي. 
شاكر بخبث :وانا اكتر يروحي سلام دلوقتي لاني مشغول هكلمك تاني ٠٠
هند بعشق:ماشي هستناك ي قلبي بحبك….. 
في قسم مكافحه المخدرات مكتب الرائد شاكرمهران٠٠٠
مهاب بقلق:شاكر انت واثق من الي انت بتعمله ده انا قلقان عليك. 
شاكر :ممكن افهم انت ايه قلقان من ايه. 
مهاب بحده وخوف:لا ابدا شايف انك بتلعب بالنار مع ربيع الدميري وبتعمل لعبه علي اختها علشان توقع اخوها ومش عايزين اخاف طب فكر في اميره ياخي وسليم واسد الي لسه لحمه حمره. ٠٠
شاكر :مهاب احنا ظباط شغلتنا اننا منخفش ونحمي الناس حتى لو باروحنا.. 
مهاب برعب:انت كده بتنتحر ي شاكر وبتخاطر بحياه مراتك وولادك.. 
شاكربابتسامه :خليها علي الله ٠٠٠
في احدي الكافيهات الفخمه :٠٠٠٠٠
هند بعشق:هو فيه صحفين حلويين كده زي حبيبي كده مفيش٠٠
شاكر :انتي الي حلوه ي هند وحلوه اوي كمان.. 
هند بغرور:مانا عارفه ده انا هند الدميري ي ابني.. 
شاكر بضحك:هههه ماشي ي ستي هتجيبي الي قولتلك عليه امتى ٠
هند بعشق:حاضر ي حبيبي كل حاجه خاصه بربيع وشغله هتبقي معاك انا عايزاك كده تبقي اكبر صحفي لما بتعمل سبق كبير عن راجل الأعمال الشريف ربيع الدميري ٠٠
شاكر بحزن لذاته:شريف والله انتي صعبانه عليا اه لو تعرفي انه رباكي من تجاره المخدرات والقتل ودم الناس الغلابه هتعملي ايه. 
هند باستغراب:مالك ي روحي سرحان في ايه.. 
شاكر:ابدا يروحي هستنا كل الملفات ٠٠٠
في اجتماع وزاره الداخليه :٠٠٠٠
اللواء جلال بضيق:احنا لازم نلغي الموضوع ده ي شاكر هند لازم تعرف الحقيقه ٠٠
شاكر بصدمه:ليه سعادتك ليه.. 
جلال :لان جاتنا معلومات ان عصابه من اعداء ربيع الي في امريكا طلبه اغتيالها كده احنا لازم نكشفلهاورقنا ونزور موتها ونسافرها اي بلد لحد مانقدر نقبض علي العصابه دي ٠٠
شاكر :تمام سعادتك ٠٠٠
في مكتب شاكر مهران :٠٠٠
هند بصدمه ووجع:ي عني انت ظابط.. 
شاكر بحرج :ايوه ظابط كل الي كنتوا عايزه منك معلومات عن اخوكي٠٠
هند بغضب :انت بنادم زباله اخويا رجل شريف بس انتوا كده مبتقدروش نشوفوا حد ناجح الاولازم تهاجموه.. 
شاكربحده:طب اتفضلي شوفي اخوكي الشريف اكبر تاجر مخدرات في البلد مش بس كده ده فيه عصابه بتهدد باغتيالك علشان تنتقم منه٠٠٠
هند بصدمه:مش ممكن اكيد في حاجه غلط.. 
جلال :لا مش غلط كل كلمه سمعتيها مظبوطه المهم دلوقتي اني مفيش حل غير اننا نزور مؤتك ونخفيكي لحد منقدر نقبض علي العصابه دي وتبقي في امان ٠٠٠٠
وبالفعل تم وهم الجميع بوفاه هند الدميري نتيجه انفجار تام في سيرتها وتشويه جثتها مقابل ايضاع جثه مجهوله مكانها ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
في فيلا الدميري :٠٠٠
ربيع بغضب: انت متاكد من الكلام ده ي حمدي ٠
حمدي :ايوه سعادتك لما سالنا الي بيشتغلوه في الكافيه قالوا انهم بيتقابلوا كتير ٠٠
ربيع بشر:يبقي اكيد هو الي قتلها هو السبب في موتها علشان ينتقم مني لعب عليها لعبه حقيره ٠
حمدي :سعادتك تامرنا بايه ٠٠
ربيع بغضب:تجمعلي الرجاله كلهم عايزه في المخزن بعد ساعه واحده هو ومراته وولاده فاهمني ي حمدي.. 
حمدي بمكر:اطمن سعادتك هما اصلا في فرح قريب من هنا وهيكونوا في المخزن زي مسعادتك امرت ٠٠
في المخزن :٠٠????????????????????????????????????
اميره بدموع وخوف:فيه ايه ي شاكر مين الي ممكن يعمل كده.. 
ربيع بشر وانتقام :معلش ي مدام اميره جبناكم كده من غير معاد بس فيه حساب ولازم نصفيه.. 
شاكر بغضب:مفيش حسابات بيني وبينك ي ربيع وقريب اوي هتقع تحت ايدي… 
ربيع بكره:لا فيه اختي الي اتسببت في موتها من وراء عملتك الحقيره دي ٠٠
شاكر:اختك هند عايشه مماتتش.. 
ربيع بضحك:ههههه لا والله انت فاكرني عيل صغير ولا ايه هصدق الكلام ده.. 
شاكر بغضب:والله انا قولت لعندي وان قربت من ولادي او مراتي هقتلك ي ربيع.. 
ربيع بمكر:لا معلش انت الي هتشرفني جوه شويه اصل الي هنعمله فيك مينفعش قدامهم.. 
اميره بدموع:شاكر اتصرف بلغ البوليس ٠٠
ربيع بسخريه
:ههههه الي انتي متعرفهوش ي مدام انك في مملكه ربيع الدميري ي عني مفيش حد يدخل مملكتي الا باذني خدوه علي جوه وانتوا عارفين هتعملوا ايه.. 
سليم بصراخ :بابا بابا ٠٠
اميره بدموع:ربنا ينتقم منك ي بعيد ايه ٠٠
حمدي بطاعه:تمام سعادتك الي طلبته حصل. 
ربيع بغيظ:وشه اتشوه زي مامرت زي مشوه جثه اختي.. 
حمدي بطاعه :تمام سعادتك اعتبره خلاص انتهي. 
ربيع بانتصار:تمام ارمه جثته في اي داهيه لكلاب السكك ٠٠
حمدي بطاعه:أوامر سعادتك ٠
سليم بكره:هقتلك ي ربيع زي مقتلت ابويا هقتلك ٠٠
ربيع بشر:تصدق انك انت الي كنت هتنفعني بس للاسف الناس هتسال جبته منين انا هاخد الصغيرده ينفعني…
اميره برعب:لو قربت من ابني هقتلك..
ربيع بشر:ودعيه لانه خلاص من هنا ورايح بقي ابني انا وانتوا هتغرورا على امريكا ونرتاح من قرفكم ٠٠٠٠٠
بعد مرور اسبوع :٠٠٠٠
تحديدا في منزل ربحان الصقر ٠٠٠٠
ربحان:وبعدين في الرجل الي جوه ده من ساعه مللقيناه وهو داخل في غيبوبه كده..
صقر :الخبطه الي علي دماغه كانت شديده اوي..
ربحان بتفكير :يتري ايه الي عمله الراجل ده علشان ده كله..
صقر:اكيد لما يفوق هنعرف كل حاجه ٠٠٠٠
في غرفه شاكر :٠٠٠٠
صقر :حمد الله على السلامة ي سيدي..
شاكر بضياع:انا فين.
ربحان :انت هنه في اكبر بيت في الصعيد كليتها.
صقر لفضول:هوومين الي عمل كده فيك..
شاكر بضياع:انا مش فاكر إي حاجه اي حاجه خالص
صقر بتقكيره:ده متهيألي كده انه فقد الذاكره..
ربحان بضيق :للاسف مفش حاجه تقول غير كده ربنا يتولاه بقي.
وبعد مرور 25سنه تفتكروا ايه الي حصل٠????????????????????????????????
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أوجاع أنثى للكاتبة مريم سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!