روايات

رواية تزوجت أعمى الفصل الرابع عشر 14 بقلم باسنت أشرف

 رواية تزوجت أعمى الفصل الرابع عشر 14 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجت أعمى الفصل الرابع عشر 14 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجت أعمى الفصل الرابع عشر 14 بقلم باسنت أشرف

…في بيت يامن و منه
منه:  يااااااااامووني
يامن:  عاايزة اي ي بت
منه:  عاايزة سلامتك طبعااا
يامن:  والله
منه:  طبعاا الواحدة هتعوز اي غير سلاامة قرة عينهاا
يامن:  لماا نشووف لأني مش مرتااحلك ابدا
منه:  اخص عليك ي قرة عيني
ياامن:  بت ي منة انت نااوية ع اي ولاا عملتي اي بهدلتي بية الدنياا احكي احكي متتكسفيش
منه: و كمااان شاكك فيااا
ياامن: لخصي ي منة
منه: ماا هو احناا كناا عاايزين نخرج نرووح عن…..
قاطعهاا يامن: احناا مين لامؤاخذة
منه: اناا وانت طبعاا هو في غيرناا هناا
يامن:ومين قالك اني عاايز اخرج
منه: يعني انت موحشتكش طنط زينب و عمو نصار و باابا
يامن: اه طبعاا وحشوني بس
قاطعتة منة: مبسش احناا هنروح يعني هنرووح يلاا قووم البس
ياامن: لااا ي منة مش هنرووح النهااردة خليهاا يوم تاااني
منه: مليش دعوووة اناا قولت هنروح يعني هنروح
ياامن: بطلي عنااد ي منه و اقعدي.
منه: ااا ي يااااامن ملييش دعووة وهنرووح برضوا
ياامن: لااا مش هنرووح
منه: هنرووح
ياامن:مش هنرووح
منه: واناا قولت هنرووح
يامن: واناا قولت مش هنرووح
منه: كلمتي اناا اللي هتمشي
ياامن: اناا الرااجل هناا واناا اللي كلمتي تمشي
منه: دي اسمها عنصرية
يامن: قوووومي ي منه البسي و خلصيني عشاااان مقومش اقتلك
منه: هيييييييييييي يعيش ياااامن يعيش
ياامن: اخلصي عشااان مرجعش ف كلاامي
منه: و على  اي الطيب احسن
و دخلت منه و لبست و خرجت كاان يااامن كمااان لبس و مسكوا ايدين بعض و نزلوا هماا الاتنين مع بعض
********************
عند اياد في الشغل
حاتم: اي الاااخبار ي ايااد
ايااد: الحمد لله
حااتم: و ميزو عاامل اي و رحمة بتعاملوا ازااي وانت بقيت بتتعامل معاه ازااي
اياد: ماازن تماام جدا و رحمة بتعااملوا زي ابنهاا بالظبط و هو بقى بيناديهاا ماما و اناا علااقتي بية اتصلحت جداا بوجود رحمة
حاتم: طب الحمد لله اهم حااجة تبقوا كويسين وبعدين رحمة بااين عليهاا كويسة و بنت ناااس و هتصونك و هتربيلك ابنك وانا متأكد انك هتحبهااا
ايااد: مين قاال اني هحبهاا اناا اتجوزتهاا عشاان احميهاا مش اكتر و انت اكتر واحد عاارف الموضوع ده
حاتم: ربناا يصلح الحاال ي ايااد وانت ادي نفسك فررصة يمكن تحبهااا
اياد: مش عارف بصرااحة ي حاتم بس خااايف لا احبهاا و تطلع مش بتحبني
حاتم: مين قاال كده ماا يمكن تخبوا بعض انتوا الااتنين و تكوون المشااعر متباادلة
اياد: بصرااحة هي رحمة بنت كويسة جداا و محترمة و حنونة جداا ع ماازن و بتتعامل معاايا احسن معاملة كمااان
حااتم: ربناا يخليكم لبعض و يصلح الحاال و متنسااش فرحى يووم الخميس
اياد: كده تحدد معااد فرحك و متقوليش
حاتم: يعم اتهد ده اناا مصدقت انهم وافقوا اصلااا
ايااد: ربناا يتمملك ع خير ياارب ي صااحبي
حااتم: ياااارب
***********************
عند رحمة و ماازن
كانت بتلعب هي و مازن
رحمة: ي ولاااا برااحة هقع اناا والكرسي بتااعي
مازن: مااما انت هتقوومي امتى من ع الكرسي ده عاايزك تجرري معاايا و نلعب براحتناا
رحمة: ان شاء الله قريب جدا ي ميزو و هتاااقيني مشيت بعد كده معااك و نجري و نلعب و نعمل كل حااجة.
ماازن:  مااشي ي مااما اناا هفرح جداا اماا انت تمشي معاايا
رحمة:  حبيب قلبي ي ميزو
روح هااتلي ماية من التلااجة عشاان اخد العلااج بتااعي.
مازن:  حااضر ي ماما
و دخل مازن وراح عند التلااجة و كان فوق التلاااجة في فازة ورد و هو بيفتح التلااحة اتحركت الفازة من مكاانها وقعت فوق رااس ماازن
ماازن صرخ بصووت عاالي
ورحمة دخلتلوا تجرري لقت راسة بتنزف وهو بيعيط
رحمة بخضة:  ميزوو حبيبي اي اللي حصلك تعاالي
وحااولت تقرب منوا عشاان تحوشوا من ع الارض و هو بيعيط رااحت وقعت هي كماان من ع الكرسي وقعت ع القزاز و ايديهاا انجرحت
ورفعت ماازن من ت الاارض و بتحااول تهدية وهو مستمر في العيااط وهي بتعيط قباالة لااانهاا في الموقف ده حست نفسهاا عااجزة بجد
لاانهاا مش قاادرة تقووم ولااا حتى تقووم ماازن و تسااعدة وحتى الفون جو مش قاادرة تجيبوا و ترن ع اياااد و لااا عاارفة تعمل حااجة غير انهاا تعيط
و بقت تعيط هي و ماازن بقى
رحمة وهي بتعيط جااامد:  خلااص اهدى بالله عليك متعيطش
ماازن طبيعي بيعيط زي اي طفل بيتوجع
مازن:  بتووجع اوووي ي مااما
رحمة:  ي روووحي يقطعني اناا يااريتني مكنت قولتلك قووم ولاا رووح هاات حااجة
مازن:  بعد الشر عليكي ي ماما
***********************
عند رفيف فااقت وهي في المستشفى وقاامت تجرري خرجت بررة المستشفى خاالص و ركبت تااكسي ووصلهاا بيتهاا
لاان هي كل همهاا تشووف عمر جوزهاا
وصلت البيت ونزلت تجرري من التااكسي
الرااجل:  ي مدااااام استني ادفعي الفلووس بس هي كاانت بتجري ومش واخده بالها منو اسااسا
وهو ملقااش فيهاا فايدة رااح اخد التااكسي بتااعة و مشي
دخلت رفيف البيت
رفيف:  عمرررررر ي عمررررر انت فين
عمر اول ماا سمع صوتهاا نزل جرري لاانو  من سااعة ماا مشيت وهو بيدور عليهاا
ونزل جرري واول ما شاافهاا طلع يجري عليهاا وحضنهاا جااامد
عمر:  وحشتيني اوووووي ي حياااتي كده هوونت عليكي تمشي و تسيبيني
رفيف حضنته و كاانت بتعيط:  انت اللي طردتني و قولت علياا خااينة واناا والله ماا خونتك دي سماا بتضحك عليك والله العظيم انت حبيبي و جوزي و عمري ما حبيت حد غيررك
عمر:  اناا اسف ي قلبي اناا غبي بس اناا عرفت الحقيقة وعرفت انك عمرك ماا تخونيني واناا اللي كنت غبي و استااهل ضرب الجزمة
رفيف:  انا كنت مقررة اعاااقبك علفكرة بس مش عاارفة لية بضعف اووي قداامك
عمر قرب وشة من وشهاا و قبلهاا بحب و شووق و احاسيس كتيرة
وشالها وطلع بيهاا فوق
وسكتت شهرزاد عن الكلاام الغير مبااح
*********************
عند منه و ياامن قضوا النهااار كلة عند بيت اهلهم و اهلهم عرفوا ان ياامن هيعمل العملية وفرحوا جداا ودعولهم بصلحاان الحاال وبعديهاا منة و ياامن خرجوا اتمشوا شووية و بعدين رجعوا البيت …
يتبع…….
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى