روايات

رواية عشق المراد الفصل الرابع عشر 14 بقلم فاطمه جودة

 رواية عشق المراد الفصل الرابع عشر 14 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل الرابع عشر 14 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل الرابع عشر 14 بقلم فاطمه جودة

(تعديل هما قبل ما يخرجو بدلو ملابسهم لملابس عاديه لانهم مش هيخرجو بالفساتين )
عمر .. انتي مش سقعانه
نانسي .. بصراحه متلجه
عمر .. في جاكت ورا البسيه
نانسي .. شكرا
ولبست الجاكت
عمر .. ممكن اقولك حاجه
نانسي.. اتفضل
عمر .. ممكن تبقي تطولي لبسك مش هيحصل حاجه غير انك مش هتخلي حد يبص علي جسمك
نانسي .. هو حصل حاجه
عمر بعصبيه .. اه عز بيقول عليكي فرسه
نانسي .. طب انا اعمل اي انا غلطانه اني جيت
عمر .. من فضلك طولي لبسك ومتلبسيش قصير والا تفردي شعرك
نانسي .. انت مين عشان تتحكم فيا
عمر .. انا انا مديرك في الشغل وأصدقاء من حقي افهمك
نانسي .. تمام
وصلو البيت
عمر .. اتفضلي
نانسي .. خد الجاكيت
عمر بحده .. اطلعي بيه وانا بقولك لو شوفتك بالمنظر دا تاني هتزعلي
نانسي .. حاضر
*****
داليدا .. انت رايح فين
مراد .. هوديكي مكان هيعجبك
داليدا .. ماشي
مراد .. مبسوطه وانتي معايا
داليدا .. طبعا
مراد .. انتي بجد مش بتحسي بأي مشاعر تجاهي زي ماقولتي قبل كدا
داليدا .. كنت بقول كدا من ورا قلبي والله إنما انت الراجل الواحيد اللي قلبي دق لي
مراد ..احلفي
داليدا .. والله العظيم كل كلمه قولتها قبل كدا كانت من ورا قلبي
مراد .. طيب ودلوقتي
داليدا .. كل كلمه بقولها من جوا قلبي
مراد .. اومال اي مبتعرفيش تقولي كلام حب وبتتوتري
داليدا .. في وفي يعني في كلام اقدر اقولو عادي وفي كلام  بتكسف ف مش بيطلعش
مراد .. منك لله يا عز
داليدا .. لي
مراد .. أصلو حالف عليا مقربش منك
داليدا تنحت وخدودها احمرت
******
مرام .. انت رايح فين
اسر .. دلوقتي الساعه عشره واحنا علي طريق اسكندريه هنقضي الليل هناك ونرجع تاني
مرام .. ينهار اسود علي الجنان لف وارجع
اسر .. لي
مرام .. قولتلك لف وارجع
اسر بالفعل لف ورجع تاني
مرام .. بعد الفرح نعمل اللي احنا عايزينو بس انت قايل ل بابا هنخرج وترجعني يعني اخرك بالكتير اوي الساعه واحده بليل مش ترجعني الصبح
اسر … خلاص
مرام .. متزعلش
اسر .. انا مفكرتش غير ف أني عايزك لوحدي بعيد عن عيون الناس
مرام .. خلاص انا معاك لوحدنا اهو
اسر رجع علي بيتو
اسر .. تعالي
مرام .. بلاش
اسر ضحك .. انتي مراتي علي فكره مش شاقطك
مرام .. اي العسل دا
اسر ..خلصي اطلعي
مرام .. براحه يا لمبي
اسر .. لمبي
طلعو البيت
مرام .. اي دا انت لسه سايب الصور علي  الحيطه
اسر .. ما انا هسيبهم وبعدين مش هتتشال غير لو غيرنا لون الاوضه
مرام بصتلو .. فين اوضتي
اسر ..احنا واقفين فين في اوضتنا
مرام .. دي اوضتك انت فين اوضتي انا
اسر .. والله انا متجوزك عشان تنامي في اوضه تانيه
مرام .. خلاص انت رزل اصلا
اسر قرب منها .. اصلا
مرام .. لو قربت هصوت والم الناس
اسر .. هتقوليلهم اي
مرام بتفكير … صحيح هقولهم اي
اسر فك طرحتها وشعرها انسدل علي ظهرها مع انو كيرلي بس هي كانت فرداه
اسر .. مش قولتلك متفردهوش
مرام ..هو مش عاجبني وانا خلاص عملتو بروتين
اسر .. يعني اي
مرام وهي بتجري .. يعني فرد ست شهور وبيتجدد
اسر قعد .. هفضل أجري وراكي
مرام. .. مش هتزعق
اسر ..خلاص يا اختي انتي عملتيه من غير. أذني بس شكلك حلو في اي حاجه
مرام ابتسمت
اسر .. تعالي
مرام راحت وقعدها علي رجلو
مرام .. انا عايزه انام روحني
اسر .. دا بيتك بردو
مرام .. بابا هيزعق ويزعل
اسر .. هبقي اجي  انا اكلمو
مرام .. طب هتصل بماما تظبط الدنيا
اسر ..ماشي
مرام  اتصلت بمامتها واتفقت معاها
اسر .. خلاص
مرام .. اه بس هنام بلبسي دا
اسر .. البسي حاجه من لبسي
مرام جريت علي الدولاب واقفه تنقي حاجه تلبسها
اسر جه حضنها من ضهرها
مرام .. أبعد مش عارفه اتفرج
اسر .. اتفرجي براحتك بس وانا كدا
مرام لفت ليه .. تعرف اني بحبك اوي
اسر .. قد اي
مرام .. مفيش حاجه توصف حبي ليك
اسر حضنها جامد
وهمس جمب ودنها .. انا بحب كل حاجه فيكي عيوبك ومميزاتك وحاجات تانيه وغمز   انتي روحي يا مرام
مرام بحب .. بحبك يا اسر
اسر باسها بوسه طويله مليانه حب
وتاهو في غرام بعض
*****
ادهم كان سايق بسرعه لحد شارع ضلمه وقف فيه
فريده … ادهم امشي احسن حد يطلع علينا ونموت
ادهم .. انتي معاكي سوسن والا اي
فريده .. انت وقفت لي
ادهم .. عشان بحبك وقرب منها وحط ايدو علي  رقبتها وقربها ليه وباسها وهي اتخدرت ب حبه وبدلته نفس الشعور ولفت ايديها حولين رقبته
ادهم بهمس .. بحبك
فريده .. وانا كمان  يلا نمشي
ادهم .. ماشي
ادهم ساق ب ايد والايد التانيه محوطاها
********
ليليان .. ما كنا نخرج يا عز
عز .. احنا جينا عشان تشوفي لو حابه توضبي حاجه قبل الفرح
ليليان .. معتقدش البيت حلو كدا
عز قربها ليه وباسها وهي بدلته نفس الشعور
عز فك طرحتها وشعرها الطويل  انسدل علي ظهرها
عز .. شعرك جميل اوي
ليليان بغرور .. طبعا طبعا
عز .. يخربيت التواضع
فاقت ليليان عندما تجرأ عز وحرك يديه على جسمها بجراءه
ليليان .. لا يا عز لو بتحبني بعد الفرح
عز .. خلاص ماشي
ليليان .. تعالي نطلب اكل عشان أنا جعانه
عز .. هنبات هنا
ليليان .. مينفعش بابا هيزعق
عز اتصل بداليدا
داليدا .. اي يا عز انا مع مراد وشويه وهنرجع
عز .. اتصلي ب ابو ليليان
داليدا ..  لي
عز .. قوليليو أن ليليان هتبات معاكي
داليدا .. بجد
عز .. قوليلو كدا بس وداري عليا لو ماما أو بابا سألو
داليدا .. لي انتو فين
عز .. هنبات في شقتنا
تعالو البيت ونامو في اوضتك
ليليان .. قولها ماشي يا عز
عز … هشوف يا داليدا
داليدا .. لازم بابا لو عرف هيزعق لأن دا كتب كتاب بس من غير فرح
عز .. طيب ساعة وهنرجع
داليدا .. ماشي
وقفل معاها
ليليان .. هي عندها حق
عز .. هناك مش هنكون براحتنا
ليليان بضحك ..عز فوق دا مش فرح
عز .. طيب تعالي نروح هناك وتنامي في اوضتي
ليليان بخجل .. هفكر
عز .. يلا يا بت
وصلو البيت
مامت عز .. اهلا بالعرايس
عز .. ماما ليليان هتبات معانا
مامته .. تنوري يا حبيبتي
عز .. طيب اي مش هنتعشي
مامته حضرت العشا وأكلو
ليليان .. طنط هخش انام في اوضة داليدا لحد ما تيجي
مامت عز .. ودا ينفع بردو بتستأذني وبعدين انتي هتنامي مع داليدا لي هتنامي مع جوزك
عز ..  ايوا بقا يا ماما يا جامده
مامته .. اتلم يا واد
ليليان .. بس يا طنط
مامت عز .. يا حبيبتي دا جوزك خشي نامي في اوضتو
عز .. تصبحي علي خير يا حاجه
ليليان .. هروح اجيب حاجه من لبس داليدا عشان انام
راحت ودخلت الحمام اللي ف اوضة عز
وخرجت لقتو قاعد من غير تيشرت ولابس شورت
ليليان .. حسبي الله
ليليان كانت لابسه بيجامه  بنص  وفارده شعرها
عز بإندهاش  … اي القمر دا
ليليان .. فسح كدا عايزه انام
عز .. فسح
ليليان .. يلا يا عز
عز خدها في حضنو ونامو
********
داليدا نزلت من العربيه ولقت يخت مكتوب عليه (داليدا عشق المراد )
داليدا .. دا بجد
مراد بضحك … لا بهزار انا اصلا مأجر اليخت
داليدا .. انت بارد
مراد .. تعالي نخش
دخلو واليخت كان متزين وفي بلالين كتير مكتوب عليها بحبك
وصور ل داليدا
داليدا .. انا فرحانه اوي
مراد .. اهم حاجه انك مبسوطه اقعدي عشان ناكل
قعدو
مراد .. داليدا قبل اي حاجه لازم تعرفي اني بحبك اوي اكتر من اي حاجه اكتر من نفسي ومستعد اضحي بالدنيا عشانك
داليدا عيونها دمعت من كلامه
مراد .. بحب عيونك اللي خلوني وقعت والا حد سما عليا بحب كسوفك وخدودك اللي بتقلب فراوله
وحاجات تانيه كتير لو فضلت عمري كلو اتكلم عنك مش هيكفي
داليدا نطقت .. بحبك
مراد فرح جدا  لانو كان منتظر منها اي رد
مراد قام شالها وفضل يلف بيها
داليدا .. خلاص هنوقع
مراد نزلها وباس رأسها
مراد .. ربنا يخليكي ليا
بعد ساعتين روحها
تحت البيت
مراد .. هتوحشيني
داليدا .. وانت كمان
مراد باس ايديها
وهي طلعت
********
عمر روح البيت بعد ما وصل نانسي
فريده.. هتاخد معاد من بابا امته
ادهم بحب .. هكلم عمر واجي علي طول
فريده .. ماشي انا طالعه
ادهم .. هكلمك بليل
فريده .. ماشي سلام
ادهم .. سلام
*****
كيان وهو بيلف بالعربيه خبط واحده
كيان نزل جري
كيان .. انتي كويسه
فرح .. اااه الحمدلله بس غالبا رجلي اتكسرت
كيان … تعالي نروح المستشفى
فرح .. مش قادره اتحرك
كيان .. هينفع اشيلك
فرح .. لا
كيان .. طب اعمل اي
فرح .. سندني بس
كيان سندها وركبها عربيته وراحو المستشفى
الدكتور .. دكتوره فرح الف سلامه
فرح ..الله يسلمك يا دكتور
كيان … هي رجلها فيها اي
الدكتور .. هتتجبس لانو كسر
الدكتور جبس فرح وخرج من الاوضه
كيان .. انا اسف جدا الف سلامه عليكي
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى