روايات

رواية غرام الرعد الفصل الرابع عشر 14 بقلم رحمة أشرف

 رواية غرام الرعد الفصل الرابع عشر 14 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الرابع عشر 14 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الرابع عشر 14 بقلم رحمة أشرف

زهراء الي أدخلت. لا خلاص مش ترفده
مروان بابتسامه . ليه
زهراء. بيقلك عنده ولاد مينفعش يمشي وولاده يكلو منين
خالد وهو يخرج
مروان. استنا … خلاص خليك بس لو سمعت انك قربتلها.
خالد يقطع كلامه. اكيد مش هقربلها
خالد خرج بسرعه
رحمه وهي تكلم زهراء. انا لازم امشي المستر هيزعق لو اتاخرت
زهراء ماشي
رحمه. باي يا مروان
مروان بابتسامه. باي
رحمه خرجت
ريتاج ..ها يا ختي خلاص الحصه خلصت
رحمه بابتسامه..احسن برضو كانت حصه ممله
ريتاج ..هههههه مجنونه وربنا ..المهم هتعملي ايه
رحمه عايزه اخد رأيك في حاجه
ريتاج .قولي..مع اني عارفه انك هتعملي الي في دماغك وبس
رحمه بضحك.شكرا يا ابو الصحاب …اسمعي .انت مثلا لو كنتي قاعده في مكان مع وحش
ريتاج باستغراب. وحش
رحمه .بابتسامه..وحش بس وحش آدمي..تمام… واول ما طلعتي من المكان ده ..مع العلم انه كان مكان حلو مش وحش …. والوحش طلب منك أنه يشوفك تاني. هتروحي ..
ريتاج ..رحمه هاتي من الاخر
رحمه بابتسامه.هههههههه .. بصي الصراحه. أنا كنت مخطوفه مش في مستشفى..
ريتاج بخضه. يالهوي …. بجد
رحمه بابتسامه..بصي يا قمر..
ريتاج .معاكي معاكي .
رحمه وووووو وبدأت تحكي عن كل حاجه الا جوازها من رعد.
أم عند زهراء
مروان واقف متنح فيها
زهراء بتوتر. أنا همشي..وجرت لبره
مروان بابتسامه وهو ينظر للباب. هههههه مش هتعرف تهربي مني
زهراء لم خرجت وقفت في نص الطريق بصدمه وعنيها دمعت وبصت الي حد ورجعت تجري لمروان
زهراء وهي تدخل المكتب بخوف
مروان الي حس بخوفا. مالك
زهراء وهي ترتعش. م… محمو..د
مروان قام راح لعندها. اهدي  وقليلي فيكي ايه
زهراء بخوف وهي تمسك فيه بخوف. محمود م.. مح. مود
مروان بزعل عليها واستغراب … ماله ومين ده
وفجأة لقو الباب بيخبط
مروان وهو لسه بيحاول يهدي  زهراء… ادخل
.. مروان باشا محمود الباشا هنا
مروان بأمر . دخله
زهراء وسكت في دراعه اكتر . لا…. لا
مروان. فيكي ايه انا مش فاهم حاجه
محمود. وهو يدخل زهراء لم شفته استخبت وراي مروان
محمود بخبث. مروان باشا عامل ايه
مروان الي قلقان على زهراء. تمام
محمود وهو يكلم زهراء. ايه ده زهراء ازيك بعتملي ايه هنا
مروان باستفهام..انت تعرفها
محمود بابتاسمه خبيثه .. اه طبعا ولا ايه يا زوزو والله كانت ايام حلوه
زهراء وهي وصوتها طلع بالعافيه ..ايام مهببه علي دماغك ….زوزو في عينك
محمود بضيق …لسه شرسه زي ما انتي
….. لا ما انا ممكن اوريك الشراسه علي أصولها
محمود ..ايه ده حبيبتي
رحمه بعصبية. حبك برص ..يا بعيد.
مع العلم أن مروان قاعد علي طرف المكتب ومربع أيده وبيسمع ليهم وهو ساكت  وبيفكر في كلام رحمه
فلاش باك
رحمه. ها عايز تعرف ايه
مروان بهيام. ليه في خزن في عينيها ..وكمان حاسس انها بتبعد .
رحمه. زهراء كانت علي طول مش بتتكلم  حد وهي علشان شكلها حلوو في شباب كتير كانو عايزينها بس هي مكنتش تسمحلهم وفي يوم قبلت واحد قلها انه بيحبها وهي حبته قعد ٣شهوور يضحك عليها وفي عيد ميلادها كان محضرلها هديه وهي انه مش بيحبها وبيضحك عليها علشان ياخد فلوس من شويت شباب صحابه كانو عملين رهان عليها هي انصدمت وقلها انه حبني انا بدل منها وهي متفرقش معاه في حاجه هي فضلت سكته بتعيط والكل الي كان حاضر بيبصلها وبيضحك
انا زعلت على اختي وهو جالي وانا واقفه جنبها وقلي انه بيحبني انا بس انا ضربته بالكبايه الي في أيدي  ساعتها نزف ياما.  عنده في خده الأيمن جرح انا الي عملته …وزعقت له
وزهراء من سعتها اتغيرت ولا عادت بتهزر زي زمان ولا تحب حد ولا تخلي حد يحبها كانو الكل بيضحكو عليها بس مكنوش عرفين كانت حاسه بايه انا الي كنت عارفه هي حاسه بايه دحتي عيد ميلادها مكنتش بتحتفل بيه. بس الحمد الله حولت معاها ووافقت …بس ليه قافله قلبها حتي في الخطوبه مش راضيه
وانا وماما وبابا حولنا معاها كتير بس فشلنا
باك …
مروان فعلا لاحظ الجرح الي في خد محمود ومحمود نازل اهانه في زهراء وكل ده علي أعصاب مروان الي بدأ يفقدها تدريجيا
محمود لزهراء..بس برضو لسه اختك احلا منك.
رحمه بعصبية. كلامك معايا انا ياله
محمود حس أن الدنيا هتتهد فوق رأسه …. لسه شرسه زي ما بحبك
رحمه بعصبيه ..حب برص يا زفت انت …قال حب قال حب  مين يا حيوان …..يلا يا زهراء…. هنمشي احنا يا مروان
محمود بخبث. انتم مش بتضيعين وقت انا مراه ومروان دلوقتي ….. لا بجد برافو
مروان ازهق ومسكه من لياقت القميص. أنا ساكت من بدري ….  انت بقاا الي رحمه قلتلي عليه
رحمه بتدخل . ايوه هو
رحمه وهي تاخد زهراء الي بترتعش في حضنها. اهدي يا قلبي
مروان ضربه على وشه بالبوكس.
محمد وقع على الأرض
مروان بتعصيب.وده نادرا لم مروان يبقا فيها اصلا …. كرييم… كرييم
كريم . نعم
مروان. الكلب ده يترمي في المخزن ويتروق واسهم محمود الباشا الي معايا في المشروع الجديد  تنزل ويصفو على الحديده فااااااااهم
كريم وهو يقوم محمود. ايوه يا بش مهندس
مروان. استنا ابعت هتلي الإعلام هنا في غضون ٣دقيق القيهم عندي
كريم. حاضر
مروان وهو يضع ايده على رأس زهراء. انتي كويسه
زهراء بتعيط ومش عارفه تتكلم
رحمه الي حست يقلب اختها كأنه فرحان . ايوه هي كويسه
زهراء سابت رحمه ووجهت كلامها  مروان . شكراا…. بجد..
مروان بابتسامه ..ولا يهمك
ورحمه كانت مبصوته لأنها حست بقلب اختها فرحان
مروان . اهدي
زهراء بتوتر .. انا اسفه علي الي حصل
مروان بابتسامه وهو يمسح دموعها. انا اعمل اي حاجه علشانك
رحمه. احم احم
مروان وزهراء اخدو بالهم ان رحمه موجوده
رحمه بابتسامه. انا هروح اجيب شنطتي ورجع علشان نمشي
زهراء. اجي معاكي
رحمه. لا خليكي انا هجيبها واجي
رحمه خرجت وسابت زهراء ومروان
مروان وهو يقرب من زهراء. مش عايزك تخافي منه تاني
زهراء وهي تمسح دموعها. حاضر
مروان قرب منها وحضنها ويهمس عند أذنها… بحبك ..عارف ان الوقت مش مناسب خالص. بس هحاول افتح قلبك ليا … ليا مش لحد تاني بحبك يا زهره
زهراء كانت مصدومه وفتحت عنيها على وسعها   وتقريبا بتتمني الارض تتشق وتبلعها في الوقت ده من الكسوف
أم رحمه
ريتاج .هتروحي برضو
رحمه بابتسامه وهي تقرص خدها…. الفصول هيموتني
ريتاج بخبث. الفصول برضو. طيب هو حلو
رحمه بتوهان…. قمر ..احم انا ماشيه. هبقا ارن عليك اشطاا
ريتاج.  اشطااا. سلام
رحمه سلام.
مروان بعد عن زهراء لم الباب خبط
رحمه دخلت. يلا نمشي
مروان. يلا
رحمه اخدت زهراء وخرجوو مع مروان
بره المدرسه كانت الإعلام واقف
… بشمهندس مروان حضرتك طلبتنا
مروان شاور لرحمه وزهراء يدخلوو العربيه ورحمه فهمته واخدت زهراء ودخلت
مروان وهو يكلم الإعلام بصوت شبه عالي . انا والباشا فضينا الشراكه الي بينا
.. في اي اسباب يا بش مهندس
مروان. لا مفيش
……….
…….
….
..
مروان خلص مع الإعلام وركب عربيته والحرس وراه
زهراء هدت ورحمه كانت بتفكر رعد عيذها ليه
مروان كان بيبص على زهراء من حين لآخر
وصلوو لعند بيت رعد
مروان. وصلنا
زهراء وهي تهز رحمه الي كانت سرحانه. رحمه رحمه يلا يا حبيبتي
رحمه فاقت لنفسها. هاا اه اه يلا
زهراء. كنتي سرحانه في ايه
رحمه. مش عارفه بس هو رعد عيزني في ايه
مروان.. اكيد عنده سبب
زهراء. اهدي يلا ننزل هنشوفه
مروان. يلا انزلوو
زهراء ورحمه ومروان نزلوو
وهم دخلين من باب مروان مسك ايد زهراء
مروان. تعالي نتمشاا في الجنينه وسبيها تدخل
زهراء هزت رسها. رحمه ادخلي انتي
رحمه . ماشي
زهراء ومروان اتجه و نحو الجنينه
رحمه وهي تدخل بابتسامه . دادا يا دادا
سميحه. انا هنا يا حبيبتي وحشتيني اوي اوي
رحمه وهي تحضنها. انتي اكتر والله
سميحه وهي تتركها . امال فين توام روحك
رحمه. ههههه قصدك زهراء بره مع مروان
سميحه. طيب انا هروح اشوفها
رحمه. روحي بس فين رعد
سميحه. فوق على التراس روحيله هو عيزك..قالي اول ما توصلي تروحي لهناك
رحمه. ماشي
سميحه. باي
رحمه مشيت واتجهت لعنده وهي تدخل التراس تنصدم بورد كتير في كل مكان وشمووع ورعد مديها ظهرا
رحمه بصدمه. ر. رعد
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى