Uncategorized

رواية زواج إجباري الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم إنجي صابر

 رواية زواج إجباري الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم إنجي صابر

رواية زواج إجباري الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم إنجي صابر

رواية زواج إجباري الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم إنجي صابر

((من الحلقه السابقه????)) 
محمد بصدمه:اااااايه ازاي المخزن اتحرق 
…..:
محمد بزعيق:لازم احرق دمه عليه نفذ 
بعد كذا يومين
عند سليم
عمر:انا خلصت
سليم:وانا كمان بس هجيب الجاكت واجي 
عمر:تمم وانا هنزل اخلص الباقي عقبال متنزل 
سليم:طيب
نزل سليم بعد عمر بعشر دقائق وراحو المطار 
سليم:بينا 
عمر بضحك:تفتكر رد فعلهم هيكون اي 
سليم:مش عرف بس هيا وحشتني اوي 
عمر:منك لله يالي في بالي خلتني اعد يومين مش اسمع صوت ورد 
سليم بضحك:علي اساس انا الي اتكلمت مع همس منا زي زيك بس افهم لما نروح هنشوف هما رد فعلهم اي 
عمر:ماشي ياعم الذكي يلاه عشان الطياره نلحقه 
سليم:ماشي
عند همس 
ياسمين:اي هتفضلو اعدين كدا 
ورد بحزن:وحشااني اوي 
همس بحزن:وانا كمان وحشنى
ورد:نعم يختي مين ده 
همس:يا غبيه اقصد سليم
ورد:اااه 
ياسمين:ياااااارب صبرني 
همس:تفتكرو بيعملو اي هناك ده مرنش عليا مره واحده حته 
ورد:تلاقيهم اعدين مع بنات مزز ونسيونا 
همس بصدمه:لالالا مستحيل  
ورد:وهوا انتي اعده معهم عشان تقولي لا 
همس:انا هخرج اتمشي برا شويه بدل منا هفرقع من الغيظ كدا
ورد:وانا هروح اكل اصلي جوعت 
ياسمين:وحده ليل و نهار بتاكل و التانيه عايشه في مسلسل تركي وانا اعده بتفرج 
راحت همس تتمشي في حديقت البيت
همس بتكلم نفسها:امته هتاجي وحشتني 
وحشني لما برخم عليك صحيح مش بقالي كتير اعرفك بس حقيقي حبيتك يا سليم اوي 
عند ورد 
ورد وهيا بتاكل وبتكلم نفسها:اول ما تاجي هقولو عمر انا بحبك 
لالا وحشه انا هقول وحشتني 
ولا اقول حمدلله بسلامه يروحي
يوووووه بقا انا مش هتكلم خالص وهاعد اكل احسن 
في بيت عمر 
شهد:البيت من غير ورد وحش اوي ياماما 
نهال:فعلا هيا حبوبه اوي و بدعي ربنا انه تكون من نصيب عمر 
شهد بفرح:اي ريك نروح ناعد معهم شوية 
نهال:فكره حلوه بس همس احنا مش نعرفه يا شهد 
شهد:عادي نروح و نتعرف مش ممكن تطلع فرفوشه 
نهال:ربنا يستر من افكارك المجنونه 
شهد بضحك:متخفيش يا نونا انا هطلع البس بسرعه واجي 
عند عمر 
سليم:عمر اصحه وصلنا 
عمر بنوم:الساعه كام
سليم:بقت سته اصحه بقا يخربيتك من اول ما ركبنا نمت 
عمر:اعملك اي ما انت الي خلتنا نسرع في الشغل عشان نروح قبل الاسبوع
سليم:اه لانها وحشتني اوي و لازم اعترفلها النهاردة 
عمر:وانا كمان هيا قفلت معايا هتجوزها يعنى هتجوزها 
سليم بتريقا:ليه مش كنت مش موفق ساعته لما قلت كدا 
عمر:وانت اسماله سكت ما انت برضو خلتني اشهد علي كتب الكتاب برضو
سليم بضحك:ههه عيب عليك 
نهال بضحك:هههه انتي عثل اوي يا همس ياحبيبتي
همس:تسلميلي ماما 
نهال:اجمل ماما سمعتها في حياتي 
شهد بمرح:نعم نعم يا سي ماما على اساس كنت بقولك اي يا نهال
وفضل الكل يضحك معدا ياسمين
نهال بحنان:سوسو حبيبتي انتي زعلانه ليه 
ياسمين بحده:مفيش انا هقوم انا تصبحو على خير
نهال:همس مالها ياسمين
همس بحزن:ولا حاجه هيا بس لما بتفتكر بابا و ماما بتكون كدا 
نهال:و اهلكم فين طيب
همس بدموع مكتومه:الله يرحمهم 
نهال بحزن وقلب متقطع عليهم:أسفه اوي مش قصدي يابنتي
همس بابتسامه وسط دموعه:انا عرفه يا ماما 
همس:مش انا ينفع اقولك ماما صح 
نهال بفرحه:طبعا ينفع وينفع كمان انا احب اسمعها منك ولا من البت شهد 
شهد بدرما:امي بعتني يا عيال قلبي الصغير لا يتحمل
الكل بقا يضحك علي شهد 
نهال:همس انا عايزة اطلع لي ياسمين 
همس بتوتر: بلاش يا ماما انا خايفه بصراحه ياسمين  تقول حاجه  تزعلك
نهال بحنان: مش تقلقي انا عايزه اطلع ممكن 
همس: اتفضلي اكيد هاجي معكي
نهال: انا هخلي الداده  تقولي مكان الاوضه فين اعدي انتي 
همس: حاضر 
ورد: مين ياكل فشار
شهد: انا????
همس: وانا كمان
ورد: اشتا هعمل فشار واجي نتفرج علي فلم كرتون 
شهد: موفقه عقبال مرن علي ايمان صحبتي عشان رنت ومخدتش بالي 
همس: وانا هجيب كذا فلم نختار منهم 
راحت ورد تعمل الفشار و شهد خرجت تتكلم مع ايمان في الجنينه الي ورا البيت و همس دخلت المكتب تجيب كذا شريط فلم كرتون
دخل سليم و عمر البيت 
سليم: هوا البيت هدوء كده ليه ليكونو نامو
عمر: مش عرف ممكن يكون خرجو 
سليم: كان الحارس قالولي انا كل شويه بكلمهم 
عمر:انا هشوف ورد في المطبخ 
سليم: مش معنا المطبخ 
عمر بضحك: ليل و نهار  بتلاقيها بتاكل ههه
سليم: طيب 
راح عمر المطبخ وفعلا لاقها هناك
كانت ورد وقفه بتكلم نفسها ولاقت الي بيحضنها من ورا
ورد لسه هتصوت لقت عمر لفه نحيته
عمر بحنان: وحشتيني 
ورد بصدمه وفرحه ف وقت واحد: عمر انت رجعت 
عمر بضحك: اوي خيالي 
ورد حضنته وبقت تعيط: وحشتني اوووي ومش كنت بترن عليا 
عمر مش مصدق نفسه: ورد بجد وحشتك
ورد: ايوه وحشتني اوي اوي كمان 
عمر وهوا بيشده اكتر لحضنه: وانتي كمان وحشتيني اووي يا اجمل حاجه في حياتي ورد انا بحبك 
ورد بعدت عن حضنه: وانا مش بحبك 
عمر بصدمه: نعم
ورد????: انا بعشقك بجنون 
عمر شله وفضل يلف بيها و قرار انو يكتب كتابهم بكره و خده و خرجو يتفسحو 
عند سليم 
رن رن 
سليم: الو 
…..: 
سليم: دقيقه اروح المكتب اشوف الملف و اصوره
…..: 
راح سليم وفتح الباب لاقه حبيبت قلبه وقفه علي الكرسي وبتحاول تجيب حاجه من الرف الي فوق 
قفل سليم الخط وراح نحيت همس 
سليم بهدوء وضحك: بتعملي اي يا اوزعه
همس اتخضيت ومش عرفت تتواث و كنت هتقع وسليم شلها و نزلها
سليم: خلي بالك انتي كو
وسليم مش كمل جملته بسبب انها شدته من الجاكت وباس**????
سليم بزهول وفي دماغه: ده اكيد حلم
ولسه همس هتبعد عنه شدها لحضنه 
سليم: ده مش حلم صح 
همس ووشه بقا دم من كتر كسوفه وعايزه تضرب نفسها علي الي عملته
همس بتوتر: س سبني
سليم جنب ودانه وبصوت واطي: بحبك 
همس بصدمه وبتبص في عنيه: قلت ايه
سليم: بحبك يا اجمل حاجه في حياتي وباس**???? وهيا كانها اتخدرت و.(نسيب الاتنين دول في عالمهم الخيال ????????‍♀️????)
عند ياسمين 
دق دق
ياسمين: اتفضل 
نهال ابتسامه: ده انا ينفع ادخل
ياسمين: ايوه
نهال واعدت جنب ياسمين 
نهال: ممكن اعرف الجميل زعلان ليه 
ياسمين ببرود: ولا حاجه شكرا لحضرتك 
نهال بحزن: ياسمين حبيبتي ممكن اتكلم معاكي 
ياسمين: سمعكي 
نهاال: انا صحيح لسة عرفكم من كام ساعة بس ربنا يعلم انا حبيتكم قد اي وانا عرفه انك كبيره مش صغيره و هتفهمي كلامي انا يا ياسمين نفسي تقوليلي ماما زي همس عرفه اني غربيه بنسبالك بس صدقيني انا حبتكم اوي و كل يوم هتيجو عندي او اجي عندكم ورد بعتبرها زي شهد و همس بقت صحبت شهد و ورد فا هنشوف بعضنا كتير وبصراحه بقا انا حبيتك و عايزكي تخدي عليا انا عرفه اني مهما حصل عمري ما هكون زي مامتك بظبط الله يرحمه بس تقدر تعتبرني اختها ومش بيقولو الخاله الام التانيه 
ياسمين بعيط: لا الاخت الكبيره تبقا الام التانيه انما مثل الخاله مش عرفه 
نهال بضحك: مش عرفه بقا 
ياسمين بضحك وسط دموعه: ولا انا يا ماما 
نهال فرحت اوي و حضنت ياسمين 
شهد دخلت عليهم 
شهد بدرما: خياااااينه مين امي واختي ومن غيري كمان  خدوووني معكم 
ونطت شهد عليهم و فاضلو يضحكو و…… 
يتبع..
لقراءة الحلقة الخامسة عشر والأخيرة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الساحر للكاتبة ياسمينا

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!