روايات

رواية احببتها رغم صغر سنها الفصل العشرون 20 بقلم أميرة محمد

رواية احببتها رغم صغر سنها الفصل العشرون 20 بقلم أميرة محمد

رواية احببتها رغم صغر سنها الجزء العشرون

رواية احببتها رغم صغر سنها البارت العشرون

رواية احببتها رغم صغر سنها الحلقة العشرون

محمد بشر: والله ما هرحمك ي احمد
*****
تاني يوم
دنيا بنوم: سبني نايمه شويه ي احمد
احمد: لا قومي انا هروح الشغل يعني من غير فطار
دنيا قامت: اهو اهو اهو قومت خير
احمد ضحك علي شكلها: قومي علشان افطر
دنيا قامت جهزت الفطار و صحت العيال علشان المدرسه و الحضانه
احمد فطر هو والعيال وبعدين نزلو و احمد ودا ندي المدرسه و مالك و مريم الحضانه
دنيا روقت الشقه و بتجهز في الغدا هيا و مريم
دنيا شافت مريم سرحانه: مالك ي مريومه سرحانه لي
مريم: هقولك بس متقوليش ل احمد
دنيا: قولي ي حبيبتي
مريم: اي رايك في زياد ابن عمك
دنيا: هو طيب وجدع والله بس هو كان بيحب اميره
مريم: هو قالي
دنيا: اممم يبقا شكلك وقعتي
مريم:مش كدا بس بس
دنيا: بس بس اي ي عسل قومي يلا علشان نخلص الاكل قبل ما اخوكي يجي ولينا قاعده تانيه
دنيا جهزت الاكل هيا و مريم
بعد ساعتين احمد جه
العيال: بابااا
احمد حضنهم كلهم: حبايب بابا بصو جبتلكم اي
كلهم فرحو
مريم خرجت من المطبخ: الحمدلله علي سلامتك ي حبيبي
احمد: الله يسلمك ي حبيبتي اماال فين دنيا
مريم: جوه
احمد دخل و حضن دنيا من ضهرها: وحشتيني
دنيا اضيرت ليه: انتا اكتر شكلك تعبان
احمد: لا ي حبيبتي انا كويس
دنيا بشك: هحاول اصدق يلا علشان تتغدا
وخرجو
بعد مده
دنيا: هقوم اعمل فيشار
دنيا عملت فيشار و راحت قعدت جنب احمد
احمد: حبيبتي
دنيا: نعم
احمد: جهزي نفسك هنسافر الاسبوع ال جاي
دنيا بستغراب: لي
احمد: اولا احنا مروحناش شهر عسل ثانيه احنا حفلت تخرجنا الاسبوع الجاي
دنيا: تصدك نسيت خاالص
احمد: طب جهزي نفسك بقا
دنيا: طب و العيال
احمد: هنسبهم مع خالتهم
دنيا: و مريم
احمد: اممم مش عارف والله
دنيا: طب والعمل
احمد: طب خليها عند اميره او دعاء
دنيا: نشوف
**************
بعد مرور اسبوع احمد و دنيا سافرو و العيال راحو عند اميره و مريم راحت قعدت عند واحده صحبتها
************””
يوم حفله التخرج
دنيا: وحشتيني والله ي ياسمينه
ياسمينه: انتي اكتر والله ي حبيبتي
مهاب: شكل الاستاذ احمد خدك مننا
دنيا: لا يعم مقدرش
ياسمينه: ما هو باين
مهاب: امال فين احمد
دنيا: مش عارفه والله كان هنا من شويه
احمد من راها: احم احم
دنيا لفت لقت احمد جايب ليها بوكيه ورد كبير و علبه صغيره و نزل علي رجله و فتح العلبه طلع الخاتم و لبسهولها و باس ايدها و بعدين قام حضنها ولف بيها و الكل سقف ليهم و بعدين باس راسها: الف مبروك ي نور عيني
دنيا بعياط: الله يبارك فيك ي حبيبي
مهاب: اي يعم الرومنسيه دي و الدلع ده
احمد ضحك: هو انا ليا مين غير دنيتي علشان ادلعها
ياسمينه: اتعلم بقا اتعلم
كلهم ضحكو
**********
مره شهر دنيا واحمد عاشو اجمل ايام حياتهم في تركيا دنيا بقت بتحب محمد اوووي
“*****
في مصر دنيا واحمد نزلو مصر وادهم جه قابلهم و وداهم شقتهم لقو العيال هناك و مريم و اميره وعبد الكريم و دعاء
دنيا دخلت لقتهم و عملولها مفاجأه
الجميع: هابي بير زيتويو للللل هابي بير زيتويو لللللل هابي بير زيتويو هابي بير هبي بير زيتويو لللللللللل هيييييييييييييالاااااااا
دنيا دمعت: انتو ازاي عرفتو
احمد: انا ي حبيبتي كل سنه وانتي معايا و منور الدنيا كلها و يارب اشوف طفل صغنن قرب يارب و حضنها
دنيا طفت الشمع و كلو جاتو
دنيا: كل سنه وانتو معايا بحبكم اوووي
اليوم عدا علي خير من غير مشاكل ولا اي حاجه
****************
تاني يوم محمد رن علي شخص
محمد: العمليه تتنفز انهارده عاوزه ميت
شخص: عيوني ي بااشااا
************
احمد صحي الصبح باس دنيا و مرضيش يصحيها نزل وراح الشغل
دنيا صحيت ملقتش محمد استغربت ان هو مصحهاش رنت عليه مردش دنيا قلقت بس قالت اكيد شغال بعد شويه دنيا قامت عملت الفطار علشان العيال و مريم و بعدين لقت التلفون بيرن لقته احمد
دنيا بقلق: انتا كويس ي حبيبي
احمد: اانا كويس ي حبيبتي في اي مالك
دنيا بزعل: مصحتنيش لي وانتا ماشي
احمد: بصراحه مهونتيش عليا كل مره بصحيكي قولت اسيبك بقا
دنيا: ماشي ي احمد
احمد: طب انتا زعلانه لي
دنيا: كدا وخلاص و تيجي تصالحني
احمد: من عيوني يلا ي حبيبتي عاوزه حاجه
دنيا: لا ي حبيبي لا إله إلا الله
احمد: محمد رسول الله
و قفل السكه
************
احمد خرج من الشغل و هو ماشي في الطريق كان بيكلم دنيا
دنيا: صالحني بقا
احمد: حقك عليا ي حبيبتي
دنيا: برضو زعلانه منك
احمد: طلع خلاص بكرا هاخدك ونخرج
دنيا: يعني هتفضل سايبني زعلانه كدا
احمد: اي ده و فجأءه دنيا سمعت رزع والخط اتقطع
دنيا بقلق: الوووووو احمد انتا معاااايااا ي احمد
مريم: في اي
دنيا بعياط : احنا كنا بنتكلم انا واحمد فجأءه سمعت دوشه حواليه و الخط قطع
مريم: متقلقيش اكيد كويس
بعد مرور وقت طويل احمد مجاش و دنيا قلقانه
دنيا وهيا بتحاول ترن عليه: مش قولتلك هو حصله حاجه يااارب احميه يااارب
مريم تلفونها رن: اي ي زياد في حاجه
زياد: انا كنت في مستشفى ****** ولقيت ناس شايلين احمد و جايبينه تعالي بسرعه
مريم قفلت و قالت ل دنيا دنيا خبطط علي جارتها هيا صاحبتها يعني علشان تاخد بالها من العيال دنيا و مريم جريو علي المستشفي
دنيا اول ما وصلت المستشفي لقت زياد
دنيا: هو فين ي زياد
زياد: هو لسه جوه و معاه الدكتور ادعلو
دنيا قعت في الارض و فضلت تعيط مريم راحت ليها: هيبقا كويس صح هيبقا كويس
مريم حضنتها: ان شاءلله ي حبيبتي هيبقا كويس
بعد مده طوليه ادهم جه هو و دعاء و عبد الكريم و اميره وبعدين الدكتور خرج دنيا جريت عليه: في اي ي دكتور
الدكتور: للاسف المريض جاله شلل في رجله بس متقلقوش مع العلاج كل حاجه هتبقا كويسه
دنيا عيطت جااااامد
كلهم هدوها
ادهم: ي حبيبتي اهدي هيبقا كويس
دنيا بعصبيه وعياط : والله ما هرحمه و قول ل صاحبك ي عبد الكريم دنيا هتوريك ايام سوده
دنيا دخلت ل احمد قعدت جنبه
دنيا مالك ي حبيبي
احمد: بصدمه انا مش قادره احرك رجلي
دنيا عيطت جااااامد
*******, , ,

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها رغم صغر سنها)

‫8 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!