روايات

رواية تزوجتها لاجلك الفصل التاسع 9 بقلم رنا تامر النشار

رواية تزوجتها لاجلك الفصل التاسع 9 بقلم رنا تامر النشار

رواية تزوجتها لاجلك الجزء التاسع

رواية تزوجتها لاجلك البارت التاسع

رواية تزوجتها لاجلك الحلقة التاسعة

شادي بفزع/ مليكككه.
ذهب اليها وقام بإسندها ونظر الي الجناح تبعه هو مليكه وجد سعاد واقفه بصدمه وسما التي واقفت بصدمه مصتنعه.
شادي بحده/ ايه اللي حصل بالضبط ومليكه مرميه علي الارض بالطريقه دي ليه.
سما بفزع/ شادي م.م. ممكن بس اشرحلك.. انا هفهمك والله.
شادي بحده/ تفهميني.. تفهميني اييييه انطقي.
مليكه بهدوء/ خلاص يا شادي اهدي محصلش حاجه لكل ده.
شادي بصدمه/ اييه.. ازاي يعني محصلش حاجه اومال رميتك في الارض دي سببها ايه.
مليكه بكدب/ مفيش حاجه يا شادي كل اللي حصل…
مليكه كانت ستكمل حديثها ولكن جميعهم انصدموا عندما رأوا سما اترمت ارضاً.
سعاد بفزع/ سمااا.
مليكه في سرعه/ قومها يا شادي وحطها علي السرير.
«ملحوظه: مليكه اصلا دكتوره نسا».
شادي قام بحمل سما و وضعها علي السرير ومليكه قامت بجلب حقيبه العمل تباعها وقامت بالكشف علي سما وانصدمت بعد ذلك…
سعاد بخوف/ ايه يا مليكه مالها سماا.
مليكه وقفت امام شادي وهي ممسكه ب حقيبه العمل ومن ثم تحدثت بسخريه .
/ مبروك يا شادي بيه المدام حاامل.
شادي بصدمه/ ايييييه.
سعاد بصدمه/ انتي متاكده من اللي بتقوليه ده يا بنتي.
مليكه بجديه/ والله لو مش مصدقاني روحوا اتأكدوا عند دكتور تاني.
خرجت مليكه وهي في وجع وحسره لما يحدث معها.
شادي ظل مصدوم هو و سعاد حتي جاءت صافيه وتحدثت بإستغراب/ في ايه مالكم مصدومين ليه كده.
ونظرت الي سما وتحدثت بقلق/ مالها سما جرالها ايه.
سعاد بصدمه/ سماا حاامل يا صافيه.
صافيه بفرح شديد/ يا الف نهار ابيض.. مبروك يا ابن بطني واخيرا هتجيب الواد اللي هيشيل اسم عائله نصران من بعدنا.
سما بدات تفتح عينيها تدريجيا و نظرت اليهم ونظرت الي صافيه التي كانت في سعاده كبيره ومن ثم تحدثت بدوخه واستغراب/ ايه اللي حصل وانتي يا خالتو فرحانه ليه كده.. انا مش فااهمه حاجه.
صافيه بفرحه/ افرحي يا مرات ابني وام احفادي إن شاءلله.. واخيرًا هتجيبلنا وريث للعيله.
سما بفرحه مزيفه/ بجد يا انطي يعني انا هيجيب ولد من شادي.
شادي بثبات/ الواد ده مش ابني.
جميعهم بصدمه/ ايييه.
شادي بسخريه/ ايه مالكم مصدومين ليه.. بقولكم اللي في بطنها ده مش ابني.
صافيه بحده/ انت بتقول ايه هو مين ده اللي مش ابنك انت مجنون ولا ايه.
شادي ببرود/ لا يا امي انا مش مجنون ولا حاجه كل الحكايه اني ملمستش سما عشان تحمل مني.
سعاد بحده/ انت بتغلط في شرف بنتي.. يعني ايه مش ابنك هي دي مش مراتك.
شادي ببرود/ لا يا خالتو انا مش بغلط في شرف بنتك ل سمح الله.. انا بس بعرفك انه احنا محصلش بينا حاجه.
سما بحده/ يعني ايه محصلش بينا حاجه اومال يوم جوازنا ده تسميه اييه إن شاءلله.
شادي ببرود/ والله انا ساعتها قومت من النوم مش فاكر حاجه وبما اني مش فاكر حاجه يبقي محصلش حاجه.. ثم نظر لهم جميعا بإستفزاز واكمل.. مش كده ولا ايه يجماعه.
صافيه بحده/ لااا ده انت زودتها اوي.
شادي بنفاذ صبر/ والله بقي انا قولت اللي عندي عايزين تصدقوا براحتكم مش عايزين بردوا براحتكم.
خرج شادي وتركهم في صدمه كبيره.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في حديقه القصر…
كانت تجلس وتنظر للازهار بوجع ودموع.
قام بالجلوس بجانبها ومن ثم تحدثت هي بسخريه .
/ واضح اوي انها بتحبك لدرجه انها تحمل منك بالسرعه دي وانتو لسه مكملتوش يومين جواز.
شادي ببرود وهو ينظر للزهور/ الوالد مش ابني.
مليكه بسخريه/ ااه اضحك عليا بكلمتين.. ثم اكملت بحده..لااا يا شادي بيه انا مش مليكه الهبله بتاعت زمان اناا اتغيريت.. وبعدين انت عايز تفهمني انه ده مش ابنك اومال ابن.. ابن ميين انطق.
شادي بعدم استيعاب/ معرفش معرفش يا مليكه.. انا كل اللي اعرفه انه اللي في بطنها ده مش ابني.
مليكه بلوم وعتاب/ هو ده كلامك ليا من زمان.. هو ده حبك ليا بمجرد ما وافقت انك تتجوز عليا.. اتجوزت واديك دلوقتي هتبقي اب.
شادي بحده/ انتي السبب يا مليكه.. ايوه انتي السبب انتي اللي طلبتي مني اني اتجوز واحده تانيه عشان ابقي أب واديني هبقي اب ايه بقي عايزه ايه تاني.
مليكه مسحت دموعها وتحدثت بثبات/ عايزه اطلق.
شادي بصدمه/ اييييه.
مليكه بثبات/ زي ما سمعت.. انا هروح اقعد عند ماما تكون ورقه طلاقي وصلتلي هناك.
كانت سترحل لكن شادي امسك يديها وتحدثت بحده/ انتي اتجننتي ايه اللي انتي بتقوليه ده.
مليكه سحبت يديها بشده وتحدثت بدموع و وجع/ لا متجننتش يا شادي.. انت اللي مش عايز تصدق انك مبقتش تحبني وخاصتا بعد ما اتجوزت العقربه اللي اسمها سماا.. من يوم ما اتجوزتها وانت في قمه سعادتك.. عايز مني ايه وانا شايفاك وانت مبسوط مع غيري عايز مني ايه وانا شايفه اللي بتقدملك كل سبل الراحه علي طبق من دهب.. عايز مني ايييه.
شادي بوجع وندم/ والله العظيم انتي فااهمه غلط والله انا مبحبهاش انتي اللي خلتيني اوافق اتجوزها لسبب انا معرفهوش ولما وافقت وافقت عشانك انتي لكن انا مجبور علي الجوازه دي وانتي عارفه حاجه زي دي.. ثم امسك بيديها وتحدث بحب.. مليكه انا بحبك والله العظيم بحبك ومقدرش استغني عنك.. انتي كل حياتي.
مليكه سحبت يديها بشده وتحدثت بلا مبلاه ولا كانها سمعت اي شئ/ طلقني يا شادي لو سمحت .
شادي بصدمه/ بعد كل اللي قولته بردوا بتتطلبي الطلاق.
مليكه بعند/ ايوه يا شادي بطلب الطلاق وياريت تنفذلي طلبي الاخير ده.
شادي بعند/ طيب يا مليكه حيث كده بقي طلاق مش هطلق وبالنسبه ل عنادك اللي زاد عن حده ف ده هشوفه في وقت تاني.. ثم اكمل بإبتسامة ساحره.. ودلوقتي اطلعي علي الجناح بتاعنا عشان سايبلك مفاجاءه هناك.
مليكه بحده/ انت ايه يااخي البرود اللي انت فيه ده.. بقولك طلقني انت ايييه مبتفهمش.
شادي سحبها من خصرها في حركه فجأيه وتحدث بإستفزاز/ لا مبفهمش وقولتلك قبل كده اني مش هطلقك لانك روحي ومفيش حد بيعيش من غير روحه.
مليكه تحررت منه بعذاب ومن ثم توجهت للقصر وصعدت الي غرفتهم وهي في غضب.
نظر لها بإبتسامة حب ومن ثم ذهب ورأها.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في غرفه سماا…
كانت جالسه علي السرير وتهز قدميها بتوتر شديد ولا تعرف ماذا تفعل.
قامت بالاتصال ب مجدي.
سما بارتباك/ ايوه يا مجدي في حاجه مهمه حصلت ولازم تعرفها.
مجدي بضيق/ يانعم اتفضلي قولي اللي عندك.
سما بارتباك/ مش هينفع في الفون.
مجدي بنفاذ صبر/ شوفي عايزه تيجي امتي.
سما بارتباك/ خلاص هحاول اجيلك انهارده.
مجدي بضيق/ في انتظارك.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في بيت مجدي..
كان مجدي مصدوم من الخبر الذي سمعه ومن ثم تحدث بحده شديده/ ازاااي انتي مش كنتي بتخدي حبوب منع الحمل يبقي ازاي تحملي ازااااي.
سما بتماسك عكس ما بداخلها/ بقولك ايه اتكلم معايا بطريقه احسن من كده.. وبعدين اناا فعلا كنت بَخده.. ثم اكملت بارتباك.. بس بطلته لما بدأت اجهز ل شادي خطه عشان يتجوزني.
جلس مجدي وهو علي اخره وتحدث بفراغ صبر/ ودلوقتي هنتصرف ازاي.
سما بإبتسامة شر/ انا مش قولتلك قبل كده انه كل مصلحتي من جوازي من شادي اني اجيب منه ولد ويبقي هو الوريث ل عائله نصران.
مجدي بضيق/ ايوه وبعدين.
سما بحماس شرير/ اول حاجه لازم اطفش اللي اسمها مليكه دي من القصر واخلي شادي يكرها تماما.
مجدي بسخريه/ وهتعمليها ازاي بقي يا سما هانم.
سما بتفكير/ بص انا بفكر في حاجه بس مش متاكده منها.
مجدي بفراغ صبر/ بقولك ايه سيبك من كل ده انا عندي خطه متخرش المايه.
سما بحماس/ قول ايه هي.
مجدي بشر/………..
سما بصدمه/ انت عايزني اقتل ابني.
مجدي بضيق/ يا غبيه افهمي دي خطه وحتي لو الطفل مات بس هيبقي في مصلحه حلوه تعوضنا عن الطفل ده.
سما بارتباك/ انت رأيك كده.
مجدي بمكر/ طبعا ده رأي والرأي الصح كمان.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
صبااااااحاااااا..
كانت مليكه تخرج من الجناح تبعها ولكن اصتدمت ب سما.
سما بضيق/ مش تحسبي ولا انتي مفكره نفسك ماشيه في الشوارع البيئه بتاعتكوا.
مليكه برفع حاجب/ والله الشوارع البيئه بتاعتنا هي اللي خلتني دكتوره قد الدنيا وهي بردوا اللي خلتني اكشف علي واحده زايك واكتشف انك حامل.
سما بحده/ ايه واحده زي دي ان شاء الله.. ثم اكملت بإستفزاز.. وبعدين انتي غيرانه مني عشان انا حملت من شادي وانتي لأ.
مليكه بسخريه/ غيرانه.. وانا يوم ما اغير هغير منك انتي.
سما بغرور/ انتي تطولي اصلا تغيري مني.
مليكه بنفاذ صبر/ بقولك انا مش فايقالك انهارده ف لوسمحتي ابعدي عن طريقي.
سما اقتربت من الدرج وتحدثت بإستفزاز/ ولو مبعدتش هتعملي ايه.
مليكه زفرت بضيق وكانت ستتجه الي الدرج ل تهبط الي الاسفل ولكن سما سبقتها و اوقعت نفسها من علي الدرج مما اصدم الجميع و اؤلهم مليكه.
مليكه بصدمه/ سمااااااا.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجتها لاجلك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى