رواية تزوجت أعمى الفصل الثالث عشر 13 بقلم باسنت أشرف
رواية تزوجت أعمى الفصل الثالث عشر 13 بقلم باسنت أشرف |
رواية تزوجت أعمى الفصل الثالث عشر 13 بقلم باسنت أشرف
…في بيت ياامن و منه
منة: اتفضل ي ياامن العلاااج
يامن: شكراا
منه: العفو ده واجبي المهم عاايز تااكل اي النهااردة
يامن: اي حااجة من ايدك حلووة
منه: شكراا يلااا اختار اللي انت عاايزة معااك الشيف منه هناا
يامن: ربناا يسترر و البيت ميولعش
منه: انت مستقل مني ولااا اي ده اناا الشيف منة محدش يعررف يعمل اكل زيي اصلااا
يامن: هو اناا اقدر استقل بالشيف منة ياا ناااس
منه: كنت بحسب
ياامن: يلاا ي شيف منه عاايزين نااكل بيتزا من ايديكي
منه: عيووني هعملك احلى بيتزا في الكون
ياامن: تسلم عيوونك
***********************
في مستشفى نلااقي رفيف (اخت رحمة لو فااكرين اللي كانت متجوزه عمر ابن عمهاا و بنت خاالتوا سما اقنعتوا ان رفيف بتخونوا ) المهم نلااقي رفيف موجوده ع سرير و موصلة بأجهزة كتيير
الممرضة: ي دكتوورة بقالها شهر في غيبووبة و مفيش حد سأل عليهاا وهي بااين عليهاا يأسة من الحيااة
الدكتورة: الاامل في ربناا هيشفيهاا بأذن الله واكيد اهلهاا بيدورا عليهاا بس مش عاارفين يوصلولهاا
الممرضة: بأذن الله ي دكتورة اناا هدخل اغيرلهاا المحلول
الدكتورة: مااشي
و مشيت الدكتوورة و دخلت الممرضة اوضة رفيف
و كاانت بتركبلهاا المحلول في نفس الوقت بدأت تفوق رفيف
وصحت رفيف من الغيبووبة فتحت عنيهاا و بقت بتناادي ع عمر
رفيف: عمر فين ارجووكي عااايزة عمر و كاانت هتقووم بس المحااليل منعتهاا رااحت شدتهاا من ايدهاا خلعتهاا غصب و ايدهاا بقت تجيب دم و قاامت وهي عماالة تصرخ باسم عمر
و الممرضة رااحت ناادت الدكتوورة و جت الدكتوورة ادتهاا مهدئ ونااامت
********************
عند رحمة و ماازن
رحمة: اي رأيك في الكيك اللي اناا بعملوا
ماازن: واو رووعة جداا علفكرة حبيتوا اووي ي ماامي اعمليلناا منو علطوول
رحمة: حااضر من عيوووني
رن الفون و ردت رحمة و كاان ايااد
ايااد: يلاااا ي رحمة البسي انت و ميزو اناا جااي اخدكم هنرووح المستشفى عشاان جلسة العلااج الطبيعي بتااعتك النهااردة و بعديهاا هنخرج.
رحمة: مااشي يلاا بااي
ايااد: سلااام.
رحمة: يلااا ميزو البطل عشاان تلبس عشاان نخرج مع بابا
ماازن زعل و حط وشة في الاارض و مردش عليهاا رااحت
راحت رحمة قربت منة
رحمة بحنية: ماالك ي ميزو اي اللي مزعلك
مازن بحزن: باابا مش بيحبني علفكرة
في الوقت ده كاان ايااد واقف ع الباب بس استنى يسمع رد رحمة لاانو هو نفسة مش عاارف يقوول اي
رحمة: مين اللي قاال بابا مش بيحبك بالعكس بابا اكتر واحد بيحبك في الكوون علفكرة
مازن:لاا هو مش بيكلمني خاالص ولاا يهزر معايا ولاا بيحضني ولاا بيوديني الحضاانة مش بيعملي اي حااجة بحبهاا
رحمة: علفكرة ي ميزو انت غلطاان مفيش اب مش بيحب اولاادة لاا ده بيكوون بيحبهم اووي و يخااف عليهم بس باباك انت بيشتغل ظاابط علفكرة يعني شغلاانتة مش هينة و بيشتغل كتيير و مش بيبقى فااضي عشاان كده مش بيقعد معااك لكن هوو بيحبك اووي
ماازن: بجد يعني باابا بيحبني
رحمة: طبعاا بيحبك اووي
ماازن رااح حضنهاا: اناا بحبك اووي ي ماامي
رحمة: واناا كماان يلااا رووح البس بسررعة
ماازن: مااشي
و دخل ماازن اوضتة
ايااد: شكراا
رحمة: ع اي
ايااد: لااانك بتحببي ماازن فياا وتقوليلوا عني كلاام حلو وكماان بتعااملية معاملة جميلة اوووي
رحمة: العفو و بعدين ميزوو قمر اووي و يتحب بصرراحة اناا حبيتوا كتيير
ايااد: انت بجد انساانة كوويسة
رحمة: شكراا
و دخلت رحمة و لبست و خرجت و ماازن كماان
مازن: مامي خدي سرحيلي شعري زي باابا.
رحمة حبت تقررب مازن من ابوة
رحمة: معلش اناا مش بعرف اعملوا زي باابا روحلوا هو يعملهولك يللاا
مازن: لاا خلااص اعملهوولي انت اي حااجة
ايااد: تعاالي ي ميزو ي حبيبي عندي مش اناا بابا حبيبك تعالي وانا هعملهولك
مازن: مااشي
و راح ماازن عند ايااد و اياد سرحلوا شعرة و بااسة
ايااد: اي القمر ده ي نااس تكبر و تبقى ظاابط زيي
مازن: ايووة اناا هبقى ظاابط قووي
ايااد: اناا بحبك اوووي ي ميزو
ماازن حضن ابووه جاامد
مازن: يعني كلااام مااما رحمة صح وانت بتحبني اووي
اياد: طبعاا بحبك فووق ماا تتخيل كماان
ماازن: واناا كماان بحبكم اووي انت و ماما رحمة
*******************
في بيت يااامن و رحمة
ياامن: ي سااتر ياارب اي الريحة دي ي منة
منة: دي ريحة الااكل طبعاا
يامن: بالله كده هتكوون محرووقة مش مقرمشة
منة: انت ايش عرفك في الااكل اناا الشيف هناا واناا اللي اعرف
ياامن: لماا نشووف ي حضرة الشيف هتأكليناا اي في الاااخر
بعد شووية كاانوا قااعدين بيااكلوا
ياامن: منك لله ي منة ي بت ام منة دي حااجة تتاكل ي بت ده اي ده
منة: مش عاجبك اكل الشيف منة ولاا اية
يامن: لاا بصرااحة اثبتي انك شيف بحق و حقيق
منة: تشكرااات مكنتش متووقعة انهاا هتكوون بالجماال ده اصلااا
يامن: واثقة اوووي في نفسك انت
منه:اووووي اوووي طبعاا
ياامن: مااشي ي متواضعة