Uncategorized

رواية عشق الرعد الفصل الثالث عشر 13 بقلم جميلة أحمد

 رواية عشق الرعد الفصل الثالث عشر 13 بقلم جميلة أحمد
رواية عشق الرعد الفصل الثالث عشر 13 بقلم جميلة أحمد

رواية عشق الرعد الفصل الثالث عشر 13 بقلم جميلة أحمد

استيقظ رعد وكانت عشق تنام بأحضانه وكان يتلمس وجهها ويرجع خصله خلف اذنها تفاجئ بحرارتها المرتفعه فهم بإيقاظها وقامت وفجأة جرت علي الحمام تستفرغ بشده ودخل مسكها من خصرها ويرجع شعرها للوراء وبعد وقت قامت ومسكت لياقته وحضنها ثم حملها للفراش وكان يفكر ماذا يفعل وقرر اخبار امه فرن عليها
نورهان : الو ازيك ياحبيبي وازي مراتك
رعد بخوف : ماما عشق سخنه اوي وبستفرغ بشده والداده مش هنا
نورهان بخوف : خليها تاخد شاور وانا جايه ومعايا دكتوره
رعد : ياريت متقوليش لحد عشان ميقلقوش
نورهان : حاضر
رعد : انتي لسه معاكي نسخة المفتاح مش كده
نورهان : اي
رعد : طيب يلا سلام
وقفلت مع رعد ثم حمل عشق وفتح الدوش وهي كانت ترتعش فحضنها وظل الماء ينساب عليهم لوقت حتي وصلت نورهان واخبرت رعد بأن يذهب ليبدل ملابسه وهي ستظل مع عشق حتي تأتي الدكتوره وتبدل ملابسها
ابدلت ملابس عشق وجعلتها تنام واتت بكمدات وظلت بجانبها تضعها لها ففتحت عشق اعينها
عشق ودموعها تنساب بصوت متقطع : ماما انتي جنبي ماما وحشتيني اوي انا هموت واجيلك عشان بحبك اوي هموت هااااه هموت
لم تتحكم نورهان في دموعها وبكت ومسدت علي شعر عشق بحنان اموي
دخل رعد ووجد امه تبكي
رعد : ماما انتي بتعيطي ليه عشق فيها حاجه
نورهان : لا بس كانت مفكراني امها المهم الدكتورة جات
رعد : ايوه هي بره
نورهان : خلاص دخلها
كشفت الدكتورة علي عشق واخبرتهم انها حمي شديدة ونزله معويه ويجب ان تأخذ الدواء بانتظام
************************************
مر اسبوع وكانت نورهان تجلس مع عشق ورعد ولم تخبر احد بمرض عشق الشديد ورعد كان سياخذ اجازه ولكن نورهان رفضت وظلت بجانب عشق وتشعر انها ابنتها
جمان تحاول التحدث لعشق ولكنها لا تجب فشعرت انها تخسرها او تتعود علي غيابها وفي نفس الوقت سامحت برق علي خداعه فقررت ان تكون له حسن الزوجه حتي ماماتها
جاسر ويارا يتجنبان بعضها ويحاول جاسر فهم ما كانت تعنيه
************************************
كانت عشق تجلس مع نورهان التي تطعمها ونزلت دموع عشق فمسحتها نورهان
نورهان : بتعيطي ليه ياحبيبتي
عشق ببكاء : ممكن اقولك ماما
نورهان : اكيد يابنتي
رعد : ايه الخيانه دي وفي قصري كمان ومن مين عشقي وامي ياربي
نورهان : بس يا ولد
عشق : هههههه ولد
رعد : منظري بقي وحش
عشق : اوي
نورهان : ههههه ورينا عرض كتافك بقي
رعد : ايه ده ياماما بتطرديني طيب انا هسبلكم القصر كله وماشي
عشق بلهفه : رعد
رعد : عشقه
عشق : هاتلي بيتزا قبل ماتمشي
رعد بتأفف : حاضر
عشق : رعد
رعد : نعم
عشق : وبيبسي
رعد بضيق : حاضر
عشق : رعد
رعد بعصبيه : عايزه ايه من زفت
عشق بدموع : مش عايزه حاجه بس متمشيش
اقترب رعد منها وحضنها ثم قال انا اسف ياعشقي
عشق : بتتصرف فين دي
رعد : قلبك ابيض
عشق : مش اوي
فضحك وكانت نورهان تنظر لهم وتتمني ان تدوم سعادتهم وتري عشقهم لبعض
نورهان : كده عشق بقت كويسه انا هرجع القصر الوقتي
عشق : لا ياماما معتيش تسيبيني انا بمل لوحدي
نورهان : عشان همس
عشق : هاتيها تعيش معانا
نورهان : مينفعش يا عشق وبعدين انتي ناسيه اني سيدة اعمال….متزعليش بقي
عشق : حاضر بس خديني ل جمان
نورهان : خلاص قومي جهزي نفسك
عشق : امرك يا جميل
رعد : خلصوا وهوصلكم
وبالفعل انتهوا وتوجهوا للقصر
************************************
كانت جمان تجلس في الحديقه وتضم صوره لها ولعشق ولنور وتنظر للفراغ وكان برق يتبعها من اعلي ويعلم ان بداخلها هموم يود ان يعرفها ويمحيها
وجدت جمان يد توضع علي اعينها وتقبلها من وجنتها فعلمت انها هي
جمان : عشقي
عشق : جماني
وقامت وحضنتها وكانت عشق تحضنها بشده كأنها تقول لا تتركيني
نورهان : ايه دا القمر والشمس سوا…..هسيبك انا
عشق : اوكي يا ماما
وتركتهم نورهان وذهبت
جمان : ماما….صحيح مبترديش عليا ليه
عشق : خدت دور حمي جامد وماما كانت قاعده معايا
جمان : اممم طيب
عشق : الوقتي هنبعت تحاليلك لدكتور مختص بره البلد ونشوف
جمان : الدكتوره قالت مفيش امل خلاص سيبك
عشق : مسبنيش يا جمان وهتتعالجي وتعيشي معايا ع طول
جمان : بس بشرط
عشق : ايه هو
جمان : بابا احمد يتجوز
عشق : ايه رأيك في ماما نورهان
جمان : والله كنت عايزه اقولك عليها بس عايزين حد يساعدنا
لارا : انا اهو عوو
جمان بحماس : لارا
عشق : بجد هتساعدينا
لارا : اكيد مش جايه اتظارف وبما انه فيه مصلحه لماما فانا موافقه
جمان : بس ادهم وبرق ورعد
عشق ولارا : سيبها علينا يا معلم
جمان : هههههه ربنا يستر
************************************
بعدما وصلوا للقصر ترك رعد عشق ونورهان وتوجه لبرق ووجده يقف وينظر لجمان
رعد : اما انت بتحبها بتكابر ليه
برق ببرود : نفس المكابره اللي بتكابرها في حبك لعشق
رعد : طيب انا خايف اخسرها انت ايه
برق : خايف اخسر نفسي
رعد : هتندم يا صاحبي
برق : كل اما تشوف وشي تقولي هتندم
رعد : انا هقولك حاجه…..جمان فيها حاجه غريبه وانت واجبك تعرفها
برق : انت مخبي ايه يا رعد
رعد : مش حاجه بس عشق وجمان اتكلموا وعشق كانت في حاله صدمه واما خرجتها منها قعدت تصرخ وتنادي علي مامتها وتقولها خديني مع جمان وبعدها تعبت جامد وغير كده جمان قعدت ترن علي عشق وتقولها مش بإيدي اسفه بس اراده ربنا وحاجات كتيره فأكيد في سر كبير وقوي كمان
برق : اممم انا كده بدأ شكي يبقي يقين لان جمان بتسرح كتير وتعيط
رعد : انا كمان هحاول اعرف
برق : تمام
*************************
جلست الفتيات سويا ولاحظوا سرحان يارا ففهمت عشق وقررت وضع خطه ثانيه فدخلت هي وجمان ولارا غرفة لارا بحجه ان تريهم ديكور الغرفه الجديد
عشق : يارا متغيره اوي
لارا : انا ملاحظه بقالها اكتر من اسبوع كده
جمان : شكله اللي في بالي
عشق : اصدك ايه
جمان : اقولكم سر
لارا : قولي
جمان : انا حاسه ان يارا بتحب جاسر
عشق : ههههه نفس اللي كنت هقوله
لارا : ههههه وانا كمان والمتخلف اخويا مش واخد باله
عشق : واللي يخليه ياخد
جمان : خطه تانيه
لارا : ازاي
عشق : مفيش غيره جو
جمان : بتهزري
عشق : لا
لارا : مش فاهمة
عشق بغمزه : هتفهمي بعدين
جمان : الوقتي جو وبابا هيجوا ازاي
عشق : جو سهل بس بابا
لارا : رني عليه وقوليله انك تعبانه ومش قادره تروحي وانه وحشك واتمسكني وكده
عشق : براڤو عليكي ابت
جمان : كل ده بنشوف ديكور الاوضه يلا قبل ما يشكو
وخرجوا الفتيات وجلس الجميع سويا
جمان : عشق
عشق : نعم يا عشق عشق
مازن : ايه كل دا
همس : الا شويه هفكرها حبيبك
عشق : دي قلبي
لارا : ورعد
عشق بتلقائيه : رعد كل حاجه
نورهان : ربنا يخليكم لبعض……مفيش نونو يا عشق او انتي يا جمان
سرحت عشق وجمان
برق : وماله نجيب يا عمتو
انتبهت له جمان ونظرت له بابتسامه سخريه ففهمها هو فهو سيتركها كيف يريد ان يجمعهم طفل
رعد : اه يا عشق واخده بالك
عشق مخرجه لسانها : واخده يا رعود باشا بس خليك في نفسك
رعد : مجنونه وطفله
عشق : مبقاش عشق لو كنت غير كده
رعد : يلا نطير احنا
عشق مقلده صوته : الفاظك يا رعد
ضحك الكل
ادهم : متباتوا هنا يا رعد
رعد : مينفعش ورايا شغل
لارا : بليييز يا رعد
همس : اي يا ابيه وحياتي
يارا : رعد الله
نورهان : رعد خليك بقي
برق : ياعم بات وبكره نروح الشركه سوا انت كده كده بكره يوم الشركه مش المخابرات
رعد : عشق هانم رأي سيادتك
عشق : عادي في المعادي
رعد : خلاص تمام هنبات
تجمع لارا وجمان وعشق سويا في غرفه لارا
لارا : رني علي باباكي الوقتي
جمان : جو الاول
عشق : تمام هبدأ بالسهل ورنت علي يوسف
يوسف : الو سلام عليكم
عشق : وعليكم السلام ايه الرقه دي يا ولااا
يوسف : هو انتي ايه ياختي عايزه حاجة
عشق : يخربيت الفاظك الهباب…..ازيك يالااا
يوسف : احسن منك اخلصي اصل الرنه دي مش من فراغ
عشق : عيبك انك فاهمني يا جو
يوسف : المطلوب
عشق : بصراحه كده الموضوع فيه حب
يوسف : الله الله اقرب اتنين ولا ابعدهم ياريت ابعدهم اصل بحب دور الشرير
عشق : للاسف هتقرب
يوسف : قول واشجيني
قصت له عشق عن يارا وما يجب عليه فعله
يوسف : والمقابل
عشق : مادي حقير
يوسف : عارف قولي بقي
عشق : هزن علي بابا يخلي عمو يجوزك لزينه بعد شهرين من نجاح الخطه
يوسف : شهر واحد
عشق : بس
يوسف : مبسش نتفق
عشق : تمام يا جو هشوف خطة مجيك دي تمام
يوسف : تمام هستني مكالمتك
عشق : اوكي سلام
وقفلت معه وفرح الفتيات كثيرا
لارا : اول خطه نجحت رني علي باباكي
عشق : هعمل حاجة الاول وتركتهم وخرجت لرعد وجدته يجلس مع الشباب فأشارت له ان يأتي واخذها للمكتب
عشق : رعد هو انا ممكن اطلب منك طلب
رعد : عيوني
عشق : لا هما حلوين مكانهم….بس ممكن اطلب حاجه تانيه
رعد : هههههه اطلبي
عشق : ممكن ارن علي بابا واقوله يجي يقعد عندنا فتره والله مش كتيره وهو اكيد مش هيرضي يقعد في قصرك بس حبيت اسأذنك الاول ولو مش عاوز انا……
قبلها بعشق يزداد يوما عن يوم ثم بعد عنها وابتسم ابتسامته التي تعشقها
رعد : عشقي حاجه زي دي متاخديش اذني فيها رني عليه وقوليله يجي ولو عايزاني اقنعه هقنعه ماشي وافتكري ان القصر بتاعتك قبل مايكون بتاعتي واقفلي بؤقك قبل ما اقفله وغمزلها
بحركه تلقائيه وضعت يداها علي فمها فضحك بصوت عالي وتركها وذهب
حركت رأسها يمينا ويسارا ثم ذهبت لتحدث والدها ولكن لم تفتح الكاميرا لكي لا يري جمان
عشق : ابو حميد
احمد : عشقه
عشق : وحشتيني اوي
احمد : انتي اكتر…..انت عامله ايه والمجانين الاتنين
عشق : مكلمتش جمان
احمد : مش قادر يا عشق هي قبل ما تمشي قالتلي عشق امانه عندك وانا محفظتش ع الامانه
اغمضت جمان لتمنع دموعها ولكنها نزلت وخرجت تجري للخارج
عشق نظرت لجمان : انا وجمان بحاجتك يابابا
احمد : رعد وبرق مضايقنكم
عشق : رعد مفيش احن منه يابابا
احمد : امال في ايه
عشق ونظرت للارا ودمعت : ارجوك يابابا تعالي عشانا
احمد : عشق متقلقنيش
عشق : متقلقش بس هات جو وعمار وايمان وتعالي زورني ضروري
احمد : خلاص بعد بكره هاجي
عشق : هستناك يا حبيبي سلام
احمد : سلام
ثم نظرت للارا وابتسمت
************************
اشارت نورهان لعشق علي غرفة ليناموا فيها واخبرتها انها تخص رعد واعطتها ملابس لتبدل ثيابها وذهبت
بدلت عشق ثيابها ووقفت تتأمل الغرفه حتي جاء رعد من الخلف وحضنها ووضع رأسه علي كتفها
عشق بابتسامة : ايه الوضعيه الرومانسية دي
رعد : الله وفيها ايه اما ابقي رومانسي مع عشقي اعز حد في حياتي
عشق : ولا حاجه يا معلم
رعد : معلم؟ نو كومنت
عشق : ههههه هي ليه الاوضه دي سودا اصدي ديكورها
رعد : عشان دي شخصية رعد الشافعي قاسيه
عشق : رعد مش رعود انما رعود عشقه هتملاله حياته بالالوان
رعد : هي ملتها ومشي الحال وقبل وجنتها
عشق بخجل : رعووود
رعد بضحك : ايه يا عشقي
عشق : اوف يعني مش عارف انت بتكسفني
رعد : اتعودي يا عشقي
عشق : بقي كده
رعد : ايوه كده
خبطته بكوعها فتألم وبعد وهي جرت تضحك فجري ورأها في الغرفه ثم حملها وهي ضحكت بشده
عشق : هههههههه نزلني بقي
رعد : ارشيني
عشق : رعود
رعد : ارشيني
قبلته من وجنته بقوه فابتسم هو واتجه للسرير واخذها بحضنه وناما
*******************
عند جمان كانت تقف وتبكي الي ان جاء برق ووضع يده على اكتافها فالتفتت ورأته ثم حضنته بشده وهو بادلها الحضن وبكت وهي تقول
جمان : انا بحبك يا برق اوي ومش عايزه اسيبك برق مش عايزه نفترق بس الاسباب اقوي مننا
استغرب برق من كلامها وظن انه بسبب كلامه بأنه سيتركها
************************************
في الصباح استيقظت عشق وجدت رعد مازال نائم فرفعت نفسها وسندت يداها علي صدره ومسكت طرف شعرها تداعب انفه ثم اذنه وتضحك عندما يتضايق عندما وجدته لم يستيقظ اقتربت ببطء وقبلت وجنتيه ونظرت له ثم قبلت جبينه وفكه وانفه كان هو قد استيقظ ومستمتع بما تفعل وعندما وجدها ستبعد شدها اليه
عشق بخجل شديد : انت كنت صاحي
رعد : اي وكل البوس ده يتلخص في دي
والتقت شفتاها في قبله دق قلبها وقلبه بعنف وبعد عنها بعد وقت
رعد بحب : صباحك جنه
لم تجب فقط وجنتها تشتعل
رعد : عشقي صوتك راح هههههه
عشق بتلقائيه : انت ضحكتك حلوه ليه
ضحك بكل صوته فادركت ما قالت واغمضت عيناها بقوه فحملها رعد واتجه للحمام وانزلها علي الباب
رعد بهمس : عشقي افتحي عينك
فتحتها عشق ببطء فقبل وجنتها وقال ادخلي غيري عشان اوصلك علي بيتنا يا عشقي
اومأت برأسها ودخلت ثم خرجوا ونزلوا فطروا مع الكل واتجههوا لمنزلهم
يتبع…
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!