روايات

رواية عشق القيصر الفصل العاشر 10 بقلم شيماء صبحي

رواية عشق القيصر الفصل العاشر 10 بقلم شيماء صبحي

رواية عشق القيصر الجزء العاشر

رواية عشق القيصر البارت العاشر

عشق القيصر
عشق القيصر

رواية عشق القيصر الحلقة العاشرة

صلوا علي سيدنا محمد 💖
ملك بدموع وصراخ” انت مش قولت مش هتلمسني لمستني لييه ”
كنان واقف مصدوم وباصصلها ومش عارف هو عمل ايه علشان تصرخ كدا”
دخل القيصر وعشق للجناح بتاعهم وقفوا مصدومين من اللي شايفينوا قدامهم”
بص كنان لدخول عشق والقيصر”
كنان” والله ما عملت حاجه”؟
عشق جريت علي ملك الي عماله تصرخ وحضنتها ” اهدي يا ملك اهدي ساحبيبتي انا جمبك”؟
القيصر بص لكنان بغضب وقرب منو” ليه عملت كدا انا مش محظرك. تمسك نفسك “؟
كنان” واللهي..
ضربه القيصر بوكس وقعوا علي الارض وكنان مصدوم مش عارف يعمل ايه ويشرحلهم ازاي “؟
نزل القيصر لمستواه ومسكوا من ياقه قميصه” ورحمة امك لتتجوزها وتصلح غلطتك” فاللحظة دي كنان وقف وبص لملك الي حضنه عشق وبتعيط “” ومش عارف يقول ايه محدش راضي يسمعوا ٠
اما ملك كانت حضنه عشق ومرعوبه وبصت لكنان اللي واقف وباصص عليها بغضب وصدمة والقيصر اخدو وقالو البس يلا علشان هتكتب عليها” وبص لملك وقال” هاتي بطاقتك”
ملك طلعت بطاقتها بمساعدت عشق وعشق بصت للقيصر الي كان متعصب من الي حصل بسبب كنان وقربت منو ولسا بتلمسوا لقيتوا انفجر عضب مع خروج كنات فرجعت تاني لملك بخوف من شكلوا اول مره تشوفوا عصبي كدا ؟
نزل كنان والقيصر وفضلت عشق وملك في الاوضه ؟
بعد مهديت ملك ،،اتكلمت عشق ” احكيلي بق يا ملك عمل ايه”
ملك اخدت نفس وقالت” صحيت من النوم لقيتوا حاضني
عشق فتحت عينيها من الصدمة” وبعدين
ملك ” هو دا كل الي حصل هوا المفروض قالي اني هنام علي السرير وهوا هينام علي الكنبه وقالي انو مستحيل يقرب مني ولما صحيت لقيتوا حضني وماسك جس””مي كلو ؟
عشق بعدت عنها وهيا مصدومة” بس دا كدا ملمسكيش يا ملك
ملك” لا لمسني مهوا كدا لمسني”
عشق” انتي فاهمة غلط يا ملك معني انو لمسك يعني اعت””دي او حصل بينكم”” علا””قه انما دا مقربش اصلا “؟
ملك بعياط” يعني ايه يا عشق انا معرفش حاجه اصلا”
ضربت عشق علي دماغها وقالت” ينهار اسو””د انتي شايفه القيصر عمل ايه فيه دا اخدو وراحو يكتبوا الكتاب” هوا فهم انو عمل فيكي حاجه يا لهوي يا ملك كنان مظلوم وانتي بسبب قلة فهمك للموضوع اتفهم غلط انا هروح اتصل عليهم وافهمهم الي حصل” وجريت عشق لجناحهم وقعدت تدور علي اي تلفون ولاكنها ملقتش بس لقت ملك مقربه منها ومعاها تلفون كنان مسكتوا عشق بسرعه وقتحتوا واول اسم كان موجود القيصر “؟
اتصلت بيه بسرعه ولاكن مكنش بيرد حاولت اكتر من مره بس مكنش في رد بصت لملك بخوف وقالت” مبيردش؟؟
________________
انزل”” قالها القيصر وهوا متعصب من كنان”
كنان نزل وقال” متسمعني بق والله ما لمستها والله مقربت منها افهمني”؟
اسكت يا كنان اسكت انت خذلت ثقتي فيك ”
كنان سكت وزعل من كلمت القيصر لانو طول عمره ماعمل حاجه غلط في حق القيصر وطول عمره سنده وضهره ومقصرش معاه نهائي ؟
القيصر مسك ايدو ودخلوا عند المأزون” وكتبوا كتابو هوا وملك وطبعا كان القيصر وكيل ملك ؟
وبعد ماخلصوا بيفتح القيصر تليفونو وبيلاقي اتصالات كتير من تلفون كنان”
انت تلفونك فين”
دور كنان في جيوبه وقال” في الفندق”؟
بيتصل القيصر بعد ما بيحس ان فيه حاجه مش طبيعيه٠
عشق كانت قعده هتتجنن من ملك صحبتها واللي عاملته”
وفجاه لقيت اتصال من القيصر اخدت التليفون بلهفه وردت”!
الو”
القيصر” في حاجه انتو كويسين”
عشق” قيصر في حاجه مهمه لازم تعرفها” القيصر وقف العربيه بصدمة بعد ما سمع كلامها”
عشق” كنان مقربش من ملك هوا بس كان نايم جمبها بس ملمسهاش بس هيا مش فاهمه حاجه وعندها لو لمس ايديها يبق لمسها؟
ايييه ” القيصر قالها بصدمة وهوا بيبص لكنان الي قاعد وساكت وباين عليه الحزن”
عشق”” الو ” الو قيصر
القيصر قفل التليفون وقرب من كنان وقال” انت فعلا ملمستهاش
كنان هز راسوا وقال” لا لمستها”
القيصر بصدمة” انت كداب
كنان” ايوا كداب يا صحبي انا مش مصدق عيني انك مصدقتنيش انا وعدتك اني عمري ملمسها بس والله انا مش عارف الي جبني جمبها رغم اني اخر حاجه فاكرها اني كنت نايم علي الكنبه”
بعد القيصر شعروا لورا وبصلوا وقال” في حاجه انت ناسيها”
بصلوا كنان” اي
القيصر” انت لما بتسقع بتروح لاي حته دافيه وتنام فيها بدون وعي”
كنان فكر شويه وحاول يفتكر واتاكد ان القيصر عندو حق وانو فعلا اكيد سقع بالليل ولما لاق السرير دافي نام عليه” ولاكنو كان زعلان من القيصر”
القيصر بصلوا بطرف عينو كدا وشغل العربيه وقال” هنرجع ونطلق”
لااا ”
القيصر بصدمة” نعم اي الي لا ”
كنان بصلوا وقال” مش هطلقها انا موافق علي الجواز”
رافع القيصر حاجبوا باستغراب” قول كدا انها عجباك من الاول ”
كنان دير وشوا بزعل والقيصر بصلوا كدا ودير وشوا هوا كمان”
وفضلوا واقفين قدام مكتب المأزون وكل واحد باصص في جه ومش عاوز يبص للتاني والقيصر بيدير يبص عليه لقاه بيبص هو كمان رجع وشه تاني
وكنان لف يشوفوا لقاه بيبص راح رجع وشو تاني”
القيصر غمض عيونوا وقرر يصالحوا لانو في البدايه مصدقوش ولاكن هوا مش قصدوا يزعلوا هوا عارف ان كنان نسوانجي واحنا شوفنا بعيونا يجماعه بروضوا اله ؟؟؟
قرب منو وخبط علي كتفوا” انت يلا”
كنان” ملكش دعوه بيا بعد ازنك”
القيصر” بعد ازني دا اي الاحترام الي نزل علي اهلك دا”
كنان” مش إلك دعوه ”
انت هتستظرف يلا هتتصالح ولا امشي واسيبك”
لف كنان وشوا” انا عامل احترام علشان انت اخويا الكبير وكل عيلتي مش اكتر”
ابتسم القيصر وكنان ابتسم وقربوا من بعض””
فتح القيصر ايدوا وكنان حضنوا”
مخلاص يا كوكي اهدي متعمليش في نفسك كدا”
كنان بصدمة” انا بقيت كوكي!؟؟
القيصر وهوا بيضغط علي حضنه” بس يا كوكي لا تعالي نروح لزوجاتنا لحسن زوجتي هتتجنن؟
ضحك كنان وركب العربيه معاه ووصلوا للفندق”
____________
متقومي يابت تهزيلك هزتين حركي وسطك كدا “؟
نعم”
مالك يا بت هتفضلي بصالي كدا كتير”
هايدي ” انتو بتتلككولي بق”
واحده من الي في السجن”؟
انتي يبت بتعلي صوتك عليا”
وكملت كلامها وهيا بتبص لباقي الستات الي في السجن” البت دي مش متربيه واحنا الي هنربيها يلا يا نسو”ان نعلم البت دي الادب”
وقفت هايدي بخوف وقالت” ابعدوا عني”
وقامت كل الستات الي في السجن وبداو يضربوا فيها”؟
لا ابعدو عني “”””
بنسمع بس صوت صراخها ؟؟!
ولاكن كل دا هايدي متخيلة شكل قيصر وبستنجد بيه””؟
___________
الصور دي حقيقي
هايدي بتوتر” اي دي انت جيت الصور دي منين؟
القيصر بغضب” ردي يا هايدي انتي الي في الصوره ؟
هايدي بلعت ريقها وكانها بتخبي حاجه ؟
رودي يا هايدي انتي دي صح”؟
هايدي” انت انت فاهم غلط صدقني”
انتي دي ؟؟
بدموع هزت راسها”
يا خاينه يابنت الك””لب ازاي تخونيني ازاي ؟؟
هايدي بعياط” والله انت فاهم غلط دي مش..
اخرصي انا غلطان اني عملت لوحده زيك سعر واتجوزتها”
هايدي” ا..م..ك انا مش خ..اينه””
مسكها من شعرها وخرجها برا القصر وقال انتي طالق بالتلاته ”
وقفل الباب”
اما هايدي فضلت تخبط علي الباب بعياط ولاكنه مكنش بيرد وبعدين قربوا منها رجالته وخرجوها برا القصر””
خرجت وهيا بتعيط وبعدين اتصلت بشخص” طردني طردني في الشارع كلو بسببك”؟
حلو اوي يعني اتخذل فيكي ؟
هايدي بصراخ” انتي ايه ازاي انتي ام””
ضحكت بخبث” اتكسر قلبو هه برافوا يا هايدي فلوسك وصلت لحسابك خلاص “؟
هايدي بصت للتلفون بصدمة” ازاي دي ام وبتعمل في ابنها كدا ليه””؟
بااك
_______
الح..قن..ي يا قيصر كانت هايدي بتهتف باسموا وهيا شايفه خيال صورتوا في راسها وبعدين اغمي عليها من كتر الضر”ب.؟!!!
“”””””””
بيوصل كنان والقيصر للفندق وبيدخلوا بيلاقوا عشق وملك قاعدين بص كنان لملك بخبث والقيصر قال لعشق” ملك وكنان اتكتب كتابهم وخلاص ملك بقت مراتو وبعدين انا مش فاهم ازاي ملك مش فاهمه حاجه زي دي ٠؟
عشق بصتلوا بصدمو وبرقت” وهوا قال” ملك”
ملك بهدوء ” نعم”
القيصر” كنان بق جوزك ومن حقوا يلمسك عادي” ملك وشها احمر وعشق برضوا وبعدين القيصر بص لكنان” ادخل لمراتك يا خويا. وبوس براحتك”!
عشق كنت سمعه كلامو دا ومش مستوعبه ان القيصر بيهزر عادي ولا بيقول كلام جريئ كمان ”
مسكها القيصر وقال” وانا هاخد مراتي وندخل اوضتنا وغمز لعشق””
عشق قربت من ملك” ملك متخافيش بس هوا خلاص بق جوزك ومن حقوا فعلا يلمسك”
ملك خافت لما بصت لكنان الي واقف بيعض شفته وباصصلها بصات غريبه” لا يا عشق ونبي متسبنيش
عشق بصت لملك والقيصر الي واقف باصصلها هوا كمان” ملك ارجوكي انتي بتلعبي حاليا في ايد مافيا فبلاش نرفضلهم طلب ويلا يا حبيبتي خلي بالك من نفسك لا اله الا الله”
مشيت عشق مع القيصر وفصلت ملك مع كنان ”
القيصر دخل ومعاه عشق” بتنصحيها ومش بتنصحي نفسك”؟
انااا… اششش تعالي انتي لحد دلوقت مقربتش منك صح””
خجلت ووشها احمر” قيصر انا”٠
قيصر” شدها ليه من وسطها” تعالي بق نقضي ليله العمر اللي لسا مقضنهاش دي وبعدين انا مش ضامن بق هنخلص من المهمه دي عايشين ولا ميتين”؟
بصتلوا عشق بصدمة” انت بتقولي ايه”!
القيصر باصصلها وكانو بيحفظ ملامحها وقال” مفيش يا عشق تعالي يلا ننام”!
عشق” انت كنت بتقول ايه دلوقت تقصد اي بهنموت دي ؟
القيصر بصلها وهوا بيقرب منها” هو احنا هنقضي الليله اساله كدا”
عشق بخجل” انت عاوز ايه”
القيصر شالها وقرب وشوا من شفايفها وعشق مسكت راسوا واتعلقت فيها ،،
القيصر” انا اسف علي كل حاجه”
عشق” ملوش لازمه الكلام دا انا مسمحاك اصلا”
القيصر بعد عنها وبص في عينيها بجد يا عشق””
عشق ” ايوا بجد
ورجع تاني شالها وحطها علي السرير وسكتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح؟؟
________
بقي انا لمستك ؟؟
بعدت بخوف من قربوا لحد ما وصلت للحيطه حطت ايديها عليها بخوف ولفت لقتوا مقرب جامد”
كنان” انتي ،،
ملك غمضت عينيها لما لقيتو بيقرب منها وحست بانفاسه قريبه جدا منه وشها
فجأها كنان بقبله قويه سكتت فيها عن الكلام واتشنج جسمها “”
اتعمق كنان في البو”سه أكتر وشدها من وسطها وشعرها انسدل علي وشها بعدوا كنان وهوا بيبص لملامحها” بق انا عيله زيك تضحك عليا وتخليني اتجوزها”
بصالو برعب وهوا بيقرب تاني” بس اهنيكي انتي اصلا حلوه وعجبتيني وشالها وحطها علي السرير ونا””م فوق””ها كنان وهوا بيهمس في ودنها” النهارده هلم””سك بجد؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق القيصر)

‫5 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى