Uncategorized

سكريبت وقالت لي الفصل الثالث عشر 13 والأخير بقلم فاطمة وجيه

 سكريبت وقالت لي الفصل الثالث عشر 13 بقلم فاطمة وجيه

سكريبت وقالت لي الفصل الثالث عشر 13 بقلم فاطمة وجيه

سكريبت وقالت لي الفصل الثالث عشر 13 والأخير بقلم فاطمة وجيه

احمد قلع بنطلونه ورماه في الارض ببرود:لا بصراحه عملت الابشع القرار في ايدك انت مش ايدي يا ام حبيبتك تموت يا ترك جملته معلقه
نادر بص ل شغف الي السكينه بدات تغرز في رقبتها وبصراخ:قوله بس
احمد قعد نص قاعده:قرارت اي
نادر كور ايدو:انا بص ل شغف بصه اخير وجز علي سنانو موافق بس يسبها
احمد ببرود:هيسبها بعد
نادر قاعد علي حرف السرير:انا
احمد شدو لي وبقا شبه فوقه:انت اي
نادر زقه وقام وهو ماسك شعرو بضيق:انا مش حبب الوضع
احمد قام وقرب منه وحط ايدو علي عضلات صدرو:زي متحب هيحصل
نادر نفض ايدو بقرف:لا زي مانت اجبارتني
احمد بصلو بغضب:اجبارتك بعد كل ده وانا اجبارتك لو مكنتش انا موجود كنت سقط مستقبلك ضاع لو مكنتش انا كان زمانك ميت يومين وانا بدور عليك في النيل منمتش الي اما طلعتك
نادر شاح وشه بعيد عنه بضيق
احمد لفه لي بغضب:بصلي هنا
نادر بصلو بعينيه السوده الي اغمقت من عصبيته
احمد بنفعال:خليتك بدر الوزير الجاه والمال وكل حاجه تحت رجلك
نادر زقه بغضب:انا اعمل اي عشان تحل عني انا مش عايز فلوسك ولا سلطاتك ولا عايز ابقا بدر الوزير ونعزه بصبعه في صدرو بتهديد وغضب والاهم مش عايزك انت نادر القديم مات اول مانت ضربته بنار وشاور علي نفسه بغرور الي قدامك ده غير
احمد عقد حاجبه:بس انت قولت
نادر قعد علي الكرسي بغرور:الي قولته ده انسي كب عليه ميه قام وكان خارج
احمد مسك ايدو:بس انا بحبك
نادر نفض ايدو بعصبيه:سمعت عن راجل حب راجل او راجل و راجل اتجوزه
احمد هز راسو:اه انا ممكن اخدك ونسافر انا مقدرش اعيش من غيرك
نادر اتنهد بضيق:وانا مش عايز 
احمد مسك ايدو:انا عايز لو حته لو انا الي هبقا مكانك وانت مكاني
نادر حس هيجيب الي في بطنه زق ايدو بعنف:مستحيل اعمل القرف ده
احمد طلع مسدسو بغضب:لو مش هتبقا ليا مش هتبقا ل حد
نادر قرب منه ومسك المسدس وحطو علي راسو: عايز تقتلني ماشي يلا
احمد بص ليه من غير اي تعبير
نادر بصراخ:يلا اضرب وخلصني
احمد شال المسدس من راسو وصوب علي قلبه:في قلبك الي مش بيحس ونعزو بالمسدس بغضب ودموعه نزله مش بيحس زي صاحبو
نادر غمض عينيه
احمد فضل يدقق في ملامحه شويه وابتسم لااراديا قرب من نادر وباسه بعمق
نادر فتح عينيه بصدمه وجي يبعد
احمد حط ايدو علي رقبته يمنعو يبعد وهو بيتعمق في بوسته واخير بعد عنه وسند جبهتو علي جبهت نادر وهو بيتنفس بعمق:عارف الغلط مش غلطتك
نادر رفع عينيه يبصلو
احمد كمل:في الاخر متقدرش تجبر حد علي الحب سكت شويه مبالك الحد ده انت
نادر جي يكلم
احمد قاطعو:متقولش حاجه انا عارف انك قرفان مني ومن الي حصل من وجودي اصلن في حياتك رفع كتفه بقلت حيله بس حبيتك كده وفجاه و
نادر بصلو عشان يكمل
احمد بص ل وشه بص اخيرا بحزن:واسف علي الي هعملو
نادر عقد حاجبه وقبل ما يسال كان احمد باسو وهو مغمض عينيه جي يبعد حس المسدس علي بطنو بصلو بذهول
احمد حضنه وهمس في ودانه:انا بحبك
نادر بغضب وكره:وانا بكرهك ضربه برجليه في بطنو وبعدين ضربه بوكس وراه التاني وبغضب يا اخي انت دمرت حياتي
احمد وقع والمسدس وقع منه
نادر بغضب وتهديد:المره الجيه انا الي هقتلك سابو وطلع يروح ل شغف 
دخل بسرعه المستشفي ودخل عند شغف
نادر ابتسم لما لقها صاحيه:شغف قرب منها
شغف لسه بصه قدامه مبصتش ليه
نادر مسك ايديه:انا كنت خايف اوي عليكي
لا رد
عقد حاجبه:شغف انتي مش بتردي لي
سحبت ايديها بهدؤ وبصتلو بدموع:سؤال انت كنت فاكر
نادر بحزن:شغف انا
شغف بدموع:ايو ولا لا
غمض عينيه بحسره:ايو بس
قطعتو بعيط:ودلوقتي تقدر تطلع برا انت ميت بنسبالي وملكش عزا في قلبي
بصلها بصدمه:بس انتي بتحبيني
بصتلو بستنكر:بحبك جت تقوم من علي السرير كان نازل دم خفيف علي طول فخدها
نادر بصلها بخوف:شغف انتي
بصت ل السرير بعدين نفسها بمرار:اي بنزف لا متخدش في بالك ده نتيجة افعالك
نادر بحزن:افهميني انا مكنتش في وعي و
شغف بصراخ وهي مسك حافت السرير عشان متقعش:انا اي استفزاتك وكنت بعند انا الغلطانه عشان حولت ارجع الي بحبو
نادر بص في الارض وساكت
انهارت علي الارض وهي بتعيط بهستريا:يعني انا عشان اتمسك بيك تقوم تدبحني وبصراخ من غير حته متسمي عليا وتشهق ياشيخ حرام محدش حبك غير خد بايدك لما الكل اتخلي عنك وانت عملت اي ضحكت بسخريه مسكت ايدي ولوتها لحد مكسرتها
حسستو قد اي هو حقير قرب منها وقعد علي ركبته بدموع:انا اسف كل حاجه هتتصلح وحاوط وشه انا معكي وخليكي تحبيني زي الاول
شغف مسحت دموعها:ماشي هاتلي اشرب
نادر جبلها بسرعها كوبيه ميه
شغف رفعتها وسبتها فجاه:انا مسكتها زي ممسكت بايدك ورفعتها قد مرفعت حبك في قلبي وكسرتها زي مانت كسرتني وحبك ساح زي الميه دي اتفضل لم الكوبيه ودخل الميه فيها
نادر بص ل الكوبيه الي بقت حتت صغيره:مستحيل ترجع
ضربت الارض بقبضتين ايديها بصراخ:وانت بتطلب مني المستحيل ليييييي
نادر بص ل الدم الي اخطلت بي الميه بوجع وقرب منها مسك ايديها بحزن:انا
ضربته في صدرو بايديها السليمه بعيط:انت حيوان يوم ما تستقوي تستقوي عليا انا لي تعمل فيا كده
هز راسو بحزن:والله مكنت في وعي
الدكتور دخل علي انهيار شغف الي شلوها وحطوها علي السرير وادها حقنه وطلعو نادر
قاعد حاطط ايدو علي راسو
ادهم بغيظ:قولت مش هخد يعني مش هخد
نبض بضيق:يعني مش هتاخد الكيماوي
ادهم بوز:انتي عايزني اخد كماوي وشعري يقع وبقا وحش
نبض اتنهد ورفعت دقنه:حته لو شعرك وقع وخسيت وبان التعب في تفاصيلك هتفضل تخطف قلبي ببتسامه واحده منك
ادهم ابتسم:يعني هتفضلي تحبيني
نبض قاعدت في حضنو:احبك بس انا ميته فيك
ادهم ضحك:هتغر كده
نبض بصت لي:هو انا ممكن اسالك سؤال
ادهم ابتسم:اتجوزتها عشان كانت عارفه ان انا ونادر بنتقابل كنت بتهددني يا اجوزها يا تقول ل احمد استريحتي
نبض بغيظ:مكنتش هسالك عن كده اصلن
ادهم ضحك:ايو مصدقك
نبض بصتلو بغيظ
ادهم قرب منها بهمس:لسه شايف عينكي فيها سؤال
نبض بصتلو بضيق:علي اساس بتفهمني
ادهم قربها لي بحب:اكتر من نفسي وحط راسها علي صدرو وتنهد لو فكره اني جيت جنبها او المس اي ست غيرك مقدرش يا نبضي
نبض دفنت نفسها اكتر فحضنه:تصدق انا جوعت بعد الكلام ده
ادهم ضحك بصوت عالي:فين الرومانسية ياحجه
نبض بضحك:هروح اجبلك عصير عشان نبدا الجلسه
ادهم هز راسو بهدؤ
نبض طلعت وهي مبتسمه الدكتور وقفها:مدام نبض
نبض لفت لي: خير يا دكتور
الدكتور:كنت عايز اكلمك بخصوص الانسه شغف
نبض:مالها 
الدكتور خد نفس:بصراحه مش عارف ابدا منين بس انسه شغف اتعرضت ل الاغتصاب
نبض اتصدمت:اغتصاب
الدكتور حكي ليها تفاصيل حالة شغف بختصار
نبض تنهدت بحزن:حد غيري يعرف الموضوع ده
الدكتور هز راسو انو لا
نبض:طيب مش عايزه حد يعرف وانا هتصرف شافت نادر قاعد قدام الاوضه قربت منو وحطت ايديها علي كتفو
نادر رفع راسو بسرعه لقها نبض بصلها باحباط
نبض قاعدت جنبو وساد الصمت لحظات قبل متقطعو نبض:اول مجوزت ادهم كانت شغف صغير كانت رفضني شايفه ان محدش بيخد مكان حد مع الوقت عرفت ان رفضها ليا خوف انها تتعلق بيا وسيبها زاي امها وقلبها يوجعها
نادر بصلها بحزن:شغف دلوقتي بتكرهني
نبض بصت في الارض:سعات بيبقا عندنا فرصه نلم الشروخ الي في القلب قبل متزيد وتتكسر سعتها مش هنقدر نعمل حاجه
نادر:تفتكري هقدر المها
نبض حطت ايديها علي كتفو:انا قاعد مع شغف نفس القاعده دي ولو بتحبها هتعمل المستحيل عشانها قامت و سبتو
نادر ابتسم:هعمل المستحيل دخل ازضة شغف ورفعها من علي السرير بخفه وطلع بيها
نبض مدت ليه العصير:يلا اشرب
ادهم اخدو منها:شغف بقت كويسه
نبض اتنهدت:هتبقا كويسه انت بس خالي بالك علي نفسك
ادهم شدها لي بمكر:طب متخلي بالك انت عاليها
نبض مسكت خدو:طب يا حبيبي يلا عشان الجرعه
ادهم قام معها بهدؤ وبداء اول جرعت كيماوي ان بالم اول ما الجرعه انسكبت في وريدو وبدا يحس عروق وريدو بتتحرق
نبض بهمس:حاسس بوجع
ادهم سند راسو بتعب وهو بصص ليها ببتسامه:انا وريدي خد جرعه اقوي من دي الف مره قبل كده فـ دي مش هتاثر
نبض عقدت حاجبه:جرعه اي
ادهم ببتسامه:انتي
نبض ابتسمت ومسكت ايدو:هنعدي
ادهم غمض عينيه بتعب وفي سره:او هتعدي لوحدك قلبو انقبض من الفكره
شغف فتحت عينيه براحه حست بحاج تقيله علي صدرها بصت ل تحت كان نادر حطط راسو علي صدرها ومحاوط خصرها حولت تقوم بعصبيه مش عارفه من جسمو الي بقا معضل وتقيل عكس زمان
نادر ابتسم بخبث لانو كان متوقع ردت فعلها
شغف بغضب:انا عارفه انك صاحي قوم عني
نادر رفع راسو وبصلها ببراءه:بس انا مستريح كده
شغف بغضب:انت عاارف لو مبعدتش هعمل اي
نادر في لحظه كان وشه قدام وشها ومحاصر جسمها تحتيي وبصلها بعمق:هتعملي اي
شغف حست قلبها بيدق بعنف حبست نفسها
نادر قرب منها اكتر ل درجة ان انفاسو بقت بتلحف وشها:انا اسف
شغف غمضت عينيه جامد:قولتلك ابعد عني
نادر ابتسم وباس خدها وبهمس:انا عارف انك لسه بتحبيني انا سامع دقات قلبي
شغف لعنت قلبها الي بيضعف قدامو وفتحت عينيه ببرود:انا قلبي قرفان منك عشان كده بيتنفض جوه ضلوعي لما تقرب مني من اشمئزازو منك
نادر عروق رقبتو برزت وهو بيضغط علي سنانو جامد
شغف بكره هيهات ان تظهر ضعفها:انا بكرهك ولو فكره بحبك بصتلو بقرف فا لو نسيت انك شا
بتر جملتها بقبله عنيفه وكانه يثار لقلبو الذي ادمته وقام فجاه وسابلها الاوضه
شغف حطت ايديها علي خدها لقت دمعه فلتت من عينه قاعدت تعيط:انت الي بدات وعملتك ملهش غفران
“ثم يتهمك أنكَي من تَخلَّيتي عنه
هه هو نفس الشخص الذين بَتَرُ اصابعك”
نادر ضرب الحيطه بايدو بعصبيه:لي كل ما انسي تفكريني
قعد علي الارض بعدم محطم الاوضه وسند راسو علي رجليه
شغف اول مسمعت التكسير خرجت بسرعه وبصت لي لقتو ضمم نفسو ومخبي وشه بين رجليه قربت منو براحه وهي بتبص لي بخوف
نادر بص ليها لما حس حد وقف وبعدين بص ل الارض وقام وطلع
شغف اتنهدت ومشيت ترجع اوضتها لقت في مرجيحه في نص الجنينه طلعت وقعت عليها فجاه الدنيا مطرت حوليها وهي بتتمرجح مهتمتش وكانها مش حسه بحاجه
بعد شويه دخلت ملقتش حاجه تلبسها فضلت بهدومها المبلوله لحد منشفت عليها حستت حرارتها عليا مهتمتش وقعدت علي السرير بتعب الصبح قرب يطلع ونادر مجاش قامت تشوف يمكن جي ومحستش مشيت لحد براه الاوضه ووقعت في الارض
دخل نادر قرار يروح علي اوضه علطول لحد متهدي لقها مرميه قدام اوضه جري عليه يفوقها لقها سخنه شالها ودخلها اوضه قام يجبلها ميه وبداء يعملها كمدات
شغف بتعب:انا بكرهو
نادر لقي حرارتها لسه زي ما هي شالها من السرير ودخل بيها الحمام وشغل الميه السقعه وقف بيها تحت الميه
شغف انتفضت و حضنتو وهي بتدفن نفسها فيه
نادر بدات مشاعرو تعصف خوف حب ندم شوق ملس علي شعرها عشان تهدي وطفي الميه وقعدها علي كرسي في الحمام وراح جاب قميص ليه فوطه كبيره نشفها بيها ولبسها القميص وشالها حطها علي السرير ودخل المطبخ عمل شربه ورجع ليها
نادر فوقها براحه:حببتي
شغف فتحت عنها بتقل
نادر بداء ياكلها وجي يشيل الصنيه والحاجه
شغف مسكت ايدو بتعب:متسبنيش
حط الحاجه عي التربيزه وقرب منها وخدها في حضنو
شغف حطت راسها علي صدرو وغمضت عينيه
نادر اتنهد بحزن وشدها ل حضنه اكتر
شغف بتعب وهي بتغمض:متسبنيش ودفنت راسها في رقبته
كانت انفاسه الحاره تلف عنقه لم يهتم فقلبه اهتز بعد كلماته الصغيره لزالت تتمسك به رغم كل ماحدث
شغف قامت من النوم حسه بتعب خفيف فتحت عينيه لقت دم جنبها قامت بفزع لقت خط دم ملطخ الارض وكان حد كان بيتسحب مشيت مع الدم وبدات الوسوس ان نادر حصلو حاجه فتحت عينيه بصدمه:نادر
نادر كان قاعد علي ركبته ووشه وصدرو فيهم جروح عميقه بتنزف بصلها بتعب:خشي جوه
احمد بخبث:تخش فين مش لازم اقولها حمدلله علي السلامه
نادر بحده:انت قولتلي مش هتعمل ليها حاجه
احمد بتفكير:وعدك مش هعمل حاجه بس الوعد هيموت معاك
ناجر ضغط علي نفسو وقام:يعني اي
احمد شاور بعينيه ل كريم الي ضرب نادر بعصيه حديد علي رجلو وقع تاني علي الارض
شغف جريت علي بدموع:نادر
نادر مسك ايديها يطمنها
احمد اتعصب وصوب علي شغف
نادر جي يقوم وقع شغف سندتو يقوم وقفها وراه وبص ل احمد:اضرب
احمد بغضب:هموتك وموتها هنا
شغف في سرها:يلا يا مراد اتاخرت لي
نادر ضربو بالبوكس بغضب:لو جيت جنبها انا هموتك
احمد بعصبيه:كريم
مراد دخل براحه وهو بيبص ل احمد الي مديلو ضهرو وقرب منو فجاه وشد منو المسدس وحطو علي راسو:ارمي الي في ايدك
كريم رمه العصايه ورجع ل وره
مراد بغضب:حصلك حاجه
شغف هزت رايها انو لا وهي بتسند نادر
دخل بقا الضباط وخدو احمد وكريم
مراد بضيق:انا مش قولتلك متطلعيش من الاوض لحد ماجي لما كلمتيني
شغف:مقدرتش كان ممكن يموتو بصت ل نادر لقتو بصص ليها انت بتبص كده لي
نادر هز راسو انو مفيش
شغف بخوف:حاجه وجعك
نادر:ايو
شغف مسكت وشه بخوف:جروح عميق وجعك
نادر مسك كفها وحطو علي قلبه:الوجع هنا وجرحي الي هنا اعمق مما تتصوري
شغف بصت في الارض
نادر رفع راسها بحزن:انا اسف صدقيني مكنتش في وعي ولا حاسس بنفسي هتسمحيني
شغف بصتلو نظره طويله
بعد شهرين
نادر بضيق:يعني اي مش هخدها
ادهم برفع حاجب:يعني مش هتخدها دي بنتي
نادر بغيظ:علي فكره بقا مراتي
ادهم بغيظ:يبقا نسالها
نادر بتحدي:نسالها
هما الاتنين:شغغغغغف
شغف بعصبيه:انتو بتزعقو لي ها مش انا واحده حامل ومحتاجه الراحه انتو مش بتحسو لي وعيطت انت مش بتحبني
نادر بصدمه:انا
 وبزعقلي وديني عند ابويا
ادهم بنتصار:سمعت قالت هتروح عند ابوها
شغف بصتلو بعيط:انت مش عايزني مالك بتقولها بقرف كده لي
ادهم بصدمه:فين القرف ده
شغف بعيط:كمان بتكذبني حضنت نادر خدني من هنا مبقاش يحبني
نادر بيرقص حواجبه ل ادهم
نبض بضحك:متستغربوش ده هرومنات حمل نادر وشغف اتجوزه بعد ما احمد اتحبس وانتحر في السجن وتنهدت براحه ادهم حالته اتحسنت وعدي الخطر وبقا امله في انو يعيش اكبر بحمل شغف
ادهم بغضب:يلا ياض برا انت ومراتك
شغف مسحت دموعه:اي النكد ده ماما انا عايز اشرب حاجه
نبض بحب:تشربي اي وانا اعملو ليكي
شغف بتفكير وهي بتلمس بطنها:اشرب فرخه
نادر بصلها بصدمه:هي الفراخ بقت بتتشرب
شغف بغضب:اومال بتتاكل قصدك اني مفجوع
نادر بسرعه:ايده خسيتي
شغف قاعدت تعيط:وانا الي بعمل نظام غذاء عشان اتخن انا بكرهك طلقووووني
ادهم:ايده احلوتي
شغف ابتسمت لي:بجد
ادهم بمكر:لا بقول ل نبض خالي جوزك يقولك
شغف مسكت المخده وبقت تخنق نادر:انت مبتقولش كده لي
نادر بغيظ:همد ايدي عليكي
شغف مسكتو من ودنو:تمد ايدك علي مين ياض
نادر ضحك وقرب من ودنها بهمس:بحبك
شغف بصتلو بحب:قولها في ودني التانيه عشان اعيد اتزاني
نام كلأ منهما ف آمان الآخر. ❤️
“ربما لم تكن حياتك منصفه ولكن قسمت لك الاقدار شخص يعيد الاتزان لك ليمسح من قلبك كل مرُ قد تجرعتو ❤️✨”
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية النصيب للكاتبة ياسمين الشريف

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى