رواية حب مستحيل الفصل العشرون 20 بقلم سارة اللومي
رواية حب مستحيل الجزء العشرون
رواية حب مستحيل البارت العشرون
رواية حب مستحيل الحلقة العشرون
يا لهوي هو هنا ؟!! مش قالو انه غار ومش راجع الا بعد المغرب !!!
شوفته وعيوني بقيت بتطق شرار لا رضيت اكلمه ولا ابصله حتي جيت اطلع راح واقفلي قدام الباب
– للدرجه دي زعلانه مني ومش طايقاني يا بسمه ؟
– من فضلك ابعد عني عايزه اطلع 🙄 😤
– ماشي بس مش قبل ما تسامحيني على اللي حصل مني امبارح ، والله كان غصب عني انا آسف 😣
– قولتلك ابعد عايزه اطلع مفيش كلام تاني ما بينا !
راح حاطط ايده على الباب وقال – بس لما اسمع الاول انك سامحتيني لاني انا اصلا من امبارح مخنوق ومش طايق نفسي 😣 لمحت ايده لقيتها مربوطه وباين عليه إنه معور نفسه
سالته بإرتباك: مال إيدك ؟
بصلي بحنيه وابتسم ، سبتي قلبي وبتسألي عن إيدي ؟
بصيت الناحيه التانيه بغيظ رغم أنه كان صعبان عليا بس ما حبيتش أبين
– وبعدين معاك بقى؟
– اتعدل في وقفته وقال بجدية: احمممم خبطتها امبارح بالليل بس حاجه بسيطه يعني مش مستاهله ، بس تعرفي !؟؟
انا عشان خاطرك ما رضيتش اروح الشغل النهارده كان عندي مشوار بعيد ، ما قدرتش اروحه لاني عارفك زعلانه مني ، وكمان كنت مضايق ومخنوق عالآخر ولو ركبت العربيه وانا كده كانت ممكن تحصلي اي مصيبه ولا اعمل حادثه اروح فيها انا واللي موصله المشوار المسكين مالوش ذنب ؟
– اول ما سمعت الجمله دي مش عارفه ايه اللي جرالي من خوفي ولهفتي عليه نسيت نفسي وخبطته علي كتفه وقولتله بغضب: بعد الشر عليك ليه بتـفـول على نفسك يا عمرر….. !! لحظياً فوقت لنفسي !!!
يا نهارك اسود يا بسمه ايه اللي انتي عملتيه دا يا هبله انتي اتجننتي !!!! مش عارفه ازاي اصلا طلعت الكلمه دي مني ما هو انا متعوده طول ال 8 سنين اناديله يا عمري في كل احلام اليقظه وكان لساني واخد عليها كتير طبعا !
الموقف كان محرج لدرجه مش معقوله وهو فضل واقف مصدوم !! قولتي ايه ؟؟؟
– انا بارتباك اناااا ..لااا انا ما قولتش حاجه أصل انا..!!”
قرب مني وهمسلي ” وحياة عيونك يا تصارحيني مخبيه عني ايه ؟.
رجعت لورا وحاولت اتصنع الغضب
– انت بتعمل ايه ؟ بص بقى ما تنساش انه انا لسه ما سامحتكش علي اللي انت عملته امبارح !!
راح قرب من تاني وقالي بحنان: سيبينا من امبارح احنا في النهارده وبصي في عينيا ، انتي ليه من يوم ما جيتي وانتي بتهربي مني ليه مش عايزه تبصي في عيوني حتى ؟
بلعت ريقي من غير ما اتكلم فضلت ابص لكل مكان الا لعيونه ، مسك وشي وحطه قصاد وشه وخلاني ابصله غصب عني وهمس بحنان: ريحي قلبي يا بنت الناس قوليلي حتي كلمه واحده بس ، ما تخلينيش كده متعلق بين السماء والارض ، قولتلك بحبك بحببببببك بحبااااااك !! قولي حتى نص كلمه بس بلاش سكوتك دا اللي هيقتلني ! وقتها ما بقاش عندي اي مقدره اني اتحمل اكتر من كده وبالذات اني قريبه منه وللدرجه دي وببص في عيونه كمان !
8 سنين وانا بتعذب بسبب حبي اللي من طرف واحد ، ولما كتبلنا ربنا أنه يبادلني نفس المشاعر مش قادره اصارحه باي حاجه 😣
كنت عايزه اصرخ واقوله بعلو صوتي وانا كمان بحبك وعمري ما حبيت ولا هأحب حد غيرك ! كان نفسي أتمتع بحبه اللي كان باين في عينيه ،، استسلمت لمشاعري وقولتله وانا ببص جوه عيونه : تعرف تقرا لغة العيون ؟ همس وبإبتسامه مثيره : عيونك بحر عميق وانا مش قد كده فـ العوم خايف اغرق وملاقيش حد ينقذني !!
– جرب هتخسر ايه يعني اكتر ما خسرت ؟
فضل يبص في عيوني بتوهان كأنه في عالم تاني خالص !خبطته في ايده:
– ايه وصلت لحد فين؟!!
قالي عارفه والله العظيم انتي بخيله ومستكتره عليا حتي كلمه واحده تقوليها مع ان عيونك عايزين يصرخو للدنيا كلها باللي فيهم انتي بتحبيني زي ما انا بحبك ويمكن اكتر كمان !
انا بإستغراب : اناااااا ؟؟ ومتأكد قوي للدرجه دي ؟؟؟ مش ممكن يكونو عيوني كدابين ؟
– عمري ما شوفت عيون بتلمع بصدق اكتر من اللي انا شايفه في عيونك
– ما جاوبتوش وابتسمت له ابتسامه بلهاء واتسحبت من قدامه وقولتله : أفتح الباب سيبني اروح قبل ما يحصلك زي امبارح وساعتها مش هتشوفني تاني
مسك إيدي وقالي بخوف : بسمه خايف ما اقدرش اتحمل بعدك ؟ انا اتعودت علي وجودك في كل حته بالبيت ، اتعودت اشم عطرك بكل مكان هنا ، ايه بس اللي هيصبرني في غيابك
جاوبته وانا بأبتسم بوجع : ما تخافش …كمان اسبوع وهتتجوز وتيجي اللي تصبرك وهتنساني 😅
الجواب الغبي دا خلى وشه اتقلب 180 درجه بقى زي التور الهايج مسك ايديا الإتنين وضغط عليهم بشده حسيته هيكسرهم : يا بسمه بقولك اناااا بحبك ومش قادر اتحمل بعدي عنك تقوليلي هتتجوز وتصبرك وتنساني !! انتي عبيطه ولا ايه انتي ازاي بقيتي مدرسة رياضيات اصلا !!
انا بقيت مرعوبه ومش عارفه ارد حتى كان فعلا جوابي عبيط انا …مش قصدي بس انت هتت…..
– اتجوز ايه واتهبب ايه بس دا انا من ساعة ما شوفتك وانا بموت حرفيا وانتي بتستعبطي حضرتك ؟!! انا مش بأفكر لا في جواز ولا في مروة انا مفيش حاجه تهمني دلوقتي الا انتي : بتحبيني ولا لا ؟ وتقبلي تتجوزيني ولا لا ؟!
انا : …….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب مستحيل)