Uncategorized

رواية عندما يعشق الضباط الفصل الثاني عشر 12 والأخير بقلم فاطمة وجيه

 رواية عندما يعشق الضباط الفصل الثاني عشر 12 والأخير بقلم فاطمة وجيه

رواية عندما يعشق الضباط الفصل الثاني عشر 12 والأخير بقلم فاطمة وجيه

رواية عندما يعشق الضباط الفصل الثاني عشر 12 والأخير بقلم فاطمة وجيه

 صقر بص ل مهاب:هو ف اي
مهاب بصص ف الارض وساكت
جواد بص ل صقر:انا هقولك في اي!؟
مهاب غمض عينيه بالم 
منه:هو ف اي
جواد سكت شويه:مفيش بس ال بيه كان ماشي مع واحده يعني بتاع ستات
مهاب رفع عينيه بصدمه وبصلو 
وغيث ببصلو بذهول
صقر بشك:اها قولتلي
منه بضحك:خوفتني افتكرت حاجه كبيرة
جواد رجع علي السرير وشدها لي بتملك:لا ياقلبي مفيش بس ممكن تسبوني معاه ل وحدنا شويه
منه بتبص ل مهاب:لي هو
يقطاعه جواد ببتسامه:متقلقيش انا بس عايز اتكلم معاه
منه ببتسامه:بس مطولش ها بغير
جواد اكتفي ب ابتسامه
وبداء يخرجه واره بعض الا شخص واحد بيبصلهم وبيحاول يستشف الي بنهم
جواد:صقر باشا انت لسه هنا
صقر يروح يقعد علي كرسي:حبب اعرف اي الموضوع الي بنكم
جواد يبص بحده ل طيف مهاب:لا دي حاجب بيني وبين حاضرت الضابط ممكن تسبنا ل واحدنا
صقر بص ل مهاب وقام من مكانه:هستنك برا وستنك تقولي وخرج وقفل الباب وراء
قام جواد زي الاعصار وشد مهاب وخبطه ف الحيطه وبيشدد علي كلماته:اظن فاكر كلامي كويس
مهاب بصصلو بحيرة:مقولتش قدامه لي
جواد ويبصلو بحده:لاني مش زيك مقدرش اكسر قلب اختي ولا اكسر ثقة اخوك فيك مع انك متستهلش
مهاب بصصلو بندم:الي حصل مكنتش اقصدو
يتك جواد بايدو الاتنين علي الحيط ويبصلو بحده:مكنتش تقصد قولتلي 
فلااش باااك
مهاب كان راجع سكران وبيطوح شاف بنت معديه:ييييي يا حلوتي تعالي اقولك
البنت بصتلو بخوف ومشيت بسرعه ومهاب ماشي وراه وفجاه بقت بتجري وهو جري وراه وبتصوت
جواد كان ماشي وسمع صوت بنت بتصوبت وجري تتجاه الصوت وبيحاول يوصلها مش عارف
جواد بصوت عالي:في حد هنا ولكن الصوت سكت ومبقاش ف صوت
جواد ماشي رجلي خبطت ف حاجه عقد حاجبه ووطي فتح عينيه
 بصدمه:دي البنات انتي يا انسه انتي مبترديش لي
لا رد
جواد سندها ورفع راسها لي وبداء يبعد خصلاتها بعشوائيه:انتي كويسه
البنت رفعت ايدها وقبضت علي قميص جواد من قدام وبدات تتكلم كلام متقطع:ام امي لازم وتشهق تاخد ال الدواء وفجاه ترتخي ايديها
جواد بحزن ضمها لي وفي سره:مين يعمل ف طفله كده
جواد سامع صوت انفاس:مييين هنا
مهاب بيبص ل البنت ومصدوم
جواد بداء يحسس علي البنت وجز علي سنانه كنت هدؤمه متقطعها فك القميص بتاعو وحطه عليها وشالها
مهاب قام وقف وبيرجع ل وراه وهو مصدوم
جواد حس بيه ادلو ضهرو ونزل البنت براحه ولف فجاه لي مهاب وشدو لي:انت مين
مهاب بيرجف ولسه مش وعي:انا انا الي حصل انو مكنتش قصدي
جواد سابو بصدمه:مهاب لكمه بقوه وهو بيجز علي سنانه وشدو لي انت هتيجي معايه
وسند البنت وخده المستشفي ودخل جواد وهو شايله:حد يسعدني عايزين دكتور هنا
الدكتور بصلو بصدمه:اي ده دي بتنزف
جواد بص ل البنت الي ف ايدو بحزن هياتها تقول انها صغيرة
خدها الدكاتره منه ودخلت العمليات
جواد رايح جي برا وراح نحيت مهاب وشدو بعصبيه:ممكن اعرف هببت اي
مهاب راسو تقلت وسندها علي جواد:همممم
جواد مسك راسو خبطها ف الحيط بغل:متفوق بقا يا اخي ضيعت البنت
يخرج الدكتور:انتي يا الي جبت الانسه
جواد ساب مهاب الي شالو الممرضين بسبب انو فقد الوعي
جواد:هي كويسه
الدكتور بصصلو بشمئزاز:للاسف البنت ماتت وهكلم البوليس دي محالة اغتصاب البنت ماتت
جواد اتخنق حسه اﻷكسجين اتسحب منه قاعد علي الكرسي ومسك راسو
الضابط:فين المتهم
الدكتور شاور علي جواد الي ماسك راسو بايدو
الضابط:اتفضل معانا
جواد رفع راسو:غييث
غيث بصلو بصدمه:انت بتعمل اي هنا 
جواد حكالو الي حصل
غيث:زاي قضية ملك كده
جواد قام بنفعال:انت بتقول اي انا مسمحلكش
 غيث:طب تعالي معايه
جواد:بتهمة
غيث:اغتصاب قاصر
بااااك
مهاب بندم:انا مكنتش ف وعي وي
جواد بعصبيه:ومتحملتش نتيجة افعالك وانكرت وسبت حد برئ يتحاسب مكانك وضحك بسخريه فين ضمير يا حاضرت الضابط
مهاب بتبرير:كنت شب طايش ومستقبل كان هيضيع وانت كده كده مستقبلك ضايع
شد جواد مهاب لي بنفعال:انا لما قتلت الاول ف الحق كان معايه مراتي كنت بتخوني وف اول يوم جواز انما انت بكل بجاحه اتعديت علي بنت بريئه عندها 17سنه كنت راحه تجيب ل امها العيانه دواء وحبست واحد مكانك وتحكم عليه بالاعدام وبكل برود جي تتجوز اختو وخبط مهاب ف الحيطها انت هطلقها فاهم
مهاب هز راسو بنفي:انا بحبها
جواد بصلو بتحدي:مستعد تستنها 
مهاب بعدم فهم:استني لي
جواد بحده:بتحبها!!
مهاب:ايو ومقدرش ابعد عنها
جواد:اثبت
مهاب:مش فاهم
جواد ابتسم بخبث:هتفهم بعدين وسابه وراح فتح الباب
منه:قومت لي يا بابا هتتعب
جواد:كفايه لحد هنا وراح نحيت الاء ومسك كتفها وقربها لي وهمس ليها:صقر بيحبك اكتر ما تتخيلي ويبعد عنها ببتسامه ويغمز ليها
قرب من منه وشدها ل حضنه:بتحبي البغل الي جوه ده
منه ضحكة بطفولة وحضنته:بحبك انت اكتر
جواد ابتسم وراح نحيت صقر:انا جاهز
صقر:مش تخليك شويه جروحك تلم
جواد ضحك:لا انا جروحي عميق فوق متتخيل مبتلمش
خالد:العربيه جاهز يا صقر
جواد بص ل نحيت صوت خالد ببتسامه
خالد بصلو بضيق:انت مبتسم علي اي
جواد ابتسمتو زادت وسكت
صقر:يﻷ
منه بخوف:انت هتاخد بابا فين 
جواد:وبعدين معاكي يا طفلتي هجيلك تاني وغمزلها
ايات:انا هجي معاكم
جواد بص قدامه ببرود:مش لازم تتعبي نفسك وسابها ومشي
الاء:صقر
صقر لف ليها
الاء:ممكن اكلم معاكي
صقر قرب منها:اتفضلي
الاء:كدبت عليا لي
صقر ابتسم:بس انا مكدبتش عليكي
الاء برفع حاجب:لا كدبت
 صقر:انا قولتلك مش دايما الي بتشوفيه صح عن اذنك
ومشي وراءه جواد فضلت الاء متابعه بعنيها لحد ما اختفي
قدام العربيه جواد لسه هيركب صقر مسك ايدو
صقر:انا سمعت كل حاجه
جواد اتنهد:حاجة اي
صقر طلع فونه الي كان سابه علي الكرسي لما خرج وسمع ل جواد كلام هو ومهاب
صقر بجديه حط الفون ف ايدو:انت ممكن تقدم ده ل المحكمه ومهاب يتعاقب و
جواد قاطعه لما رمي الفون ف الارض وداس علي بجذمته وابتسم:مش يﻷ وبعد مالي انا ومال المحكمه عندي حساسيه منهم
صقر بصلو بعدم فهم وركب معها وساق وفي نص الطريق
فون خالد رن:الو ايييييي
صقر وقف علي صوت خالد العالي:في اي
خالد بتوتر:رجالة مخيائيل خدو البنات وهما طلعين من المستشفي
صقر بنفعال:ومهاب وغيث فين
خالد:معرفش لف وراجع
جواد بيجز علي سنانه:مترجعش سبني اسوق
خالد بسخريه:تسوق اي انت متخلف
جواد فتح الباب وشد صقر وقاعد مكانه:لسه مشفتش حاجه من مواهبي
صقر ركب وراءه وجواد شد الفتيس ولف الدركسيون جامد وساق بسرعه
اما خالد ف بيبص قدامه بدهشه وبيبص ل صقر
جواد وهو مركز قدامه:عايز حد يوصفلي احنا فين بدل مانتو قاعدين كده
صقر بداء يوصفلو لحد ما جواد وقف عندي كوخ متهالك قديم 
خالد بسخريه:اي ده
جواد نزل:تعالو ومشي بص خالد وصقر ل بعض وراح نحيت الباب ومد ايدو فوق البرواز ونزل مفتاح وفتح الباب وفتح النور
وصقر وخالد بيبصو بصدمه كان الكوخ من جوه عباره عن ترابيزه كبيرة متوسطه الكوخ عليها اسلحها من مختلف الاشكال والاحجام قرب جواد من التربيزه وشال بندقية قنص وعمرها
جواد بجمود:خدو الي هتحتاجو عشان هنروح مخزن مخيائيل انا عارف البنات فين
صقر:انا عايز الي معاك
جواد بص ل القناصه:دي
صقر ابتسم:ايو
جواد بطفولة:لا دي بتاعتي انا
خالد بسخريه:وانت هتعرف تصوب بيها ولا عارف اصلن
 انت ماسك اي
جواد ميل راسو ورفع القناصه وصوب علي خالد وحدد عينيه
خالد بصدمه:انت بتعمل اي
جواد:هششش وميل ايدو اطلق وقعت الفازه الي وره خالد متكسره
خالد لف وراه بصدمه
جواد بص ل البندقيه: Orsis T-5000بتصيب لحد 2000متر قنص يدويه طول الماسور27.5
خالد بص ل صقر الي مبتسم
صقر:بردو انا الي هخدها
جواد حدفلو البندقيه وخد لبس معلق علي الحيطه
خالد:انت مهلق لبس هنا لي
جواد ابتسم ومردش عليه بدل هدومه وشال مسدسينﻲن ﻣﺴﺪﺱ ﺍﺗﺶ ﻛﻲ ﻣﺎﺭك23 وحطهم ف وسطه 
وشال شنطه من علي التربيزه وعلقها علي كتفه:يلا
خالد قرب من التربيزه بنبهار وشال بندقيه HK416
جواد من غير م يلتفت:متنسوش الزخاير وطلع ركب عربيه جيب رانجلر
صقر قرب وركب جنب جواد:يلا
استني خالد يركب ونطلق وصقر بيوصفل وصله ل مكان اشبه بي الصحراء وبعد منحضر جبل محزن حوليه رجاله شبه البودي جرداد ومسكين بنادق
جواد التفت ل صقر:شايف اي
صقر انا بيعد الرجاله وبيبص علي المكان بتفحص:13واحد
جواد مد ايدو ف جيبه وطلع كرة حديد ورماها ل تحت اتشقاقت وبدات تطلع دخان
جواه المخزن ف اوضه البنات مربوطه ف الحيطه بسلاسل ف الحيطه
ايات بتشد ايديها بعصبيه:انتو يا زباله يالي بره
منه بنفعال:بس يا جذمه ليدخلو يعملو معانها الجلاشه
ايات بصت ل سراب بغيظ:مش عيب تبقي ضابط وتجي هنا
سراب بحنق:علي اساس انك سباك مانتي ضابط وربطينك زي الخروف
الاء بنفعال:باااس اخرسو
دخلت بنت بشعر احمر ناري وهي بتبصلهم بغرور
سراب وايات بصو ل بعض بصدمه:انتييي
جكلين بضحك:اوه اهلن با مايا اهلن باافنيدار 
ايات بضيق:اسمي ايات اتزفتي فكينا
جكلين ضحكت بصخب:هو انا جيباكم عشان افككم
برا المخزن جواد:يلا 
نزل من فوق الجبل وقرب من المخزن
ام صقر بداء يصوب بالقناصه ويوقعهم بحترفيه واحد وارء
 التاني جواد التسحب ودخل وهو بيدور علي البنات
ايات رفعت رجليها وضربت جكلين 
جكلين قربت منها بغضب وطلعت مسدس
ايات برفع حاجب:حوشي مسدس الميه الي انتي شايله ده يا شاطره
جكلين ابتسم وصوبت علي ايات طلقه البنات تصرخ 
ايات بصت ل بطنها بصدمه وهي شايفه الدم نازل منها
جكلين صوبت علي قلب ايات طلق اخري وصوبت تالت
جواد سمع صوت الرصاص والصويت وجري تجاه الصوت ودخل وهو بيلهث:ف اي
منه بتصوت وهي بص ل ايات الي جسمها سكن عن الحركه
والاء اغمي عليها
دخل خالد ةصقر الي كانو خلصو علي الرجاله الي براه وقربه بصو بصدمه ل ايات الي مبتتحركش
جكلين صوبت علي منه:الطلق الجيه فيها 
جواد دخل الاوضه:هي صوبت علي مين
جكلين بضحك:دان ياعزيزي انت تعلم جيد علي من سا اصوب انها العاشقه الصغيرة
جواد قرب منها ورفعها من رقبتها بغل وهو بيجز علي سنانه:هي مامتتش
جكلين وبحرك رخخليها وعنيه احمرت 
صقر شدو:يمجنون اي الي بتعملو ده
جكلين وقعد تكح وهي مسكه رقبتها
صقر قرب من ايات وبيجث نبضها:دي ماتت
جواد رفع المسدس وضرب علي جكلين وبعصبيه:هي ممتتش
منه بصت ل جكلين بصدمه وفقدت الوعي
قرب جواد من ايات وفكها وقعت ف حضنه شالها وهو بيحط ايدو علي ملامحها
صقر:خدها علي المستشفي وانا هجيب باقي البنات وانت يا خالد روح معاهم
خالد:طيب يلا
ركبه العربيه وساق جواد بسرعه:افتح الباب
خالد:لي
جواد سايق بسرعه وبزعيق:بقولك اتزفت افتح الباب
خالد فتح الباب وجواد زق خالد رماه من العربيه وساق بسرعه ودخل النفق وطلع من النحيه التانيه فجاه العربيه انفجرت بوووم
بعد مرور سنه منه الحدثه
صقر ومهاب وخالد ومالك وغيث لبسين اسود
صقر بتافف:هنفضل وقفين كده كتير
خالد:زمنهم نزلين 
تنزل الاء ومنه وهم لبسين اسود وسراب معهم:يلا
 منه بحزن:انا عايزه اشتري ورد ابيض ل بابا جواد
مهاب قرب منها بحنان وضمها لي:انا هجبلك
منه حضنته بحب وقاعدة تعيط
الاء بصت ل صقر الي مش بيبصلها
وخالد بصلهم وقرب من الاء:الاء انا عايز اتكلم معاكي
غيث:يلا بينا
الاء بصت ل خالد الي اتنهد ورجع مكانه وفي مقابر المنشاوي
منه حطت ورد علي قبر جواد المنشاوي الي كان حوليه قبر كتير:سنه عدة وانت مشيت تاني وسبتني مش عارفه اقول اي اكتر من اني بحبك اوي وقعدة تعيط قرب مهاب منها وحضنها لي
مهاب بص ل القبر بحزن وفي سره:اكيد انت دلوقتي ف مكان احسن ياريت تكون سمحتني علي الي عملته زمان
سراب قربت من قبر ايات وبصت لي بحزن وهي بتفتكر
نرجع بزمن سنه ل وراءه
العربيه انفاجرات والنار طلعه منها
قرب صقر من العربيه وستني لما الاسعاف والمكافي طفه العربيه وطلعو جواد وايات الي كانو اتشوه من الانفجار
والاء حضنت صقر وقاعدة تعيط عياط هستيري وصقر يشدها ل حضنه وهو بصص ل العربيه بحزن
وسراب قاعدة جنب جثة ايات بتعيط 
بااااك
سراب بحزن:مش هنرجع نتخانق من تاني انتي وحشاني اوي وحطت الطايق الميري بتاعت ايات علي القبر
غيث وقف قدام القبر جواد وبصصلو بحزن:عارف انك زعلان مني ويمكن انا خذلتك كتير بس لو كنت اتحطيت ف نفس مواقفي كنت عملت زي واكتر 
صقر بصلهم بجمود:مش يلا ولا اي
كلهم ركبه عربيتهم وصقر كان هيركب عربيه
الاء:هتفضل كده متجهلني يا حاضرت الضابط
صقر التفت ليها:وتجهلك لي خير اؤمريني 
الاء:انت لي بتعملني كده
صقر بجمود:انت الي اختارتي اعملك كده
صقر:تعرفي انك كنتي تقدري تطلعيني من القاضيه بس انتي اختارتي انك تبقي بعيد اختارتي اموت زاي مانا قتلت غيث ف اليوم ده قلب صقر مات مع نطق القاضي بالحكم
الاء دمعة:بس انت كنت بتعملني وحش
صقر :قولتلك مش كل الي بتشوفه
 دايما حقيقه عندك مثل اختك الصغير منه اتخطفت مني انا ومهاب حاول يعتدي عليها اتجوزه وتخطفت وقاعد هناك مع مهاب علي انو مالك بس ده منقص من حبها ل مهاب ولا قلل منو
الاء بصتلو بحزن:بس انا
صقر وقف قدامها:انتي افشله محاميه ممكن تشوف الحقيقه انتي زي الي كان الحقيقه وضحه قدامه وبيغاظي عنها 
الاء مسكت ايدو:بس انا لسه بحبك
صقر بعد ايديها بهدؤ:دي مشكلتك انتي عن اذنك
في فندق فيرمونت شاتو افخم فنادق كندا
المكان كلو بالورد الابيض وبلالين بيضه وشموع ف الارض وعلي الترابيزات والمكان خالي تمام الا من الاتنين الي بيرقصه علي انغام المزيكا
بنت بشعر قصير ولبسه فستان ابيض ف قمت الاغراء ولبسه تاج من الماس:مش مصدقه انك كسر القاعدة وهتتجوز
بصلها بعيونه الرمادي بحب وهو مبتسم:لي مكسرهش وانتي كسرتي كل توقعاتي
ايات بضحك وهي بترفع نفسها وبتبوس عيونه بحب:هيييي نعمل اي بقا وقعت ف غرامك يا جوادي
جواد لف ايدو حولين وسطها وشدها لي:ندمانه
ايات حوطت رقبته وبصتلو بحب:وهتقضل انت اعظم انتصارتي
جواد بتسال:مدتهمش الميكروفيلم لي
ايات بصتلو بحب:ومين قال الميكروفيلم مع الوحش 
جواد ابتسم وهو بينزلها علي رجليه وبيرقص بيه:ومفضلتيش معاهم لي
ايات بمرح وهي بتمشي ايديها علي دقن جواد بحب:عشان انت معاك حاجه تخصني وانا مبحبش تسيب حاجتي بعيد عني
جواد:حاجة اي دي
ايات تدندن بحب:معاك قلبي وبلاش تغيب عني بتوحشني مليش غيرك حبيب قلبي يا احلي ملاك احلي ايامي واجمل سنين تتعاش جنبك يا اما بلاش 
جواد ابتسامته زادت وشدها لي:تعرفي لو كنتي دخلتي حياتي زمان كنت
تحط ايات ايديها علي شفايفه وتبصلو بحب:انت احسن من اي حد وتبس خدو بحب يا بابا
جواد ضحك بقوة:ايده بتغيري من طفلتي
ايات بغيرة:كنت هقتلك وقتلها بس خفت كل حاجه تبوظ ويستحيل 
 اخاطر بيك
جواد بضحك:تعرفي شعرك كده احلي
ايات بضحك:عشان بقا شبه شعرك 
جواد بضحك:انا ممتن جدا ل الجسر ده
ايات بضحك:متفكرنيش
جواد ضحك:لا افكر الي حصل
فلاش باك
بعد مرجعو من الجسر بعد وايات ادت الميكروفيلم ل نادر
جواد شد ايات لي:كنتي عايزه تقولي اي
ايات بتوتر:انت شددني كده لي
جواد قرب منها اكتر وهي تبعد لحد موصلت ل السرير
ايات بصت وراه بخوف:هو ف اي
جواد زقها علي السرير وسند ايدو وجسمه مرفوع عنها وبيبصلها بحده:مخبيها اي عني يا ايات
ايات بصلو بخوف وهي بتتنفس بصعوبه:انت مقرب كده لي علي فكره بقا انا مليش ف قلت الادب دي وممكن اعيط
جواد ينام جانبه بضحك:انا جبت سيرت قلت الادب دلوقتي
ايات بتتفس براحه:يعم هتقطع خلفي 
جواد بصص ل السقف:مممم خوفتي
ايات تقوم تربع:اها خوفت تتغير معايه
جواد قام قاعد نص قاعد:لو انتي الي صرحتيني اوعدك متغيرش عليكي بس لو عرفت من برا
ايات:هيحصل اي
جواد يقرب وشه منها فجاه:عمري موثقت فحد ويوم ما اثق ق حد ويخوني متتخيليش انا ممكن اعمل ف اي 
ايات بسرعه وبصوت عالي:انا ضابط يا جواد
جواد ابتسم:وجي تقبضي عليا
ايات:لا جاي اخد الميكروفيلم الي اسرقهم مازن من الدخليه بعد ما استقال 
جواد:وانا مالي 
ايات:مخيائيل هو مازن وانت الي معاك الميكروفيلم وبدات تحكي كل حاجه ل جواد
جواد سكت ومبيردش عليها
ايات اتنهدت:سكت لي
جواد:انتي قولتي مالك ضابط مش كده
ايات:ايو
جواد يطلع من السلسله الي لابسه شريحه:خدي
ايات بصت ل الميكروفيلم ول جواد:ده 
جواد قاطعه:تحطيها ف بوكس وتروحي تدي ل مالك وتقولي ليه الي هقولك عليه وتعالي افهمك
ايات عملت زي ما جواد طلب منها ورجعت
جواد:تعالي هنا
ايات قربت منه بعدم فهم
جواد شدها لي وبصلها:القرار دلوقتي قرارك هنرجع مصر هتفضلي ولا
 هترجعي معايه
ايات بحب:هرجع معاك
جواد:يبقا تسمعي هيحصل اي
باااك
جواد:بس متخيلتش صقر يتاخر كل ده
ايات بضحك:جت علي دماغش لولي السلسله بتاعتك مكنتش عرفت اخبي المكيروفيلم
جواد بضحك:ممم كانو فكرين الي خطفكم رجالة مخيائيل
ايات بضحك:بس جكلين طلعت ممثله شاطرة اوي
جواد:الا صحيح هما اتاخرو لي
تدخل جكلين وهي لبسه فستان احمر ناري ماشي مع لون شعرها وحضنها ارثرا
ايات بضحك:ياريتك افتكرت مليون جنيه
جكلين حضنه ايات:اهلن بالعاشقه الصغير
ايات بنفعال:لعلمك انا عندي24سنه 
جكلين ضحكت:غشيم اوي دان
ايات بصت ل جواد بحب و
فلاش باك 
جكلين بعد ما جواد صوب عليها وصقر خد البنات وطلع 
قامت من علي الارض وطلعت من الباب الخلفي وركبة جنب ارثر:هيي علين ان نلحق ايات ودان 
لف ارثرا وقف ف النفق وطفي كشاف العربيه
في اللحظه دي جواد زق خالد ودخل النفق
ارثر:هي هي
ايات قامت وهي مبتسمه وغمزت ل جكلين الي ضحكت وشال جواد وارثر جثتين من العربيه وحطوها وسبت حاجه علي البنزين ومشيت العربيه خرجت من النفق وفجاره ارثر وركبه العربيه التانيه وساق ارثر وعدي من جنب العربيه الي انفجرت
باااك
جواد ببتسامه:انا بقول كفايه عمليات لحد كده قرارت افتح شغل خاص
في مصر بعد 3سنين
منه ومهاب وقفين قدام قبر جواد ومعاهم ولد صغير
منه ببتسامه:انا جبت جواد الصغير حلو مش كده شبهي انا عشان ابوه وحش
مهاب برفع حاجب:بقا انا وحش
منه بضحك:بس هو مش اوي بس انا احله منه
سراب وقفه قدام قبر ايات ومعها بنتين عندهم سنتين
سراب ببتسامه:ايه وايات صحيح كنها بنتخانق كتير بس انا بحبك اوي وجبتلك نفس الطايق عارف انتي كنتي بتحبي لبسك الميري قد اي
(لا هي بتحب جواد اكتر يا عسل????(
خالد قرب من قبر ايات وتنهد بحزن وفي سره:ملحثتش اقولك اني بحبك بس انا
 بجد مفتقد جدا ومش عارف انساكي انا بحبك
(طبعا عرفتم لي كان بيبص ل جواد بضيق)
الاء وقف قدام قبر جواد وبتعيط
جي صقر حوطها من وراي انتفضت الاء وبصت وراه:انت
صقر ببتسام:ممممم
الاء بصتلو بحزن:اي جابك غور بعيد عني
صقر لفها ل برفع حاجب:تاني دبش
الاء بضحك:لا خلاص مش هدبش عليك
صقر برفع حاجب:كمان كد
تقاطعه الاء وهي بتبوسه صقر وبتلف ايديها حولين رقبته
صقر فاتح عينيه وبيبربش بصدمه
(اين الكرامه انا لا اراه ???????? )
الاء تبعد عنه وتبصلو بحب:كنت بتقول اي
صقر ببتسامه:متيجي نجوز بقا
الاء ضحكت بصوت عالي
يوم فرح وحش الدخليه 
صقر لابس بدلته الميري
غيث برفع حاجب:ولما البدله السوده
صقر برفع حاجب هو الاخر:وانت مالك انت
خالد فتح الباب:يلا بقا اتاخرت
مهاب ومالك لبسين زي بعض ووقفين جنب بعض
منه جت:مهاب مين
الاتنين:انا ويبص لبعض اقصد هو ويشورو علي بعض
منه بخبث:ارنوبي
مالك يضحك بصوت عالي وهو ماسك بطنو ومهاب بصلو بغيظ
منه بضحك:ههه انا محدش يقدر عليا خد ابنك الحمل مبهدلني
سراب بصوت عالي:ابطوووطي
مهاب يضحك بصوت عالي:كلم يا بطه
مالك بصلو بحنق ومشي
الاء نزل وهي لابس الابيض فجاه النور يضلم وتقف علي السلم
جواد يقف قدامها ويلبسها تاج ويبوس خدها من غير ميتكلم ويرجع النور فجاه
الاء وقفه مصدومه وتحط ايديها علي التاج وبعدين علي خدها
غيث طلعلها:يلا بقا 
ايات مشيه وفجاه شافتها سراب وتصدمت راحة غمزتلها
بداءت الرقصه السولو وكل واحد بيرقص مع مراتو معادي غيث الي واقف بشموخ وبيبصلهم ببتسامه
قربت بنت بعيون فيروزي:تسمحلي برقصه دي
غيث:اسف مبرقص 
تشدو من ايدو وترقص معاه:تعرف
غيث بصصلها برفع حاجب
بصتلو بعنيها الفيروزي:شكلك متعرفش عندك جمال شرقي طاغي
غيث:اعتبرها معاكسه
 روزي:اسمي روزي وانت غيث مش كده
غيث برفع حاجه:انتي تعرفيني بقا
روزي بضحكه انوثيه:متجوز
غيث ضحك:لا بس دلوقتي بفكر
روزي برفع حاجب:بس انت ضابط
غيث بضحك:انتي عارفه بيحصل اي لما بيعشق الضابط
تمت…
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت قمراً للكاتبة مريم حسن

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!