روايات

رواية أولاد عمي الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة وائل

 رواية أولاد عمي الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة وائل

وائل:يا انجي قولتلك ميت مره بلاش تعملي كده واحنا هنا ولادي موجودين في كل حته بقا
انجي بدلع:ماانت بتقولي مش هتيجي النهارده
وائل :اعمل اي فاطمه اتصلت بيا وقالت إن اخويا رجع من السفر يعني اسبهم واجي ازاي يعني
انجي وهي تقبله :ماليش فيه بقا قولهم اي حاجه بقا
وائل:يا انجي بقا انا…….
نادر:بابا انت….، اي حضرتك وراك شغل والا حاجه يا بابا
وائل بتوتر:احم اه اصل انجي كانت بتمضني على شويه ورق كده يعني
نادر:اه طب كنت عاوز حضرتك في موضوع
انجي :اه طيب يا مستر وائل هروح انا ونبقا نكمل بعدين عن اءذنكم
وائل:ماشي يا انجي ماشي
نادر:بابا هي البت دي كانت مقربه منك اوي كده ليه
وائل:مين انجي، لا اصل وهي بتمضني الحلق بتاعها وقع على رجلي فكانت بتجيبه
نادر بشك:اه طيب، المهم كنت عاوز اكلم حضرتك في موضوع
وائل:اتكلم
نادر:بص حضرتك انا عاوز اتقدم لمشيره
وائل:اه اشمعنا مشيره
نادر:بحبها
وائل:طب مش تستنا اما نشوف اخوك اللي لحد دلوقتي مابصش لواحده من ساعه ما البت بتاعه الجامعه دي سافرت وسابته
نادر:منا عمال أفهمه من ساعتها انها نادله ومايستاهلش يزعل عليها كده بس هو بقا منفض
وائل:طيب نبقا نتكلم في الموضوع ده بعدين يلا عشان عمك جه من السفر
نادر:حاضر
……………
رعد:يلا لمى حاجتك عشان هتروحي
شروق :هنروح بدري كده
رعد:اه عشان زي ماانتي شايفه
كده عمي جه من السفر ولازم اروح بدري وكده
شروق:ماشي
رعد:استنى هوصلك
شروق:لا انا مش هروح عندي كام مشوار كده
رعد:طب اوصلك للمشوار
شروق:لا لا شكرا هاخد تاكسي عن اءذنك
رعد باءستغراب:مع السلامه
         بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
        في مديريه الشرطه
اللواء رضوان:طبعا كلكم عارفين ان العصابه دي من أكبر العصابات اللي في البلد دول بيستلموا البضاعه من المواني و وبينزلوها البلد من غير ماحد مايحس، المطلوب منكم بقا انكم تعرفوا البضاعه دي بتستلم امتا وفين ومين اللي بيخليهم يدخلوا البضاعه دي وبيسهلهم دخولها
انتوا فريق واحد عاوزكم ترجعوا كلكم باءذن الله وطبعا بالاضافه لوجود الرائد فارس من اكفاء الظباط
فارس:في خدمه حضرتك يا فندم
اللواء رضوان:اما بالنسبه ليكي يا ساره فاانا مكنتش اتمنى انك تكوني في المهمه دي اصلا بس اعمل اي مش هقدر اتكلم اتمنى تحفظي على نفسك وترجعي بالسلامه يا بنتي
ساره:بعون الله يافندم المهمه دي هتخلص واحنا اللي هننهيها على خير
اللواء رضوان:بالنسبه ليك يا معتز فاانا مش قلقان على الفريق ولا المهمه طلاما انت فيها وانا واثق فيك جدا
معاذ:يارب يا فندم اكون قد ثقه حضرتك
ميرفت:ماشي يا فندم هي ساره هتدخل العصابه ازاي
اللواء رضوان :كويس انك سألتي السؤال ده، طبعا الراجل بتاعهم ده اللي هو اسمه سليم محمود حسن صبحي، الشهره سليم الأردني كان عايش طول عمره في الأردن مع والدته ولما نزل مصر اتعرف على ص
زعيم العصابه المجهول لحد دلوقتي ومحدش يعرفه وبقا له اسمه وشهرته، ده بقا لما بيشوف واحده بتدخل دماغه المطلوب منك يا ساره انك توقعي في حبك هيكون موجود في فندق أليكس بيرفكت اللي في اسكندريه يوم السبت الساعه ٥ المغرب، انتوا هتسافروا اسكندريه الجمعه الصبح وانتي ياساره هيبقا اسمك فيروز بنت راجل الأعمال المعروف فاروق الاسواني طبعا ده بالنسبه ليهم مكسب والراجل بتاعهم اللي هناك لما يشوفك ويتعرف عليكي هتترددي معاه في كل الحفالات، وطبعا هتفهمي انك عندك رجالاتك وليكي في الصنف وكده هيبدء يدخلك في شغله ومعاذ هيظهر معاكي على انه اخوكي وانكم مشتركين مع بعض في بسنس واحد وان مفيش مانع انه يكون شريك ليكم ، بالنسبه لفارس فاانت هتتعرف هناك انك عريس جديد بس ظابط فاانت هتبقا بالنسبه ليهم الرعب هناك وده هيسهل عليك انك تعرف كل خبايا الفندق وتعرف كل بيانات النزلاء لان من المؤكد ان مش سليم بس هو اللي تبعهم ونزل الفندق يستلم البضاعه لوحده اكيد له رجاله كتير في الفندق نازلين على انهم نزلاء عادين، ميرفت هتحطي سليم ديما تحت المراقبه وطبعا انتي هتكوني زوجه فارس هناك ودي قسيمه الزواج عشان يثبت كل حاجه ودي البطايق بتاعتكم كلكم اهي وطبعا انتوا مش لوحدكم معاكم مجموعه من الظباط في اسكندريه مستنينكم هناك ومظبطين كل حاجه وهناك هتقبلوا الظابط علاء هو مجهزلكم كل حاجه بالتوفيق يا ولاد ربنا يرجعكم منصورين
معاذ :ان شاء الله خير يا فندم
        بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
        عند نورهان وحسام
حسام:يلا هنبداء السباق ١ ٢ ٣
نورهان :يلاااااا ياهوووووو
حسام :هكسبك يا نورهان
نورهان :ههههههه بعينك وهتشوف
حسام يقوم بتذويد السرعه
نورهان :بقا كده طب شوف كده بقا
حسام :لا يا نورهان ماتزوديش السرعه اكتر من كدا
نورهان :ياعم انا مولوده في موتسيكل بس كده الرافعه دي
حسام :لا يا نورهان عشان خاطري الطريق فيه عربيات
نورهان :استنا بس……. اي ده عاااااااااااااا
حسام بخوف :نورهاااااااااان
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
          في قصر العرباوي
عبد الرحمن :وحشتني اوي يا بني والله
عصام :وانت كمان يابابا وحشتني اوي
عبد الرحمن :اصحابك منورين
عصام :انه يرحب بكم
جوليانا :شكرا لك،. قصركم رائع للغايه اريد ان اصوره
عصام :بتشكرك وبتقولك ام القصر عجبها ونفسها تصوره
عبد الرحمن :وماله يابني وماله تعمل اللي هي عاوزاه
عصام :نعم تفعلوا ما تريدون يا جوليانا
ماركل :حسنا سوف أخذها الي الحديقه
عبد الرحمن :رايحين فين
عصام :هيقعدوا في الجنينه شويه على ما الاكل يجهز
عبد الرحمن :اه ماشي خدوا راحتكم، المهم ناوي ماتسافرش تاني مش كده
عصام :انا جاي ادور على مراتي وولادي واسافر مش عاوز حاجه منكم
عبد الرحمن:يابني انت ليه بتصعبها عليا، طب انت اي اللي يرضيك
عصام :انا عاوز مراتي وعيالي
عبد الرحمن بغضب:واحنا نلاقيها فين الخدامه دي هي وعيالها دول زمانهم ماتوا
عصام باءنفعال:لا ماماتوش وهجبهم مش هفضل ساكت زي ما سكت ١٨ سنه بحالهم وهجبهم
وائل :سيبوا يا بابا ده اذا لاقاهم
عصام :يبقا انت تعرف مكانهم يا وائل
وائل :انا لو اعرف مكانهم كنت قتلتهم من زمان
عصام بغضب :كنت قتلتك من على وش الدنيا ومن النهارده انا ماليش اخ اسمه وائل
عبد الرحمن :اي مش عاملين ليا احترام والا اي يا ولاد العرباوي
سحر :ده شيطان ودخل بينا يا بابا والله
عبد الرحمن :كلمه ومش هتكرر مفيش كلام في الموضوع ده لحد اما نلاقيهم دول بردوا احفادي رعد
رعد :ايوا يا جدو
عبد الرحمن :انت ونادر حاولوا تعرفوا مكانهم باي طريقه تمم
رعد بغيظ:يعني هدور على ابرا في كم قش
عبد الرحمن :اي رعد هتعترض والا اي
رعد :ولا حاجه ياجدو ولا حاجه حاضر
عبد الرحمن :طيب دلوقتي انا لاقت عروسه مناسبه لمعتز وقررت اننا هنخطبله
وائل :نعم يا بابا تخطب لمين لمعتز أصغر واحد ازاي يعني وإخواته الأكبر منه
عبد الرحمن :والله انا ما منعتش اللي عاوز فيهم يتجوز كان قال وبعدين هما بنات الكبيره تتجوز الأول دول رجاله فاهم وبعدين انا قولت خطوبه مش جواز على طول لحد اما يخلص دراسه بس
وائل :ايوا يا بابا بس مين دي وبنت مين
عبد الرحمن :بنت ناس هتكون بنت مين يعني والا لازم تكون بنت ناس بشاوات والا الغلط عليا فعلا عشان عودتكم على كده ونستكم اهم حاجه الأخلاق قرار ومش هتراجع فيه انا روحت لأهل البنت وطلبت ايدها وهتبقا نحدد ميعاد الخطوبه
نادر :تسمحلي يا جدو اتكلم
عبد الرحمن :خير يا نادر
نادر :انا طمعان في كرم حضرتك وبطلب منك ايد مشيره
عبد الرحمن :امممم طب وابوها مش المفروض تطلب ايدها منه
نادر :انا مستعد اتصل بيه واقوله
عبد الرحمن :والله لو وافق معنديش مشكله، المهم يلا معتز عشان تروح المشوار
معتز :حاضر يا جدو رايح
عبد الرحمن :اومال فين حسام
سحر :مع نورهان في مشوار
عبد الرحمن :ماشي لما يرجع خلوه يطلعلي الاوضه
سحر :حاضر يا بابا
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
             عند شروق
شروق :ياترى راح فين واتاخر كده ليه بس
تن تن
شروق :حضرتك اتاخرت كده ليه
عاصم :والله كنت بحاول على قد ما اقدر اعرف اي معلومه عنهم
شروق:وحضرتك عرفت حاجه
عاصم :اه ابوهم
شروق :ماله
عاصم :على علاقه بالسكرتيره
شروق :اي وحضرتك عرفت منين
عاصم :السكرتيره بتاعتي تبقا صاحبتها وهي اللي قالتلها
شروق :مش كافي الدليل ده لازم صوره اي حاجه
عاصم:اه نبقا نشوف الموضوع ده، المهم حسام ابنهم
شروق :ايوا عملت معاه اي
عاصم :الراجل الغبي اللي بعته عشان يخربله ألموتسيكل خرب موتسيكل بنت عمته وهي اللي عملت الحادثه مش هو
شروق :يانهار اسود ليه كدا بس
عاصم :اعمل اي بس غبي، المهم انا عندي أفكار تانيه هقولك عليهم
شروق :ماشي
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
               عند امير
امير :يالهوي عليكوا انتوا ليلتكم فله كل الكميه دي جايبنها منين كح كح كح
هشام:الواد رامز هو الل يجبهم
رامز :ياعم اشربوا واتبسطوا
امير :كح كح كح اااه ياني صدري مش قادر
هشام :كفايا يا أمير
امير :ياعم يعني هموت مثلا ههههههههكح كح كح كح ااااااااه
هشام :امير امير امير رد عليا امييييير
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى