Uncategorized

رواية وقعت في عشق صبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم بدور عاطف

 رواية وقعت في عشق صبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم بدور عاطف

رواية وقعت في عشق صبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم بدور عاطف

رواية وقعت في عشق صبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم بدور عاطف

…،،بتعملوا اي هنا
مني،،يا لهوي
بدر،،كملت
ام مني،،هي حصلت مش كفايا الي جري قبل كدا واخد البت تعمل فيها اي تعالي هنا يا مقصوفة الرقبه و انت انا هعرفك يا عب…
بدر،،استني استني بصي انا بنت و الله بنت
ام مني،،يا مري اي دا
بدر،،صدقتي بقا
مني،،ازاي 
بدر،،انا هقلكوا بس متقولوش لحد و افهموني 
حكت لهم بدر عن كل شئ
ام مني،،يا عيني يا بنتي كل دا بس امك كدا زمانها هتموت عليكي
بدر،،كنتي عوزاني اعمل اي دا الحل الوحيد مكنش قدامي غيره يا كدا يا اتجوز الراجل دا
مني،،و اخوكي ازاي يعمل كدا فيكي 
بدر،،عشان المصلحه و الفلوس
ام مني،،و انتي ازاي عيشه مع الشباب فوق مينفعش
بدر،،مكنش قدامي حل تاني كنت هروح فين في نصاص الليالي
مني،،اكيد هيعرفوا و ساعتها هتعملي اي
بدر،،و الله ما اعرف انا بحاول اشوف شقه اقعد فيها و بالنسبه للشغل انا معايا ورقي و حاجتي و الفلوس كمان بس المشكله ف السكن
ام مني،،ربنا يعينك يا بنتي
بدر،،الله يخليكي و بالنسبه ليكي يا مني انا اسفه لسوء التفاهم دا
مني،،بختي منيل انا عارفه
بدر،،متقوليش كدا المهم انا لازم اطلع بقا قبل ما يجوا سلام
خرجت بدر و صعدت الي الشقه و دخلت للغرفه و اخذت هاتفها و اخذت تعبث به و مر الوقت حتي رن جرس الباب
فتحت بدر و وجد صلاح و سعد
سعد،،يابني اصبر بس نشوف اي الي حصل
صلاح،،انا همشي يعني همشي
بدر،،حصل اي مالكوا
سعد،،مشاكل في البيت عندهم
صلاح،،و الله ما هرحموا
سعد،،انت اتجننت رسمي ما احنا متعودين منه علي كدا
صلاح،،هو عشان اخوك بتقول كدا لكن اختي زنبها اي
سعد،،انا ميرضنيش بردوا الي حصل لسهي دي اختي و بخاف عليها اكتر منك بس هي دماغها جزمه انت ناسي بتعمل فينا اي
صلاح،،انا بقا هكسر دماغها و دماغوا و هعلمهم الادب
سعد،،طب طلام كدا يبقا اروح معاك بقا حاكم انت دماغك جزمه زيهم و هتبهدلوا بعض
بدر،،هو انتوا قرايب
سعد،،ولاد عم و اخويا متجوز اخته
بدر،،يعني انتي دماغك زي دماغه
سعد،،اه
بدر،،واضح
سعد،،ايه و الله لعرفك بس ارجعلك ثم جري مسرعا خلف صلاح
بدر،،ههه ههه نكته اوي سعد دا
مراد،، اي مناسبه الضحكه الحلوه دي
بدر،،صلاح و سعد مشيوا
مراد،،اه هيضربلهم اسبوع هما كمان يعني البيت صفي عليا انا و انت
بدر،،اه بس حازم اكيد هيجي
مراد،،حازم سافر يخلص شويه حجات و هيجيب مراته و يجي 
بدر،،اه طيب
مراد،،تيجي نتعشا بره
بدر،،لا مافيش داعي
مراد،،دا عند بتاع الكبده
بدر،،بجد اي ماشي
مراد،،هغير و ننزل علي طول، خرج مراد بعد فتره و هو يرتدي التيشرت و تعمد اظهار عضلاته امام بدر
بلعت بدر ريقها و قالت،،لا كدا كتير بجد يا رب عدي الاسبوع دا علي خير
خرجوا كلاهما و تمشوا قليلا
مراد،،انت هتنزل الشغل بكره
بدر،،اه
مراد،،طب يلا بقا نروح لاني تعبان جدا و عاوز انام
عادوا الي المنزل
بدر،،انا هدخل اخد دش و هنام في الاوضه التانيه
مراد،،ماشي
ذهبت للحمام و اثناء تواجدها انقطع الكهرباء
بدر،عااا و خرجت مسرع و فجأه اصتدمت بمراد الذي ات مسرعا ثم…
(وقعت في عشق صبي) بقلمي#بدور عاطف
جرت بدر مسرعه و انصدمت بمراد
بدر،،عااا عااا
مراد،،هششش بس اهدي
بدر،،النور انا عندي فوبيا من الضلمه
مراد،،اهدي ثم قام بإضاءة الهاتف، اهه فتحي و اهدي
بدر،،اخيرا هو قاطع عمومي و لا اي
لم يتحدث مراد و ظل واقفا ينظر لها
بدر،،مراد اي روحت فين
مراد،،انتي مين
بدر،انا بدر و…صمت فجأه عندما ادركت سؤاله
التفت مراد سريعا و قال،،احم حطي حاجه علي جسمك و بعدين نتكلم
لفت بدر جسدها بيدها و اتجهت الي الحمام و ارتدت باقي ملابسه و اتت
بدر،،انا ان…
مراد،،انتي مين و حكايتك اي
بدر،،انا بدر سالم الوكيل و قامت بدر بسرد كل ما حدث لها حتي اتت معه الي البيت
مراد،،و مخفتيش علي نفسك وجودك وسط خمس شبان و كنتي هتنيكي كدا علي طول معملتيش حساب اليوم الي هتنكشفي فيه
بدر ببكاء،،غصب عني انا كنت هربانه و مش عارفه رتحه فين قولت هروح فيصل عند واحده انا عارفها بس للأسف عرفت انها سفرت قولت ان وجودي هنا و بالوضع دا امان ليا احسن من الشارع و كمان اخويا زمانه قالب الدنيا عليا و لو مسكني مش بعيد يقتلني علي الي عملته
مراد،،تعرفي اني ممكن اسلمك للبوليس و البسك تهمه
بدر،،لا بالله عليك بلاش لو حصل كدا اخويا هيلاقيني و هيخرجني بسهوله و يعالم هيعمل فيا اي 
مراد،،و فكرك لو انا سكت الباقي هيسكت
بدر،،انا انا همشي و يادار ما دخلك شر
مراد،،استني هنا تمشي تروحي فين
بدر،،هروح اي حته في النهايه ما ينفعش اعيش هنا وسطيكوا
مراد،،انا هطلع جدع معاكي و مش هقولهم حاجه و تعيشي هنا علي انك بدر الولد الي شغال معايا و كمان حظك ان حازم ساب الشقه يعني مش هتطري انك تنامي جنب حد
بدر،،لا انا مش هينفع اعيش هنا بعد النهارده انا لازم امشي
مراد،،ارتزعي مكانك الله اسمعي الكلام
بدر،،اي يا عم انت انت بتزعقلي كدا لي
مراد،،و اكسر رقبتك كمام
بدر،،يا سلام
مراد،،اهدي عشان اشوف حل للمصيبه دي دي كارثه و لو خرجتي من هنا اخوكي هيلاقيكي و اكيد هيجوزك ابو الروس دا دا لو مقتلكيش اصلا و طبعا لو اخوكي مالقكيش الشارع مش هيرحمك و انت بنت شوفي بقا اي الي هيجرالك
بدر،،انت بتخوفني لي يا جدع انت و بعدين انا مهندسه و هشتغل و هسافر يعني مش هبلط هنا كتير
مراد،،علي اساس اني كيس جوافه ما انا نيله مهندس و شغال بقالي سنتين و زي ما انتي شايفه مش عارف اجيب شقه اقعد فيها لواحدي 
بدر،،طب و العمل
مراد ،،لازم نفكر في حل و نضمن ان لو اخوكي لاقكي ميقدرش يعملك حاجه
بدر،،طب اي هو الحل بقا
مراد،،بنفكر اهه فكري معايا
بعد خمس دقائق بدر،،ها لقيت حل 
مراد،،لسه
بدر،،طيب
مراد،،فكري يا اختي بدال ما تسأليني
بدر،،مش لقيه حل غير اني امشي و اسبها علي ربنا
مراد،،بت انتي هتجننيني
بدر،،طب اهد اعم انت متظرظرش
مراد،،سبيني اتنيل
بدر،،اتفضل اتنيل
نظر لها مراد بحده ثم قال،،لقيت الحل
بدر،،ها اي هو قول يلا لقيت اي
مراد،،اهدي الله يخربيتك
بدر،،طب قول
مراد،،مفيش حل غير اني اتجوزك
بدر،،ها
مراد،،نتجوز
بدر،،ازاي
مراد،،مأذون و كتب كتاب
بدر،،احلف
????????????
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!