رواية تزوجت أعمى الفصل الثاني عشر 12 بقلم باسنت أشرف
رواية تزوجت أعمى الفصل الثاني عشر 12 بقلم باسنت أشرف |
رواية تزوجت أعمى الفصل الثاني عشر 12 بقلم باسنت أشرف
عند ياامن و منة كانوا وافقين قدام
منة: انت جاايبني مستشفى لية ي بني ادم انت
ياامن: احتررمي نفسك واتكلمي كويس و اسمعيني
منة: اديني ساامعة ارغي
ياامن: دي المستشفى اللي هعمل فيهاا العملية
منة بخضة: لية مااالك تعباان فيك اي قوولي بسررعة
ياامن بابتساامة: متخاافيش اناا مفيااش حااجة بس عااايز اشووفك ي نوور عيني انت
منه: ازااي يعني عاايز تشووفني
ياامن: بالله انت غبية علفكرة
منه: شكراا واكملت بقلق بالله قولي ماالك
ياامن: اناا كشفت عن دكتوور هناا بتااع عيوون وهيعملي العملية وممكن ارجع اشووف تااني بس محتااج الدعم منك
منه بدمووع وقربت منة و مسكت ايدية: اناا معااك دايماا ف كل حااجة هتعملهاا ولاا عمرري هسيب ايدك ابداا
ياامن: ابدااا ابدااا
منه: عمرري صدقني مش هقدر اسيبك ابداا ي ياامن بس انت اللي بتبعدني عنك داايماا اناا مش ببعد شووف نفسك انت
ياامن: واناا مش هبعدك تااني ابداا هتفضلي معاايا لااخر يووم ف عمري واكمل بتردد بس هو لو العملية منجحتش ممكن تسيبيني
منه: ياامن اناا وافقت عليك واتجوزتك و مفرقتش معاايا اناا عيزااك انت وبس
ودخلوا هماا الااتنين المستشفى و بدأو رحلة العلاااج فهل ياامن هيرجع يشووف
ولااا للقدر رأي
********************
الدكتور: للاسف ابن حضرتك حاالتة النفسية صفر ازااي طفل زي ده و يبقى بالحاالة دي حراام بجد اللي بتعملووة فية
اياد: وهو مش بيتكلم لية ي دكتوور
الدكتور: هوو بقى منطووي جداا مش زي اي طفل حواسة بدأت تقف هو اللي عاايز كده هو اللي راافض الكلااام
رحمة: وهو احناا نقدر نعملة اي ي دكتوور عشاان يرجع زي الااول
الدكتوور: اهم حااجة ي مداام انتوا تهتموا بية تعيشووة زي اي طفل يماارس طفولتة زي ماا يحب تااخدوا وتساافروا اجاازة اي حااجة من كده لاان اللي هو فية مش تعب جسدي ده نفسي مش هيخف بالعلااج
ايااد: شكراا ي دكتوور يلااا واخد رحمة و مازن وخرج ركب عربيتة
وصلوا عند عماارة Luxury جداا
وطلعوا شقة و دخلوا فيهااا
ايااد: هسيبك اناا ومااشي وراياا شغل خلي باالك من نفسك و من ماازن
رحمة: تماام ف عيووني متخاافش علية
ايااد: ماااشي ي رحمة اناا مش هتأخر وهبعتلكم الااكل دليفري
رحمة: علفكرة اناا بعرف اعمل
ايااد: معلش بس مفيش اكل هناا عشاان تعملية
رحمة: مااشي مش تتاخر
ايااد: يلااا بااي باااي ي ميزو
ماازن اكتفى بانة بصلوا وهز رااسة
*****************
في المستشفي عند ياامن و منه
الدكتور: تماام كده ي استااذ ياامن بس هنااخد شهر علاااج الااول وبعد كده هنعمل العملية والحمد لله نسبة نجاحهاا 90./.
منه: الحمد لله ي دكتوور اهم حااجة هو يبقى بخير
الدكتور: بأذن الله وتقدروا تيجوا من بكرة هنبدأ العملية
ياامن: تماام ي دكتوور بعد اذنك
وطلع يااامن و منة مشيوا
*******************
عند رحمة و ماازن
رحمة: هو انت مش نااوي ترد علياا
مازن بيبصلهاا و ساكت
رحمة: طب مش عاايز تعرف اناا مين حتى
وماازن برضوا مش بيرد عليهاا
رحمة: خلااص ي عم انت مش عاايز تعرف بس اناا هقولك ماااشي
بص ي سيدي اناا اسمي رحمة و ممكن تقوولي ي رحوومة برااحتك برضوا مااشي علفكرة احناا ممكن نكوون اصحااب و نلعب مع بعض
مازن بحزن: بس اناا عاايز مااما كش عاايز اصحاب هااتيلي مااما بلييز قاال كده وانفجر من العيااط
رحمة قربت منة بالكرسي بتااعهاا واخدتة ف حضنهاا وعيطت معااه هي كماان
رحمة: تعررف ان مااما اناا كماان مااتت واناا كنت صغيرة جداا حتى مشوفتهااش بس بص هي هتفضل ف قلبك علطووول هتكوون فااكرهاا وكماان انت عندك بااباك لكن اناا باابا اناا كماان ماات شووفت بقى انت عندك بابا لكن انا لاا بقيت يتيمة وانفجرت ف العيااط و هو بيعيط قبالهاا
بعد عنهاا مازن و مسحلهاا دموعهاا
مازن: خلااص بالله متعيطي واعتبريني اناا ابووكي
رحمة: بجد انت احلى بابا ف الكوون وانت كماان اعتبرني مااما
مازن: هيييييييي احلى ماما ف الكوون
رحمة: يلااا بقى رووح غير هدوومك عشاان ناكل و نلعب مع بعض
ماازن: مااشي اناا شطووور و بسمع كلاام مااما
رحمة: يعيش ميزو يعيش
كل ده وكاان واقف اياد ع الباب وساامع كل حاجة وعيونة مدمعة بجد هو ظلم ابنة جاامد معااه خمس سنين وقعد يأنب ف نفسة