رواية عذاب عاشق الحلقة الثانية عشر 12 والأخيرة بقلم أماني المغربي
رواية عذاب عاشق الحلقة الثانية عشر 12 والأخيرة بقلم أماني المغربي |
رواية عذاب عاشق الحلقة الثانية عشر 12 والأخيرة بقلم أماني المغربي
بيقف عاصي بغضب ….. انت مجنون مين دي إلي تتجوزها بكرا
اسلام ببرود…. في اي ي عاصي هي هتفرق بكرا من اخر الشهر حاجة يعني
عاصي بحدة …. اكيد هتفرق مهو مش سلق بيض هو
بيبص لجنات إلي ساكتة …. انتي موافقة علي الكلام دا انتي بجد هتتجوزية
جنات بتبص في الأرض ومش قادرة ترد
بيرقب منها عاصي وبيمسك زراعها بحدة …. انطقي انتي موافقة انك تتجوزية
بترفع عيونها في عيونة بحزن زبتهز رأسها
بيترك عاصي إيدها بصدمة وببرود… تمام الف مبروك وبيغادر وبيتركهم
جنات بعد ما مشي فضلت تعيط
اسلام بيقرب منها….. جنات
بتبص له بغضب وبداءت تضربة في صدرة … انا بكرهك بكرهك لي عملت كدا لي
بيمسك إيدها إلي بتضربة…. لأن دا المفرود يحصل
بتبص له بضعف
اسلام بيملس علي شعرها….. انا اسف وعلي فكرا إحنا لسا فيها لو عاوز تنهي كل حاجة و
بتبعد عنة بجمود وبتمسح دموعها….. مبقاش ينفع خلاص إني ارجع
بيبص لها إسلام بحزن وبيتنهد تنهيدة طويلة …. بلاش عشان مش تندمي في الاخر
جنات بحزن… مش بقت فارقة كتير
زهرة بخوف …. في اي ي استاذ عاصي جايبني علي مالي وشي كدا لي
عاصي بحزن …. إسلام هيتجوز جنات بكرا
زهرة بتقوم مفزوعة…. انت بتقول إي وبتهمس لنفسها .. اه ي بن المجنونة نفذت تهديدك
زهرة لعاصي بعد ما هديت…. وانت جاي هنا تعمل إي لي مش وقفتها عن إلي بتعملة
عاصي … مش بقت فرقة هي اخترتة هو
بتمسك زهرة إيدة…. لو بتحبها بجد مش هتسيبها تروح لحد تاني
بيبص ليها عاصي بحزن … بس
زهرة …. مفيش بس انت بتحبها وهي بتحبك
انت جرحتها من غير قصد عشان كنت خايف عليها
وهي كانت مجروحة عشان كدا كانت عاوز تجرحك ذي ما جرحتها غضبها وحزنها هما إلي سيطروا عليها
بيقف عاصي … عندك حق انا هروح اوقفها عن الهبل دا حتي لو هخطفها وأكسر دماغها
زهرة….. ايو كدا دا العاشق الصح إلي مش بيستسلم
عاصي … شكرا قوي ي زهرة،
زهرة…. مافيش داعي للشكر ي إلي روح لها بسرعة وسيب ليا انا اسلام
عاصي … هتعملي معاه إي
زهرة….. مش تشغل بالك انت روح للمجنونة بتاعتك وسيب الباقي عليا
عاصي… جنات جنات ماما سماح
بيدور عليهم عاصي ومش لقيهم
اسلام بيرن
تأثير… اه ي واطي ي حقير كنت عارف انك بتخطط لحاجة وربنا ما انا سيبك
جنات بهدواء.. انت بتقول إي ي عاصي
عاصي بلهفة … جنات انتي كويسة الواطي دا عمل ليكوا حاجة انتوا فين
جنات … عاصي صدقني اسلام مش ذي ما انت شايف علي العموم انا اصلت بيك عشان اقول ليك احنا كلنا روحنا مع اسلام نجهز الشقة لان بكرا الصبح الفرح في ….. هتيجي صح ي عاصي
عاصي … جنات انا
جنات بحزن … عاصي هتيجي
عاصي بحزن …. هاجي ي جنات
جنات .. سلام
عاصي … سلام
قعد علي الارض وعيط
في اليوم التاني توجة عاصي للمكان وعبارة عن حديقة واسعة كل شغال علي رجل ونص
اسلام أول ما شافة حضنة …. فرحت كتير لما جيت
عاصي بتهكم… ليك حق تفرح ما انت فوزت بيها
اسلام بيربط علي كتفة … هههههه طب يالي روح ليها في الكبينة دي ل
لانها حالفة انها مش هتحضر من غيرك
دخل عاصي ليها أول ما لحظت أنه وصل جريت وحضنتة… كنت خايفة انك مش تحضر
بيبلع ريقة وبيلمس شعرها …. أزاي محدرش فرح أغلي حد علي قلبي
جنات …. أي رائيك حلوة
عاصي … طول عمرك قمر ي قل احم قصدي ي جنات
جنات … عاصي انت مش عاوز تقول حاجة
عاصي بحزن … الكلام مبقاش ينفع يالي بقا لان عريسك مستنيكي
جنات …. اه طبعا يالي حطت إيدها في إيدة وهو بص عليها للمرة الاخيرة بحزن … يالي
كل ما كان بيقرب خطوة كان بيحس أن روحة بتروح بس كان كل ما يبص لها بيلقيها بجد فرحانة يعني مش زعلانة طب مبقاش ينفع خلاص كمان شوية هنبقا لغيرة وبإرادتها
وصل لاسلام إلي كان فرحان …. الف مبروك ي احلي جنات في الكون
بيقبض عاصي علي ايدة بغضب وبعدين غمض عيونة بوجع و ساب زراعها وقرب منها و باس راسها …. اسف ي جنات مش هقدر اكون وكيلك وسبها ومشي بسرعة
بعد ما خرج من البوابة اخد نفسة بالعافية ورجع شعرة لي وراء بغضب
… عااااااصي
بص بسرعة للصوت. لقي جنات بتجري ناحيتة .. جنات
ابتسمت له وجريت علية وهو فتح زراعة ليها جامد …. انا بحبك قوي ي عاصي
عاصي حضنها جامد ….. اه ي وجع عاصي وانا بموت فيكي
بيطلعها من حضنة وبيمسك وشها… طب اسلام
اسلام من وراهم…. اسلام هيولع فيك انت وهي لو ما خلصتوش جوا العشق الممنوع دا يالي بقا عاوز اتجوز
عاصي بصدمة . . تتجوز انا مش فاهم حاجة
ظهرت زهرة… هههه ما تفهمية بقا ي ست جنات خالينا نخلص
عاصي بصدمة … انتي انتي كمان معاهم
جنات … انا هفهمك كل حاجة
بص ي سيدي الحكاية بداءت لما انا اتفقت مع اسلام اني امثل افقد الذاكرة
فلاش باك
اسلام … علي فكرة انا ممكن اساعدك بس بشرط
جنات .. أي هو
اسلام …. بصراحة انا بحب بنت وهي كمان بتحبني بس كل ما اقدم خطوة هي بتبعد عشرة بسبب كلام فاضي كدا المهم مقابل اني اساعدك انك تجنني عاصي هتساعديني إننا نخلي زهرتي تولع غيرة عشان تعرف أنها مش هتقدر تستحمل انها تشوفني مع واحدها غيرها ها إي رائيك
جنات … اشطا قوي
باك
ومن هنا بداءت اطلع مع اسلام في المناطق إلي هي فيها وهي بداءت تغير بس انا اخى ما زهقت رحت واعترفت ليها ولينت دماغها وهي بردوا حست أنها مش هتقدر تعيش من غيرة
فاكر يوم ما قولت ليك تعال ليا في cafe …
اليوم دا ما كنش انا إلي هتخطب لاسلام دا كانت زهرة بس انا ظهرت قدامك كدا عشان اعرفك احساسي و أنت لو كنت يوميها استنيت كنت هتعرف أن العروسة مش انا
بيبص لها عاصي بصدمة … يعني إي
جنات … يعني ي استاذ عاصي لو كنت استنيت خمس دقايق كمان كنت هتعرف اني بعمل مقلب فيك
عاصي بغضب … هو الموضوع دا تمثيل انك تجرجي فيا تمثيل
جنات بحدة .. ما انا كان لازم اعمل كدا عشان اقدر اسامحك بس انت بسبب غرورك قولت إي الف مبروك واختفت اختفيت اسبوع ورجعت تقولي لازم نسرع جوازك انتي وإسلام عشان مسافر عشان كد قررت ادخل زهرة معانا اللعبة
عاصي … يعني إي يعني انتوا كنتوا بتستخفلوني طب غيرتك منك و المقالب الي عملتوها لبعض
جنات … دي كلة بردوا ما كانش في الخطة
الخطة كانت بتقول ان ظهرة هتروح ليك المكتب وتحذرك من اسلام وانا ادخل عليك المكتب وتحكي ليا و انا طبعا اتصدم وافركش الجوازة وبعدها افهمك إلي حصل بعدين بس انت كا العادة غيرت الخطة بتاعتنا لما قولت ان زهرة خطيبتك
وزهرة ما صدقت
فلاش باك
جنات بغضب … انتي هتروحي لية دلوقتي وتقولي انك مش هينفع تعملي كدا
زهرة بتبتسم ببرود …. ومين هيجبرني اعمل كدا
جنات بحدة … زهرة انتي مهمتك لحد كدا خلصت اما بقا تروحي تمثلي انك خطيبتة والكلام الفكسان دا هزعلك
زهرة … وانا بحب ازعل
جنات … ما تتتكلم ي عم انت مع خطيبتك
قبل ما يتكلم اسلام … اسمعوا انتوا الاتنين لتبطلوا الحركات إلي انتوا بتعملوها دي لاني انا كمان جبت اخري او تسبوني امثل زيكوا
اسلام … زهرة بطلي جنان هتخلصي الموضوع يعني هتخلصي
زهرة وهي بتغادر… وانا قولت إلي عندي شاااو
باك
وهنا بقا اسلام مش قدر يتحمل يوم انها تكون قريبة منك عشان كدا طلع بموضوع الجوازة دي لا انة قولت اعملها ليك مفاجاءة واطلبك عشان تتجوزني بس للأسف انت هتفضل طول عمرك غبي و متسرع
عاصي … بقا انا وانتي إي هبلة ومتهورة ومش بتفكري بدماغك
جنات … انا ي عاصي طب مفيش جواز ها
عاصي … ومين قال اني هتجوزك
اسلام … باااس أنتو مش عاوزين تتجوزوا براحتكوا انا صدقت اما البت رضيت تتجوزني بالسرعة دي مع السلامة يالي
زهرة … استني بس ي اسلام
اسلام … لو ما تحركتيش هشيلك وادخلك
زهرة بدلع … هتقدر
بيرقب منها اسلام ….. تعالي اوريكي
زهرة بضحك وجريت … ههههههه بطل ي مجنون
اسلام …. هههههه طب براحة ي اهبل خلق اخواتك هتقعي
جنات واقفة بتبص عليهم وساكتة وعاصي واقف جنبها
عاصي … احم علي فكر انتي طالعة حلوة قوي النهاردا
جنات بضيق … طول عمري حلوة وحياتك ١
عاصي… طب اي
جنات … في اي
عاصي .. احم يعني انتي لبسا عروسة حلوة وطبعا انا مش هاين عليا فلوس الفستان تروح علي فاضي عشان كدا قررت اني اتجوزك وامري لله
بتبص له جنات بضيق وتمشي وتسيبة
عاصي جري ليها ….. تصدقي انا غلطان اني بسالك اصلا
خلاص كلامة من هنا وشالها مت هنا
جنات .. عااا انت اتجننت ي عاصي نزلني
عاصي …. هههههه لازم اكون مجنون عشان اعرف اعيش معاكي
بتضربة علي صدرة بغيظ وتتعلق في رقبتة وهنام علي صدرة … انا بحبك قوي
عاصي … وانا بموت فيكي ي بنت سماح
بارك الله لكم وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
اول ما المأذون قال كدا اشتغلت اغنية
واخيرا اتجوزت وهركب الحنطور وهتحنطر ????????????????
تمت
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا