روايات

رواية شمس الفهد الفصل الرابع 4 بقلم ذات الخمار

رواية شمس الفهد الفصل الرابع 4 بقلم ذات الخمار

رواية شمس الفهد الجزء الرابع

رواية شمس الفهد البارت الرابع

رواية شمس الفهد الحلقة الرابعة

شمس: انتت؟؟
فهد: تعرفيه؟
شمس: شوفته قبل كدا
لتضع يدها علي رأسها وهي تشعر بدوار يجتاحها لتترنخ في وقفتها وتهمس: سعدد
ليقترب منها فهد ويسندها ويدخلوا للداخل
فهد: انت تعرفيه منين؟؟
شمس بوهن وضعف: سعدد دا سعدد ي فهد
سعد: فاكره دي..؟
لترى شمس السلسله لتبدأ رأسها بالدوران وهي تتذكر بعض الاشياء الغير مترابطه لتقول: سعدد… ماما.. فهدددد.. لاااااااااااا
لتسقط مغشيا عليها ..

 

 

ليحملها فهد ويضعها علي الفراش بحب ويقول لسعد: انت اي يا اخي خلاص مبتحسش فقدت نعمه الاحساس خالص كدا مش كفايه الل عملته فيها زمان ودلوقتي جاي بردهه وراها اسمع يا سعد اما اقولك لو مبعدتش عنها مش هتردد ثانيه واحده في اني اسحب روحك انت سامع
ليتجمع الجميع علي صوتهم
ليقول سليم: وه اي الل چابك اهنه يا عمي..
سعد: انت مجنون انا حاي بيتي
سليم: مالكش جاعده اهنه
سعد: بتطردني يا سليم
ليقاطعهم صوت اسد ويقول: بنطردك مش هو بس الل بيطردك يا عمي..
ليبتسم سعد بخبث ويقول بنبره ذات مغزي: ما بلاش يا اسد اصل انا دوقت طعم الحلاه وعندي استعداد ادوق مره واتنين وتلاته
ليخرج فهد سلاحه ويقول: قول علي نفسك يا رحمن يا رحيم يا سعد
سعد بهدوء: تؤ تؤ تؤ اهدي كدا العصبيه مش حلوه علشانك يا جميل
اسد: اطلع بره يا سعد بيه
سليم: دا احسن ليك
شمس بالم: ااه فهدد
ليقترب منها فهد ويجلس علي قدمه ويقول: مالك يا حبيبتي حاسه باي..؟؟
شمس بدوار بسيط: دايخه
ليحملها فهد بحنان ويصعد لأعلي ويقول بقوه: لسه الل بينا مخلصش يا سعد بس اوعدك هتتمني الموت ومش هتطول.. !
سعد بسخريه: ومين الل هينتقم مني ان شاء الله
فهد بقوه: صاحبه الحق يا جميل
ليصعد فهد لاعلي ويضع تلك الغافيه علي فراشها ويدثرها جيدا ويخرج للشرفه ويحدث سليم في الهاتف ليضم سليم اسد للمكالمه
فهد بقوه: هننزل مصر

 

 

سليم: لي كدا
فهد بعقلانيه: لان اي خطوه هتتاخد هنا هتتعرف لان سعد له عنين وسطنا ف لازم ننزل مصر علشان نتحرك براحتنا ولازم شمس ف اسرع وقت تتعلم اداره الشركه علشان تقدر تقف علي رجلها مره تانيه لازم تتعلم تواجه لواحدها..
اسد: ناوي تخلي شمس تقضي علي فهد؟؟
فهد: بالظبط كداا؟
سليم: هي دي بنت عمك الل انت كنت بتدور عليها.. !
فهد: حقيقي مش فاكر بس حاسس انها قريبه من قلبي وان ارواحنا متعلقه ببعض مش عارف لي حقيقي
اسدد: هي الحادثه الل حصلت لك دي اي سببها
فهد: الاوراق محتاجه تتجمع يجماعه سعد مش لواحده
سليم: حاسس بكدا
فهد: يبقا لازم نتحرك جهزوا شنطكوا هنتحرك الصبح..
ليدخل فهد لغرفته ويأخذ شاور ويجلس بجوار شمس ويقول: قدامك معركه طويله لازم تكوني فيها لواحدك علشان تقدرى تواجهي مش هقدر اقول انك اخت سليم علشان كدا. سليم هيقدر ينتقم لك بسهوله جدا لكن لا عايزك تنتقمي بنفسك وتقفي علي رجلك ومتحتاجيش حد انا بحبك اوي..
لتتململ في نومتها وتردد: فهد
فهد بحنان وبصوت دافئ: هنا يا حبيبتي..
ليضمها بحنان ويغط في نوم عميق..
…………………….. .. . . …………………. ……………… …….. ………….

 

 

عند غرفه سليم..
سليم: ام حازم
ورد: ايوه يا سليم
لتدخل لغرفتها لتجده يجلس علي الفراش لتجلس بجواره وتقول بحنان: مالك يا ضي عين وردتك
ليدفن رأسه فى صدرها بحنان ويقول: عايز ابجا في حضنك وبس
لتمرر ورد يدها في خصلات شعره بحنام وتقول: انا جنبك اهوه يا حبيبي
ليبكى سليم بضعف ويقول ببكاء: ضيعتها من ايدي يا ورد ضاعت من ايدي مجدرتش احميها واحافظ عليها طلعتت ضعيف يا ورد..
ورد: بس هي موجوده ي سليم..
يا ترى ورد عارفه اي
وهتقول لسليم اي..؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية شمس الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!